MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

pneumatyka tylnych zagłówków
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20732
Strona 1 z 1

Autor:  teope [ czw wrz 07, 2006 9:18 pm ]
Tytuł:  pneumatyka tylnych zagłówków

witam,
pod tylnym siedziskiem jest elektrozawór/pompka (???) od tylnych zagłówków=> od niej wprost do komory silnika wędruje biały przewód podciśnieniowy który nie jest nigdzie podłączony :( (przewód dochodzi do wysokości serwa) mogłby ktoś zerknąć u siebie gdzie to podłączyć???

pneumatyka napewno działa bo jak wpinam w inne podciśnienia to jest git

Autor:  teope [ wt wrz 12, 2006 11:11 am ]
Tytuł: 

nikt na tym forum nie ma 124 300D? czy może podniesienie maski to zbyt skąplikowana procedura??

Autor:  Gerri [ wt wrz 12, 2006 7:38 pm ]
Tytuł: 

Zestawienie podcisnien jest rozne, w zaleznosci od wyposazenia pojazdu.
Czy to takie skOMplikowane podniesc maske, i zobaczyc, gdzie jest dziura, z ktorej wypadl przewod? Na serwie jest zazwyczaj gumowy rozdzielacz.

Autor:  teope [ wt wrz 12, 2006 7:46 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Na serwie jest zazwyczaj gumowy rozdzielacz.

no jest - z niego wychodzi jeden przewód, 2pozostałe końce zaślepione - gdy wepne tam podciśnienie zagłówków to nie można zgasić motoru...

czy dobrze kombinuje ze do tego trójnika wchodzą podciśnienia od:
-zagłówków
-regulacja przednich lamp
-od stacyjki???

Autor:  kge [ wt wrz 12, 2006 8:44 pm ]
Tytuł: 

To znaczy że gdzieś w obwodzie zagłówków jest uszkodzenie i znika podciśnienie.
Schematu poszukaj w EPC on-line.

Autor:  Alex [ wt wrz 12, 2006 10:10 pm ]
Tytuł:  Re: pneumatyka tylnych zagłówków

teope pisze:
witam,
pod tylnym siedziskiem jest elektrozawór/pompka (???)


Jeśli chodzi Ci o to "coś" co jest pod prawą częścią tylnego siedziska, to jest to tylko i wyłącznie pompka centralnego zamka. co do reszty przewodów to musiałbym się przyjrzeć, bo też mam E 300 Diesel, ale tak jak przedmówca napisał jeśli po podłączeniu tego przewodu nie gaśnie Ci silnik, to faktycznie możesz mieć rozszczelniony układ, bo zawór odcinający paliwo gaszący silnik jest właśnie podciśnieniowy. Odcięcie paliwa nie jest realizowane tak jak w Dieslach innych marek zaworem elektro-magnetycznym. Pozdrawiam. 8)

Autor:  teope [ śr wrz 13, 2006 9:54 am ]
Tytuł: 

Alex pisze:
Jeśli chodzi Ci o to "coś" co jest pod prawą częścią tylnego siedziska, to jest to tylko i wyłącznie pompka centralnego zamka


to sie zgadza - z prawej str pompka c.zamka a z lewej zawór do zagłówków sterowany przyciskiem z konsoli środkowej- u mnie przynajmniej coś takiego jest

co do nieszczelności - gdy wpinam podciśnienie zagłówków we wspomniany trójnik przy serwie to normalnie działają - czy mimo tego mogą być nieszczelności???

Autor:  Alex [ śr wrz 13, 2006 9:31 pm ]
Tytuł: 

teope pisze:
a z lewej zawór do zagłówków sterowany przyciskiem z konsoli środkowej- u mnie przynajmniej coś takiego jest


Ooooooj, czy aby napewno z lewej masz "zawór do zagłówków" - u mnie w tym miejscu są zdaje się tylko przekaźniki sterowania silnikami elektrycznych szyb, a to że przewody ciśnieniowe idą pod tymi przekaźnikami - o niczym nie swiadczy. Sprawdź czy te przewody są tam podłączone, ale nie sądzę. Idą od komory silnika pod siedzeniem kierowcy (tunelem w podłodze) wychodzą z tunelu na wysokości początku tylnego siedziska, idą właśnie pod przekaźnikami szyb, po łuku nadkola przez otwór w ściance przedzielającej kabinę z bagażnikiem i do zagłówków. Czy się mylę ??? - jeśli tak niech ktoś poprawi. ;)

Co do przekaźników, to możesz to łatwo sprawdzić - wystarczy po zdemontowaniu siedziska włączyć opuszczanie/podnoszenie szyb (wnoszę że takowe masz...) Pozdrawiam. [zlosnik]

Autor:  teope [ śr wrz 13, 2006 10:56 pm ]
Tytuł: 

prześledziłem wprost od zagłówków przewody i wiem co pisze - pod siedziskiem z tyłu jest elektrozawór który załącza przycisk ze środkowej konsoli i zagłówki lądują w tylną półkę

Autor:  Alex [ śr wrz 13, 2006 11:04 pm ]
Tytuł: 

Więc ja się muszę dokładnie przyjrzeć. Ale że są u mnie w tym miejscu przekaźniki do szyb - tego jestem pewien na 100 %. A czy jest tam też zawór od zagłówków :o tego nie wiem, ale wydawało mi się, że przewody ciśnieniowe tylko przechodzą pod uchwytem trzymającym przekaźniki. W wolnym czasie muszę to obejrzeć. [zlosnik]
Wiedzy nigdy za wiele, pozdrawiam.

Autor:  teope [ śr wrz 13, 2006 11:36 pm ]
Tytuł: 

Twój i mój model to zupełnie inne roczniki i różne "drobiazgi" mogą być gdzie indziej :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/