MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 3:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 25, 2003 9:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Co myslice i w 124 z 3 litrowym silnikiem benzynowym????
Ja mam w 124 z 2.5 l turbo dieslem, ale jego osiagi w automacie niezadawalaja mnie totez przymierzam sie do zamiany na benzyne i ewentualne zagazowanie. Jak te silniki znosza gaz?????
Jak ktos z was ma takie doswiadczenie to prosze o wskazowki

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2003 9:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Mnie się ten silnik podoba.Jeżdziłem naprzemian 230-tką i 300-tką i różnica jest olbrzymia,duże większe kopyto,lepsza kultura pracy (zawsze to 6 garów ,a nie 4).Mam na myśli silnik 3.0L ,12 zaworowy-nie polecam 24 zaworowego.Spalanie nie było zbyt duze ,moze dlatego ,ze skrzynia manual i bez klimy.Co do gazu ,to wiadomo im wiecej cylindrów tym gorzej to chodzi.Najlepiej z gazem chodzą silniki 2.3L.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: czw wrz 25, 2003 11:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
barto pisze:
Jak te silniki znosza gaz?????


Tak jak kuchenki gazowe olej napędowy [zlosnik] :evil:

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: pt wrz 26, 2003 12:00 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sebian pisze:
barto pisze:
Jak te silniki znosza gaz?????


Tak jak kuchenki gazowe olej napędowy [zlosnik] :evil:


Widac Sebian, ze powoli stajesz sie specem od gazu [zlosnik], ale mniejsza z gustami :lol:

Spojrz nad jakimi alternatywnymi zrodlami napedowymi pracuje MB: ogniwa wodorowe, systemy hybrydowe i .... kuchenki gazowe:
[IAA 2003 MB E-klassa]

Obrazek

_________________
w123


Na górę
Post: pt wrz 26, 2003 12:02 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
laudan pisze:
Widac Sebian, ze powoli stajesz sie specem od gazu [zlosnik], ale mniejsza z gustami :lol:

Spojrz nad jakimi alternatywnymi zrodlami napedowymi pracuje MB: ogniwa wodorowe, systemy hybrydowe i .... kuchenki gazowe:
[IAA 2003 MB E-klassa]


Wiesz, co innego praca nad nowymi źródłami, a co innego nieudaczne próby adaptacji i niszczenie solidnych jednostek napędowych [oczko] :P [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: pt wrz 26, 2003 12:12 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sebian pisze:
Wiesz, co innego praca nad nowymi źródłami, a co innego nieudaczne próby adaptacji i niszczenie solidnych jednostek napędowych [oczko] :P [zlosnik]


Ponoc bywaja i udane, ale ja i tak wole diesla [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2003 7:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Calkiem mozliwe ze ta skrzynia muli tak tego diesla, juz sam nie wiem. Od 110 km/h juz fajnie sie zbiera, ale od 60 to 110 to trzeba sie nagimnastykowac zeby fajnie przyspieszal. Nastepny to napewno manual a jaki silnik (napewno duzy) ale czy diesel czy benzyna bede sie jescze dlugo zastanawial. A jak z wytrzymaloscia benzyniakow???? Moje pierwsze skojarzenia o MB to diesel, zreszta benzyniakow chyba niewiele jezdzi.
Odnosnie gazu to czy wystrzaly (sporadyczne) moga uszkodzic np przepływomierz, lub jakies silniczki krokowe lub cos w tym stylu. Podobno fiaty sa nieczułe na wybuchy, ale zato BMW bardzo nie lubi wystrzałow . jak to jest z mercedesem
Dzieki za rady
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2003 8:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 16, 2003 9:54 am
Posty: 37
Lokalizacja: gliwice
Taki W 124 300E ma mój wujek . Jezdziłem pare razy i rewelacja ! "85 r w automacie i z klima a po załaczeniu " sport " na skrzyni to naprawde wciska w fotel ale jest to opłacone jednak dosc sporym zuzyciem paliwa . Trwałosc mysle ze niewiele ustepuje dieslowi , on ma 600 k i chodzi jak malina . Ale zeczywiscie nie polecam gazu do tego typu samochodów , a głownie tego typu silników , napewno nie byłbys zadowolony a koszty przeróznych napraw zżarłyby zysk zwiazany z nizsza cena gazu . Moj dobry znajomy ma Peugeota 605 3.0 V6 z maksymalnym wyposazeniem i od kiedy załozył gaz chłopak zrobił sie jakis nerwowy posiwiał zaczał klnac
mało jezdzi tym autem bo sie boi a wogóle to chce go sprzedac .................. wnioski wyciagnij sam :-))

Pozdrawiam
Damian

_________________
damian W 115 200 D "69( przypalony ... )


Na górę
Post: pt wrz 26, 2003 8:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
laudan pisze:
Sebian pisze:
Wiesz, co innego praca nad nowymi źródłami, a co innego nieudaczne próby adaptacji i niszczenie solidnych jednostek napędowych [oczko] :P [zlosnik]


Ponoc bywaja i udane, ale ja i tak wole diesla [oczko]


DIESLA tez mozna przerobic na GAZ [zlosnikeh] . Zwykle przeróbki są na tyle zaawansowane, ze nie zasila sie juz go potem przemiennie gaz-ON. Ale np. calkiem niedawno (jakies 2 lata temu) jakas niemiecka firma pokazala prototypowe ekologiczne auto sportowe (taki zielony kabriolecik) z silnikiem diesla od Mercedesa z dodatkowym zasilaniem gazem. Jak ktos sie bedzie burzyl to poszukam informacji [deal]

A CO DO 300. Moj kumpel mial przez rok MB 300 24V CE (ten silnik jest w istocie silnikiem Mitshubishi i pracuje również w 3000GT). Osiągi byly imponujące [totalszok] cos jak SEC 500. Równiez na gazie. Ale tu byl caly problem. Co jakis czas strzelał, slabo odpalał. Mial taką przypadłość, ze jak zgasł nierozgrzany, to nie chciał potem zapalić ani na gazie, ani na benzynie - kilka razy rozładował się akumulator od kręcenia. Regulacje niewiele pomagały. Moze instalacja byla zle dopasowana(?).
Ps. Palił ok 17l gazu

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2003 8:56 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
barto pisze:
Calkiem mozliwe ze ta skrzynia muli tak tego diesla, juz sam nie wiem. Od 110 km/h juz fajnie sie zbiera, ale od 60 to 110 to trzeba sie nagimnastykowac zeby fajnie przyspieszal.


Nie jest to przypadkiem kwestia odpowiedniej regulacji skrzyni?

_________________
w123


Na górę
Post: pt wrz 26, 2003 9:12 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
barto pisze:
Co myslice i w 124 z 3 litrowym silnikiem benzynowym????
Ja mam w 124 z 2.5 l turbo dieslem, ale jego osiagi w automacie niezadawalaja mnie totez przymierzam sie do zamiany na benzyne i ewentualne zagazowanie. Jak te silniki znosza gaz?????
Jak ktos z was ma takie doswiadczenie to prosze o wskazowki


No dobra. Niezaleznie od mojego zdania na temnat gazowania, to uważam jednostkę 3l w benzynce za całkiem sympatyczny motor. Tutaj mysle, że mógłby się wypowiedzieć Stawros, który pod maska cos takiego posiada. Jednak jesli chodzi o żywotnośc, to obstawałbym przy 2,5l dieslu - to najbardziej udana jednostka w typoszeregu W124. Do tego turbinka - no, no [cool] BTW: piszesz o autotycznej skrzyni biegów. Ktos kiedys mi powiedział, że automat i turbina powodują konflikt - zdaje się, że chodziło o nagłe zmiany cisnienia sterującego. Czy ktoś może mi rozjaśnić w głowie? [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2003 9:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
moze i jest, bo 4 zalacza mi np przy 50 przy spokojnej jezdzie i nie zredujuje dopuki nie wcisne do dechy(kick down), z reszta nawet jak zredukuje to nie naten bieg co bym chciał lub ten coby dawal najlepsze osiagi. Ogolnie skrzynia automatyczna nigdy nie bedzie myslała tak jak ja. Raz lubie spokojnie jechac, raz krew burzy mi sie w zyłach a skrzynia zawsze ma taka sama charakterystyke. ZNow jak mocno wcisne gaz to kreci mi sie na obroty tak ze ja juz bym dawno przelaczyl i uzyskalbym lepsze przyspieszenie na wyzszym biegu. Przy spokojnej wlacza wmiare dobrze biegi jak na moj gust. Podsumowujac wole sam decydowac kiedy i jaki bieg ma byc wbity. W zimie to juz mnie to irytuje bo nawet niewielka roznica w ciagu moze spowodowac uslizg a jak w tym momecie zmieni bieg to chocby byla najlepsza skrzynia zawsze roznica w ciagu jest.
No troche sie wyzaliłem.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
Post: pt wrz 26, 2003 10:16 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Sebian pisze:
barto pisze:
Jak te silniki znosza gaz?????


Tak jak kuchenki gazowe olej napędowy [zlosnik] :evil:

Silniik 300 E tez slabo jezdzi na oleju napedowym, a kuchenke na benzyne da sie przerobic [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2003 10:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Polecamlekturę artukułu do którego link zamieściłem jakiś czas temu. Szukajcie a znajdziecie [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt wrz 26, 2003 12:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Sebian pisze:
barto pisze:
Jak te silniki znosza gaz?????


Tak jak kuchenki gazowe olej napędowy [zlosnik] :evil:


Sebian! nagroda roku za najlepsze scharakteryzowanie instalacji gazowej w samochodzie.
Ale do rzeczy: użytkuję taki silniczek już trzeci rok(W124 300CE 1992'), jest to motor M103 czyli 12 zaworów z manualną skrzynią biegów,jednostka bardzo "energiczna", o dużej kulturze pracy,praktycznie bezusterkowa (przejechałem jakieś 40 tyś. km i wymieniłem tylko hydrauliczne regulatory zaworów, ale był to spadek po poprzednim właścicielu).Silnik bardzo cichy, czasami łapię się przy 120km/h że można by było wrzucić IV bieg :lol: ,najgłośniejsza jest w nim praca wentylatora(jak się włączy).Niestety nie jest to silnik dla oszczędnych, przy ostrym wkręcaniu na obroty potrafi w mieście spalić ok. 15l/100km, przy jeździe nawet ostrej poza miastem zachowuje się całkiem przyzwoicie i nie przekracza 10-11l.Jego mankamentem jest wyciek oleju spod przedniej części głowicy,ale nie warto się tym przejmować(zdanie ASO, potwierdzone przezemnie) bo na 10-12 tyś.km dolewam jakiś litr oleju.
Jeżeli jakieś konkretne pytania to proszę bardzo.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl