MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

pompa wtryskowa 300 turbo diesel
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22607
Strona 1 z 1

Autor:  adam.ok [ wt gru 12, 2006 10:42 am ]
Tytuł:  pompa wtryskowa 300 turbo diesel

na końcu pompy wtryskowej jest podwójny pin na jakąś kostkę, co to jest??? po podłączeniu do 12V coś jakby się włącza w pompie ale silnik chodzi niezależnie od tego czy jest podłączone czy nie, zapala też normalnie.

Autor:  Wookee [ śr gru 27, 2006 9:53 am ]
Tytuł: 

Jakiś numer, jakieś zdjęcie?

Autor:  adam.ok [ śr gru 27, 2006 3:14 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

Autor:  szeryf [ czw gru 28, 2006 5:06 pm ]
Tytuł: 

Jest to uklad ELR czyli czesc ukladu EDS. Ze zdjecia wniskuje ze masz ztylko jeden taki silownik na pompie. Akurat ten silownik sluzy do stabilizacji obrotow biegu jalowego, a jest szczegolnie przydatne w zimie gdyz po zapaleniu zimnego silnika silownik podnosi obroty i trzyma je az do zagrzania silnika. Gdzies pewnie wala sie kostka ktora nalezy wpiac w silownik.

Autor:  adam.ok [ czw gru 28, 2006 7:48 pm ]
Tytuł: 

nie mam kostki, bo to była 5.0 benzyna a teraz jest diesel i chodzi bez tego, odpala normalnie i dlatego się dziwie??? nie wiem czy powinienem to podłączać czy nie...

Autor:  Wookee [ pt gru 29, 2006 9:02 am ]
Tytuł: 

adam.ok pisze:
nie wiem czy powinienem to podłączać czy nie...

No to jeszcze raz:
szeryf pisze:
Gdzies pewnie wala sie kostka ktora nalezy wpiac w silownik

Autor:  adam.ok [ sob gru 30, 2006 12:40 am ]
Tytuł: 

jeszcze raz, nie ma możliwości by walała się kostka, bo to 500sec z silnikiem 300td i nie ma tam takiej kostki, wpakowałem tam ten silnik od 124 i dlatego się pytam do czego w w124 300td było to podłączone, do stacyjki, czujnika może gdzieś indziej, jaką funkcje pełni w pompie???

Autor:  Wookee [ sob gru 30, 2006 6:06 pm ]
Tytuł: 

IMO jakby wszystko było przeniesione w komplecie, to powinno być i "to" do czego podłączyć.

Autor:  adam.ok [ sob gru 30, 2006 7:51 pm ]
Tytuł: 

kupiłem kompletny silnik ze skrzynią i nie było reszty... co radzisz???, szukałem w schemacie elektrycznym od w124 ale nie ma tam tego, albo nie potrafię zlokalizować, podobno to od wolnych obrotów, ale obroty są ok, czy zimny czy ciepły, chodzi tak samo, jedynie mocno klekocze na wolnych, (ale to może być wina ustawienia pompy), odpala na pierwszym grzaniu pomimo tego, że grzeją tylko 4 świece, bo przekaźnik od grzania ma upalone 2 ścieżki

Autor:  Wookee [ wt sty 02, 2007 9:20 am ]
Tytuł: 

No to radzę cieszyć się, że silnikowi nie przeszkadza takie traktowanie.
Jak Cię najdzie na miłość do MB, to zacznij od rzeczy podstawowych, chyba że masz jeszcze tel. do sprzedawcy i możesz mu zadać pytanie o brakujące detale.

Autor:  adam.ok [ wt sty 02, 2007 8:57 pm ]
Tytuł: 

dzisiaj miałem okazje kuknąć na 300d bez turba w 124 89r automat i po odłączeniu tej kostki nie zapala??? ale miał troszke inną pompe...

Autor:  szeryf [ śr sty 03, 2007 2:52 pm ]
Tytuł: 

Wymontuj ten silownik i zamontuj zwykly na podcisnienie. Wtedy musisz tez zmienic zaworek w glowicy.
Jesli chcesz to moge od ciebie ten elektryczny silowniczek odkupic.

Autor:  adam.ok [ śr sty 03, 2007 8:40 pm ]
Tytuł: 

możesz jaśniej???, nie jestem mechanikiem..., nie wiem czy ten co mam działa bo czy podłączony czy nie auto chodzi normalnie...

Autor:  Marcin S [ śr sty 03, 2007 9:50 pm ]
Tytuł: 

jak działa to nieruszaj [zlosnik]
bardziej bym sie martwił jak by działał - a tak...
zmień świece i w droge

Autor:  szeryf [ czw sty 04, 2007 10:31 am ]
Tytuł: 

No jasne, jak dziala skoro nie jest podlaczony?
Jasniej:
Ten silownik to tzw przyspieszacz obrotow biegu jalowego gdy silnik jest zimny. W zaleznosci od rocznika byly 2 rodzaje tych przyspieszaczy/silownikow. W starszych pneumatyczny sterowany zaworem w glowicy i podcisnieniem, a w nowszych elektryczny(taki jak Twoj) sterowany czujnikiem temp w glowicy i ukladem elektronicznym. Skoro masz swapa bez elektroniki to najlatwiej wymontowac ten przyspieszacz elektryczny, wsadzic pneumatyczny, dolozyc zaworek w miejsce czujnika temperatury w glowicy podpiac podcisnienia i juz.
Efektem dzialania takiego przyspieszacza jest podnienisienie obrotow silnika po uruchomieniu gdy jest zimny - po prostu sie nie trzesie i chodzi rownomiernie. Odczuwalne najbardziej zima. Po zagrzaniu obroty spadaja do przepisowych.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/