MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

zgrzyt na czwórce
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29551
Strona 1 z 1

Autor:  MercSwir [ pt lis 02, 2007 7:00 pm ]
Tytuł:  zgrzyt na czwórce

No własnie. Panowie jest problem Auto to S124 250D skrzynia piątka. Podczas włączania 4 biegu jest deligatny uporczywy zgrzyt. JEst tylko na czwórce. Najgorszy przy redukcji. Skrzynka 5 biegów. Doradzcie Panowie:)

Autor:  zegarek [ pt lis 02, 2007 7:13 pm ]
Tytuł: 

raczej synchronizator padl.

To co moge Ci polecic to technika zmiany biegow przy redukcji.

Jedziesz na piatce i chcesz zredukowac:
1. wciskasz sprzeglo
2. wrzucasz luz
3. puszczasz sprzeglo
4. dodajesz gazu i wkrecasz na docelowe obroty, ktore beda na czworce po redukcji *
5. wciskasz sprzeglo
6. wrzucasz czworke
7. puszczasz sprzeglo
8. cieszysz sie ze nie zgrzyta

* nawet troche wyzsze, zeby nie spadly ponizej zanim wykonasz kroki 5-7

Autor:  Marcin S [ pt lis 02, 2007 8:16 pm ]
Tytuł: 

stawiam również na synchronizator

Ps: redukcja/zmiana z przegazowaniem odchodzi pomału do historii - a szkoda że pozostaje tylko w pamięci "starych" kierowców lub kolekcjonerów starych samochodów
jak padnie sprzegło, i jest na sztywno silnik ze skrzynia to tylko to pomaga ;) , no i odpalanie na 2biegu ...

Autor:  butek22 [ pt lis 02, 2007 8:33 pm ]
Tytuł: 

Dołaczam się do tematu, jakie są koszta synchronizatora i robocizny przy wymianie???

Autor:  MercSwir [ pt lis 02, 2007 9:00 pm ]
Tytuł: 

Zmiana biegów z przygazówką nic nie daje niestety. Myśle ze padło sprzęgło bo na jedynce czasami szarpnie. Może oleju w skrzyni nie ma.... hmmm Żadnych wycieków ze skrzyni nie ma wiec olej zapewne jest... Cholera znowu auto unieruchomie. Pierwsza była urwana półoś później sworznie a teraz to nosz w dupe... A jeszcze przekaźnik od świec padł i dostaliśmy z kamienia w szybe. Jezu....

Autor:  adler1934 [ pt lis 02, 2007 10:14 pm ]
Tytuł: 

U mnie zgrzytało,potem czwórka zaczęła wyskakiwać przy odpuszczaniu gazu a po dwóch latach wypadły jakieś druty przez korek spustowy i czwórka zaginęła. Teraz mam 4 biegową piątkę.

Autor:  MercSwir [ pt lis 02, 2007 10:15 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
U mnie zgrzytało,potem czwórka zaczęła wyskakiwać przy odpuszczaniu gazu a po dwóch latach wypadły jakieś druty przez korek spustowy i czwórka zaginęła. Teraz mam 4 biegową piątkę


Nie strasz.... Co to może być??

Autor:  elimf [ pt lis 02, 2007 11:32 pm ]
Tytuł: 

witam.
u mnie zgrzyta od 3 lat bieg 2 i 4... ja stawiam na synchronizator. pozatym jak jade na 2 w jednakowej predkosci czasem potrafi wyskoczyc... kosztow synchronizatora nie znam - ale pewnie nie jest drogi. pozdrawiam

Autor:  butek22 [ sob lis 03, 2007 10:20 am ]
Tytuł: 

U mnie jest tak, że jak chcem wrzucić dwójke przy durzych obrotch, to naprawde mocno trzeba pociągnąć lewarek

Autor:  MercSwir [ sob lis 03, 2007 10:37 am ]
Tytuł: 

Podjęliśmy decyzje niedługo wywalam skrzynie. Mam nadzieje ze bedzie to synchronizator bo jak nie to sie pochlastam.

Autor:  butek22 [ sob lis 03, 2007 10:49 am ]
Tytuł: 

A orientujesz sie może w kosztach takiego synchronizatora, podejrzewam u siebie to samo

Autor:  MercSwir [ sob lis 03, 2007 10:51 am ]
Tytuł: 

Popytam u dam znać, Może jeszcze dzisiaj bede dzwonił.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/