MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 12, 2009 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Koledzy. Proszę nie linczujcie mnie od razu ale mam pewien pomysł i jestem gotów podjąć ryzyko. Szukałem, szukałem ale nic nie znalazłem.

Otóż.... (230E, SportLine, K-Jetronic 92 rok, manual)
Chce wywalić cały układ K-Jetronic i zamiast tego wstawić GAŹNIK z "beczki" 230e. Niby silniki z zewnątrz te same ale czy da rade?? Nie interesuje mnie zmniejszona/zwiększona moc, spalanie itp.

Panowie bardzo WAS proszę podzielcie się ze MNĄ I INNYM forumowiczami tymi przydatnymi informacjami które na pewno nie jeden z WAS posiada.

Jak się da to co trzeba mieć?? Na pewno kolektor, gaźnik, pompę paliwa, cewkę zapłonową co jeszcze?? Dodam iż obecny katalizator się "skończył" jakieś 30 tys. temu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 10:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Da radę.
A wygląda tak, przy K-jetronic , czyli M-102980.
Wywal całą elektrykę, w zaślepkę zainstaluj mechaniczną pompę.
Podepnij podciśnienia, i wyreguluj całość.
Obrazek


Tu jest stromberg 175 CD.Czyli gaźnik z 200.

Potrzeba Ci :
-gaźnik
-kolektor dolotowy
- cewka,moduł.
-aparat zapłonowy.

Skontaktuj sie z Olgierdo, powie Ci więcej, o czujniku halla itp.


Ale operacja jest do wykonania,dośc prosto.

PS. układ o którym piszesz to KE-Jetronic,beczka z gaźnikiem to 200, lub 230.
230E już wtrysk.
Szukaj gaźnika z 200, taki jak napisałem i taki jak na zdjęciu.
I jeszcze musisz usunąc z głowicy zaślepkę i wpiąc dolot do obiegu płynu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 10:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Ja bym proponował Pierburga 2EE ...podchodzi od VW, i montowany był w późniejszych w201

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 11:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
No to już wiem BAAARDZO dużo ale nasóóówa mi się kolejna myśl - skąd "załatwić" taki gaźnik?? Czy ma ktoś z Was koledzy jakieś namiary na człowieka który mógłby mi załatwić części??

Pytanie Najważniejsze - czy bloki silników 230E oraz te, które były zasilane gaźnikowo są takie same?? Chodzi mi o to czy po "zamontowaniu" gaźnika nie rozleci mi się motor?? Studiuję pewną mądra książkę typu "Sam Reperuję" i tam wyczytałem, że są różnice w kątach otwarcia/zamknięcia zaworów - na ile te informacje są prawdziwe??

Jutro dodam fotki i pokaże co u mnie siedzi obecnie :)

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 11:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A tak na serio to po co Ci ten krok wstecz?
Kasę za toto wsadź w doprowadzenie Ke do porządku i powinno być OK.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Tak, ukaniu ale tego jednego chce miec w "gazie".... wiem ze to nie po Mercedesowskiemu ale nie potrafie jedzic Hondą do pracy a jednak w dzisiejszych czasach lpg duzo taniej....

Tylko ćiiiii żeby nikt nie słyszał że taki numer chce zrobic z MB :) Mam nadzieje że koledzy mnie zrozumieją.

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 11:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Ja Cię doskonale rozumiem;P Trzymam kciuki za ten pomysł i koniecznie zamieszaczej etapy z jego realizacji na forum. Jeżeli zdało by to egzamin... hmm to czemu by nie... [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 11:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Myślę, że naprawdę zgodnie ze sztuką zamontowane LPG z wtryskiem KE daje radę. Ja w sumie jeździłem z powodzeniem M102 1.8 z LPG i chwaliłem. Nie miałem ani jednego kichnięcia i znajomy który tym autem teraz jeździ też nie narzeka.
Kwestia dobroru odpowiedniego miksera. Takiego jak ma np Kolega Czarny (w jego wątku zdjęcie) tylko zmodyfikowany - tzn, podniosłem tą gruszkę z przewężenia na tyle aby uzyskać właściwą czułość miksera.
Kompensacja parownika - bez znaczenia czy mikser przed czy nad klapą (aby nie modyfikować dolotu, bo to szajs)
Zamontowanie Stop-KE, Zamontowanie stabilizatora obrotów, klapy z dziurami aby nie wyrwało ramienia. Ale koniec OT :-) - bo nic do powiedzenia o przeróbce na gaźnik nie mam.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 11:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ja tam w zyciu nie zamienilbym Hondy na Mercedesa przy dojazdach do pracy...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 9:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Ja sie zgodzę, że można "jakoś" zestroić LPG z KE ale ja nie mam nerwów, jest dobrze jakiś czas a tu nagle ni stąd ni z owąd kichnie, psiknie, strzeli i powygina mi cała blachę nad klapą.

Czytałem o gaźniku w 230E i chce to przerobić. Swego czasu jeździłem VW Golf II 1.3 88 rok na gaźniku i bez względu na jakość gazu, świec itp chodził elegancko - zima, lato deszcz czy słońce zero problemów.

Chce to przerobić i szukam każdej dobrej informacji. Pisałem o Hondzie ale nie chciałem nikogo uraźić - po prostu nie kocham tych samochodów i to tylko moje odczucie.

Piszcie co tylko wiecie na temat zamiany KE na gaźnik. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 10:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja mam juz od jakiegos czasu nastepujacy pomysł.Poniewaz KE uwazam za najgorszy moliwy wtrysk jaki wynaleziono poniewaz ta klapa stwaza zajebisty opor w dolocie i do LPG jest tak potrzebna jak dziura w moscie.Ja bym zrobił tak: Wymontowac rozdzielacz KE i tym samym nie mamy zasilania benzyną :lol: Na gołą przepustnicę zakłądamy albo mikser albo BLOS i nie ma problemy ze strzałami regulacją bo nie ma tej cholernej klapy [zlosnik] Wady to takie ze chodzi tylko na LPG i ze trzeba rano odpalac na LPG wiec parownik szybciej padnie ale oszczedzamy na benzynie.Oczywiscie to tylko pomysł i trzeba by to przetestowac ale widziałem tak zrobioną W116 i chodziła :lol: Zawsze to duzo mniej roboty niz wkładanie gaznika a i mozna w razie problemow mozna wrocic do wtrysku.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 10:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
bobasspr pisze:
No to już wiem BAAARDZO dużo ale nasóóówa mi się kolejna myśl - skąd "załatwić" taki gaźnik?? Czy ma ktoś z Was koledzy jakieś namiary na człowieka który mógłby mi załatwić części??


Szukaj na szrotach i nie przejmuj się stanem gaźnika. Wszystkie te podciśieniowe poziome Strombergi/SU/Pierburgi/Solexy itp są przeciwpancerne.
("sztromberg" to troche jak u naszych babć "elektrolux" - przyjeło się, że tak się mówi na te gaźniki, ale nie produkowała ich tylko ta firma).

Mam zwłoki kilku takich, ale ci nie przypasują bo od Volvo (Szwedzi uważali że w warunkach polarnych sprawdza się prostota i do końca montowali gaźniki z ręcznym ssaniem).

Gaźnik zanosisz do gaznikowca, ktory robi ci remont i już. Albo sam wszystko wymieniasz - pamiętam że zestawy naprawcze do MB kosztowały jakieś śmieszne pieniądze. Kupowałem je, bo oryginalna membrana w Volvo kosztowała więcej niż cały taki zestaw do MB, w którym ta membrana była taka sama.

I fruwasz. Mialem takiego Pierburga w Volvo 240 z LPG i w zyciu nic nie regulowałem w nim. Tylko lać olej i pamiętać o bezpiecznym seksie, tzn. wozic ze sobą gumę (membrane).

Jest tylko mały myk - jeśli było kilka rodzajów silników benz z tymi gaźnikami, mogą mieć różne rodzaje tej głównej iglicy. Może to wpływać na osiągi silnika, ale raczej minimalnie. Znajomi robili konwersje z K-jetów na gazniki w Volvo i im chodziły.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 10:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
MERCEDES 4 EVER pisze:
Ja mam juz od jakiegos czasu nastepujacy pomysł.Poniewaz KE uwazam za najgorszy moliwy wtrysk jaki wynaleziono poniewaz ta klapa stwaza zajebisty opor w dolocie i do LPG jest tak potrzebna jak dziura w moscie.Ja bym zrobił tak: Wymontowac rozdzielacz KE i tym samym nie mamy zasilania benzyną Na gołą przepustnicę zakłądamy albo mikser albo BLOS i nie ma problemy ze strzałami regulacją bo nie ma tej cholernej klapy Wady to takie ze chodzi tylko na LPG i ze trzeba rano odpalac na LPG wiec parownik szybciej padnie ale oszczedzamy na benzynie.Oczywiscie to tylko pomysł i trzeba by to przetestowac ale widziałem tak zrobioną W116 i chodziła Zawsze to duzo mniej roboty niz wkładanie gaznika a i mozna w razie problemow mozna wrocic do wtrysku.

Wtedy parownik zakłada się z grzaniem elektrycznym i nie ma problemów z uruchamianiem na zimno...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 11:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
No tak, założenie Blosa lub samego mixera tak jak napisałeś myślę, że by zdało egzamin. Tylko jak wtedy odpalić samochód jak mamy na dworze -8'C?? Chce to auto mieć "na co dzień" i dlatego kombinuje z gaźnikiem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 11:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bobasspr pisze:
Tylko jak wtedy odpalić samochód jak mamy na dworze -8'C??



Jeśli masz wszystko w dobrym stanie, bez przebić , dziur w dolocie, ustawione zawory itp.
To można odpalić na lpg przy -12.
Zrobiłem to przypadkiem w ubiegłym tygodniu.
Inne auto z zapłonem i dolotem w średnim stanie nie palił na lpg, przy plus 5.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl