MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Za wysokie obroty
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29044
Strona 1 z 3

Autor:  butek22 [ śr paź 10, 2007 12:31 pm ]
Tytuł:  Za wysokie obroty

dziś naprawiłem potencjometr w rozdzielaczu paliwa, ale silnik teraz ma bardzo wysokie obroty 2 tys., sprawdzałem juz cięgna, linke od gazu, ale nie da się na tym nic obniżyc obrotów, gdzie je się reguluje???

Autor:  TReneR [ śr paź 10, 2007 12:38 pm ]
Tytuł: 

Nie reguluje sie - sprawdz przelaczniki przepustnicy czy dzialaja, sprawdz nastwanik wolnych obrotow, moze sie zacial w polozeniu otwartym

Autor:  Jurand [ śr paź 10, 2007 3:42 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
ale nie da się na tym nic obniżyc obrotów, gdzie je się reguluje

one sie regulują same, jesli jest załączony układ biegu jałowego
a odpowiedzialny za załączenie jest czujnik położenia przepustnicy
a nic "przy" okazji wymiany przepływki nie majstorwałes przy śrubce zderzakowej przepustnicy, bo to wygląda na uszkodzony czujnik lub podregulowana przepustnica. [oczko]
tak czy siak sterownik dostaje info ze gaz już jest wciśnięty i podkręca obroty

ps
Mogłeś kontynuować swój temat temat

Autor:  butek22 [ śr paź 10, 2007 7:42 pm ]
Tytuł: 

Mozliwe że ta śrubka zderzakowa przepustnicy została przestawiona, jak leżał ten rozdzielacz w garażu to kręciłem tą śrubka, aby zobaczyć co ona podnosi :)

Autor:  Jurand [ czw paź 11, 2007 8:07 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
jak leżał ten rozdzielacz w garażu to kręciłem tą śrubka,

Mati - może zapodaj foto jaka śrubka kręciłeś
tak będziemy po omacku sie domyślać [oczko]

Autor:  butek22 [ czw paź 11, 2007 8:41 pm ]
Tytuł: 

Kręciłem tą srubką która jest pod filtrem powietrza, w filtrze powietrza na środku jest otwór aby pokręcić tą śrubka, jest ona na imbusa.

Autor:  roadrunner [ czw paź 11, 2007 8:57 pm ]
Tytuł: 

To sobie zmieniles sklad mieszanki..., wyciagnij bezpiecznik z przekaznika przepieciowego (silnik w noralnej temp. pracy) odpal i wyreguluj tak zeby dobrze chodzil. po wlozeniu bezpiecznika powinno byc juz dobrze o ile masz elektronike ok.

Autor:  butek22 [ czw paź 11, 2007 9:09 pm ]
Tytuł: 

A czy ten przekaznik przepięciowy znajduje się obok akumulatora razem z innymi przekaznikami???

Autor:  roadrunner [ czw paź 11, 2007 9:12 pm ]
Tytuł: 

Tak, to ten z bezpiecznikiem/bezpiecznikami na gorze.

Autor:  butek22 [ czw paź 11, 2007 9:14 pm ]
Tytuł: 

A więc musze rozgrzać silnik, wyjąć ten bezpiecznik, odpalić samochód i regulować obroty tą śrubką???

Autor:  roadrunner [ czw paź 11, 2007 9:21 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
regulować obroty tą śrubką



Srobka nie reguluje sie obrotow tylko sklad mieszanki ale w tym przypadku mozna uzyc takiego skrutu myslowego. Jesli silnika dobrze bedzie chodzil bez bezpiecznika to mozna przyjac ze wartosc bazowa skladu jest ok i po wlozeniu bezpiecznia juz elektronika bedzie sobie doregulowywac jak bedzie uwazac za stosowne. Mozesz tez odlaczyc calkowicie sterownik (komputer) w razie jakbys mial problemy z dostaniem sie do przekaznika.

Autor:  butek22 [ czw paź 11, 2007 9:22 pm ]
Tytuł: 

Spróbuje tak zrobić, zobaczymy co z tego wyniknie :)

Autor:  butek22 [ pn paź 15, 2007 8:01 pm ]
Tytuł: 

A więc, zrobiłem tak jak kolegaroadrunner mi doradził, wypiołem bezpiecznik z tego przekaznika przepięciowego, silnik był rozgrzany, regulowałem tą śrubką, wszystko było Ok, obroty wręcz idealne, na benzynie, jak i na gazie, ale gdy znowu włożyłem ten bezpiecznik, to silnik dalej miał takie wysokie obroty, jak przed regulacja , co może być uszkodzone, jakiś czujnik???

Autor:  Jurand [ wt paź 16, 2007 9:35 am ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
co może być uszkodzone, jakiś czujnik

Pisałem i napisze jeszcze raz czujnik położenia przepustnicy

A teraz łopatologicznie [zlosnik] [zlosnik]
pod zaznaczona wtyczka masz trzy bolce
sprawdź czy od środkowego do któregoś z zewnętrznych masz sygnał zwarcia dla zamkniętej przepustnicy
Obrazek
możliwe tez, że jakim cudem pomyliłeś wtyki pomiędzy czujnikiem przepustnicy a potencjometrem,
no ale w M103 to trzeba sie postarać aby coś takiego zrobić [oczko]

Autor:  TReneR [ wt paź 16, 2007 9:40 am ]
Tytuł: 

~Jurand - rurka z chlodnicy Ci spadla :-D

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/