MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Stuki w tylnym zawieszeniu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24669
Strona 1 z 3

Autor:  gienkas [ pn mar 19, 2007 8:28 pm ]
Tytuł:  Stuki w tylnym zawieszeniu

Witam,
mam problem w W124 z zawieszeniem nivo (sedan). Już przy jeździe po małych nierównościach ( np. studzienka) słychać stuki dochodzące z tylnego zawieszenia (prawa strona). Na początku myślałem, że to akumulator który jest po tej samej stronie w bagażniku. Jest on mniejszy, niż fabryczny i dlatego nie sięga do uchwytu mocującego. Jednak po zmianie akumulatora dalej słyszę to stukanie( ostre łupanie ), muszę stwierdzić, że nawet się nasiliło. Poduszki w tylnej belce są wymienione. Brak wycieków z siłowników. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Autor:  mercedes124_1987 [ pn mar 19, 2007 9:39 pm ]
Tytuł: 

sprawdz gumki w zawieszeniu może któraś sie wybiła od jakiegoś drążka najlepiej podnieś auto z tej strony.Nie wiem jak jest mocowany amortyzator z nivo ale może sie poluzował tam w nadkolu i on tak stuka?

Autor:  gienkas [ pn mar 19, 2007 10:08 pm ]
Tytuł: 

Luzów w zawieszeniu jako takich nie mam, dopiero co ustawiałem zbieżność i nie wykryli nic podejrzanego. Czytałem, że jak grucha padnie to amortyzator staje się sztywny. Czy jest taka możliwość aby stukało gdy prawa grucha padła?

Autor:  Debesciak [ pn mar 19, 2007 11:50 pm ]
Tytuł: 

czasami stukaja okladziny hamulca recznego

Autor:  gienkas [ pt mar 23, 2007 5:17 pm ]
Tytuł: 

Byłem na konsultacji u mechanika(jazda testowa), no i orzekł, że to wina półosi. Miał ktoś taki przypadek? Bo tłucze niemiłośiernie. Stwierdził, że siłownik NIVO nie ma żadnych luzów i jest ok. No i mam teraz problem ze znalezieniem sprawnego egzemplarza półosi do 500-tki. Jeśli ktoś wie gdzie można dostać taką półoś, proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Autor:  U-401 [ ndz maja 06, 2007 12:41 pm ]
Tytuł: 

a sprawdziles sworznie amortyzatora???? one najczesciej sa przyczyna stukania. jak jest luzny i lata to juz masz winowajce [zlosnik] . ratunek to regeneracja, zakup nowego, zakup używanego. pozdrawiam

Autor:  VALENTINE123 [ ndz maja 06, 2007 12:45 pm ]
Tytuł: 

Ja też myślę ze to wybity sworzeń amortyzatora NIVO ,to bardzo często sie zdarza i objawia się stukiem na kazdym dołku .Nie jest prosto to sprawdzić .

Autor:  gienkas [ ndz maja 06, 2007 1:17 pm ]
Tytuł: 

Z tego co mi powiedział mechanik to sworzeń jest ok, żadnych luzów.

Podobno te siłowniki dostają luzu w środku, nie ma wycieków, siłownik pracuje normalnie, lecz strasznie hałasuje.

Nowy siłownik 1200zł IC, 1400zł MB. Czy ten element można zregenerować/naprawić? Na razie nic z tym nie robiłem, ale jak będę miał czas i fundusze to prawdopodobnie wymienie na nowy.

Autor:  Troll007 [ ndz maja 06, 2007 4:17 pm ]
Tytuł: 

Mam to samo w W124T.
Lupie z tylu po prawej mimo wymienienia wszystkiego oprocz amorow.
Silownik trzyma poziom, tlumienie idealne a stuka jakbym jakas puszke z tylu wozil.
Podlaczam sie do pytania czy we Wroclawiu jest ktos kto regeneruje te silowniki? (zakup nowego troszke drogi a uzywki bez zamontowania na aucie nie da sie za bardzo sprawdzic na sucho)

Autor:  KRZYSIEKP [ pn wrz 17, 2007 9:02 pm ]
Tytuł: 

witam mam pytanie do gienkasa co było przyczyną tych stukow mam to samo w W210 dziękuje

Autor:  pabloxt [ pn wrz 17, 2007 9:57 pm ]
Tytuł: 

Ja u siebie miałem podobne objawy- odgłosy jednak były jeszcze głośniejsze oraz pojawiło się dziwne odczucie że auto na koleinach pływa i dziwnie buja.
Okazało się że miałem (a raczej już nie miałem ich wcale) wytłuczone poduszki tylnej belki- te które łączą belkę z nadwoziem. Po wymianie 4 sztuk (niestety te 2 mniejsze z przodu wymagają wyjęcia całej belki, łącznie z odkręcaniem wszystkich wahaczy, tłumika, wypięcia mostu itd.). Po wymianie jak ręką odjął. Mam nadzieję że u Was to nie o to chodzi (wymiana kosztował a mnie 350 PLN+ 4 poduszki ok. 230 PLN= total 580 PLN) i rzecz jest mniej kosztowna.

Powodzenia

Autor:  KRZYSIEKP [ pn wrz 17, 2007 10:42 pm ]
Tytuł: 

wyminiłem całe zawieszenie łącznie z poduszkami na belce dalej dudni komfort jazdy tragiczny ale nie pływa i nie buja zostało mi tylko sprawdzić nivo i amory już się boje co dalej [szalone]

Autor:  Waldi [ pn wrz 17, 2007 10:53 pm ]
Tytuł: 

Przerabiałem to samo lewy tył.Objawy identyczne wszystko zrobine lącznie tlumienie wzorcowe na dziurach dalej tlucze.Tydzien temu popuscilem troche cisnienia na nivo czyli obnizyłem dupę i tluczenie stalo sie cichsze.

Autor:  KRZYSIEKP [ pn wrz 17, 2007 11:00 pm ]
Tytuł: 

P.S objaw jest taki jakby coś cały czas podskakiwało w bagażniku na wertepach (bagażnik pusty) może to coś z mocowaniem amorów z góry dziękuje za sugestie w tej części zawieszenia

Autor:  Waldi [ pn wrz 17, 2007 11:04 pm ]
Tytuł: 

I pewnie tluczenie staje sie cichsze w momencie przewozenia ciezkich bagazy z tyłu?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/