MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 8:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zagotował się
Post: sob kwie 26, 2008 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
Witam, mam W201 2.0 benzyna bez gazu z 91-go roku, jakiś miesiąc temu po powrocie z pracy i wyłączeniu silnika usłyszałem lejący się płyn chłodniczy, wyciek był ze zbiornika wyrównawczego, po dolaniu płynu problem znikł. Dziś historia sie powtórzyła, właśnie wróciłem z ryb i znowu na podwórku zagotował mi się płyn. Jaka może być przyczyna gotowania sie płynu? Wentylator się nie załączył, być może to jest przyczyna. :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 26, 2008 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Jaką temperaturę masz na wskaźniku? Powinieneś sprawdzic termostat czy się otwiera, sprawdź "na krótko" czy wentylator działa, jeżeli będzie działał to możliwe, że padł termowyłącznik.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 26, 2008 9:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Sprawdz czy przy odpalonym ale jeszcze zimnym silniku nie rosnie ciśnienie w wężach.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 26, 2008 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
mr_simon pisze:
Jaką temperaturę masz na wskaźniku? Powinieneś sprawdzic termostat czy się otwiera, sprawdź "na krótko" czy wentylator działa, jeżeli będzie działał to możliwe, że padł termowyłącznik.

temperatura była na pierwszej kresce po 80 stopniach, jutro spróbuję podłączyć wentylator na krótko


Na górę
Post: sob kwie 26, 2008 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 09, 2007 5:21 pm
Posty: 84
norbert pisze:
po dolaniu płynu problem znikł. :(


Miałem kiedyś podobny problem. Okazało sie że przyczyną był powolny ubytek płynu z układu przez skorodowaną chłodnićę.
Tłumaczyć by to można tak /aczkolwiek nie wien czy słuśznie/:
- kiedy masz mniej płynu w układzie zmniejsza się jego zdonośc do odbierania ciepła z silnika. W związku z tym osiąga większą temperaturę az z czasem gotuje się. Wtedy bulgocze i nawet gdy jest go mało wylewa się czy wraca do zbiornika wyrównawczego.

Jeśli masz zepsuty termostat to problem występowałby codziennie. Chyba że jeździsz krótkie trasy.

Zwróć uwagę na poziom płynu. Pierwszym objawem ubytku płyny jest zanik ogrzewania.

pozdr

_________________
Juliusz

W114 280 1973

W 115 1969 2,2 D EX
W 115 1974 2,0 B dawca
W 123 1984 2.0 B/G EX
W 201 1988 2,0 D Ex
W 124 1992 250 TD ex
W 210 1996 290 TD ex


Na górę
Post: sob kwie 26, 2008 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
juliusz pisze:
norbert pisze:
po dolaniu płynu problem znikł. :(


Miałem kiedyś podobny problem. Okazało sie że przyczyną był powolny ubytek płynu z układu przez skorodowaną chłodnićę.
Tłumaczyć by to można tak /aczkolwiek nie wien czy słuśznie/:
- kiedy masz mniej płynu w układzie zmniejsza się jego zdonośc do odbierania ciepła z silnika. W związku z tym osiąga większą temperaturę az z czasem gotuje się. Wtedy bulgocze i nawet gdy jest go mało wylewa się czy wraca do zbiornika wyrównawczego.

Jeśli masz zepsuty termostat to problem występowałby codziennie. Chyba że jeździsz krótkie trasy.

Zwróć uwagę na poziom płynu. Pierwszym objawem ubytku płyny jest zanik ogrzewania.

pozdr
to może być prawdopodobna przyczyna zagotowania się, ostatnio zauważyłem że u dołu chłodnicy jest mokro, są drobne ubytki w żeberkach, widocznie jest tam jakaś nieszczelność, tylko jak ją załatać?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 26, 2008 10:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Może to być też uszczelka pod głowicą .

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: ndz kwie 27, 2008 2:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 09, 2007 5:21 pm
Posty: 84
Z doświadczenia wiem, że wlewanie różnych syfów do chłodnicy tzw. uszczelniaczy mija się z celem. Po pierwsze pomagają na krótko, po drugie osadzają się również w nagrzewnicy obniżając skuteczność jej działania. W lecie tego nie odczujesz ale w zimie będzie tragedia.
Wg mnie to powinieneś brać pod uwagę wymianę chłodnicy - to nie jest aż taki duzy koszt - nawet z tego powdu, że jest skorodowana.

pozdr

_________________
Juliusz

W114 280 1973

W 115 1969 2,2 D EX
W 115 1974 2,0 B dawca
W 123 1984 2.0 B/G EX
W 201 1988 2,0 D Ex
W 124 1992 250 TD ex
W 210 1996 290 TD ex


Na górę
Post: ndz kwie 27, 2008 5:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
juliusz pisze:
Z doświadczenia wiem, że wlewanie różnych syfów do chłodnicy tzw. uszczelniaczy mija się z celem. Po pierwsze pomagają na krótko, po drugie osadzają się również w nagrzewnicy obniżając skuteczność jej działania. W lecie tego nie odczujesz ale w zimie będzie tragedia.
Wg mnie to powinieneś brać pod uwagę wymianę chłodnicy - to nie jest aż taki duzy koszt - nawet z tego powdu, że jest skorodowana.

pozdr

Dzięki za radę, spróbuję ją najpierw załatać, to nie jest duża nieszczelność, może da się zalutować :roll:


Na górę
Post: pn kwie 28, 2008 11:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
norbert pisze:
Dzięki za radę, spróbuję ją najpierw załatać, to nie jest duża nieszczelność, może da się zalutować :roll:


A napewno masz płyn? Przy 100 stopniach (a to właśnie wskazuje piewrsza kreska za 80) gotuje się woda, to normalne zjawisko. ;) W Mercedesie musi byc płyn!!!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: wt kwie 29, 2008 12:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
A napewno masz płyn? Przy 100 stopniach (a to właśnie wskazuje piewrsza kreska za 80) gotuje się woda, to normalne zjawisko. ;) W Mercedesie musi byc płyn!!![/quote]
Na 100%jest zalany płynem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 29, 2008 3:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Przy 100 stopniach to gotuje się woda w czajniku. W Mercedesie przy tej temperaturze włącza się dopiero wentylator. I przestaje kręcić przy 98 stopniach. Płyn chłodniczy ma wyższą temperaturę wrzenia niż H2O. Płyn ten może też powoli parować, jeśli układ jest trochę nieszczelny (zwłaszcza w mieście w korkach, etc). Nie przepuści cieczy, ale przy wysokiej temperaturze puści parę (może np. przez korek od zbiorniczka wyrównawczego). Warto też sprawdzić miejsca przy opaskach na wszystkich wężach i uszczelkę pod termostatem.
Moja rada: sprawdź szczelność samej chłodnicy. Wyklucz usterkę termostatu (chociaż sądząc po temperaturach, które uzyskuje silnik, wszystko z nim powinno być w porządku), na wszystkich kroćcach w układzie chłodzenia załóż podwójne opaski - dołóż po prostu po jednej wszędzie, gdzie się da (celem zwiększenia szczelności), dolej płynu, przetrzyj wszystkie węże i ich okolice. Jeśli cieknie przy którymś z nich, to zauważysz po pewnym czasie jasno-niebieski zacieki na wężach. No i przede wszystkim spraw, żeby wentylator Ci załączał. I sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2008 12:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
Prezeslaw pisze:
Moja rada: sprawdź szczelność samej chłodnicy. Wyklucz usterkę termostatu (chociaż sądząc po temperaturach, które uzyskuje silnik, wszystko z nim powinno być w porządku), na wszystkich kroćcach w układzie chłodzenia załóż podwójne opaski - dołóż po prostu po jednej wszędzie, gdzie się da (celem zwiększenia szczelności), dolej płynu, przetrzyj wszystkie węże i ich okolice. Jeśli cieknie przy którymś z nich, to zauważysz po pewnym czasie jasno-niebieski zacieki na wężach. No i przede wszystkim spraw, żeby wentylator Ci załączał. I sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego.


U dołu chłodnicy jest nie wielki wyciek, to jest na pewno przyczyna zagotowania, byłem u gościa który regeneruje chłodnice i umówiłem sie na poniedziałek na lutowanie, mam nadzieję że to pomoże


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2008 12:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Układ pracuje pod ciśnieniem. Nawet mała nieszczelność przy dużym ciśnieniu potrafi pozbawić Cię skutecznie sporej ilości płynu. Oby to było jedyne miejsce, z którego cieknie.
Pozdrawiam.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl