MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

problem ze skrzynia
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21030
Strona 1 z 1

Autor:  rymar [ pt wrz 22, 2006 5:24 pm ]
Tytuł:  problem ze skrzynia

Czesc ,2 tygodnie radosci a juz dla mnie dramat.Otoz zaczelo sie od tego ze jadac swoja cupeyka 2.3 rok prod 90 skrzynia manual, trzymam reke na lewarku skrzyni biegow.przy dodoawaniu gazu lewarek napinal sie tak jaby chcial wejsc na luz(tylko przy piatym biegu),po puszczeniu gazu wracal na miejsce.Na poczatku myslalem ze to poduszka pod skrzynia,postanowilem wymienic.dzisiaj jechalem do Szczecina i na pierwszej nierownosci kidedy"zabujalo samochodem" wyskoczyl mi 5 bieg.Pozniej juz tylko wbiajlem a on skutecznie przy dodawaniu gazu wracal na bieg jalowy.Nie powiem ZAŁAMKA!!!!.Pojechalem do mechanieka a on na to ze moze poduszka ale raczej to jakis defekt na 5 biegu,zapytalem co moze byc?Twierdzil ze jest mozliwosc dostania sie jak to nazwal "od dupki" i byc moze zrobi to bez zrzucania skrzyni,jezeli jednak bedzie musial wyjac skrzynie to bedzie drozej,zapytany ile pocmokal i z glowy padla suma ok 600zl,pod warunkiem ze bedzie to o czym mysli.Co zrobic w takim przypadku,co mogło sie sypnac??moze ktos zna jakis sensowny warsztat w szczecinie gdzie ktos oceni sytuacje,dziekuje za wszelkie podpowiedzi i odpowiedzi,pozdro.Rymar

Autor:  szeryf [ pt wrz 22, 2006 11:46 pm ]
Tytuł: 

Zacznij od regulacji ciegien skrzyni. Z jedynka wszystko OK? Pytam bo smigaja na tym samym wodziku...

Autor:  rymar [ pt wrz 22, 2006 11:57 pm ]
Tytuł: 

wlasnieze 1234 jest ok nawet nie zajekna, tylko 5 mi szwankuje ,dlatego sie zdziwilem ze chca odrazu sciagnac skrzynie.poradzcie co zrobic i co to moze byc,dziekuje za podpowiedz.

Autor:  THC [ sob wrz 23, 2006 9:29 am ]
Tytuł: 

Na końcach wodzików,czyli takich jakby metalowych prętów\płaskowników,są aluminiowe oczka.Z jednej strony nakręcone na wspomniany wodzik, z drugiej umocowane do skrzyni ,a z drugiego końca do lewarka.
Za pomocą wodzików ruch ręki na drążku jest przekazany do skrzyni.
Wchodząc pod auto odrazu je widać.
Wracając do "oczek".Są one z aluminium,w miejscu łączenia z elementem wystającym ze skrzyni,jak również z lewarka,są w te "oczka"wciśnięte plastikowe tulejki.Z czasem te tulejki się wyrabiają i pojawiają się takie objawy jak u Ciebie.
Czasem wystarczy odpiąć widzik przy lewarku lub skrzyni i obrócić "oczko"na gwincie wodzika o pół obrotu.Ale cena plastkiowej tulejki raczej nie zacheca do takich operacji.Kupisz tulejki za kilka złotych.
Kup sobie kilka na zapas.
Lokalizujesz wodzik od 5 biegu.Odpinasz go od elementu wystajacego ze skrzyni,wyjmujesz tulejkę z "oczka"wciskasz nową i montujesz tak samo.
Możesz też odrazu wymienić tulejkę przy lewarku.
Wtedy opisane objawy powinne ustąpić.
Prosta i przyjemna robótka,ale potrzba kanał i trochę cierpliwości.
Nie odpina wszystkich wodzików ,bo nie ma po co,a potem jest trochę gimnastyki żeby to poskładać.
Jak cos to dawaj na gg do mnie.

Autor:  rymar [ sob wrz 23, 2006 3:52 pm ]
Tytuł: 

czytam co do mnie piszesz i nic mi nie pasuje ,dzisiaj ogladalem skrzynie i wodziki i sa po jej lewej stronie patrzac od tylu,z jednej strony czyli tam gdzie lacza sie z lewarkiem zmany biegow jest jakbt nakretka kontrujaca a przy skrzyni sa zagiete w skobel i przelozone przez plazkowniki ktore przekazuja ruch do wewnatrz skrzyni biegow.Objezdzilem dzisiaj chyba z 10 warsztatow,byly opinie ze moglo lozysko sie rozsypac na 5 biegu,mogl zepsuc sie zatrzask 5 biegu,wspomniano tez o regulacji wodzikow,inny spojrzal i powiedzial ze w tym mercedesie nie ma regulacji zewnetrznej.pocieszylo mnie tylko to ze nie beda zrzucac skrzynie bo do 5 biegu mozna sie dostac o tylu,co o tym myslicie??

Autor:  laudan [ sob wrz 23, 2006 4:02 pm ]
Tytuł: 

A jak stan tulejek drazka zmiany biegow. Jak sa luzne, biegi nie wchodza dobrze, co jakis czas cos zgrzytni, a pozniej to juz wyskakuja same.

Autor:  rymar [ sob wrz 23, 2006 4:39 pm ]
Tytuł: 

no wlasnie ze biegi 1 2 3 4 i R sa ok nie mam do czego sie przyczepic,no coz nie bede kombinowal,zaprowadze we wtorek samochod do warsztatu,najwyzej bedzie mocne bicie jak mechanie spie..... sparawe,duzo robie sam przy samochodzie ale skrzynnia nie ma awarii do tydzien wiec nie wiem od czego zaczac.

Autor:  rymar76 [ czw wrz 28, 2006 8:05 am ]
Tytuł: 

jezeli chodzi o skrzynie biegow to trzeba wymienic kolo 5 biegu suwak i synchronizator,powodzenia

Autor:  Wojtyla [ czw wrz 28, 2006 10:29 am ]
Tytuł: 

Witam
szeryf pisze:
Zacznij od regulacji ciegien skrzyni. Z jedynka wszystko OK? Pytam bo smigaja na tym samym wodziku...

rozumiem że chodziło o to, że na jednym wodziku śmiga R i V [oczko]

rymar76 pisze:
jezeli chodzi o skrzynie biegow to trzeba wymienic kolo 5 biegu suwak i synchronizator,powodzenia

nie wiem dlaczego wymieniać koło zębate V biegu skoro nie słychać mielenia zębów? Przecież w każdej skrzyni, w której śmigają synchronizatory koła zębate są zazębione ze sobą (oprócz R bo tam wchodzi dodatkowe kółko [zwrotne])[zlosnik] a zasprzęglanie poszczególnych biegów przenoszą tuleje przesuwne z stnchronizatorami.

rymar pisze:
pocieszylo mnie tylko to ze nie beda zrzucac skrzynie bo do 5 biegu mozna sie dostac o tylu,co o tym myslicie??

Tak, można rozebrać du...ę i dostać się do V biegu [zlosnik]

rymar76 pisze:
suwak i synchronizator,powodzenia

bo robota jest droższa od części.
Ja by jeszcze zaglądnął do blokady sterowania czy coś tam nie klękło czy blokada działa na V biegu.
A czy jak trzymasz dźwignię zmiany biegów V chodzi?
pozdro

Autor:  szeryf [ czw wrz 28, 2006 12:46 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Witam
szeryf pisze:
Zacznij od regulacji ciegien skrzyni. Z jedynka wszystko OK? Pytam bo smigaja na tym samym wodziku...

rozumiem że chodziło o to, że na jednym wodziku śmiga R i V [oczko]


Oczywiscie, popapralo mi sie bo ja mialem problem z jedynka. Generalnie kupilem tulejki od dolu i 2 od gory, wymienilem i jest jak nowe.

Autor:  rymar76 [ czw wrz 28, 2006 1:12 pm ]
Tytuł: 

Powiem wam ze masakra jest z dostaniem czesci,pomijam tu serwis,otoz na pytanie czu 5 wchodzi,tak wchodzi ale nawet jak sie chce ja trzymac podczas jazdy to ja wyrzuca z duza sila,nie ma szans jej tam utrzymac.udalo mi sie zdobyc skrzynie sportline od 3-litrowki tylko padniety 1 bieg,mam nadzieje ze cos w niej znajde do swojego.Generalnie nie ma szans znalezc uzywki z jakiejs skrzynie nie wiem juz ile obdzwonilem firm w polsce.w szczecini9e jeszcze bede probowal na Bat. Chłopskich ponoc tam mozna cos zlalezc.dzieki za odpowiedzi.pozdrawiam

Autor:  Wojtyla [ czw wrz 28, 2006 2:32 pm ]
Tytuł: 

rymar76 pisze:
to ja wyrzuca z duza sila,nie ma szans jej tam utrzymac

to znaczy że koła zębate są ok. nie trzyma na zatrzaskach sprawdź blokadę sterowania(kiedyś mówiło się blokady wybieraków aby nie można było wrzucić dwóch biegów na raz [oczko] )
A odnośnie skrzyń to tylko IV się zgadza z innymi pozostałe nie muszą mieć podobnych przełożeń [szalone]
Zacznij od najtańszych (podmień jeśli masz od kogo blokadę) a następnie rozbieraj tyłek [zlosnik]
pozdro

Autor:  Wookee [ czw wrz 28, 2006 2:48 pm ]
Tytuł: 

Kolega dostał krótkiego banana, ale bez słowa założył sobie drugie konto, więc teraz owoc został wręczony na stałe.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/