MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

parowanie szyb w 124
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=3810
Strona 1 z 2

Autor:  Neil [ pn wrz 29, 2003 6:35 pm ]
Tytuł:  parowanie szyb w 124

witam

od pewnego czasu w moim samochodzie 260E parują mi wszystkieszyby podczas deszczu, nie ma znaczenia czy jest załączone ogrzeanie czy tylko zimne powietrze
w zeszłym roku ww problemu nie było
co może być tego przyczyną ???

dzięki i pozdrawiam

Autor:  Luk [ pn wrz 29, 2003 6:40 pm ]
Tytuł: 

Nie pij przed prowadzeniem to nie będą parowały [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] . A teraz na poważnie. Ja też mam podobny problem w 116tce. Poczekam na kolegów.

Autor:  wooks [ pn wrz 29, 2003 9:17 pm ]
Tytuł: 

Nie chce broń boże podawać kolegom jakichkolwiek specjalistycznych uwag tylko kilka sugestii.
Podstawowa sprawa szyby parują ponieważ powietrze w kabinie zawiera za dużo wilgoci, lub wentylator i nagrzewnica wydmuchują już zbyt wilgotne powietrze na skutek:
Po pierwsze proponuję sprawdzić czy podłoga w aucie nie jest wilgotna
Po drugie czy wentylator nie zaciąga wody przy wlocie powietrza, możliwe uszkodzenie filtra kabinowego lub "zasyfienie" [oczko] , wokół wspomnianego filtra
Po trzecie, proponuję sprawdzić szczelność nagrzewnicy

Miałem tak w Golfie 3 i okazało się, że wykładzina była zawilgocona wskutek dziury w podlodze, podłoga połątana zakonserwowana i ułożone nowe wygłuszenie i wykładzian i problemu nie ma

Powodzenia

Autor:  Neil [ pn wrz 29, 2003 10:21 pm ]
Tytuł: 

gdzie mogę znaleźć ten filtr u mnie w samochodzie ?? :)

Autor:  wooks [ pn wrz 29, 2003 10:31 pm ]
Tytuł: 

Nie orientuję się za dobrze jak to wygląda w 124, ale z tego co pamietam to na podszybiu, tam gdzie jest wlot powietrza do kabiny, jak otworzysz maskę to pod szybą powinna być plastikowa osłona i pod tą osłóna znajdziesz filtr lub tylko sam wlot, myślę że warto "usmiechnąć się" do kolegów z EPC, może wrzucą jakiś rysunek jak to dokładnie wygląda. Czasem wystarczy zmienić filtr i oczyścić jego okolice, bo tam zbeira się kurz i wszystkie zasysane syfy, które potem w połąćzeniu z wilgocią gniją i śmierdziw środku i mogą szyby parować, ale radze też sprawdzic szczelność nagrzewnicy

Autor:  Neil [ pn wrz 29, 2003 11:07 pm ]
Tytuł: 

jutro spróbuje pogrzebać trochę ;)

dzięki

Autor:  wiedzmin [ wt wrz 30, 2003 7:57 pm ]
Tytuł: 

skąd ja znam ten ból.. niestety u mnie padl silnik nagrzewnicy :lol: i jest nie wesolo.

A tak wogole to wszystko co jest z Siemensa w moim aucie to sie sypie rok temu pompa paliwa elektryczna padla, nie wiem czemu ale Bosch jest lepszy .

a co do parowania to najgorsze co może być to walnięta nagrzewnica :(

Autor:  MareK [ wt wrz 30, 2003 11:11 pm ]
Tytuł: 

Cześc.
Jeszcze kilka lat temu mi też parowały, teraz parują ale w domu. [oczko]

Ps. W samochodzie Opel Astra taką robotę robił filtr przeciwpyłkowy.

Autor:  misiek [ wt wrz 30, 2003 11:28 pm ]
Tytuł: 

Proponuje jak juz wyzej wspomniano zajac sie osuszeniem wnetrza. Najlepiej zdjac wszystkie dywaniki, przy okazji wyprac je i porzadnie wyszuszyc, sprawdzic stan podlogi (czy czasem nie ma dziur), wyczyscic ja i wytrzec, dobrze jest tez na ten czas skorzystac z ogrzewanego garazu zostawiajac auto pootwierane i wybebeszone z pewnym grzejnikiem (termowentylatory sa najlepsze, zapewniaja dobra cyrkulacje powietrza) na noc.
I do tego dobre gumowe dywaniki z wysokim rantem, tak by bloto czy zima woda nie przelewaly sie...
Oprocz tego dostepne sa specyfiki zapobiegajace osadzaniu sie pary wodnej na szybach, w ktore szczerze mowiac nie wierze [zlosnik]

Autor:  Stawros [ śr paź 01, 2003 9:58 am ]
Tytuł: 

misiek pisze:
Oprocz tego dostepne sa specyfiki zapobiegajace osadzaniu sie pary wodnej na szybach, w ktore szczerze mowiac nie wierze [zlosnik]


Był swojego czasu taki preparat Shella, w 100% skuteczny na jakiś tydzień - potem trzeba było powtórzyć. Jedyny warunek - szyba musiała być idealnie czysta

Autor:  wooks [ śr paź 01, 2003 10:59 am ]
Tytuł: 

Żadne specyfiki nie będą potrzebne do ochrony szyb przed zaparowaniem jesli tylko podłoga będzie sucha i nagrzewnica sprawna, ponieważ nadmuch powietrza wszystko sprawnie załatwi. A jeśli oba te lementy będą do bani to żadna "Antypara" nie pomoże.

Autor:  pp [ śr paź 01, 2003 1:44 pm ]
Tytuł: 

nie wiem jak jest w noszych MB, ale np. saab 9000 ma w drzwiach wentylatory z nadmuchem w kierunku powierzchni szyb, mozna tym sterowac manualnie badz via aut. klimatyzacje...

Autor:  Stawros [ śr paź 01, 2003 4:06 pm ]
Tytuł: 

pp pisze:
nie wiem jak jest w noszych MB, ale np. saab 9000 ma w drzwiach wentylatory z nadmuchem w kierunku powierzchni szyb, mozna tym sterowac manualnie badz via aut. klimatyzacje...


I w 123 i w 124 bez problemu można skierować wentylatory z deski rozdzielczej (oczywiście te skrajne) na szyby w drzwiach.

Autor:  Bukol [ śr paź 01, 2003 4:10 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
I w 123 i w 124 bez problemu można skierować wentylatory z deski rozdzielczej (oczywiście te skrajne) na szyby w drzwiach.


126 i 116 (może inne też) mają skierowany strumień powietrza do drzwi i ... brak wywiewu - po prostu odparowywują szybę całą szerokością uszczelki: genialne rozwiązanie (długo zastanawiałem się po kiego grzyba kierować powietrze do drzwi skoro nie ma wywiewu :-? ).

Autor:  pp [ śr paź 01, 2003 4:11 pm ]
Tytuł: 

tylnych szyb takze? [wstyd]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/