MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Hamulce, tarcze, klocki wymiana https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35604 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kit [ pn sie 18, 2008 4:46 pm ] |
Tytuł: | Hamulce, tarcze, klocki wymiana |
Witam Właśnie zakupiłem i wymieniłem sobie "poskramiacze" M117 w SEL-u ![]() Producent TRW/Lucas, czy to dobre jest? - jeszcze nie wiem, jak pojeżdżę trochę podzielę sie wrażeniami. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego producenta? ![]() Klocki zużyte (zaczęła świecić kontrolka), tarcze też osiągnęły minimalną grubość, poza tym przy ostrzejszym hamowaniu z powyżej 100km/h czuć było drgania. ![]() Wyjąłem klocki, odkręciłem zacisk (2 śruby klucz 19) i powiesiłem go na stabilizatorze za pomocą druta. Zdjąłem piastę (ściągnąłem osłonę, odkręciłem nakrętkę zaciskową (imbus 5mm) i wyjąłem koszyk z wałkami 1go łożyska. Piasta zeszła łatwo. Jako, że nie miałem akurat w pobliżu imadła przykręciłem ją do koła. Wsadziłem szmatkę aby nie dostały się śmieci do łożyska. Odkręciłem starą tarczę (imbus 10mm) i wyczyściłem powierzchnię piasty stykającą się z tarczą. Nową tarczę przykręciłem 115 Nm ![]() Pozostało składanie. Po przykręceniu piasty i zacisku (zacisk 115 Nm) wyczyściłem rozpuszczalnikiem powierzchnię tarczy ze środka konserwującego a następnie założyłem klocki (po wcześniejszym posmarowaniu pastą miedziową, wyczyszczeniu zacisków i wciśnięciu tłoczków). ![]() Pozostało założyć czujniki zużycia. Nie polecam podróbek, te które kupiłem nie dały się wcisnąć ze względu na grubą uszczelkę, poza tym styk wtyczki był luźny. Na szczęście miałem w zapasach używane acz sprawne, oryginalne czujniki. ![]() Koło przykręciłem 110 Nm. Wiem, że to w sumie prosta robota, ale może kiedyś komuś się przyda taki opis. |
Autor: | moonracer [ pn sie 18, 2008 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jakie jest Wasze zdanie na temat tego producenta?
jeżdzę na nich 1,5 roku - nie mam zastrzeżeń |
Autor: | THC [ pn sie 18, 2008 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
W sprawie renomowanych producentów do których akurat nalezy ATE, nie wymieniony tu ale tak napisze. Klocki komplet do beczki 160zł, rok czasu, jakieś 6-7 tysiecy na liczniku. Klocki sypią jak poje....przez ten okres zużycie wszystkich równe 80%. Pali się już kontrolka. Kiedyś, czyli jakoś w 2000 roku kupiłem klocki, tez komplet dałem za nie 60zł . Później już nie zmieniałem z tyłu wcale, az do stycznia 2007 kiedy rozbiłem auto , a z przodu raz na nowe chyba po 26zł na koło. Pytanie do kolegi Kita, masz teraz tzw. "miekki" pedał, jakby efekt zapowietrzonych hamulców? Czy jest tak jak było? |
Autor: | Janfocus [ pn sie 18, 2008 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Klocki komplet do beczki 160zł, rok czasu, jakieś 6-7 tysiecy na liczniku.
Klocki sypią jak poje....przez ten okres zużycie wszystkich równe 80%. Pali się już kontrolka. ja mam w 126 z przodu ATE klocki i tarcze i po 7tyś. owszem są wyżłobienia na tarczy, ale klocki mają się dobrze, sypią się owszem ale nie widzę tu jakiś nadzwyczajnych oznak zużycia, poza tym 126 jednak ciężki jest a ja często hamuję ze znacznych prędkości... |
Autor: | kit [ wt sie 19, 2008 10:44 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: masz teraz tzw. "miekki" pedał, jakby efekt zapowietrzonych hamulców?
Czy jest tak jak było? Był miękki zaraz po złożeniu wszystkiego, ale to normalne bo tłoczki były na maxa wciśnięte. Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca pedał się utwardził i teraz jest ok jak było wczesniej. |
Autor: | czarek12 [ śr sie 20, 2008 4:11 pm ] |
Tytuł: | |
TRW - dawniej LUKAS -co do klocków właśnie założyłem nówki przód +tył i po 2000km jest OK ( przód 55pln tył 50pln w HURCIE ) Co do polskiej produkcji to na długo zapamiętam wybieganie mojego wilka ok.5 minut przed moim powrotem do domu z powodu przerażliwego pisku hamulców mojej smoczycy. Tarcze mam z zeszłego roku jakiś włoski produkt co do TRW nie mam wyrobionego zdania ale jeśli firmówki to będą napewno OK |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |