MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak odkręcić zapieczony korek w skrzyni biegów? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22682 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Croolick [ sob gru 16, 2006 5:36 pm ] |
Tytuł: | Jak odkręcić zapieczony korek w skrzyni biegów? |
Skrzynia manualna, korek wlewu olej odkrecił się lekko. Spustowy ani myśli drgnąć ![]() ![]() A myslałem, że dzisiaj wymienię oleum... ![]() P.S Oczywiście korek metalowy w aluminiowej obudowie. ![]() P.S2 Aha, misie z Feuverta liczą sobie za tą skomplikowaną operację skromne 40PLN ![]() ![]() |
Autor: | kit [ sob gru 16, 2006 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli wykręcamy korek to raczej nie powinna pęknąć obudowa. Ja bym użył porządnego klucza z jeszcze dłuższym ramieniem. Podgrzewnie też nie powinno zaszkodzić (stal ma mniejszą rozszerzalnośc) W ostateczności pozostaje tzw. ruski klucz czyli porządny śrubokręt + młotek ale wtedy korek bedzie do wymiany... |
Autor: | Croolick [ sob gru 16, 2006 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
kit pisze: Jeśli wykręcamy korek to raczej nie powinna pęknąć obudowa. Obawiam sie słowa 'raczej" w tym zdaniu. ![]() kit pisze: Ja bym użył porządnego klucza z jeszcze dłuższym ramieniem. Klucz był naprawde porządny. Dłuższe ramię hmm...skoro mówisz że pół metra to mało to może rzeczywiście. kit pisze: W ostateczności pozostaje tzw. ruski klucz czyli porządny śrubokręt + młotek I co pruc po kawału i wyjmowac w częściach?Masz jakies osobiste doświadczenia z takim zabiegiem? kit pisze: Podgrzewnie też nie powinno zaszkodzić (stal ma mniejszą rozszerzalnośc)
Tesz tak sobie tłumaczę. Panowie niestety nie mieli palnika ani co gorsza chęci do roboty i zmierzenia się z tematem. A ja cholera nie mam kanału:( |
Autor: | melios [ ndz gru 17, 2006 1:23 pm ] |
Tytuł: | |
Haj! Miałem podobną przypadłość z odkręceniem śruby spustowej z miski oleju. Po przerobieniu łba śruby na okrągło, poddałem się. Mechnik użył pożądne żabki, tzw. hydraulicznej, wcześniej zdrowo popukał młoteczkiem w śrubę i poszło. Możesz spróbować, mi się udało. |
Autor: | kit [ ndz gru 17, 2006 9:48 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: I co pruc po kawału i wyjmowac w częściach?Masz jakies osobiste doświadczenia z takim zabiegiem?
Broń Panie Boże. Trzeba przystawić śrubokęt pod odpowiednim kątem i i uderzać młotkiem tak aby śruba/korek sie mogłą obrócic. Mniej wiecej trzeba przystawić tak: ![]() Śrubokręt powinien sie troche wbić w srubę wtedy nie bedzie sie po niej slizgał. Tylko nie myślcie, że ja tak np. koła w samochodzie odkręcam ![]() To ostateczność i nie zawsze działa ale czasem to jedyne wyjście. Z tego co pamiętam to korek w skrzyni jest na klucz imbusowy i niewiele go wystaje wiec może być ciężko. Popróbowałbym tym kluczem jeszcze z jakąś powiedzmy metrową przedłużką. Pozdrawiam. |
Autor: | Croolick [ ndz gru 17, 2006 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
kit pisze: Z tego co pamiętam to korek w skrzyni jest na klucz imbusowy i niewiele go wystaje wiec może być ciężko.
Popróbowałbym tym kluczem jeszcze z jakąś powiedzmy metrową przedłużką. Ok, chłopaki, będę walczył przy najbliższej okazji z cholerstwem. Korek ma całkiem pokaźną dziurę więc kluucz wchodzi głęboko ![]() Póki co zwycięża opcja metrowej rurecki i łagodnej perswazji czyli nic na siłę ....wszystko młotkiem. ![]() Jak odkręcę gnojka to dam Wam znać. |
Autor: | Grigorij0 [ ndz gru 17, 2006 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
Nie śrubokręt, bo uchwyt rozbijesz, tylko przecinak. Opierasz na krawędziach imbusu i walisz z każdej strony zgodnie z kierunkiem odkręcania, powinno puścić. |
Autor: | kit [ pn gru 18, 2006 7:03 pm ] |
Tytuł: | |
Pisząc porządny śrubokręt miałem na myśli taki w którego można prać młotkiem (koniec uchwytu jest metalowy). Przecinak też dobry byle nie zaostry i nie za twardy bo śrube może przeciąć. |
Autor: | Rad.ek [ pn gru 18, 2006 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
Sprubój najpierw popukać, jeśli ktoś nawalił kleju na gwint to... ![]() Ja miałem problem z odkręceniem dystansów od piast dwie śruby były tak zapieczone że pneumatyk z wulkanizacji tylko je zaokrąglił, do główki zapieczonej śruby przyspawałem nową śrubę (przy okazji się trochę podgrzała stara) parę razy przetłumaczyłem tej śrubie jak powinna się zachowywać (młotkiem 3kg) i poszło. Uważaj z palnikiem co byś oleju nie zagotował ![]() ![]() Co do serwisów to byłem w 3 wulkanizacjach i ... musiałem sam to zrobić. ![]() |
Autor: | AndyS [ pn gru 18, 2006 8:51 pm ] |
Tytuł: | |
melios pisze: wcześniej zdrowo popukał młoteczkiem w śrubę i poszło. Możesz spróbować, mi się udało.
To jest jedyna metoda - długo i cierpliwie "opukać" (ale nie walić młotem). Po kilku(nastu)krotnych seriach opukiwania i środkach penetrujacych (spróbuj nafty) - musi puścić. Na statkach po dłuższym kontakcie różnych śrub z wodą morską w/w środki (plus ewentualne podgrzewanie) dawały radę. ![]() |
Autor: | Croolick [ pt gru 22, 2006 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
Chłopaki, operacja się udała, pacjent żyje. ![]() Zajechałem dzisiaj niespodziewanie do Mercpol`u na ul. Centralnej ( Kraków-polecam) gdzie panowie uporali się w pięć minut z problemem. Żadnych ceregieli. Panaceum okazała się ponadmetrowa rurecka założona na krótką grzechotkę. Jeden asekuruje prowadzenie klucza w śrubie drugi wywiera perswazję. ![]() Na moje obiekcje o całość obudowy skrzyni usłyszałem zdziwione "W Mercedesieee ???". No i poszło. ![]() ![]() Jak sobie przypomnę jak miśki z Feuverta zabierają się za robotę to jusz wiem dlaczego byli skazani na porażkę. ![]() Oleum w skrzyni zmienione. Upewnili sie nawet czy mam wlaściwy olej do manuala, ponieważ z powodu ogólnej niewiedzy wiekszość użytkowników i (o zgrozo!) warsztatów zalewa skrzynie manualne Dextronem II do automatów. ![]() Przy okazji wymieniłem oleum w silniku i filtr powietrza.Jak święta to święta! (Całość usługi kosztowała 40PLN czyli tyle co sama skrzynia w Feuvercie). Bardzo Wam dziękuje za pomoc i podpowiedzi. I chociaż nie miałem mozliwości skorzystać z nich osobiście (a szkoda!) to niezmiernie miło jest mieć świadomość, że nie wszyscy mają twoje problemy w du**e. ![]() Tylko komu ja teraz ten jeden jedyny punkt przyznam ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |