MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 03, 2008 5:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Witajcie :)
Mam aktualnie problem z wykręceniem dwóch świec żarowych.
Na zaprzyjaźnionym forum podesłano mi ciekawy link:

http://pl.youtube.com/watch?v=koghDoROFko

Pół dnia spędziłem na telefonicznym poszukiwaniu warsztatu/serwisu, który ma wiedzę i narzędzia do przeprowadzenia tej operacji.
Wszędzie typowe polactwo: "Panieeeee, głowicę trzeba zrywać. Inaczej się nie da" :evil:
Pomyślałem sobie, że przecież Polska to wciąż jeszcze zaścianek Europy i technologia zbyt nowoczesna dla rodzimych naprawiaczy - ale natknąłem się na następna ciekawostkę:

http://www.gedore24.pl/product-pol-8222 ... -KLAN.html

To oznacza, że zestaw narzędzi JEST dostepny w Polsce, a właściciele warsztatów myslą przestarzałymi schematami :x bo nawet nie wiedzą o jego istnieniu.
Jeśli zapieczone świece to typowa przypadłość CDI - to zakup w postaci tego "zestawu" zwróci się dośc szybko zapewne...


Mam prośbę zatem - gdyby ktoś natknął się przypadkiem na warsztat w którym używa się tego zestawu - proszę o kontakt.
Jeśli również udałoby się komuś z Was namówić zaprzyjaźnionego fachmana od Mercedesów na zakup tych narzędzi - będę pierwszym, zdecydowanym klientem
[zlosnik]

Pozdrawiam
--
Robert

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 2:41 am przez WALDORFF, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 6:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
WALDORFF pisze:
To oznacza, że zestaw narzędzi JEST dostepny w Polsce, a właściciele warsztatów myslą przestarzałymi schematami bo nawet nie wiedzą i ich istnieniu.


Obawiam się, że myślą portfelem.
Ot zestaw zestawem ale w ten sposób płacisz za wymianę "żarówek", no w końcu tylko tego od nich wymagasz.
A tak to dopłacisz i za zdjęcie głowicy i za planowanie i za uszczelki i za płyn i za ...... tutaj dopisz cokolwiek jeszcze.
Wychodzi na to ewidentnie, że stosowanie owego zestawu jest ekonomicznie nieuzasadnione bo po co skasować klienta na 300zl skoro można na 3000 ?? :evil:

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 6:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Obawiam się, że masz rację... polactwo wszechmogące :)


Jak się wkurzę porządnie bezmyślnością "naprawiaczy" to kupię sobie ten zestaw i po wymianie świec oddam go na złom - z pozdrowieniem dla wciąż skażonych "socjalizmem" serwisantów MB w Polszy

[zlosnik]

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 6:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
WALDORFF pisze:
Obawiam się, że masz rację... polactwo wszechmogące :)


Jak się wkurzę porządnie bezmyślnością "naprawiaczy" to kupię sobie ten zestaw i po wymianie świec oddam go na złom - z pozdrowieniem dla wciąż skażonych "socjalizmem" serwisantów MB w Polszy

[zlosnik]

Inaczej, kup i napraw i ciesz się znowu sprawnym CDI.
Później zamieść ogłoszenie iż oferujesz takie usługi na forach MB i naprawiaj w wolnych chwilach [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 7:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Hhahaha :) Może się tak skończyć, że będzie opcja "kup i napraw" :)
W wolnych chwilach jednak nie bedę naprawiał MB... w wolnych chwilach (a jest ich niewiele) po prostu ŚPIĘ :)

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
Zestaw jest dostępny w Inter Carsie, był nawet opisany w katalogu IC Wyposażenie Warsztatów na jesień 2008. Krótki opis: Zestaw narzędzi do precyzyjnego wybudowania i regeneracji gniazd gwintowanych i urwanych świeć żarowych. Zastosowanie OM: 611,612,613
I teraz najepsze:

ZALETY:
- oszczędność czasu i kosztów naprawy
- czysta, szybka i nieskąplikowana praca
- Naprawa bez zdejmowania głowicy [zlosnik] [zlosnik]

Cena: 4 726 netto

Ok reasumując to zestaw był opisany i dość intensywnie promowany przez IC tak więc może zadzwoń do działu wyposażenia warsztatów w IC numer 022 7141798 albo napisz diagnostyka@intercars.com.pl. opisz im swój problem i może będą na tyle mili że powiedzą komu w wawie sprzedawali taki zestaw. Powodzenia

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 10:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
panowie nie trzeba specjalnego zestawu naprawczego
wystarczy kilka wiertel, wykretak i gwintowniki

u mnie taka sytuacja miala miejsce ze przy odkrecaniu sie ukrecila
tez myslalem ze mechanik bedzie sciagal glowice
jak sie okazalo facet wzial wiertlo i wwiercil sie nim w swiece pozniej ja wydlubal, wydmuchal wszystko sprezonym powietrzem i zakrecil nowa swiece

doslownie zrobil to wiertlem, wykretakiem, i gwintownikiem

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 11:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
richie
Dziękuję. Wpadłem też na ten pomysł odnośnie wspomnianego przeze mnie sklepu "Gedore.pl. " (oficjalnego dealera na polskę - http://www.klann-online.de/vertriebsl.html ). Dziś jednak nikt nie odbierał telefonu :(
Będę próbował też w IC.
Znalazłem jeszcze jeden sklep oferujący ten zestaw:
http://bowatech.isu.pl/?id=pokaz_produkt&id_prod=61129
Również jutro ich będę molestował :)
O ile nie będa się zasłaniać tajemnicą handlową - "wydębię" od któregoś z Nich namiary na warsztaty które zakupiły ten zestaw 8)

A może ktoś z Forumowiczów ma "układy" w IC lub GEDORE i pomógłby w uzyskaniu takich informacji...?



blackmilk
Mógłbyś podać namiar na ten warsztat...? <br>Dodano po 10 godzinach. 26 minutach.:<br> Uprzejmie donoszę, że dzięki uprzejmości działu handlowego IC odszukałem jednego "śmiałka" który postanowił zainwestować w zestaw naprawczy.
Jestem umówiony na jutro (!) na 8:00 rano :P

Niebawem więc opowiem o tym, czy owo urządzenie w ogóle działa :)

Pozdrawiam

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 10:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
blackmilk pisze:
u mnie taka sytuacja miala miejsce ze przy odkrecaniu sie ukrecila
tez myslalem ze mechanik bedzie sciagal glowice
jak sie okazalo facet wzial wiertlo i wwiercil sie nim w swiece pozniej ja wydlubal, wydmuchal wszystko sprezonym powietrzem i zakrecil nowa swiece


Ja też to robie przy pomocy wiertła, dremla i bombki blacharskiej (młotek innercyjny). Czas operacji około 2h o ile jest dobre dojscie. Najgorzej jest odzyskać gwint, gwintownik w tym przypadku nie zawsze sie sprawdza ja robie to poprzez najpierw rozwiercenie a potem rozszlifowanie dremelkiem do momentu az z gwintu świecy zostaje tylko spręzynka krórą można wyciągnac juz bez problemu. Reszte grotu grzejnego nawiercam, gwintuje wkrecam śrubę z uchwytem do bombki i wyrywam calość.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
roadrunner pisze:
Ja też to robie przy pomocy wiertła, dremla i bombki blacharskiej (młotek innercyjny). Czas operacji około 2h o ile jest dobre dojscie. Najgorzej jest odzyskać gwint, gwintownik w tym przypadku nie zawsze sie sprawdza ja robie to poprzez najpierw rozwiercenie a potem rozszlifowanie dremelkiem do momentu az z gwintu świecy zostaje tylko spręzynka krórą można wyciągnac juz bez problemu. Reszte grotu grzejnego nawiercam, gwintuje wkrecam śrubę z uchwytem do bombki i wyrywam calość.


dokladnie tak samo robil mechanik czas operacji podobny tez cos kolo 2h

balem sie jak cholera o te opilki ale chlopaki mnie zapewnili ze jak zepsują to naprawe robia za swoje :D - taki zarcik

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 11:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
i mnie tak zrobił mój mechanik :)
mogę dać namiary na niego bo ja nieestety na takie "zabawy" nie mam czasu a i pewnie nie podjąłbym się tego... powiem tylko: koszt "wykręcenia" zapieczonej świecy + nowa świeca plus uszczxelnienie komór wstępnego spalania wyniósł 215zł :)
jak coś to na maila tylko że gość dość porządnie zawalony robotą i z okolic gorzowa wlkp :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 12:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Donoszę więc:

1. Zestaw narzędzi KLANN naprawdę działa :)
2. Świece zostały wykręcone i wymienione na nowe (400 zł łącznie z pastą)
3. Przy okazji okazało się, że do wymiany jest również przekaźnik grzania świec :evil:
4. Forumisiom mającym problem z zapieczonymi świecami (i nie tylko) - sugeruję wizytę u p. Leszka.

Namiary:
OK SERWIS Zakład Mechaniki Pojazdowej
Leszek Zwierzchowski
05-126 Stanisławów Pierwszy k./Nieporętu
tel. (0-22) 774 89 31



Przy okazji chciałbym serdecznie pozdrowić "polskich zrywaczy głowic" :evil: a przede wszystkim:
- MB Serwis Zbigniew Broler Specjalistyczna :o [zlosnik] Stacja Naprawy Mercedesów :lol:
- Firmowy Serwis Mercedes-Benz Warszawa Sp. z o.o. ul. Gottlieba Daimlera 1 :evil:

W tym miejscu przepraszam inne firmy "zrywające głowice" do których dzwoniłem... ale już zapomniałem.

Proponuję "przyklejenie" lub zapodanie (po odpowiedniej "obróbce") do FAQ.

Pozdrawiam

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 2:00 am przez WALDORFF, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 12:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Gratuluję skutecznej zabawy w detektywa [ok]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 12:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Mnie sie przydało ;)
Mam równiez nadzieję, że Forumowicze nie będą już się "nabierać" na brednie pseudoserwisantów odnośnie "zrywania głowicy" za 2000 zł (lub więcej) :evil:

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 7:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Przy okazji chciałbym serdecznie pozdrowić "polskich zrywaczy głowic" a przede wszystkim:
- MB Serwis Zbigniew Broler Specjalistyczna Stacja Naprawy Mercedesów
- Firmowy Serwis Mercedes-Benz Warszawa Sp. z o.o. ul. Gottlieba Daimlera 1

to to juz było wiadomo ze to najwieksze "fachofce" w kraju od wyciagania kasy :lol: :lol: :lol: tam jest poprostu typowe myslenie serwisowe-jak sie zepsuło to trzeba nowe.Urwana swieca? nie ma problemu -nowy silnik damy i bedzie ok [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl