MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Obroty wzrastają po puszczeniu pedału gazu https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38471 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rzepen [ pt sty 16, 2009 7:14 pm ] |
Tytuł: | Obroty wzrastają po puszczeniu pedału gazu |
Czy ktoś posiada wiedzę dlaczego po zwolnieniu pedału gazu obroty silnika zamiast maleć wzrastają do około 2200, chwilę trzymają przy tej prędkości i dopiero po jakimś czasie zmniejszają się do prędkości obrotów na biegu jałowym ? Jest to denerwujące i od dłuższego czasu nie mogę znaleźć przyczyny. Usterka jest o tyle ciężka do ustalenia, ponieważ dzieje się tak tylko podczas jazdy. Na postoju wszystko jest ok. Wykluczam na wstępie zacinającą się linkę gazu, to nie jest przyczyną. Proszę o jakieś sugestie lub może konkretną podpowiedź. Pozdrawiam |
Autor: | ukaniu [ pt sty 16, 2009 8:39 pm ] |
Tytuł: | |
Przepustnica się całkowicie zamyka? Węże odmy i powietrza jałowego szczelne? Właczniki na ośce przepustnicy i koło dżwigni sprawne? Zawór wolnych obrotów się nie zawiesza? Jak to wszystko OK, to skontrolować napięcie z potencjometru przepływomierza. Jak?, to już wielokrotnie opisywane. |
Autor: | rzepen [ pt sty 16, 2009 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety już trochę wiem o tym układzie i te elementy które wymieniłeś są sprawne. Sprawdzałem to wielokrotnie. Niechcę wchodzić w szczegóły. |
Autor: | ukaniu [ pt sty 16, 2009 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Więc nie pozostaje nic innego jak: podstaw inny sterownik jeśli nie pomoże, znaczy że jednak nie są sprawne bądź źle wyregulowane. Sterownik otrzymuje informację o tym, że auto się porusza i troszkę zwiększa obroty aby zapobiec zgaśnieciu ale nie jest to aż tak odczuwalne. JEst - stabilizator miniumum? Jeśli będziesz tak tajemniczy i nie będziesz chciał wchodzić w szczegóły to wątpliwe, że znajdzie się ktoś kto będzie chciał pomyśleć nad problemem. |
Autor: | Chuck Norris [ sob sty 17, 2009 5:12 am ] |
Tytuł: | |
a ja bym stawiał na wymuszenie obrotów dolotem powietrza!!!! kolega napisał że tylko w czasie jazdy czyli w momencie wpychania powietrza do przepustnicy... w sumie mnie to nie dziwi... co prawda objawy były wręcz odwrotne zazwyczaj dochodzące do zduszenia silnika kótry potrafił gasnąć ale może tu zadziaływuje jakiś układ wolnych obrotów który powoduje wzrost obrotów jeśli mieszanka się zbyt zubaża.... (więcej powietrza mniej paliwa)... to takie moje gdybanie ale chyba ma sens... |
Autor: | Czarny [ sob sty 17, 2009 11:59 am ] |
Tytuł: | |
Hmm ja miałem podobnie tylko w odwrotną stronę, podczas gazowania na postoju obrotomierz spadał do 500/600 obrotów natomiast podczas jazdy i wyrzucenia biegu na ''luz'' to obroty spadały prawie do 0 i potem rosły do standardowej wysokości (im wyższe obroty to bardziej ten objaw dawał się we znaki i np po wyrzuceniu biegu z 3 tysięcy obrotów potrafiło zejść tak blisko 0 że gasł) Ale teraz jest wyregulowany i nic takiego się nie dzieje. |
Autor: | rzepen [ sob sty 17, 2009 2:06 pm ] |
Tytuł: | |
Nie staram się być tajemniczy tylko już tyle przy tej usterce grzebałem, że te wszystkie rzeczy sprawdziłem tj: - przepustnica zamyka się całkowicie i nie ma usterek w obrębie cięgien, - węże odmy i powietrza jałowego wielokrotnie sprawdzane i są szczelne, - właczniki na ośce przepustnicy i koło dżwigni sprawne były miernikiem na załączanie i działają, - zawór wolnych obrotów sprawdzałem po wyjęciu podłączając napięcie, zacięć nie stwierdziłem. Chcę zapytać, czy np. uszkodzony potencjometr klapy spiętrzającej nie może powodować takich objawów ? Pamiętam, że kiedyś po strzale na LPG miałem identyczny objaw i po włożeniu nowej podstawy wtrysku z nowym potencjometrem usterka ta ustąpiła. Teraz też usterka ta pojawiła się nagle po wystrzale. Tylko niebardzo rozumiem jak może ten potencjometr fizycznie uszkodzić się podczas wystrzału ? Ukaniu o jaki sterownik Tobie chodzi ? Co masz na myśli pisząc o JEst - stabilizatorze miniumum ? Czy chodzi o sterownik wolnych obrotów przez różne osoby różnie nazywany (np. silnik krokowy lub regulator wolnych obrotów) ? Może używamy innych nazw do tej samej części ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |