MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 2:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 12, 2006 3:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi, kilka dni temu zauwazylem pewien objaw - po uruchomieniu silnika, przez kilkanascie sekund kontrolka akumulatora mrugala. zauwazylem takie zjawisko 2-3 razy. co moze byc przyczyna?

druga sprawa - z jakiegos powodu od czasu do czasu swieci sie kontrolka windshot'a, jednak przez kilkanascie sek, sam windshot jednak dziala pomimo tego. objaw zauwazylem po zalozeniu zabezpieczenia, jednak osoba ktora tego dokonywala twierdzi, ze nigdzie sie nie wpinala co mogloby spowodowac taki objaw. czy mozna w jakis sposob wywolac kody bledow domowym sposobem i sprobowac na podstawie jakiejsc listy bledow dosc do przyczyny, jak np robilo sie to w oplach i zlaczu diagnostycznym laczac konkretne piny?

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 11:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
można przeprowadzić diagnostyke po przez łączenie pinów w złączu diagnostycznym, moge podać Ci instrukcje jak tego dokonać ale potrzebuję kodu silnika


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 4:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi, bylbym wdzieczny za info :-)
co do silnika - masz na mysli oznaczenie M119 E50 (119.960)?

przy okazji pytanie - gdzie szukac zlacza diagnostycznego? pod kierownica czy moze w okolicach bezpiecznikow pod maska?

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
witam,
w załączniku obraz wg którego odnajdziesz złącze - co prawda nie mam rozpiski konkretnie pod Twój kod silnika ale jak mi powiesz ilo pinowe jest złącze diagnostyczne i pojemność silnika to będziemy działać dalej
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1158334894_diag.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi, wtyczka jest 16 pinowa (na rysunku zanzaczona jako B), ale juz widze ze nie wszystkie sa wykorzystane. silnik 5.0

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 9:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
w Twoim aucie można odczytać po przez manipulacje złącza diagnostyki trzy rodzaje informacji:

a)ogólne informacje, potrzebny jest do tego celu miernik, który potrafi odczytać współczynnik wypełnienia impulsu - jesli takowy posiadasz opiszę procedure

b)odczyt kodów sterownika silnika, w styki 14 i 1 wpinasz sobie luźno pozostawione przewody, między styki 16 i 14 podłączasz zwykłą diodę LED gdzie 16 to + a 14 to -, włączasz zapłon, na 2 do 4sekund mostkujesz przewody ze styków 14 i 2 po czym rozłączasz je, po około 2sek dioda zaczyna emitować kody błyskowe, jeden błysk diody oznacza kod o nr 1, 5błysków kod o nr 5, 22 błyski kod o nr 22 itd, każdy błysk trwa pół sekundy a pauza miedzy błyskami 1sekunde, wyemitowanie kodu "1" oznacza, że w pamieci nie ma zadnych kodó błędów - jeśli tak sie stanie nalezy powtórzyć całą procedurę od nowa celem upewnienia sie.
Masz tu jeszcze obraz jak dokładnie to połączyć:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1158392465_procB.jpg

c)odczyt kodów błędów układu zapłonu, można odczytać kody tylko 2cyfrowe, wyprowadzasz przewody ze styku 8 i 1, podłączasz LED miedzy styki 16 i 8 gdzie 16 to + a 8 masa, uruchamisz silnik i rozgrzewasz go do temp roboczej, pozostawiasz silnik na biegu jałowym, zwiększasz mu obroty do około 3100 - 3600obr/min i utrzymujesz je tak przez około 8 sek, odłączasz przewód podcisnienia w układzie zapłonu, dźwignie zmiany biegów przestawiasz z P na D i znów na P, zwiększasz mu obroty do 2sek na 5tys i zostawiasz na biegu jałowym, mostkujesz przewody 8 i 1 na 2do4sek, po okolo 2sek dioda emituje kody błędów, procedura emitowania kodów jest taka sama jak poprzednim punkcie. WAŻNE - jesli w trakcie procedury przygotowywania auta do sprawdzania choćby na chwile auto zgasło to wszystko trzeba powtórzyć od poczatku.
Tu masz obraz jak podłączyć led i mostek:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1158393111_proC.jpg



zapisz sobie kody błędów i wrzuć tutaj to napisze Ci co one oznaczają


powodzenia


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl