MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gaźnik zamiast K-Jeta - DA SIE JAKOŚ WYMIENIĆ?? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38386 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bobasspr [ pn sty 12, 2009 9:49 pm ] |
Tytuł: | Gaźnik zamiast K-Jeta - DA SIE JAKOŚ WYMIENIĆ?? |
Koledzy. Proszę nie linczujcie mnie od razu ale mam pewien pomysł i jestem gotów podjąć ryzyko. Szukałem, szukałem ale nic nie znalazłem. Otóż.... (230E, SportLine, K-Jetronic 92 rok, manual) Chce wywalić cały układ K-Jetronic i zamiast tego wstawić GAŹNIK z "beczki" 230e. Niby silniki z zewnątrz te same ale czy da rade?? Nie interesuje mnie zmniejszona/zwiększona moc, spalanie itp. Panowie bardzo WAS proszę podzielcie się ze MNĄ I INNYM forumowiczami tymi przydatnymi informacjami które na pewno nie jeden z WAS posiada. Jak się da to co trzeba mieć?? Na pewno kolektor, gaźnik, pompę paliwa, cewkę zapłonową co jeszcze?? Dodam iż obecny katalizator się "skończył" jakieś 30 tys. temu ![]() |
Autor: | THC [ pn sty 12, 2009 10:46 pm ] |
Tytuł: | |
Da radę. A wygląda tak, przy K-jetronic , czyli M-102980. Wywal całą elektrykę, w zaślepkę zainstaluj mechaniczną pompę. Podepnij podciśnienia, i wyreguluj całość. ![]() Tu jest stromberg 175 CD.Czyli gaźnik z 200. Potrzeba Ci : -gaźnik -kolektor dolotowy - cewka,moduł. -aparat zapłonowy. Skontaktuj sie z Olgierdo, powie Ci więcej, o czujniku halla itp. Ale operacja jest do wykonania,dośc prosto. PS. układ o którym piszesz to KE-Jetronic,beczka z gaźnikiem to 200, lub 230. 230E już wtrysk. Szukaj gaźnika z 200, taki jak napisałem i taki jak na zdjęciu. I jeszcze musisz usunąc z głowicy zaślepkę i wpiąc dolot do obiegu płynu. |
Autor: | mojojojo13 [ pn sty 12, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Ja bym proponował Pierburga 2EE ...podchodzi od VW, i montowany był w późniejszych w201 |
Autor: | bobasspr [ pn sty 12, 2009 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
No to już wiem BAAARDZO dużo ale nasóóówa mi się kolejna myśl - skąd "załatwić" taki gaźnik?? Czy ma ktoś z Was koledzy jakieś namiary na człowieka który mógłby mi załatwić części?? Pytanie Najważniejsze - czy bloki silników 230E oraz te, które były zasilane gaźnikowo są takie same?? Chodzi mi o to czy po "zamontowaniu" gaźnika nie rozleci mi się motor?? Studiuję pewną mądra książkę typu "Sam Reperuję" i tam wyczytałem, że są różnice w kątach otwarcia/zamknięcia zaworów - na ile te informacje są prawdziwe?? Jutro dodam fotki i pokaże co u mnie siedzi obecnie ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn sty 12, 2009 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
A tak na serio to po co Ci ten krok wstecz? Kasę za toto wsadź w doprowadzenie Ke do porządku i powinno być OK. |
Autor: | bobasspr [ pn sty 12, 2009 11:24 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, ukaniu ale tego jednego chce miec w "gazie".... wiem ze to nie po Mercedesowskiemu ale nie potrafie jedzic Hondą do pracy a jednak w dzisiejszych czasach lpg duzo taniej.... Tylko ćiiiii żeby nikt nie słyszał że taki numer chce zrobic z MB ![]() |
Autor: | Czarny [ pn sty 12, 2009 11:30 pm ] |
Tytuł: | |
Ja Cię doskonale rozumiem;P Trzymam kciuki za ten pomysł i koniecznie zamieszaczej etapy z jego realizacji na forum. Jeżeli zdało by to egzamin... hmm to czemu by nie... ![]() ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn sty 12, 2009 11:44 pm ] |
Tytuł: | |
Myślę, że naprawdę zgodnie ze sztuką zamontowane LPG z wtryskiem KE daje radę. Ja w sumie jeździłem z powodzeniem M102 1.8 z LPG i chwaliłem. Nie miałem ani jednego kichnięcia i znajomy który tym autem teraz jeździ też nie narzeka. Kwestia dobroru odpowiedniego miksera. Takiego jak ma np Kolega Czarny (w jego wątku zdjęcie) tylko zmodyfikowany - tzn, podniosłem tą gruszkę z przewężenia na tyle aby uzyskać właściwą czułość miksera. Kompensacja parownika - bez znaczenia czy mikser przed czy nad klapą (aby nie modyfikować dolotu, bo to szajs) Zamontowanie Stop-KE, Zamontowanie stabilizatora obrotów, klapy z dziurami aby nie wyrwało ramienia. Ale koniec OT ![]() |
Autor: | kielbik [ pn sty 12, 2009 11:49 pm ] |
Tytuł: | |
Ja tam w zyciu nie zamienilbym Hondy na Mercedesa przy dojazdach do pracy... |
Autor: | bobasspr [ wt sty 13, 2009 9:41 am ] |
Tytuł: | |
Ja sie zgodzę, że można "jakoś" zestroić LPG z KE ale ja nie mam nerwów, jest dobrze jakiś czas a tu nagle ni stąd ni z owąd kichnie, psiknie, strzeli i powygina mi cała blachę nad klapą. Czytałem o gaźniku w 230E i chce to przerobić. Swego czasu jeździłem VW Golf II 1.3 88 rok na gaźniku i bez względu na jakość gazu, świec itp chodził elegancko - zima, lato deszcz czy słońce zero problemów. Chce to przerobić i szukam każdej dobrej informacji. Pisałem o Hondzie ale nie chciałem nikogo uraźić - po prostu nie kocham tych samochodów i to tylko moje odczucie. Piszcie co tylko wiecie na temat zamiany KE na gaźnik. ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt sty 13, 2009 10:07 am ] |
Tytuł: | |
Ja mam juz od jakiegos czasu nastepujacy pomysł.Poniewaz KE uwazam za najgorszy moliwy wtrysk jaki wynaleziono poniewaz ta klapa stwaza zajebisty opor w dolocie i do LPG jest tak potrzebna jak dziura w moscie.Ja bym zrobił tak: Wymontowac rozdzielacz KE i tym samym nie mamy zasilania benzyną ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Gab [ wt sty 13, 2009 10:36 am ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: No to już wiem BAAARDZO dużo ale nasóóówa mi się kolejna myśl - skąd "załatwić" taki gaźnik?? Czy ma ktoś z Was koledzy jakieś namiary na człowieka który mógłby mi załatwić części??
Szukaj na szrotach i nie przejmuj się stanem gaźnika. Wszystkie te podciśieniowe poziome Strombergi/SU/Pierburgi/Solexy itp są przeciwpancerne. ("sztromberg" to troche jak u naszych babć "elektrolux" - przyjeło się, że tak się mówi na te gaźniki, ale nie produkowała ich tylko ta firma). Mam zwłoki kilku takich, ale ci nie przypasują bo od Volvo (Szwedzi uważali że w warunkach polarnych sprawdza się prostota i do końca montowali gaźniki z ręcznym ssaniem). Gaźnik zanosisz do gaznikowca, ktory robi ci remont i już. Albo sam wszystko wymieniasz - pamiętam że zestawy naprawcze do MB kosztowały jakieś śmieszne pieniądze. Kupowałem je, bo oryginalna membrana w Volvo kosztowała więcej niż cały taki zestaw do MB, w którym ta membrana była taka sama. I fruwasz. Mialem takiego Pierburga w Volvo 240 z LPG i w zyciu nic nie regulowałem w nim. Tylko lać olej i pamiętać o bezpiecznym seksie, tzn. wozic ze sobą gumę (membrane). Jest tylko mały myk - jeśli było kilka rodzajów silników benz z tymi gaźnikami, mogą mieć różne rodzaje tej głównej iglicy. Może to wpływać na osiągi silnika, ale raczej minimalnie. Znajomi robili konwersje z K-jetów na gazniki w Volvo i im chodziły. Gab |
Autor: | Janfocus [ wt sty 13, 2009 10:42 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Ja mam juz od jakiegos czasu nastepujacy pomysł.Poniewaz KE uwazam za najgorszy moliwy wtrysk jaki wynaleziono poniewaz ta klapa stwaza zajebisty opor w dolocie i do LPG jest tak potrzebna jak dziura w moscie.Ja bym zrobił tak: Wymontowac rozdzielacz KE i tym samym nie mamy zasilania benzyną Na gołą przepustnicę zakłądamy albo mikser albo BLOS i nie ma problemy ze strzałami regulacją bo nie ma tej cholernej klapy Wady to takie ze chodzi tylko na LPG i ze trzeba rano odpalac na LPG wiec parownik szybciej padnie ale oszczedzamy na benzynie.Oczywiscie to tylko pomysł i trzeba by to przetestowac ale widziałem tak zrobioną W116 i chodziła Zawsze to duzo mniej roboty niz wkładanie gaznika a i mozna w razie problemow mozna wrocic do wtrysku.
Wtedy parownik zakłada się z grzaniem elektrycznym i nie ma problemów z uruchamianiem na zimno... |
Autor: | bobasspr [ wt sty 13, 2009 11:36 am ] |
Tytuł: | |
No tak, założenie Blosa lub samego mixera tak jak napisałeś myślę, że by zdało egzamin. Tylko jak wtedy odpalić samochód jak mamy na dworze -8'C?? Chce to auto mieć "na co dzień" i dlatego kombinuje z gaźnikiem |
Autor: | THC [ wt sty 13, 2009 11:58 am ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: Tylko jak wtedy odpalić samochód jak mamy na dworze -8'C??
Jeśli masz wszystko w dobrym stanie, bez przebić , dziur w dolocie, ustawione zawory itp. To można odpalić na lpg przy -12. Zrobiłem to przypadkiem w ubiegłym tygodniu. Inne auto z zapłonem i dolotem w średnim stanie nie palił na lpg, przy plus 5. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |