w Twoim aucie można odczytać po przez manipulacje złącza diagnostyki trzy rodzaje informacji:
a)ogólne informacje, potrzebny jest do tego celu miernik, który potrafi odczytać współczynnik wypełnienia impulsu - jesli takowy posiadasz opiszę procedure
b)odczyt kodów sterownika silnika, w styki 14 i 1 wpinasz sobie luźno pozostawione przewody, między styki 16 i 14 podłączasz zwykłą diodę LED gdzie 16 to + a 14 to -, włączasz zapłon, na 2 do 4sekund mostkujesz przewody ze styków 14 i 2 po czym rozłączasz je, po około 2sek dioda zaczyna emitować kody błyskowe, jeden błysk diody oznacza kod o nr 1, 5błysków kod o nr 5, 22 błyski kod o nr 22 itd, każdy błysk trwa pół sekundy a pauza miedzy błyskami 1sekunde, wyemitowanie kodu "1" oznacza, że w pamieci nie ma zadnych kodó błędów - jeśli tak sie stanie nalezy powtórzyć całą procedurę od nowa celem upewnienia sie.
Masz tu jeszcze obraz jak dokładnie to połączyć:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1158392465_procB.jpg
c)odczyt kodów błędów układu zapłonu, można odczytać kody tylko 2cyfrowe, wyprowadzasz przewody ze styku 8 i 1, podłączasz LED miedzy styki 16 i 8 gdzie 16 to + a 8 masa, uruchamisz silnik i rozgrzewasz go do temp roboczej, pozostawiasz silnik na biegu jałowym, zwiększasz mu obroty do około 3100 - 3600obr/min i utrzymujesz je tak przez około 8 sek, odłączasz przewód podcisnienia w układzie zapłonu, dźwignie zmiany biegów przestawiasz z P na D i znów na P, zwiększasz mu obroty do 2sek na 5tys i zostawiasz na biegu jałowym, mostkujesz przewody 8 i 1 na 2do4sek, po okolo 2sek dioda emituje kody błędów, procedura emitowania kodów jest taka sama jak poprzednim punkcie. WAŻNE - jesli w trakcie procedury przygotowywania auta do sprawdzania choćby na chwile auto zgasło to wszystko trzeba powtórzyć od poczatku.
Tu masz obraz jak podłączyć led i mostek:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1158393111_proC.jpg
zapisz sobie kody błędów i wrzuć tutaj to napisze Ci co one oznaczają
powodzenia