MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Alternatywa silnikowa dla 300T Turbo
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37588
Strona 1 z 2

Autor:  szymon.dziawer [ ndz lis 30, 2008 10:34 am ]
Tytuł:  Alternatywa silnikowa dla 300T Turbo

Wertując ogłoszenia tracę nadzieję na znalezienie ładnego W124 E 300TT/300TDT z rozsądnym przelotem. Jak wiele razy mówiłem, nie jeżdżę autem dużo (ok. 10, max 15 000 km rocznie), dlatego coraz częściej w głowie świta mi rozglądanie się za benzyniakiem - auta są z mniejszymi przebiegami i zwykle w lepszym stanie. Chciałbym dowiedzieć się, jakie jest realne (Wasze) spalanie aut z takimi silnikami? Gaz oczywiście "nie wchodzi". Interesują mnie:
Tytułowy 300 turbo
220
280 - duża moc, ale czy pali mniej od 300 - więc czy warto, jeśli już...
300
300/24
320
Pamiętając jeden z wątków odnośnie spalania 3 litrowej benzyny przechodzą mnie ciary, bo, albo ja jakiś nienormalny jestem, ale mi tyle nie pali 5.0 V8...
Jeśli temat był (a na pewno był) wałkowany 1000 razy, to przepraszam, ale liczę na Waszą wyrozumiałość. Poziom opanowania forumowej wyszukiwarki pozostawia w moim przypadku jeszcze wiele do życzenia.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  Seweryn [ ndz lis 30, 2008 12:24 pm ]
Tytuł: 

szymon.dziawer pisze:
Chciałbym dowiedzieć się, jakie jest realne (Wasze) spalanie aut z takimi silnikami? Gaz oczywiście "nie wchodzi". Interesują mnie:
Tytułowy 300 turbo
220
280 - duża moc, ale czy pali mniej od 300 - więc czy warto, jeśli już...
300
300/24
320


Z powyższych modeli jeżdżę E220T z automatem i moje średnie spalanie (ponad 70% to jazda poza miastem) to około 9.5 l na 100km.
Od wczoraj mam również (tymczasowo) 300TE-24 z automatem, więc nie miałem okazji ustalić dokładnego zużycia paliwa, ale wygląda na okolice 11 l na 100km po jednej trasie. Jednak ten silnik to istny potworek jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Również dźwięk ma naprawdę przyjemny. Minusem tego motoru jest jego wysokoobrotowa charakterystyka (czerwone pole zaczyna się od 7 tys. obr/min), która bardziej pasuje do Coupe niż do Kombi. E220T jest bardziej spokojny, ale do normalnej jazdy wg mnie w sam raz i ma wystarczający zapas mocy (jakby nie patrzeć jest mocniejszy niż 300TDT).
O innych wersjach nic nie powiem, bo nigdy nie miałem przyjemności się nimi poruszać.
Jeśli zdecydujesz się na sedana (obojętnie w jakiej wersji silnikowej), to zużycie paliwa na pewno będzie mniejsze niż takiego samego autka z nadwoziem Kombi.
I najważniejsze - jednostkowe zużycie paliwa zależy w głównej mierze od stylu jazdy kierującego (również od warunków drogowych i stanu technicznego auta), od wersji silnikowej - mniej. Jeśli ktoś Ci wmawia, że jego 300E spala średnio 17 litrów benzyny na 100km, to pewnie tak jest, nie mam zamiaru kwestionować czyjegoś stylu jazdy, ale jednocześnie nie oznacza to, że Tobie ten sam samochód nie może spalać przeciętnie np. 11 litrów na 100km.

Pozdrawiam.

Autor:  szymon.dziawer [ śr gru 03, 2008 10:11 pm ]
Tytuł: 

Do góry.
Z nadzieją, że ktoś ma takie motory.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  zabawa01 [ śr gru 03, 2008 10:39 pm ]
Tytuł: 

ja jeżdżę rocznie od 10 do 15 TKM
i całkiem przypadkiem stałem sie posiadaczem mojej kupejki.
300CE przy tym przebiegu ni ejest takie straszne.
Miasto (wrocław - miasto korków) do 13, na trasie ok 10 - wcześniej miałem tylko 2,0D, przy nich ten wygląda strasznie.
ale jak mówiłem - przy moich przebiegach jest to spokojnie do przełknięcia - za to przyjemność z jazdy nie do opisania, nawet jak nawyki z 2.0D pozostały (jeżdżę jak na taki samochód bardzo spokojnie)

nie bój sie tych silników, jak normalnie jeździsz i o nie dbasz to nie są drogie w utrzymaniu.

Autor:  Wojtas.bb [ pt gru 05, 2008 12:08 am ]
Tytuł: 

ja użytkuje 300-24V w manualu i pali mi średnio 15l/100km. Ale jest to dosyć niespotykany silnik i ciężko z częściami. Po za tym to jest jeszcze na KE-Jetronic i nawet na samej benzynie regulacja jest potrzebna. Bardziej polecam silnik 3.2 bo jest już na elektronicznym wtrysku i ma chyba 60 Nm więcej

Autor:  WeebShut [ pt gru 05, 2008 10:43 am ]
Tytuł: 

Trzeba się było Szymon pytać wcześniej, półtora roku jeździłem E280 ;)

Autor:  szymon.dziawer [ pt gru 05, 2008 11:08 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
półtora roku jeździłem E280

No i... Nic nie pamiętasz? Ile paliła?
:roll:
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  WeebShut [ pt gru 05, 2008 3:03 pm ]
Tytuł: 

Coś tam pamiętam ;))

Osiągi - myślę że nie będziesz narzekał, przspieszeń pewnie bardzo nie wykorzystujesz z małą na pokładzie, ale moc w zuepłności wystarczająca do sprawnego wyprzedania TIRów czy autobusów na trasie. Pod pedałem zawsze zostaje coś na czarną godzinę. W połączeniu z automatem ... godny poledcenia silnik.

Spalanie - no tutaj w zależności od tego jaką masz nogę. Przy spokojnej jeździe w Warszawie mieścił się w granicach 12 - 14l. Każde szaleństwo wychodziło na stacji benzynowej. W trasie to prawie jak 1.6. około 9 - 10 litrów było standardem. Jak jeździsz niewiele to fajna propozycja, ale te silniki trzeba dogłębnie przejrzeć przed kupnem co by się na minę nie wpakować.

Autor:  szymon.dziawer [ pt gru 05, 2008 3:15 pm ]
Tytuł: 

No powiem Ci, że po Twojej wypowiedzi ten 280 coraz bardziej mi się podoba.
WeebShut pisze:
ale te silniki trzeba dogłębnie przejrzeć przed kupnem co by się na minę nie wpakować
Nawet przy takim przebiegu? Co sądzisz o TEJ, oprócz tego, że niemożebnie droga...
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  Tomad [ sob gru 06, 2008 10:36 pm ]
Tytuł: 

Ja mam przyjemność (i tu się zupełnie nie mylę :)) poruszać się już grubo ponad 1,5 roku W124 E320T w automacie. I powiem tak miasto 14,5 do 15,5 litrów trasa przy prędkości 120 km/h coś około 11 do 12 litrów. W roku robię 10-12 tys. i takie spalanie nie zabija a frajda przednia. Mocą jaką dysponuje ten motor można by spokojnie obdarować jeszcze inne auta bo ma jej pod dostatkiem. Tylko pod jednym warunkiem, auto budzi się do życia na autostradzie przy prędkościach oscylujących ... no niedozwolonych w Polsce. Na miasto za ciężki za duży poprostu niegramotny. Ale jak tylko wjeżdżam na autostradę to noga jakoś tak głębiej dusi na gaz redukcja o dwa biegi 3-ka 120km/h 4-ka 160 km/h i 5-tka tak do 220km/h i wtedy wydaje się taki lekki taki zwinny i ten odgłos 6 garów - no rozgadałem się.

Autor:  WeebShut [ sob gru 06, 2008 11:59 pm ]
Tytuł: 

Szymon czy TY zawsze musisz mi działać na nerwy?! ;)

Powiem tak, mój kolor, mój silnik i do tego wygląda naprawdę zaj*****e. Jeżeli stan faktyczne odpowiada tym miniaturowym zdjęciom, to cena jak najbardziej adekwatna. Niestety dobre W124 nadal kosztuje sporo ...

Autor:  szymon.dziawer [ ndz gru 07, 2008 10:47 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
mój silnik

To dlaczemu pozbyłeś się 280? Opowiedz mi swoją historię ;)
Po wypowiedzi Tomada jednak bardziej podchodzi mi ten silnik 280, jeśli rzeczywiście na trasie spada mu spalanie do 9 l/100km, jak zapewnia WeebShut. Jednak odrobinę ekonomii (hihihi) by się przydało, bo od "zapasu pod butem" to mam Jagodę ;)
WeebShut pisze:
i do tego wygląda naprawdę(...)

Ale nie ma chyba szyberdachu. No, ale ma klimę, choć zawsze to jeden gadżet mniej.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  MMM [ ndz gru 07, 2008 5:01 pm ]
Tytuł: 

Mam w chwili obecnej w używaniu 280TE z przebiegiem 158000km.
Spalanie średnie wychodzi około 11-12l/100km.
Spalanie na trasie Szwajcaria - PL - 10,8l/100 (160-180 on stop po autostradzie w D, spalanie w trasie Garwolin-Poznań - 12l/100km, po mieście wychodzi około 13l/100)
Jakbym jeździł jak emeryt, może zeszło by do 9, ale ja jeżdżę normalnie.
LPG nie mam.
M104 2.8 i 3.2 to takie same silniki konstrukcyjnie.
Ta sama historia jak w M111 2.0 i 2.2.
Silnik godny polecenia.

PS. Mój jest do sprzedania.
Jeśli jesteś zainteresowany i masz odpowiednią ilość gotóweczki, to zapraszam.
Auto w stanie prawie fabrycznym.

Autor:  WeebShut [ ndz gru 07, 2008 8:44 pm ]
Tytuł: 

szymon.dziawer pisze:
To dlaczemu pozbyłeś się 280? Opowiedz mi swoją historię


Kupno mieszkania i 10% wartości mieszkania na umowie przedwstępnej ... nie było po prostu innego wyjścia ... :/

szymon.dziawer pisze:
Po wypowiedzi Tomada jednak bardziej podchodzi mi ten silnik 280, jeśli rzeczywiście na trasie spada mu spalanie do 9 l/100km, jak zapewnia WeebShut. Jednak odrobinę ekonomii (hihihi) by się przydało, bo od "zapasu pod butem" to mam Jagodę


MMM pisze:
Jakbym jeździł jak emeryt, może zeszło by do 9, ale ja jeżdżę normalnie.


Takie wychodziło spalanie w trasie Opole - Warszawa, a nawet na gorszych drogach na zlot Warszawa - Szczecin. Do emeryckich moja jazda tez raczej nie należy. Ale jest tam wystarczający zapas mocy żeby nie dusić silnika cały czas kick downem i spokojnie wyprzedzać z dostepnego momentu obrotowego. Teraz podobno 300D miał palić mniej, ale przywyczajenie z benzyniaków o innego przyspieszenia skutkuje tym a nie innym wynikiem na stacji benzynowej ;)

MMM pisze:
PS. Mój jest do sprzedania.
Jeśli jesteś zainteresowany i masz odpowiednią ilość gotóweczki, to zapraszam.
Auto w stanie prawie fabrycznym.


Szymon, jeżeli szukasz ładnego a MMM pisze o tym zielonym to warto spojrzeć na ta ofertę ;)

Autor:  MMM [ ndz gru 07, 2008 8:51 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:

Szymon, jeżeli szukasz ładnego a MMM pisze o tym zielonym to warto spojrzeć na ta ofertę ;)


MMM pisze właśnie o tym zielonym.
Stan jest rzeczywiście powalający, nawet dla tych, którzy nie przepadają za tak starą technologią, ale jak nie zobaczysz, to nie uwierzysz. [oczko]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/