MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Porównanie 300TD i 300Turbo https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22517 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Miki01 [ śr gru 06, 2006 9:15 pm ] |
Tytuł: | Porównanie 300TD i 300Turbo |
Witam wszystkich, Jestem na tym forum nowy i prawdopodobnie od piątku będę szczęśliwym posiadaczem 300TD 24V 136KM 93 rok. Mam na wstępie pytanie gdyż nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to pytanie czy ten model powinien mieć wlot na błotniku (dodam , że ma klimę). A drugie pytanie czy lepiej szukać wersji Turbo 147Km, gdyż od 4 miesięcy właśnie szukałem takiego modelu, ale trafił się 24V 300D. Bardzo proszę o opinie użytkowników takich modeli chodzi mi oczywiście o plusy i minusy obu wersji jak i o stosunek ekonomii do dynamiki. Spotkałem różne odpowiedzi ale któż będzie lepiej wiedział od użytkowników. Gorąco pozrawiam forumowiczów i proszę o ciepłe przyjęcie do Szacownego Grona. Mikołaj |
Autor: | zebda [ śr gru 06, 2006 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
Jesli jest juz jako Eklassa to kazdy diesel ma wlot na blotniku, wczesniej mialy tylko wersje turbo...poszukaj na forum, generalnie bardzo wszyscy odradzaja silniki z turbodoladowaniem z tamtych lat... |
Autor: | Jarzyn [ śr gru 06, 2006 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: Jesli jest juz jako Eklassa to kazdy diesel ma wlot na blotniku, wczesniej mialy tylko wersje turbo...poszukaj na forum, generalnie bardzo wszyscy odradzaja silniki z turbodoladowaniem z tamtych lat...
Nie każda ![]() ![]() |
Autor: | Grigorij0 [ czw gru 07, 2006 2:33 am ] |
Tytuł: | |
To taki mały wyjątek potwierdzający regułę ![]() Ja bym wybrał jednak niedoładowany. Podobno te starsze 3litrowe diesle (doładowany opiera się na tym starszym) potrafiły się zacierać na ostatnim tłoku, a te nowe z 24 zaworową głowicą to już nowa konstrukcja (tak jak 20 zaworowe 250D) |
Autor: | Miki01 [ czw gru 07, 2006 11:34 am ] |
Tytuł: | Porównanie 300TD i 300Turbo |
Witam, niestety, a może stety nie jest to E-klasa, wiem, że w 93 roku był lift tego modelu więc jest to jeszcze starsza buda. Dzieki za odpowiedzi uświadomiliście mnie w słuszności mego wyboru. Pozdrawiam Miki Za wszystkie sugestie jestem zobąwiązany |
Autor: | przemek_ [ czw gru 07, 2006 6:32 pm ] |
Tytuł: | |
witam, ja posiadam E300 D 24V i tez rozglądałem się za wersją turbo. Turbo jest oczywiscie mocniejsze o jakies 10KM (147KM) ale jak posypie sie głowica to znalezienie dobrej uzywki graniczy z cudem. Generalnie wersje turbo bazują na silniku 12V ( 115KM) ale z 70% silnika jest inne niz w wersji wolnossącej. Polecam Ci 300D 24V ładnie pracuje, potrafi mało spalić (w miescie przy szybkiej jezdzie 9l/100km, przy delikatnej zejdzie do 7l/100km) i jak znajdziesz model w dobrym stanie to bedziesz z niego zadowolony. Niewiedziałem ze w budzie przed liftem wkładali ten silnik, VIN sie zgadza ? |
Autor: | Miki01 [ sob gru 09, 2006 11:43 am ] |
Tytuł: | Porównanie 300TD i 300Turbo |
Koledzy ZAŁAMKA!!! Pojechałem wczoraj po upragninego MB, który notabene był naprawdę w super stanie, jechałem po niego ponad 400 km i .... w papierze składak ![]() Niestety nie kupiłem mimo naprawdę stanu super. Szukam dalej nie poddaję się. Poza tym powiedzieli temu skądinąd przesympatycznemu i naprawdę wspaniałemu człowiekowi, że to wersja 24V, a to zwykła 12V. A szkoda bo już bym dzisiaj pływał moim MB |
Autor: | E300TD [ pn gru 11, 2006 1:07 am ] |
Tytuł: | |
przemek_ pisze: Niewiedziałem ze w budzie przed liftem wkładali ten silnik
Raczej nie bardzo, co sie potwierdziło |
Autor: | laudan [ pn gru 11, 2006 1:56 am ] |
Tytuł: | |
przemek_ pisze: ...(w miescie przy szybkiej jezdzie 9l/100km, przy delikatnej zejdzie do 7l/100km)
300D 24V w miesie 7l? Tyle to spali 200D ![]() ![]() |
Autor: | adamkatowice [ pn gru 11, 2006 1:41 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Ja posiadam 300 TDT czyli kombi rocznik 92 z silniczkiem z turbiną i jak narazie to silnik chodzi jak złoto, poza normalnymi czynnościami czy zużyciem się elementów typu szkalnik, regularna wymiana oleju to do silnika mechanik się nie dotykał, odnośnie spalania to trasa 7l/100 miasto 10l/100km przy normalnej jeździe, czyli tam gdzie się da to też się przyciśnie. Acha skrzynia automatyczna i full wypas. Autko ma boczny wlot powietrza i co dziwne maska i lampki z E klasy. Znajomy ma też takie samo autko tylko sedana i to znacznie dłużej niż ja i jak narazie to mu tylko uszczelka pod głowicą padła. Moim zdaniem warto mieć jakieś wytyczne ale najważniejszy jest stan techniczny w jakim jest autko, oraz dalsza dbałość o jego podzespoły wtedy potrawi się odwdzięczyć długoą i bezawaryjną pracą Pozdrawiam Adam |
Autor: | zebda [ pn gru 11, 2006 2:19 pm ] |
Tytuł: | |
adamkatowice to nic dziwnego: - albo poprzedni wlasciciel chcial miec "nowszy model" ![]() - albo mial dzwona i tez chcial miec nowszy model ![]() ![]() ![]() |
Autor: | beet [ pn gru 11, 2006 4:36 pm ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: - albo poprzedni wlasciciel chcial miec "nowszy model"
Ja cos takiego zauwazylem w Reichu dwa lata temu, stoi sobie sliczna coupetka E-klasse, a jak zaczalem ja ogladac to sie okazalo ze to okaz z 91r, przerobiony na zyczenie wlasciciela w 93r na co byly wszystkie rachunki etc. Zawsze myslalem ze konserwatywny Niemiec na cos takiego sie nigdy nie zdecyduje, a tu psikus ![]() ![]() |
Autor: | necro [ pn gru 11, 2006 5:34 pm ] |
Tytuł: | |
Proponuje brac pod uwage wypowiedzi osob ktore maja taki silnik lub miały a opinie w stylu "ponoc" "kolega kolegi" itp mozna o kant ..... ![]() Od niespełna 4 lat mam taki w domu 300DT 147KM,kupiony z przebiegiem 190tys km (mało wiarygodne),na obecna chwile ma 530tys.km,silnik jezdzi od poczatku na mobil 0W40,brak dolewek miedzy wymianami,jedyne naprawy w silniku to 2 tyg. temu szklanki! Nic innego nigdy nie ruszane a silnik w swietnej kondycji,jak ktos nie dbał lub kupił parcha to czy to bedzie turbo czy 24V bedzie sie tak samo sypało |
Autor: | beet [ pn gru 11, 2006 5:52 pm ] |
Tytuł: | |
necro pisze: na obecna chwile ma 530tys.km
Przy takim przebiegu, skoro w silniku wymieniales tylko szklanki (rozumiem ze calej "reszty" nie ruszales), to jest to juz raczej szczatkowe turbo.. Nie spotkalem sie zeby sprezarka przy takim przebiegu dawala jakiegokolwiek kopa ![]() |
Autor: | necro [ pn gru 11, 2006 6:05 pm ] |
Tytuł: | |
Zapraszam sie przjechac,jezdzilem wieloma 300DT i tylko jedna szt.chodzila jak moj,reszta przymulone jakies.To jest stare proste jak cep turbo,bez zadnej zmiennej geometrii czy innych wynalazkow,jezeli dbasz o turbo(odczekanie pare min po szybkiej jezdzie przed zgaszeniem silnika,delikatnie na zimnym,dobry olej) to bedzie dlugo słuzyc,tam sie nie ma co psuc oprocz uszczelniaczy i łozysk |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |