MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Mercedes w140 termostat czy moze cos innego?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37472
Strona 1 z 1

Autor:  police88 [ wt lis 25, 2008 3:19 pm ]
Tytuł:  Mercedes w140 termostat czy moze cos innego?

Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy i potrzebuje waszej pomocy odnosnie mojego Mietka w140 400SE z 1992 roku, ktorego nie dawno kupilem byly wlasciciel kupil termostat i mowil zebym go wymienil bo czasami silnik sie grzeje.. Temperatura byla caly czas 90stopni.. ale jak auto postalo z 2 dni to pozniej zaczal sie grzac silnik podczas stania w korkach temperatura po przejechaniu 25km dochodzila do 120stopni. Gdy juz zgasilem auto i po 4godzinach wsiadlem do niego i rowniez pokonalem taki sam dystans to temperatura byla przez caly czas rowna 90stopni...
Nadszedl czas wymiany termostatu i po wymianie silnik zaczal sie gotowac nawet do 130stopni ale podczas jazdy temp spadala do 110.... Po wizycie u mechanika gdy dolal znaczny ubytek plynu chlodniczego <4l> i mowil ze nie mogl go zagotowac, ze termostat jest dobry i temperatura rosnie do powyzej 100 i czasami opada i mowi ze tak ma byc.. Wiem wiem mechanik okazal sie ch****y . . Teraz podczas jazdy bez zatrzymywania sie temperatura jest 90-97stopni ale podczas postoju albo jadac wolno temp w granicac 100-105 stopni...
Co mam robic? Czy termostat nowy okazal sie zly? Zaznaczam ze przed wymiana temp byla stala, tylko jak postal to byla nie tak.
Czekam na wasze porady.. i z gory dziekuje!

Autor:  w-126 [ wt lis 25, 2008 3:26 pm ]
Tytuł: 

to może być głowica a konkretnie nie szczelny zawór, ewentualnie uszczelka pod głowicą ale stawiam na zawór :( .

Autor:  Janfocus [ wt lis 25, 2008 3:31 pm ]
Tytuł: 

jeśli temp pracy tego silnika jest taka sama jak M117, to wszystko u Ciebie jest OK. Mechanik też :)

Autor:  police88 [ wt lis 25, 2008 3:41 pm ]
Tytuł: 

A temperatura nie powinna byc stala? tzn w granicach 90-95 stopni?

Autor:  w-126 [ wt lis 25, 2008 3:49 pm ]
Tytuł: 

nie ma takiej mozliwosci że jest to prawidłowe zachowanie, możes zmierzyc cisnienie na cylindrach to wykluczysz zawór i uszczelkę, 1 słysze żeby dolewać 4L płynu i żeby był to prawidłowy objaw.

Autor:  Janfocus [ wt lis 25, 2008 3:49 pm ]
Tytuł: 

police88 pisze:
A temperatura nie powinna byc stala? tzn w granicach 90-95 stopni?

zalezy od warunków i silnika, u mnie (500se) jest w zakresie 90-105 i do póki nie przekracza 120st nie ma się czym martwić (co tez potwierdza ksiązka obsługi)...

faktycznie jednyme czym się nalezy martwić to to że ubywa płynu -jesli ubywa, równie dobrze może ciec z chłodnicy... Ale co do temp bym się nie czepiał...

Autor:  bmw [ wt lis 25, 2008 3:50 pm ]
Tytuł: 

A może wentylator się nie załącza (nie wiem co tam jest wisko czy elektryczny) i jak stoi auto to się przegrzewa,a jak jedzie to nadąża odprowadzać ciepło.(taki defekt często spotykany jest w BMW ,że wisko pada i silnik się gotuje jak stoi się np. w korku).Temperatura powinna być względnie stała ale bez przesady.

Autor:  Janfocus [ wt lis 25, 2008 3:53 pm ]
Tytuł: 

w-126 pisze:
nie ma takiej mozliwosci że jest to prawidłowe zachowanie, możes zmierzyc cisnienie na cylindrach to wykluczysz zawór i uszczelkę, 1 słysze żeby dolewać 4L płynu i żeby był to prawidłowy objaw.

jak dla mnie wczesniejsze problemy z temp mogą być wynikiem braku płynu...
ale po dolaniu (wizycie u mechanika) -zakres temp jak dla mnie jest ok

Autor:  police88 [ wt lis 25, 2008 3:59 pm ]
Tytuł: 

Jest tutaj wisko <do>.. No mechanik mowil ze dolal 4 litry plynu.. Ale moze to byc objaw po gotowaniu sie gdy temp dochodzila do ponad 120stopni? Ze po prostu plyn sie gotowal? A odnosnie termostatu to w jakiej temp ma sie otworzyc i w jakiej zamknac?

Autor:  bmw [ wt lis 25, 2008 4:35 pm ]
Tytuł: 

Mogło tak być ,że termostat się zaciął silnik się zagotował i wyrzucił z siebie płyn - naturalne wręcz i miejmy nadzieję że nie wysadziło uszczelki pod głowicą.Czy uszczelka jest uszkodzona i w której głowicy bo masz dwie dowiesz się po pomiarze kompresji i ewentualnie stanie świec zapłonowych (metoda organoleptyczna nie zawsze skuteczna pomiar lepszy),inny objaw to olej w płynie lub odwrotnie - najłatwiej to sprawdzić i nie trzeba żadnych narzędzi wystarczą oczy :). Termostaty produkuje się na różne temperatury chyba od 87 do ok 100 stopni,jak ktoś ma lepsze dane niech pisze..

Autor:  Janfocus [ wt lis 25, 2008 4:42 pm ]
Tytuł: 

bmw pisze:
Czy uszczelka jest uszkodzona i w której głowicy bo masz dwie dowiesz się po pomiarze kompresji

niestety nie zawsze, bo ciśninie spalin jest wieksze od kompresji i często tylko wtedy puszcza uszczelka -wtedy spaliny idą do płynu chłodzacego...

Autor:  bmw [ wt lis 25, 2008 4:45 pm ]
Tytuł: 

Racja kolego taki scenariusz też jest możliwy ,ale też do wykrycia bo czasami po prostu widać w płynie na pracującym silniku bombelki :)

Autor:  w-126 [ wt lis 25, 2008 5:55 pm ]
Tytuł: 

w moich oczach jeżeli tęp rośnie w tęp do 15stopni na dworze, niestety są to piewsze obiawy ze coś z silnikiem sie dzieje, zakładam że termostat jest ok w gre wchodzi jeszcze pompa płynu ale ją na końcu obstawiam, oczywiste ze wpierw sprawdż wycieki najlepiej postaw go na jakimś czystym terenie. lekko dogrzej na postoju zrobi się duże ciśnienie i musi sie płyn pokazać na nieszczelności, przykład mojego W126 na 1 cylindrze kompresja 3bar na pozostałych ok wiecznie przegrzany, kombinowałem jak ty, plus w gre wchodził zapchany wydech, ale rozebrałem naprawiłem tęp troche ponad 80 non stop. Oczywiście że wpierw sprawdź od najprostszych rzeczy nie mówie żeby od razu silnik rozkrecać :), ale ja nadal obstawiam to co na początku.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/