MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 22, 2008 9:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Cycki mnie opadły dziś.

Od dwóch miesięcy jeżdżę W126 SEL, czarny, stan prześliczny, 240 kkm oryginalnego przebiegu.
Jak widać na zdjęciach powyżej, oprócz małego wgniecenia LT brakuje oryginalnych felg.
Kupiłem takie na allegro (400 PLN za 5 szt., jakby kogoś interesowało), w stanie geometrycznym idealnym. Jako ze bylo na nich parę ubytków lakieru, dałem do renowacji tu (440 PLN za 5 szt) w warszawskim warsztacie przy Instalatorów.. Efekt można zobaczyć w galerii. No, ładnie bardzo zrobili, przetoczyli obszczerbione w paru miejscach ranty, dobrali się także do głębokich otworów.
Potem zacząłem szukać śrub. Najpierw kolega Adi z tutejszego forum sprzedał mi 20 sztuk śrub kompletnie niepasujących. Nie dość że z pojedynczym łbem, to jeszcze po wrzuceniu w standardowe dla W126 Fűnfzehnloch z tyłu wystawało może 5 mm. No nic, trudno, mam nadzieję że tylko okres świąteczny powstrzymuje Adiego od podania adresu, gdzie mógłbym śrubki odesłać.
Zdecydowałem się na oryginały, trudno myślę. Najpierw telefon do Mercedesa w Jerozolimskich. Sztuka 24 złote, nie ma na magazynie.
Drugi telefon do Brolera...
Są. 20 sztuk, mogą być na poniedziałek. 19 PLN/szt.
Pytam przez telefon, czy są pewni, że będą pasować do W126 15 Loch, bo z tego co słyszałem, to są dwie różne długości. "Nie, proszę pana, pan Zbyszek powiedział, że był tylko jeden typ, a on się zna na rzeczy". OK.
Przyjeżdzam dzisiaj, biorę felgę, mierzymy. Śruba wpada do środka, brakuje dobre 1,5 cm od krawędzi. Od tyłu jest OK, ale coś mi nie pasuje, bo wydawalo mi się, że Fűnfzehn-Loch mają śruby niemalże zlicowane. Pytam raz jeszcze, czy jest pewien, że to właściwe śruby. "Tak, one nigdy nie powinny być widoczne". Patrzę na stojącą E-Klasse, faktycznie schowane, myślę "musiałem się pomylić". Trochę mi się nie podoba, że te łby dość chamskim ocynkiem potraktowane, ale, ostatecznie, może być. Płacę.

I teraz uważajcie...zostawiłem auto w Norauto na przekładkę. Pan zdziwiony, że 5 sztuk, że życzę sobie ciężarków klejonych, że proszę o dokręcenie 120 Nm, ale godzi się na wszystko.
Przyjeżdżam, a tam mechanik mi pokazuje jedno koło i mówi "wie pan, a w tym zestawie to jedna dłuższa była..."
Nosz po prostu się zagotowałem. Pięknie zlicowana, z ładną nakładką jakby z nierdzewki, wyglądała, jakby stamtąd była. To jest po prostu granda, przepłacona granda, która kończy porażką starania które poczyniłem, żeby szejkowi przywrócić świetność. Ech...

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 10:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
u mnie z przodu i z tyłu są takie same śruby i nic nie wystaje...
Wszystkie felgi mają to samo ET?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Janfocus pisze:
u mnie z przodu i z tyłu są takie same śruby i nic nie wystaje...
Wszystkie felgi mają to samo ET?


wszystkie felgi to dokladnie model od W126 z rocznika 1985. 7Jx15 ET25.
śruby nie powinny wystawac, ale powinny byc prawie zlicowane.
Popatrz tu.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 10:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Przerabiałem temat takich śrub przy okazji poprzedniego W126 i ustaliłem, że w ASO są niedostępne ale Febi robi zamienniki. Tylko że w katalogu mieli błąd i po numerze nie dało się zamówić właściwych (trzy razy próbowałem, w końcu z Niemiec przyszedł mail, że nie dadzą rady). Wtedy przejrzałem allegro w poszukiwaniu 126 na części lub do remontu i kupiłem używki za jakieś grosze, następnie za kolejne grosze oddałem do zakładu, który mi je pochromował czy też poddał jakiejś innej obróbce i były jak nowe.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 10:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
lukasz pisze:
Przerabiałem temat takich śrub przy okazji poprzedniego W126 i ustaliłem, że w ASO są niedostępne ale Febi robi zamienniki.


fajno, ale skądś mieli jedną NOWĄ, ze ślicznym łbem. to nie był pochromowany łeb, tylko jakby 1mm blacha przyklejona do śruby.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 10:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Dokładnie tak wyglądają oryginały. Mają jakby doklejoną chromowaną blachę i są zlicowane z felgą. Jeżeli Broler nie załatwi dla ciebie więcej takich, to polecam mój sposób. W końcu dlatego napisałem tego posta:).
A co do ASO to mi też podali cenę, ale jak zamówiłem to oddzwonili, że niedostępne i to samo powtórzyło się w drugim ASO, w którym upewniałem się, że w tym pierwszym wiedzą co robią:).
Jest jeszcze szansa, że Febi poprawiło katalog od poprzedniego roku, chyba nawet jest on-line.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 10:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
lukasz pisze:
Dokładnie tak wyglądają oryginały. Mają jakby doklejoną chromowaną blachę i są zlicowane z felgą. Jeżeli Broler nie załatwi dla ciebie więcej takich, to polecam mój sposób. W końcu dlatego napisałem tego posta:).


no wiem, wkurza mnie jednak cwaniactwo.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 1:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Coś mi się pozajączkowało żeś ty baroki kupił, a tu widze dekle.
Z tymi śrubami to jest jakiś pierdzielnik - sam widziałeś jak to wygląda w W116.
Śrubami wykręconymi z Ronali dało się przykręcić baroki, ale wyglądają dość dziwnie. W barokach w otworach powsadzane są jakby tulejki. Śruby dociągnięte do końca, zdają się nie trzymać taką ilością gwintu jak w Ronalach, co więcej - jakby kształt "frezu" tej tulejki nie pasuje do końca do kształtu kołnierza pod łbem śruby - nie przylegają dokładnie.

I teraz nie wiem, czy to rzeźba jakaś, czy MB w ramach wspomagania gospodarki dojczlandu stosował inne śruby do każdych felg.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 9:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Gab pisze:
Z tymi śrubami to jest jakiś pierdzielnik - sam widziałeś jak to wygląda w W116.


nie ma zadnego pierdzielnika.
po prostu dostalem dwulbowe do 15 Loch ale do 124. inne ET, inna glebokosc otworu.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 12:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
nie wiem czy bylo to juz pisane, ale nalezy pamietac, iz nie powinno sie zakladac nazbyt dluzszych srob do tylnych kol

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 1:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
bo ham reczny pojdzie sei walic ..

PS. mam kpl org srub do alu jak ktos chce .. jedne ocynkowane , drugie brzydkie

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 1:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Gab pisze:
Śrubami wykręconymi z Ronali dało się przykręcić baroki, ale wyglądają dość dziwnie. W barokach w otworach powsadzane są jakby tulejki. Śruby dociągnięte do końca, zdają się nie trzymać taką ilością gwintu jak w Ronalach, co więcej - jakby kształt "frezu" tej tulejki nie pasuje do końca do kształtu kołnierza pod łbem śruby - nie przylegają dokładnie.


Kłania się jeszcze jedna cecha śruby: stożek / kula.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 5:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
erio pisze:
bo ham reczny pojdzie sei walic ..

PS. mam kpl org srub do alu jak ktos chce .. jedne ocynkowane , drugie brzydkie


długość całkowita? chodzi o sruby, ktorych szukam? <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
lukasz pisze:
Jest jeszcze szansa, że Febi poprawiło katalog od poprzedniego roku, chyba nawet jest on-line.


w katalogu nie widze, natomiast na tej dluzszej srubie wyczytalem numer 05123. Najwyrazniej numer Febi, sruby wg jakiegos tam innego katalogu o dlugosci 85 mm (wiec to jest zdajesie ta dluzsza - moglby ktos potwierdzic, bo musialbym znowu je wykrecac...

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 25, 2008 7:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Kolego... masz pretensje że nie potrafisz kupić śrub do samochodu ;)
A trudno tak jedną felge wziąśc pomierzyć i pomysleć ( to nie boli [zlosnik] ) jakie powinny być - i takie kupić z uwzględnieniem kula-stożek.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 12:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Marcin S pisze:
Kolego... masz pretensje że nie potrafisz kupić śrub do samochodu ;)
A trudno tak jedną felge wziąśc pomierzyć i pomysleć ( to nie boli [zlosnik] ) jakie powinny być - i takie kupić z uwzględnieniem kula-stożek.


zanim cos napiszesz zlosliwego, sprobuj zrozumiec, na czym polega problem. dokladnie wiem, jakich srub potrzebuje, tyle tylko ze ASO takich nie ma, febi ma balagan w katalogu i byc moze - takich srub w ogole nie ma. na razie Senor Broler drapie sie po glowie, skad wziac wlasciwe, moze cos wykmini.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl