MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 2:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
witam,
w140 350 turbo diesel stał przez 2 lata,
za żadne skarby nie chce odpalić.
Świeczki żarowe GUT, ustawienie zapłonu OK, podstawiane różne pompy, wtryski i nic. Pompa wtryskowa normalnie podaje paliwo do wtryskiwaczy.

Dodam, że auto jest po wymianie wszelkich oleji, filtrów, płynów etc.
Stare paliwo zostało spuszczone z baku i zalano świerzą ropkę.
sprawdzane ust rozrządu i wiele innych...

Jakieś pomysły???

pozdrawiam <br>Dodano po 4 minutach.:<br> dodam jeszcze, że auto zanim staneło na dłużej jeździło zupełnie normalnie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
teope pisze:
ustawienie zapłonu OK

jakiego zapłonu - przecie to diesel

teope pisze:
za żadne skarby nie chce odpalić

jaśniej:
kręci rozrusznikiem, ale silnik nie odpala

teope pisze:
Jakieś pomysły ?


ja bym spróbował takiego wynalazku "samozapłon" - spray przez dopolot powietrza, tylko nie wiem czy są na diesle...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
musisz Go niestety zaciągnąć bo się obraził [zlosnik]
To nie jest śmieszne ale tak jest jak Ci już zagada i trochę pochodzi to wszystko zacznie wracać do normy [zlosnik] jak to z kobitkami one się obrażają ale im przechodzi [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wojtyla pisze:
musisz Go niestety zaciągnąć bo się obraził

A do jakiej szybkości zaciągnąc automata aby zaczął okręcać silnik ???

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
witam
mza pisze:
A do jakiej szybkości zaciągnąc automata aby zaczął okręcać silnik

nie powiem by mu skrzynię wymienić ale KTOŚ na tym forum dysponuje niemiecką knigą i ponoć jest napisane że automata można odpalić na pych tylko że nie podał jak to zrobić może z N na S lub L :roll:
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
mza pisze:
teope napisał:
ustawienie zapłonu OK

jakiego zapłonu - przecie to diesel



jak kto woli początku tłoczenia


mza pisze:
teope napisał:
za żadne skarby nie chce odpalić

jaśniej:
kręci rozrusznikiem, ale silnik nie odpala


dokładnie tak


mza pisze:
ja bym spróbował takiego wynalazku "samozapłon" - spray przez dopolot powietrza, tylko nie wiem czy są na diesle...



dostałem tego typu cudo od kolegi z ASO MB - bez rezultatu...



Wojtyla pisze:
Witam
musisz Go niestety zaciągnąć bo się obraził
To nie jest śmieszne ale tak jest jak Ci już zagada i trochę pochodzi to wszystko zacznie wracać do normy jak to z kobitkami one się obrażają ale im przechodzi
pozdro


znam człowieka który po każdym remoncie diesla w MB musi odpalać z liny i idzie w zaparte, że tak a nie inaczej ma być - wg mnie to jedno wielkie nieporozumienie - sam zrobiłem kilka remontów diesli w MB i zawsze odpalił o własnych siłach - dlatego też nie będę dostojnej w140 odpalał z liny to raz, a dwa auto jest w automacie i nie wiem i nie chce wiedzieć czy i jak sie odpala za pomoca liny automat

generalnie dodam że głowica również była ściągana a przy okazji została zrobiona


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 7:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
ja bym podejrzewał świece tzn za krótki czas grzania i/lub zbyt niska kompresja w garkach... akumulator jak kręci tylko tyle o ile to diesla odpalisz ale jak jest ciepły... albo ma wszytso zicher tzn super trzyma kompreche i świeczki grzeją jak należy... a tak to kręć sobie waści kręć... diesel zapłon ma sampczynny od wysokiej temp czyt z tego co pamietam około 400-600stopni a to się osiąga poprzez sprężanie czyli kompresje... w tego typu dieselku powinna być około 20 czegos tam... atmosfer czy barów (nie pamietam w czym są skalowane przyrządy do mierzenia kompresji)... ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji... bo jak za mała to odpalisz go tylko jak pod nim ognisko rozpalisz...
a automata na pych??? pierwsze słyszę... ponoć automat przekłada biegi tylko jak silnik chodzi a jak nie chodzi to to ze sobie wajchę przełożysz to nic nie zmienia... (tak myśle)

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 8:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Również uważam że najpierw trzeba sprawdzić kompresje, świece i końcówki wtrysków
Powodzenia ;)

_________________
Mercedes-Benz W126 500se 1986r "Miecio"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 8:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
jarecki pisze:
ja bym podejrzewał (...) zbyt niska kompresja w garkach ( ...) ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji... bo jak za mała to odpalisz go tylko jak pod nim ognisko rozpalisz...

Też mam takie zdanie. Po 2 latach stania pierścienie (żeliwne) zapiekły się w aluminiowych rowkach tłoków (przez wilgoć) i nie ma kompresji. Do tego nalotem mogła pokryć się tuleja cylindra. Zanim powyjmujesz tłoki spróbuj nafty. Zalej na 24 godziny po 200ml (3/4 szklanki) na cylinder. Przed rozruchem dla pewności pokręć silnikiem bez wtrysków aby usunąć ewentualny nadmiar. Potem odpalaj. Powinno pomóc. Mnie pomogło przy samochodowym silniku łodzi który stał nieużywany 6 lat.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 9:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
to wszystko o czym piszecie sprawdzone, pomierzone = przedemną jakiś mechanior ponoć rozbierał motor i było git, ja ściągałem głowice, ciśnienie po 32bary na garnku, wtryskiwacze były podkładane z auta które non stop jeździ.............

aku dzisiaj zakupiliśmy nowa sztuke!

niewiem co jest cięte...

a i świeczki też były podkładane włącznie z przekaźnikiem...

jutro jeszcze walcze choć już niedługo mnie trafi :zakr1x:

PS = generalnie zostało sprawdzone juz chyba wszystko co można...
ktoś pewnie po drodze popełnił jakiś błąd (jestem kolejna osobą która z tym tematem walczy)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 9:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
jesli ma kompresje 32 jak piszesz to tylko podgrzewanie zostało do sprawdzenia!!!!! sprawdz... moze nie chodzi o same świece ale o to czy świece dostają prąd chociażby... bo moze przekaznik wskazuje ze grzeją a tak naprawde styki sie zgrzały albo ze straosci zasniedzialy w jednym położeniu????
weź wykręć po kolei każdą świece i włącz z kims grzanie i patrz na świece... powinny się rozgrzewac normalnie do czerwonosci... jesli tak sie nie dzieje tzn ze nie grzeją!!!!
i niekoniecznie to wina świec! Może po prostu nie dostają prądu???? albo masy gdzieś nie mają???? przyczyn moze byc wiele... ale i tak podstawowe czynnosci co powiedzielismy powinny szybko cie skierowac na wlasciwe tory!!! tu wielkiej filozofii nie ma :)
1.kompresja
2.grzanie świec
3.miły terkot dieselka :) zwłaszcza 3,5 [zlosnik] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> jesli ma kompresje 32 jak piszesz to tylko podgrzewanie zostało do sprawdzenia!!!!! sprawdz... moze nie chodzi o same świece ale o to czy świece dostają prąd chociażby... bo moze przekaznik wskazuje ze grzeją a tak naprawde styki sie zgrzały albo ze straosci zasniedzialy w jednym położeniu????
weź wykręć po kolei każdą świece i włącz z kims grzanie i patrz na świece... powinny się rozgrzewac normalnie do czerwonosci... jesli tak sie nie dzieje tzn ze nie grzeją!!!!
i niekoniecznie to wina świec! Może po prostu nie dostają prądu???? albo masy gdzieś nie mają???? przyczyn moze byc wiele... ale i tak podstawowe czynnosci co powiedzielismy powinny szybko cie skierowac na wlasciwe tory!!! tu wielkiej filozofii nie ma :)
1.kompresja
2.grzanie świec
3.dobry akumulator i rozrusznik co kręci silnikiem a nie tylko obraca... żeby odpalił musi miec tez konkretną prędkośc krecenia co daje odpowiednią kompresje :)
4.miły terkot dieselka :) zwłaszcza 3,5 [zlosnik]

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 11:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
jareckito wszystko wiem, ale świece były zmieniane, przekaźniki aż trzy różne...
kurcze czowiek im dłużej walczy z jednym tematem tym bardziej głupieje...

zobaczymy co przyniesie dzień jutrzejszy :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 11:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
to tak jak mówię sprawdz naocznie czy swieczki grzeją!!!!
To bardzo proste... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a jak i tu bedzie OK no to kwestia dostawy paliwa :(

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 11:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
jarecki pisze:
w tego typu dieselku powinna być około 20 czegos tam

jeszcze tylko dla jasności - przy takiej kompresji to remont :cry:
teoretycznie przy 24barach juz moze nie odpalic w chlodniejsze dni


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 11:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
przy tak dlugim postoju prawdopodobnie koncowki wtryskiwaczy do wymiany .Niszczy je siarka zawarta w paliwie

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl