MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Żółty-słomkowy płyn w chłodnicy to jaki to płyn...???
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29399
Strona 1 z 1

Autor:  superbzorr [ pt paź 26, 2007 5:18 pm ]
Tytuł:  Żółty-słomkowy płyn w chłodnicy to jaki to płyn...???

Witam
Mam zapytanie: w związku z zimą chciałem dolać płynu koncentratu do chłodnicy.. wyciągnąłem trochę strzykaweczką płynu ze zbiorniczka i jest on żółty-słomkowy..
Jaki to jest płyn, jakiego mam dolać...????
Kiedyś dolewałem koncentrat shela do innego auta ale tam miałem różowy płyn, A tu mam żółty- słomkowy.. Jaki kupić i dolać żeby nie zepsuć...????

Autor:  holyfido [ pt paź 26, 2007 5:32 pm ]
Tytuł: 

Zolto-slomkowy kolor ma plyn febi, alle pewnie nie tylko.
jak brakuje to moze dolej wody?
Albo jak nie wiesz co jest bezpieczniej
bedzie wymienic calosc na plyn, ktory znasz.

Autor:  Piątal [ pt paź 26, 2007 6:01 pm ]
Tytuł: 

W pierwszym lepszym warsztacie powinni mieć urządzenie które sprawdzi jaki to płyn, ale najlepiej po prostu wymienić na nowy- zima idzie, nie ma co ryzykować z jakimiś mixami wodno-niewiadomymi.

Autor:  superbzorr [ pt paź 26, 2007 6:12 pm ]
Tytuł: 

w warsztacie sprawdzałem na ile temperatury minusowej wytrzyma (-25) i chciałbym dolać żeby więcej mogło wytrzymać, ale nie wiem właśnie jaki to ... żeby czasem mi się kasza nie zrobiła w silniku...

Autor:  Piątal [ pt paź 26, 2007 7:08 pm ]
Tytuł: 

Więc wymień cały płyn i tyle. Na forum nie ma jasnowidzów i nikt CI nie poda składu chemicznego przez internet. Uzupełniać można wodą, ale zmniejszy to z pewnością zdolność do pokonywania mrozów, a nikt nie chce chyba lodu w silniku- prawda?
Koszt mniejszy niż problemy które mogą się przytrafić gdy płyn zamarznie w chłodnicy.

Autor:  superbzorr [ pt paź 26, 2007 7:22 pm ]
Tytuł: 

A przy całej wymianie płynu w chłodnicy są jakieś trudności, trzeba odpowietrzać układ lub coś takiego...?

Autor:  Grigorij0 [ pt paź 26, 2007 8:09 pm ]
Tytuł: 

Nie trzeba odpowietrzać, wykręcasz korek spustowy z chłodnicy, a potem z bloku-chyba jest tam cały rządek zaślepek "niewykręcalnych", a na końcu jest "wykręcalny", wyleje się, zakręć. Można czymś przepłukać układ, są chyba do tego jakieś specyfiki. Zalewasz świeżym, odpalasz i dolewasz jeżeli ubędzie.

Autor:  szogun65 [ pn paź 29, 2007 10:20 pm ]
Tytuł: 

Moze to byc Kuller.

Autor:  superbzorr [ pn gru 17, 2007 11:02 am ]
Tytuł: 

Witam ponownie!!!
Czy ktoś wie lub może napisa jakie są procedury przy wymianie płynu w chłobnicy w mercedesie 124..?
Gdzie jest ta nakrętka w bloku..? i czy przy zalewaniu zapalic silnik i czekac aż sie wentylator włączy...? Czy to wszystko robic z rozkręconym ogrzewaniem na maxa..?

Autor:  Prince [ pn gru 17, 2007 6:12 pm ]
Tytuł: 

superbzorr pisze:
Witam ponownie!!!
Czy ktoś wie lub może napisa jakie są procedury przy wymianie płynu w chłobnicy w mercedesie 124..?
Gdzie jest ta nakrętka w bloku..? i czy przy zalewaniu zapalic silnik i czekac aż sie wentylator włączy...? Czy to wszystko robic z rozkręconym ogrzewaniem na maxa..?


OPRÓŻNIANIE OKŁADU CHŁODZENIA

W układzie chłodzenia śruby do spuszczania cieczy chłodzącej znajdują sie w dolnym zbiorniku chłodnicy i w kadłubie silnika. Śruby, drążone wewnątrz, umożliwiają podłączenie elastycznych przewodów do odprowadzania spuszczanej cieczy chłodzącej

Wymontować dolne osłony silnika

Wykręcić korek wlewu ze zbiornika wyrównawczego.

Ustawić układ ogrzewania wnętrza na maksymalne ogrzewanie

Założyć na śrubę spustowa w kadłubie silnika rurkę i jej swobodny koniec umieścić w naczyniu o pojemności około 10 dm3.

Poluzować śrubę spustu cieczy chłodzącej w kadłubie silnika

Po zakończeniu wypływu cieczy dokręcić śrubę spustowa w kadłubie silnika i umieścić naczynie na spuszczana ciecz pod chłodnica

Poluzować śrubę spustu cieczy chłodzącej w dolnym zbiorniku chłodnicy

Po wypłynięciu cieczy dokręcić śrubę spustowa cieczy w dolnym zbiorniku chłodnicy

Zamontować dolne osłony silnika

NAPEŁNIANIE I ODPOWIETRZANIE UKŁADU CHŁODZENIA

Sprawdzić, czy śruby spustu cieczy chłodzącej w kadłubie silnika i w chłodnicy są dobrze dokręcone, a układ ogrzewania wnętrza jest nastawiona na maksymalne ogrzewanie

Powoli napełniać układ chłodzenia, aż do uzyskania właściwego poziomu cieczy chłodzącej zaznaczonego na zbiorniku wyrównawczym

Uruchomić silnik i nagrzać go do normalnej temperatury pracy (naciskać lekko i zwalniać pedla przyspieszenia, aby skrócić czas nagrzewania)

Zakręcić korek wlewu zbiornika wyrównawczego po uzyskaniu temperatury 60 do 70°C.

Sprawdzić poziom gorącej cieczy w układzie.
W razie potrzeby uzupełnić ilość cieczy chłodzącej po ochłodzeniu silnika.

Autor:  superbzorr [ pn gru 17, 2007 6:36 pm ]
Tytuł: 

oki dziękuję

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/