MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy działa klimatronik? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33356 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | juliusz [ czw kwie 24, 2008 8:50 pm ] |
Tytuł: | Czy działa klimatronik? |
witam zastanawiam sie czy mój klimatronik dobrze działa. po raz pierwszy mam auto z klimatronikiem stąd moje obawy: - po włączeniu /gasnie kontrolka EC/ z nawiewu słychać wyraźne syczenie. sprężarka załącza się - sprawdzałem kilkakrotnie, ale powietrze nie robi się chłodzniejsze. Byc może jest to efekt wystepujących na razie niewielkich temperatur 15-17 sti dlatego nie czuć róznicy. Ale z drugiej strony myśle, że gdy wsiadam do rozgrzanego auta i nastawię na 14 st czy nawet na HI to nawet przy 17 st na zewnątrz powinno leciec z nawiewu zimne powietrze. Nawet podczas pracujacej spręzarki nie robią się zimne przewody z czynnikiem chłodzącym. I co wy na to ? pozdr |
Autor: | Jarek_W [ pt kwie 25, 2008 1:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Czy działa klimatronik? |
juliusz pisze: zastanawiam sie czy mój klimatronik dobrze działa....... - po włączeniu /gasnie kontrolka EC/ jak gaśnie tzn. że może pracować w trybie automatycznym czyli grzać, chłodzić lub tylko wdmuchiwać powietrze z zewnątrz. Klimatronik to raczej system sterowania i zarządzania temperaturami, nawiewami itp. juliusz pisze: z nawiewu słychać wyraźne syczenie. sprężarka załącza się - sprawdzałem kilkakrotnie, ale powietrze nie robi się chłodzniejsze. Syczenie nie powinno być wyraźnie słyszalne - sprawdzić ilość czynnika w układzie klimy. juliusz pisze: Byc może jest to efekt wystepujących na razie niewielkich temperatur 15-17 sti dlatego nie czuć róznicy. Ale z drugiej strony myśle, że gdy wsiadam do rozgrzanego auta i nastawię na 14 st czy nawet na HI to nawet przy 17 st na zewnątrz powinno leciec z nawiewu zimne powietrze. Nastawienie na HI spowoduje że grzanie ma być uruchomione na maxa. Ustawienie na LO powinno zawsze spowodować uruchomienie chłodzenia. juliusz pisze: Nawet podczas pracujacej spręzarki nie robią się zimne przewody z czynnikiem chłodzącym.
Jeden przewód może być chłodniejszy za to drugi wyraźnie gorący. |
Autor: | juliusz [ pt kwie 25, 2008 8:09 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za bardzo rzeczową odpowiedź, Dziś testowałem klimatronik podczas jazdy: sprawdzałem temperaturę wewnatrz i na zewnątrz auta w czasie jazdy i podczas róznych trybów pracy klimatronika - tzn. włączałem i wyłączałem klime. Niestety przy włączonej klimie temperatura w środku samochodu nie spadała. W związku z tym pozbyłem się złudzeń o poprawności działania. Odwiedziełem warsztat, pogadałem i umówiłem się na naprawę. Mechanik powiedział, żę rzeczywiście najprawdopodobniej jest za mało czynnika chłodzącego, lub jest zapchany "filtr wewnętrzny" - tak go okreśłił. Co mógł miec na myśli? Jaki to filtr? p.s. Tam w moim poprzednim poście oczywiście zamiast HI powinno być LO. pozdr ![]() |
Autor: | juliusz [ wt kwie 29, 2008 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
witam kończe ten wątek dziś dopełniłem klimę. Syczenie ustąpiło. Chłodzi jak złoto. ciekawe jak długo? ![]() pozdr |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |