Witam
M102 różni się np. od M110 chociażby kształtem otworów olejowych cz wodnych i do takiego motoru muszą (powinny) być uszczelki dopasowane w ten sposób by nie kryzować przepływu mediów
to czy auto ma mieć wtrysk czy gaźnik koryguje głowica
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
a dokładniej kanały gazowe, o mocy decyduje komora spalania (stopień sprężania czyli stosunek pojemności cylindra do komory spalania, jej kształt itd.)
na bloku jest 102 czyli bena
następne 3 cyfry to pojemność
a następne nr motoru
Głowicę natomiast rozpoznać po "nacięciach" od strony kabiny już nie pamiętam ale chyba:
1 bez nacięć hydrauliczne kompensatory
2 1 nacięcie wtrysk z regulacją
3 2 nacięcia gaźnik z regulacją
2 i 3 można zamienić ale z gorszej na lepszą czyli z 3 na 2
pozdro
ps.
toś se temat wynorał im bardziej się będziesz zagłębiał tym więcej wrogów na warsztatach u mechaniorów będziesz miał
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
ale dla swojej wiedzy aby kiedyś nie być zrobionym w bam...ko warto wiedziećparę pierdół
pozdro