MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
4matic problemy https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38345 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | tomek_p [ ndz sty 11, 2009 1:47 pm ] |
Tytuł: | 4matic problemy |
Witam panów mój znajomy ma 124 4 matica, tylko ze ten 4 matic nie działa juz sie zjezdził po mechanikach i nie umieją mu pomóc. Tak to wyglada ze działa mu tylko tył już wymieniał wyspe zaworów z czujnikiem i gruszką glówny sterownik i przekanik taki z 2 bezpiecznik srebrno czerwony i ciagle jest to samo. Ale kiedy da napiecie na elektro zawór od przednich koł wtedy przód dziala. Kontrolka caly czas świeci z 4 matica ten trujkąt na liczniku wogule sie nie zapala a kontrolka jest ok. prosił bym was o jakąś rade albo schemat elektroniki tego napedu. Szukałem tego na stronie detali.ru ale nie moge na nią wejść. Za karzdą pomoc dziekuje |
Autor: | qoompel [ ndz sty 11, 2009 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
tomek_p pisze: Szukałem tego na stronie detali.ru ale nie moge na nią wejść. Spróbuj tutaj:
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... oem_mb.asp P.S. Używaj np. Firefoxa, co bym się nie musiał zastanawiać, co napisałeś. |
Autor: | Jurand [ wt sty 13, 2009 9:22 am ] |
Tytuł: | |
Robiłeś diagnostykę czy tylko po mechanikach się włóczyłeś ?? opis z innego forum ale pewnie tutaj tez juz gdzieś jest: Cytuj: Sposób lokalizacji
Najpierw lokalizujesz gniazdo diagnostyczne obok akumulatora, na grodzi od silnika. Zwierasz pin 1 i 5, na ok dwie sekundy ( dla wygody proponuje wykonywać operację za pomocą jakiegoś kabelka o długości ok. 2m siedząc za kierownica) kontrolka od 4-mat powinna ci zacząć migać, ilość błyśnięć daje kod uszkodzenia któregoś z elementów układu. Operacje odczytu wykonujesz aż do ponownego wyświetlenia tego samego błędu - czyli zwarcie na ok 2 sek., i ponowny odczyt. Kasowanie sterownika przeprowadzasz poprzez zwarcie pinów na ok. 12 sek. Operację odczytu i kasowania najlepiej przeprowadzać na włączonym silniku. Wykaz błędów 1- wszystko OK. 2- popsuty sterownik 3- wyłącznik STOP 4- czujnik obrotów: koło LP 5- czujnik obrotów: koło PP 6- czujnik obrotów tylnej osi 7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS 8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej 9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP 10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP 11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy |
Autor: | tomek_p [ wt sty 13, 2009 4:58 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co pamiętam to ta kontrolka mruga 9 razy ale do wyłącznika STOP jeszcze nie zaglądał. Jednego wogóle nie rozumiem dlaczego ta kontrolka z ASD nie zapala sie razem z reszta przy zapalaniu |
Autor: | Jurand [ wt sty 13, 2009 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Z tego co pamiętam to ta kontrolka mruga 9 razy ale do wyłącznika STOP jeszcze nie zaglądał
ręce opadają, niby jak ma dziać napęd jeśli sterownik stwierdza błąd, Najpierw wykasuj pamięć sterownika z błędów i sprawdz czy błąd się pojawia po naciśnięciu pedału hamulca, generalnie chodzi o doprowadzenie do stanu bez błędów o czym poinformuje gaśniecie kontrolki 4-MATIC po odpaleniu. Gdy doprowadzisz do takiego stanu możesz szukać czego nie zapala się trójkąt na liczniku, np u mnie nie było styku pomiędzy wtyczka a gniazdem w liczniku. Pozdr |
Autor: | szymon.dziawer [ sob kwie 03, 2010 12:10 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć Próbuję robić diagnozę tatowego 4matica w którym kontrolka w ogóle nie gaśnie. Po zmostkowaniu pinów kontrolka po prostu zaświeca się intensywniejszym światłem i po "rozmostkowaniu" nadal świeci (mniej intensywnie, ale świeci). Ktoś się z tym spotkał i co to może być oznaczać? p.s. obok gniazda diagnostycznego jest dodatkowe "coś" okrągłe - jakby pokrętło z napisem (m.in.) 4matic test. Pozdrawiam Szymon |
Autor: | Jurand [ sob kwie 03, 2010 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
szymon.dziawer pisze: Ktoś się z tym spotkał i co to może być oznaczać?
Brak ciśnienia w oleju w układzie sterującym 4-matic lub uszkodzony czujnik ciśnienia. Pokrętło lub dźwignia "TEST" służy do wyłączenia napędu np do testowego przejazdu przez rolki hamulcowe. Jak będziesz potrzebował szybkiej rady to dzwoń 697387793 Pozdr |
Autor: | szymon.dziawer [ pn kwie 05, 2010 8:11 am ] |
Tytuł: | |
Super Dzięki Jurand za gotowość pomocy. Podpowiedz mi jeszcze jaki olej wchodzi do układu, gdzie szukać wlewu ![]() Pozdrawiam Szymon |
Autor: | bary123ce [ pn kwie 05, 2010 8:45 am ] |
Tytuł: | |
Zbiornik oleju ZH-M i taki sam olej. NIVO działa? Napęd od początku nie działał, czy coś się działo po drodze? |
Autor: | szymon.dziawer [ pn kwie 05, 2010 8:57 am ] |
Tytuł: | |
Wydaje się, że NIVO działa, ZHM jest. Z 4Matic oczywiście była ściema, bo nie było żaróweczki w zegarach. Niestety, nie było mnie przy zakupie. ![]() Pozdrawiam Szymon |
Autor: | Jurand [ pn kwie 05, 2010 7:40 pm ] |
Tytuł: | |
szymon.dziawer pisze: gdzie szukać .... czujnika?
Pod autem z tyłu po prawej stronie, trzeba odkręcić plastikowa osłonę. Dopisz model z jakim masz problem, osobiście stawiam na czujnik można go odpiąć i napęd jeśli reszta jest sprawna będzie działał. Pozdr |
Autor: | szymon.dziawer [ pn kwie 05, 2010 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli wynika to z VIN, to jego jest: WDB1243931F276400. Pisałem o nim w tym wątku. Pozdrawiam Szymon |
Autor: | Omen [ sob wrz 04, 2010 5:21 pm ] |
Tytuł: | Re: 4matic problemy |
4matic już działa, bo widzę że samochód na sprzedaż ? |
Autor: | szymon.dziawer [ ndz wrz 05, 2010 7:42 pm ] |
Tytuł: | Re: 4matic problemy |
Tak. Wszystko już działa. Mechanik stwierdził, że umarł komputer. Został kupiony inny na allegro, który, o dziwo działał. Do tego zrobiono jeszcze naprawę/wymianę jakiegoś czujnika i jak zapewnia mnie pan Borowski wszystko jest ok. Pozdrawiam i dzięki za troskę. ![]() Szymon |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |