MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w124 kilka pytan
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=2960
Strona 1 z 2

Autor:  marcys2001 [ pn cze 23, 2003 8:29 pm ]
Tytuł:  w124 kilka pytan

czesc wam. przymierzam sie do zakupu mercedesa w124 88-90r szukam i ogladam te modele - niestety stany tech pozostawiaja wiele do zyczenia. patrzylem na diesle 2.5 - 3.0 niestety dobrych egzemplarzy ludzie nie sprzedaja :-( niedawno pomyslalem o benzynce np 2.0 lub 2.3, no ewentualnie 2.6. Tylko nie wiem czy spalanie paliwa mnie nie dobije. moze ktos sie orientuje na jakim poziomie sie ksztaltuje.Poki co jezdze 190tka w dieslu 2.0 i jestem zadowolony jej oszczednoscia :-) Nietety ten silnik w w124 moglby juz wogole nie miec przyspieszenia - cos za cos. prosze o opinie na temat merca w124 i pomoc na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie: najczesciej rdzewiejace miejsca, wycieki oleju itp. Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Marcin

Autor:  Bukol [ wt cze 24, 2003 10:08 am ]
Tytuł: 

Miałem jeszcze niedawno W124 200TE z 1991 roku, czyli kombi z silnikiem 2000 8 zaworów, 118 PS. Co do osiągów to wyścigówka to nie była, ale bez kompleksów w ruchu miejskim. Na trasie komfortowa prędkość podróżna była znacznie wyższa niż nakazuje zdrowy rozsądek, to znaczy 160 km/h i szybciej w ciszy i spokoju. Zużycie paliwa: miasto około 10 - 11 litrów/100 przy spokojnej jeździe, na trasie udało się osiągnąć 8 litrów przy prędkościach 120 km/h, jadąc 160 palił około 10. Auto miało 170.000 km przebiegu, udokumentowane pochodzenie i ani razu nie było u blacharza. Samochód nigdy nie był zasilany gazem. Obecnie jeździ min mój współpracownik i jest baaaaardzo zadowolony (przesiadł się z Lanosa [zlosnik] ). Ogólnie - nie bój się 200 starego typu (118 PS). Co do rdzy: trzeba zwrócić uwagę na elementy aluminiowe.

Autor:  barto [ wt cze 24, 2003 11:11 am ]
Tytuł: 

witam, mam w 124 250 TD i zgyby nie drobne parkingowe przytarcia to rdza jedynie pokazywałaby sie pod szyba tylną. Doły drzwi tez troche rdzy maja, ale na to juz chyba nie ma sposobu bo w zimie tam ciagle jest sol i pełno błota(pod plastikowymi listwami na dole drzwi). jezeli chodzi o silnik to w dieslu nie powinno go kołysac na boki(szczegolnie wyczuwalne na ciepłym siniku), co oznaczałoby nierowne cisnienia na cyl. Niepowinien klupac , i jezeli chcesz go na automacie to dobrze sprawdz automat w autoryzowanej stacji i przejedz sie nim na zimnym i ciepłym silniku. Cieknace mosty to chyba regóła w w 124. No i podstawa przejedz sie nim czy dobrze sie jezdzi a sczegolnie ze masz porownanie ze swoja 190ką. Ja osobiscie jestem zadowolony ze swojego egzemlarza choc troche włozyc musiałem w niego. I byłem tego swiadomy bo nie jest to nowy samochod. To tyle z mojej strony, udanego zakupu

Autor:  PK2 [ wt cze 24, 2003 11:38 am ]
Tytuł: 

Tak, jestem rzep uczepiony psiego ogona:

Maciek, przepraszam, ale gdzie jeździłeś 120 - 160 km/h???

Pozdrawiam.

Autor:  Bukol [ wt cze 24, 2003 12:12 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
Tak, jestem rzep uczepiony psiego ogona:

Maciek, przepraszam, ale gdzie jeździłeś 120 - 160 km/h???

Pozdrawiam.


Trasa Katowicka: 120/130 km/h
Autostrada Katowice-Kraków: 140/160 km/h (nie zawsze)
autobahn: 160 +

Powyższe dane nie dotyczą obecnie posiadanych pojazdów [zlosnik]

Autor:  Popey [ wt cze 24, 2003 2:23 pm ]
Tytuł: 

Co do 124 jezeli kupujesz starszy rocznik zwróc uwage na spód auta.Tzn podłoga i tynel nie powinien skorodować no chyba ze był udeżony i zle zakonserwowany a poza tym są osłony ale trzeb auwazać na gniazda tylnych spręzyn które podczas eksploatowania auta w trudnych warunkach( wożenie duużych cięzaró w bagażniku) powoduje wbijanie sie gniazd do bagażnika i co za tym idzie odrazu koło"ucieka" na zewnatrz swojego obrysu .Da sie to zrobic w dobrym warsztacie chos robota kłopotliwa i cięzka .Co do wygody jak koledzy mówili jest naprawde fajna jazda .Poruszałem sie autami z silnikami diesla i chwale sobie bardzo no i do tego ładnie sie prezentuja szczególnie ciemne kolory nadwozia.Kolejne rzeczy na które trzeba zrwócić uwage to łożyska w piastach ,ich stan zużycia wycieki z silników które zdazaja sie a ich nie widac bo jest osłona pod silnikiem i skrzynia biegów.Jednak chwale ten model wyjatkowo komfortowy i w trasie nie zawiodły mnie ani razu więc polecam i daj znac jak cos zakupisz .Pozdrawiam. [cool]

Autor:  Bukol [ wt cze 24, 2003 4:17 pm ]
Tytuł: 

Jeszcze jedno na temat 124: jeżeli auto ma Nivo koniecznie upewnij się czy jest w dobrym stanie, jeżeli nie to wymiana może być bardzo kosztowna (w ASO około 5k pln), a podobno nie ma podróbek (czyli zamienników [zlosnik] ). Dodatkowe informacje na temat 124 (250 D automat) znajdziesz w postach kolegi Sebiana, zwłaszcza ostatnio tych dotyczących przebiegu 500.000 km. Znam to auto, ma kilka miejsc drobnej korozji (pasy pod reflektorami, otwory napisów, szyberdach), trochę ,,wysiedziany,, fotel kierowcy, poza tym stan super, ma jedną poważną wadę: Sebian twierdzi że nigdy nie sprzeda Szarej Eminencji, i tak właśnie z tymi autami bywa: dobrych albo nie sprzedają, albo idą gdzieś w rodzinie czy do znajomych (ja tak kupiłem swoje 124 i tak sprzedałem). W każdym razie - powodzenia, cuda się zdażają.

Autor:  marcys2001 [ wt cze 24, 2003 5:50 pm ]
Tytuł:  co to jest NIVO w mercedesach?????

az wstyd sie przyznac ale nie wiem :oops:

Autor:  Sebian [ wt cze 24, 2003 5:57 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
PK2 pisze:
Tak, jestem rzep uczepiony psiego ogona:

Maciek, przepraszam, ale gdzie jeździłeś 120 - 160 km/h???

Pozdrawiam.


Trasa Katowicka: 120/130 km/h
Autostrada Katowice-Kraków: 140/160 km/h (nie zawsze)
autobahn: 160 +

Powyższe dane nie dotyczą obecnie posiadanych pojazdów [zlosnik]


Na Wisłostradzie też się da [zlosnik] Nawet 2,5-litrowym dieslem z duzym przebiegiem bez turbiny [cool]

Autor:  Mike_THE_GR8 [ śr cze 25, 2003 1:20 am ]
Tytuł: 

Sebian pisze:
Bukol pisze:
PK2 pisze:
Tak, jestem rzep uczepiony psiego ogona:

Maciek, przepraszam, ale gdzie jeździłeś 120 - 160 km/h???

Pozdrawiam.


Trasa Katowicka: 120/130 km/h
Autostrada Katowice-Kraków: 140/160 km/h (nie zawsze)
autobahn: 160 +

Powyższe dane nie dotyczą obecnie posiadanych pojazdów [zlosnik]


Na Wisłostradzie też się da [zlosnik] Nawet 2,5-litrowym dieslem z duzym przebiegiem bez turbiny [cool]


Sebian, nie przyznawaj się, bo Cię PK2 zje żywcem (a może Okocimiem ??) ;) [zlosnik] :lol:

Autor:  Sebian [ śr cze 25, 2003 11:10 am ]
Tytuł: 

Mike_THE_GR8 pisze:
Sebian pisze:
Na Wisłostradzie też się da [zlosnik] Nawet 2,5-litrowym dieslem z duzym przebiegiem bez turbiny [cool]


Sebian, nie przyznawaj się, bo Cię PK2 zje żywcem (a może Okocimiem ??) ;) [zlosnik] :lol:


Historie MB opowiadam tylko przy "Carlosie" lub "Ludwiczkach" [oczko] [zlosnik]

Autor:  mareczek13 [ wt sie 05, 2003 2:27 pm ]
Tytuł: 

kup benzynkę z gazem, ja mam 230E spalanie 9-12l/100km gazu, ale polecałbym 260E ma lepszego kopa!

Autor:  Sebian [ wt sie 05, 2003 2:34 pm ]
Tytuł: 

mareczek13 pisze:
kup benzynkę z gazem, ja mam 230E spalanie 9-12l/100km gazu, ale polecałbym 260E ma lepszego kopa!


Hehe, jak W124 z silnikiem benzynowym, to tylko 500E i bez gazu [cool] [zlosnik]

Autor:  mareczek13 [ wt sie 05, 2003 2:38 pm ]
Tytuł: 

jak cię stać na utrzymanie to proszę bardzo

Autor:  Bukol [ wt sie 05, 2003 7:47 pm ]
Tytuł: 

mareczek13 pisze:
jak cię stać na utrzymanie to proszę bardzo


... ajak Cię nie stać to diesel. Szkoda autka na gazzzzzzzzzz :lol:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/