MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
budowa tłumika https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=30978 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wit [ wt sty 08, 2008 1:11 pm ] |
Tytuł: | budowa tłumika |
Witam nadszedł czas wymiany tłumików bo "głośno się zrobiło" ![]() Podzwoniłem po firmach i uzyskałem info, że w tej chwili tylko BOSAL i nie do dostania, a koszt np. środkowego to jakieś 650zł ![]() Macie może jakieś namiary lub propozycje co, gdzie i za ile? Jako alternatywę znalazłem firmę, co robi w stali nierdzewnej głównie balustrady itp ale robią też tłumiki. Facet wspomniał coś o 350 zł za środkowy tłumik więc już lepiej, ale zażyczył sobie stary tłumik do rozcięcia na wzór. I tutaj niespodzianka: wlazłem pod spód a tam zamiast środkowego wspawane kawałki rurek ![]() http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... SEL+-+W126 Jakie macie zdanie na temat takich "wynalazków" ? Jeżeli facet zrobi jak oryginalny to cena jest w sumie atrakcyjna, a i stal nierdzewna ma swoje niezaprzeczalne zalety ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | stanleym126 [ wt sty 08, 2008 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
środkowy robi tylko bosal i cena podana przez ciebie jest najniższą jaką widziałem.najwyższa to ponad 1 tys. zł. Tłumik ostatni jest w zamiennikach prod. polskiej. Możesz w miejsce środkowego wspawać dwa krótkie okrągłe tłumiki i będzie gitara.ja tak zrobiłem. |
Autor: | Wit [ śr sty 09, 2008 8:12 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie, bosal dla mnie za drogi, a i tak wytrzyma do czterech lat tak jak i polskie zamienniki, po za tym powiedzieli, że w obecnej chwili nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. Dlatego biorę pod uwagę zrobienie z nierdzewki tym bardziej, że cena jest do przyjęcia, tylko szukam jakichś wskazówek odnośnie budowy wewnętrznej i wymiarów, żeby były jak najmniejsze różnice w stosunku do oryginału typu głośność i tłumienie mocy. Pozdro. |
Autor: | ukaniu [ śr sty 09, 2008 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Niech warsztat spawający z nierdzewki zrobi według oryginału. Albo sam go potnij i pomierz. Z tego co widziałem to zwykle w tych tłumikach większość bebechów jest z bardzo dobrej balcy więc można by zastosować jeszcze raz np rury sitowe aby nie zmieniać zbytnio własności. |
Autor: | Croolick [ śr sty 09, 2008 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
puszki wydechu w 126 sa w zasadzie niesmiertelne ale padają polaczenia na wejściu i wyjściu rur. Mnie także tam pusciło-dobry spawacz i spokój na kolejne lata. W sytuacji kompletnej padaki szukałbym docelowo używanego. |
Autor: | matrix [ śr sty 09, 2008 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie to samo, wejście rur do środkowych tłumików -zrobiło się sito ( nawet fajny dźwięk ma wtedy V8, ale nie na dłuższą metę - wolę błogą ciszę ![]() |
Autor: | Wit [ czw sty 10, 2008 10:55 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie chodzi o to, że nie mam środkowego tłumika - poprzedni właściciel wspawał dwie rurki i kawałek jakiegoś wspornika dla podtrzymania ![]() |
Autor: | Wit [ ndz sty 13, 2008 12:13 am ] |
Tytuł: | |
poradzicie coś? na prawdę mam zagwozdkę... |
Autor: | Croolick [ ndz sty 13, 2008 12:37 am ] |
Tytuł: | |
Szukaj używki, od w126 będzie ciężko trafić ale może od w124 z M103 będzie łatwiej bo tych rozbierają znacznie więcej. Pytanie tylko czy puszka podejdzie, reaktorowi będzie wszystko jedno. Wiem, że Srbenda z mb.silesia robił wydech na zamówienie i to chyba gdzieś w Krakowie. Byle kto poprawnego wydechu nie zrobi. |
Autor: | Waldi [ ndz sty 13, 2008 9:23 am ] |
Tytuł: | |
W okolicach Jeleniej Góry jest firma ktora zajmuje sie tylko tłumikami.Jeżeli jest problem z nietypowymi tlumikami to goscie dopasowują tlumik od innej fury przerabiają podejscia i mocowania.Zostawiasz furę na kilka godzin i sprawa załatwiona koszty wcale nie są az tak wysokie.Nie doradzam Ci abys jechał taki kawał drogi ale poszukaj u siebie w okolicy firmy ktora się specjalizuje w tlumikach i pewnie znajdą wyjcie z sytuacji. |
Autor: | holyfido [ ndz sty 13, 2008 10:50 am ] |
Tytuł: | |
W kwestii dopasowywania tłumika chcę zauważyć, że układ wydechowy jest budowany pod konkretny silnik i dopiero prawidłowy układ wydechowy powala osiągnąć pełną moc silnika. Układy wydechowe mają odpowiednie konstrukcje i długości aby wykorzystywać pewne zjawiska fizyczne w celu nadania cząstkom spalin odpowiedniej prędkości. Więc jeśli możesz wstaw oryginał, nawet używany. |
Autor: | stanleym126 [ ndz sty 13, 2008 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
Croolick pisze: Szukaj używki, od w126 będzie ciężko trafić ale może od w124 z M103 będzie łatwiej bo tych rozbierają znacznie więcej.
Od 124 m 103 jest inny tłumik. |
Autor: | Croolick [ ndz sty 13, 2008 4:47 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Od 124 m 103 jest inny tłumik.
To oczywiste. Pytanie tylko czy nie da się w jakiś sposób zaadaptować do W126. ![]() |
Autor: | stanleym126 [ ndz sty 13, 2008 7:51 pm ] |
Tytuł: | |
Croolick pisze: To oczywiste. Pytanie tylko czy nie da się w jakiś sposób zaadaptować do W126.
![]() Tłumik od 124 ma jedną rurę wlotowa i wylotową i inny kształt,natomiast tłumik od 126 ma po dwie rury.Juz bardzo dawno myślałem nad taka adaptacją i dałem sobie siana. |
Autor: | Wit [ pn sty 14, 2008 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza się są dwie rury na wlocie i wylocie, mam w okolicy firmę (w Łańcucie), która dopasowuje tłumiki, facet dobrał nawet z jakiegoś kombi merca 124 i mówił, że tylko rury trochę się podogina (koszt jakieś 350zł za środkowy) ale to jest w dalszym ciągu zwykły tłumik aluminiowany, który wystarczy na góra 4 lata, kupiłem furkę dla siebie na wiele lat, chciałbym coś solidnego założyć, żeby nie było problemów, a za 350zł mogę mieć ze stali nierdzewnej tylko brak jakiegoś na wzór lub rysunków. Używek jakoś nie uświadczyłem na razie... ![]() Pozdro. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |