MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kontrolka akumulatora i windshot'a https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20807 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | shark [ wt wrz 12, 2006 3:37 pm ] |
Tytuł: | Kontrolka akumulatora i windshot'a |
Hi, kilka dni temu zauwazylem pewien objaw - po uruchomieniu silnika, przez kilkanascie sekund kontrolka akumulatora mrugala. zauwazylem takie zjawisko 2-3 razy. co moze byc przyczyna? druga sprawa - z jakiegos powodu od czasu do czasu swieci sie kontrolka windshot'a, jednak przez kilkanascie sek, sam windshot jednak dziala pomimo tego. objaw zauwazylem po zalozeniu zabezpieczenia, jednak osoba ktora tego dokonywala twierdzi, ze nigdzie sie nie wpinala co mogloby spowodowac taki objaw. czy mozna w jakis sposob wywolac kody bledow domowym sposobem i sprobowac na podstawie jakiejsc listy bledow dosc do przyczyny, jak np robilo sie to w oplach i zlaczu diagnostycznym laczac konkretne piny? |
Autor: | teope [ czw wrz 14, 2006 11:36 pm ] |
Tytuł: | |
można przeprowadzić diagnostyke po przez łączenie pinów w złączu diagnostycznym, moge podać Ci instrukcje jak tego dokonać ale potrzebuję kodu silnika |
Autor: | shark [ pt wrz 15, 2006 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
Hi, bylbym wdzieczny za info ![]() co do silnika - masz na mysli oznaczenie M119 E50 (119.960)? przy okazji pytanie - gdzie szukac zlacza diagnostycznego? pod kierownica czy moze w okolicach bezpiecznikow pod maska? |
Autor: | teope [ pt wrz 15, 2006 5:42 pm ] |
Tytuł: | |
witam, w załączniku obraz wg którego odnajdziesz złącze - co prawda nie mam rozpiski konkretnie pod Twój kod silnika ale jak mi powiesz ilo pinowe jest złącze diagnostyczne i pojemność silnika to będziemy działać dalej http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1158334894_diag.jpg |
Autor: | shark [ pt wrz 15, 2006 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
Hi, wtyczka jest 16 pinowa (na rysunku zanzaczona jako B), ale juz widze ze nie wszystkie sa wykorzystane. silnik 5.0 |
Autor: | teope [ sob wrz 16, 2006 9:52 am ] |
Tytuł: | |
w Twoim aucie można odczytać po przez manipulacje złącza diagnostyki trzy rodzaje informacji: a)ogólne informacje, potrzebny jest do tego celu miernik, który potrafi odczytać współczynnik wypełnienia impulsu - jesli takowy posiadasz opiszę procedure b)odczyt kodów sterownika silnika, w styki 14 i 1 wpinasz sobie luźno pozostawione przewody, między styki 16 i 14 podłączasz zwykłą diodę LED gdzie 16 to + a 14 to -, włączasz zapłon, na 2 do 4sekund mostkujesz przewody ze styków 14 i 2 po czym rozłączasz je, po około 2sek dioda zaczyna emitować kody błyskowe, jeden błysk diody oznacza kod o nr 1, 5błysków kod o nr 5, 22 błyski kod o nr 22 itd, każdy błysk trwa pół sekundy a pauza miedzy błyskami 1sekunde, wyemitowanie kodu "1" oznacza, że w pamieci nie ma zadnych kodó błędów - jeśli tak sie stanie nalezy powtórzyć całą procedurę od nowa celem upewnienia sie. Masz tu jeszcze obraz jak dokładnie to połączyć: http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1158392465_procB.jpg c)odczyt kodów błędów układu zapłonu, można odczytać kody tylko 2cyfrowe, wyprowadzasz przewody ze styku 8 i 1, podłączasz LED miedzy styki 16 i 8 gdzie 16 to + a 8 masa, uruchamisz silnik i rozgrzewasz go do temp roboczej, pozostawiasz silnik na biegu jałowym, zwiększasz mu obroty do około 3100 - 3600obr/min i utrzymujesz je tak przez około 8 sek, odłączasz przewód podcisnienia w układzie zapłonu, dźwignie zmiany biegów przestawiasz z P na D i znów na P, zwiększasz mu obroty do 2sek na 5tys i zostawiasz na biegu jałowym, mostkujesz przewody 8 i 1 na 2do4sek, po okolo 2sek dioda emituje kody błędów, procedura emitowania kodów jest taka sama jak poprzednim punkcie. WAŻNE - jesli w trakcie procedury przygotowywania auta do sprawdzania choćby na chwile auto zgasło to wszystko trzeba powtórzyć od poczatku. Tu masz obraz jak podłączyć led i mostek: http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1158393111_proC.jpg zapisz sobie kody błędów i wrzuć tutaj to napisze Ci co one oznaczają powodzenia |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |