MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jak odkręcić zapieczony korek w skrzyni biegów?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22682
Strona 1 z 1

Autor:  Croolick [ sob gru 16, 2006 5:36 pm ]
Tytuł:  Jak odkręcić zapieczony korek w skrzyni biegów?

Skrzynia manualna, korek wlewu olej odkrecił się lekko. Spustowy ani myśli drgnąć :evil: :cry: . Skapitulowało 50cm ramię. Boję się użyć większej siły, żeby nie pękła obudowa skrzyni. Ma ktos jakis pomysł? Palnikiem go? Pomoże czy zaszkodzi ?

A myslałem, że dzisiaj wymienię oleum... :(

P.S
Oczywiście korek metalowy w aluminiowej obudowie. :-?

P.S2
Aha, misie z Feuverta liczą sobie za tą skomplikowaną operację skromne 40PLN :evil: . Oczywiście rozłożyli bezradnie łapki jak przyszło się zmierzyć z problemem. [hehe]

Autor:  kit [ sob gru 16, 2006 8:40 pm ]
Tytuł: 

Jeśli wykręcamy korek to raczej nie powinna pęknąć obudowa.
Ja bym użył porządnego klucza z jeszcze dłuższym ramieniem.
Podgrzewnie też nie powinno zaszkodzić (stal ma mniejszą rozszerzalnośc)
W ostateczności pozostaje tzw. ruski klucz czyli porządny śrubokręt + młotek
ale wtedy korek bedzie do wymiany...

Autor:  Croolick [ sob gru 16, 2006 10:31 pm ]
Tytuł: 

kit pisze:
Jeśli wykręcamy korek to raczej nie powinna pęknąć obudowa.


Obawiam sie słowa 'raczej" w tym zdaniu. [zlosnik]

kit pisze:
Ja bym użył porządnego klucza z jeszcze dłuższym ramieniem.


Klucz był naprawde porządny. Dłuższe ramię hmm...skoro mówisz że pół metra to mało to może rzeczywiście.
kit pisze:
W ostateczności pozostaje tzw. ruski klucz czyli porządny śrubokręt + młotek


I co pruc po kawału i wyjmowac w częściach?Masz jakies osobiste doświadczenia z takim zabiegiem?
kit pisze:
Podgrzewnie też nie powinno zaszkodzić (stal ma mniejszą rozszerzalnośc)


Tesz tak sobie tłumaczę. Panowie niestety nie mieli palnika ani co gorsza chęci do roboty i zmierzenia się z tematem. A ja cholera nie mam kanału:(

Autor:  melios [ ndz gru 17, 2006 1:23 pm ]
Tytuł: 

Haj! Miałem podobną przypadłość z odkręceniem śruby spustowej z miski oleju. Po przerobieniu łba śruby na okrągło, poddałem się. Mechnik użył pożądne żabki, tzw. hydraulicznej, wcześniej zdrowo popukał młoteczkiem w śrubę i poszło. Możesz spróbować, mi się udało.

Autor:  kit [ ndz gru 17, 2006 9:48 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
I co pruc po kawału i wyjmowac w częściach?Masz jakies osobiste doświadczenia z takim zabiegiem?


Broń Panie Boże. Trzeba przystawić śrubokęt pod odpowiednim kątem i i uderzać młotkiem tak aby śruba/korek sie mogłą obrócic.
Mniej wiecej trzeba przystawić tak:
Obrazek
Śrubokręt powinien sie troche wbić w srubę wtedy nie bedzie sie po niej slizgał.
Tylko nie myślcie, że ja tak np. koła w samochodzie odkręcam [oczko] .
To ostateczność i nie zawsze działa ale czasem to jedyne wyjście.
Z tego co pamiętam to korek w skrzyni jest na klucz imbusowy i niewiele go wystaje wiec może być ciężko.
Popróbowałbym tym kluczem jeszcze z jakąś powiedzmy metrową przedłużką.

Pozdrawiam.

Autor:  Croolick [ ndz gru 17, 2006 10:26 pm ]
Tytuł: 

kit pisze:
Z tego co pamiętam to korek w skrzyni jest na klucz imbusowy i niewiele go wystaje wiec może być ciężko.
Popróbowałbym tym kluczem jeszcze z jakąś powiedzmy metrową przedłużką.



Ok, chłopaki, będę walczył przy najbliższej okazji z cholerstwem.
Korek ma całkiem pokaźną dziurę więc kluucz wchodzi głęboko [ok]. Myślę nad jakimś kluczem dwuramiennym ( jak krzyżąk do kół), bo dźwignią jednostronną (zwłaszcza metrową) to trudno pracować osiowo i można coś upierdzielić.
Póki co zwycięża opcja metrowej rurecki i łagodnej perswazji czyli nic na siłę ....wszystko młotkiem. ;)
Jak odkręcę gnojka to dam Wam znać.

Autor:  Grigorij0 [ ndz gru 17, 2006 10:39 pm ]
Tytuł: 

Nie śrubokręt, bo uchwyt rozbijesz, tylko przecinak. Opierasz na krawędziach imbusu i walisz z każdej strony zgodnie z kierunkiem odkręcania, powinno puścić.

Autor:  kit [ pn gru 18, 2006 7:03 pm ]
Tytuł: 

Pisząc porządny śrubokręt miałem na myśli taki w którego można prać młotkiem (koniec uchwytu jest metalowy).
Przecinak też dobry byle nie zaostry i nie za twardy bo śrube może przeciąć.

Autor:  Rad.ek [ pn gru 18, 2006 7:45 pm ]
Tytuł: 

Sprubój najpierw popukać, jeśli ktoś nawalił kleju na gwint to... ;)
Ja miałem problem z odkręceniem dystansów od piast dwie śruby były tak zapieczone że pneumatyk z wulkanizacji tylko je zaokrąglił, do główki zapieczonej śruby przyspawałem nową śrubę (przy okazji się trochę podgrzała stara) parę razy przetłumaczyłem tej śrubie jak powinna się zachowywać (młotkiem 3kg) i poszło. Uważaj z palnikiem co byś oleju nie zagotował [oczko] [zlosnik]

Co do serwisów to byłem w 3 wulkanizacjach i ... musiałem sam to zrobić. [szalone] <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Co do odkręcania przecinakiem to najlepszy jest punktak - mało jest śrub odpornych na to rozwiązanie.

Autor:  AndyS [ pn gru 18, 2006 8:51 pm ]
Tytuł: 

melios pisze:
wcześniej zdrowo popukał młoteczkiem w śrubę i poszło. Możesz spróbować, mi się udało.

To jest jedyna metoda - długo i cierpliwie "opukać" (ale nie walić młotem). Po kilku(nastu)krotnych seriach opukiwania i środkach penetrujacych (spróbuj nafty) - musi puścić. Na statkach po dłuższym kontakcie różnych śrub z wodą morską w/w środki (plus ewentualne podgrzewanie) dawały radę. [zlosnik]

Autor:  Croolick [ pt gru 22, 2006 11:11 pm ]
Tytuł: 

Chłopaki, operacja się udała, pacjent żyje. [ok]

Zajechałem dzisiaj niespodziewanie do Mercpol`u na ul. Centralnej ( Kraków-polecam) gdzie panowie uporali się w pięć minut z problemem. Żadnych ceregieli. Panaceum okazała się ponadmetrowa rurecka założona na krótką grzechotkę. Jeden asekuruje prowadzenie klucza w śrubie drugi wywiera perswazję. [zlosnik]
Na moje obiekcje o całość obudowy skrzyni usłyszałem zdziwione "W Mercedesieee ???".
No i poszło. [zlosnikz] Nieźle strzeliło jak śruba puściła. :o A ponoć częśćiej zapiekają się koreczki wlewowe. Hmm..

Jak sobie przypomnę jak miśki z Feuverta zabierają się za robotę to jusz wiem dlaczego byli skazani na porażkę. :evil:

Oleum w skrzyni zmienione. Upewnili sie nawet czy mam wlaściwy olej do manuala, ponieważ z powodu ogólnej niewiedzy wiekszość użytkowników i (o zgrozo!) warsztatów zalewa skrzynie manualne Dextronem II do automatów. [szalone]

Przy okazji wymieniłem oleum w silniku i filtr powietrza.Jak święta to święta!

(Całość usługi kosztowała 40PLN czyli tyle co sama skrzynia w Feuvercie).

Bardzo Wam dziękuje za pomoc i podpowiedzi. I chociaż nie miałem mozliwości skorzystać z nich osobiście (a szkoda!) to niezmiernie miło jest mieć świadomość, że nie wszyscy mają twoje problemy w du**e. [brawo]

Tylko komu ja teraz ten jeden jedyny punkt przyznam :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/