MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
odpowietrzenie zbiornika paliwa https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38415 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | don_edek [ wt sty 13, 2009 10:23 pm ] |
Tytuł: | odpowietrzenie zbiornika paliwa |
Nie wiem gdzie tego szukać, a chciałbym sprawdzić czy jest w porządku, bo przy otwieraniu korka zasysa powietrze jak gupie. Może ktoś poradzić jak to zrobić? Dzięki i pozdrawiam. |
Autor: | kosa [ wt sty 13, 2009 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
To jest normalne, że jak otwierasz zbiornik paliwa, to zasysa powietrze, właśnie wtedy się odpowietrza. Jak zalejesz do pełna i paliwa ubywa, to w zbiorniku wytwarza się podciśnienie. Odkręcasz korek i wtedy ciśnienia się wyrónują (do atmosferycznego). Masz wszystko w porządku, nic się nie martw. Pozdrawiam |
Autor: | don_edek [ śr sty 14, 2009 12:16 am ] |
Tytuł: | |
Ale jak to? W takim razie jak wyjeżdżę 80 litrów paliwa, to mi podciśnienie nie pozwoli otworzyć korka na stacji? Swoją drogą to potężna pompa musiała by być... Albo jak odkręcę to wciągnie jakiegoś niegrubego gościa z obsługi, który akurat będzie blisko ![]() Jakieś odpowietrzanie być musi (bo czytałem że się potrafi zapchać ![]() Poza tym w "Zestawieniu usterek silnika" objaw zasysu został określony jako niewłaściwy. http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/108/77/ "Usterka w układzie paliwowym: Zabrudzony odpowietrznik wlewu zbiornika paliwa (podczas odkręcenia korka słychać zasysanie powietrza do zbiornika)" Dzięki. Jeszcze w kwestii dopytania: czy "odpowietrznik" to jest ten otwór koło wlewu paliwa? Trzeba go przedmuchać, czy raczej wyssać ? Qrde, co za słownictwo wyrafinowane ![]() |
Autor: | AndyS [ śr sty 14, 2009 3:59 am ] |
Tytuł: | |
kosa pisze: Masz wszystko w porządku, nic się nie martw. Nie ma to jak dobra rada. ![]() Lepiej poczytaj TUTAJ A jak chcesz zobaczyć co może zrobić podciśnienie to obejrzyj to: http://www.cartoonland.de/archiv/unterdruck/ don_edek pisze: Jeszcze w kwestii dopytania: czy "odpowietrznik" to jest ten otwór koło wlewu paliwa? Ten otwór to przelew rozlanego paliwa i prowadzi pod błotnikiem na zewnątrz. Też powinien być drożny. DMUCHAĆ! Trzeba go przedmuchać, czy raczej wyssać ? ![]() |
Autor: | don_edek [ śr sty 14, 2009 11:10 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki Będę czytał i dął w otworek. Pozdrawiam. ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr sty 14, 2009 11:34 am ] |
Tytuł: | |
don_edek pisze: przy otwieraniu korka zasysa powietrze jak gupie.
cały problem w tym ile tego powietrza zasysa -samo zasysanie jest normalne i u mnie w 126 zasysa znacznie mocniej niż w 123, ale to oczywiste bo i układ paliwowy (odprowadzania par) jest dużo bardziej skomplikowany... Umów się z kimś kto ma podobny motor i porownaj czy to ssanie u Ciebie jest podobne czy faktycznie wciaga dystrybutor wraz z obsługą... |
Autor: | don_edek [ śr sty 14, 2009 3:02 pm ] |
Tytuł: | |
W ogóle to nie jest problemem samo podciśnienie w zbiorniku, tylko niezbyt kulturalna praca silnika niestety. O zasysaniu przeczytałem w zestawieniu usterek i przyczyn no i skojarzyłem że u mnie to zjawisko występuje przy każdym tankowaniu, nawet małej ilości paliwa. Czasem przyczyną awarii jest taki duperel jak np. drożność jakiegoś wężyka i można samemu sprawdzić. Ciężko mi się ostatnio dopchać do mechanika na Chełmżyńską, więc chciałem coś spróbować samemu nie popsuć ![]() A poza tym to oczadziało mi spalanie. Gablota pragnie pobić jakiś rekord. Ostatni pomiar wykazał prawie 22litry. Qrna, dobrze że waha staniała |
Autor: | Janfocus [ śr sty 14, 2009 3:33 pm ] |
Tytuł: | |
don_edek pisze: Ostatni pomiar wykazał prawie 22litry.
biorąc pod uwagę temperatury i nasze ukochane miasto, to mnie ten wynik wcale nie dziwi... ![]() |
Autor: | don_edek [ śr sty 14, 2009 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
Może nie dziwi ale boly, oj boly ![]() Jeździ w ogóle czy czeka na wiosnę? |
Autor: | Janfocus [ śr sty 14, 2009 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
don_edek pisze: A Smoczyca ile pije teraz?
Jeździ w ogóle czy czeka na wiosnę? Smoczka w ciągłej eksploatacji ![]() |
Autor: | don_edek [ śr sty 14, 2009 4:37 pm ] |
Tytuł: | |
Qrczę! ![]() A silnik większy o 2 litry. Muszę szybko na regulacje , ustawienia i naprawy. Niesprawiedliwooość! A ja jej lpg wypierniczyłem żeby miała fajnie... <br>Dodano po 50 sekundach.:<br> Abo może zamiana na V8 5 litrów dobrze mi zrobi na spalanie ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr sty 14, 2009 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
niestety w tych autach rozrzut spalania jest mało zalezny od pojemności... Generalnie wszystkie pala podobnie (z ewentualnym rozrzutem 3l między 260 a 560 ) don_edek pisze: Abo może zamiana na V8 5 litrów dobrze mi zrobi na spalanie
polecam ![]() |
Autor: | don_edek [ śr sty 14, 2009 5:12 pm ] |
Tytuł: | |
No ja wiem... jak wszyscy ![]() Kiedyś ulegnę bo kocham V8. Póki co jednak moje niewdzięczne bydle mi napierdziało w honor prosto i nie daruję. Doprowadzę do porządku i dopiero wtedy kupię potwora. ![]() A swoją drogą, jeśli to możliwe, to ja bym chętnie się przyjrzał Smoczycy z opcją wykonania rundala w celach poznawczych... Bo prawdę mówiąc to 5litrowym 126 nie jechałem. Miałem okazję tylko amerykańczyków kilka objechać. Ciekawość Czy możliwe byłoby to na jakimś spocie lub jakkolwiek inaczej? Nieśmiało pytam ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr sty 14, 2009 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
nie ma sprawy, możemy zrobić jakiegoś spot'a -jeśli mieszkasz gdzieś nie za daleko mokotowa to w jakiś łykendowy dzień albo na ogólnym spocie... |
Autor: | don_edek [ śr sty 14, 2009 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
Super ![]() Już się cieszę. Okolice Służewieckiej Dolinki zamieszkuję. A spot był 11, więc teraz za 2 tyg pewnie dopiero. Jeśli wyjazd mi odpadnie, na co się zanosi, to przed weekendem pozwolę sobie na pw zagaić. Może się uda. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |