MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
300TD i nie tylko, jakie masz wolne obroty, jak regulo https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20694 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | erio [ śr wrz 06, 2006 8:19 am ] |
Tytuł: | 300TD i nie tylko, jakie masz wolne obroty, jak regulo |
Witam Mam taki problem ... do tej pory mi to średnio przeszkadzało .. teraz zaczęło mnie wkurzac ... Na wolnych obrotach nadwozie wpada w rezonans. Trzeszczą plastiki na slupkach z przodu itd. Mam obrotomierz i moj 300D ma obroty jałowe około 600rpm ...tzn na obrotomierzu jest jakis 1 mm ponad kreską 500rpm. jeszzce na piątkę wskazówka zachodzi. Auto ma też EGR . Na luzie po przygazowaniu obroty spadają ponizej 500rpm i przez sekunde "trząśnie"silnikiem i wraca na 600rpm. Jak na wstecznym szybko podjade ... to lubi zgasnąć przy zatrzymaniu. W pozostałych warunkach jest wszystko ok. Myślałem że to poduszki silnika .. ale pobieżne oględziny na kanale mówią że poduszki są raczej ok ...cytat "no może prawą można by wymienić". Silnik rzeczywiście trzęsie przy tych 600rpm troche, i te wibracje pzrechodzą na nadwozie. Wszystkie garnki chodzą ... Pytania do was. Jakie macie obroty jałowe ... u mnie przy ok. 800rpm jak przytrzymam pedał gazu to nic nie trzęsie ... Pytanie ... Kupić tą jedną poduszkę, czy podniesć obroty jałowe ... Jak się podnosi obroty jałowe 300D ... na lince gazu ? Jest tam jakies białe plastikowe pokrętło na lince ... ( u mnei pęknięte w połowie gwintu) |
Autor: | mza [ śr wrz 06, 2006 9:14 am ] |
Tytuł: | |
erio pisze: Silnik rzeczywiście trzęsie przy tych 600rpm troche
Jak sam piszesz to silnik Ci się trzęsie...poprawnie pracujący silnik nie powinien się trząść. W benzynie najczęsciej rzucanie silnikiem to zbyt uboga mieszanka - nie wiem jak jest w dieslu. Wg mnie lepiej dokonaj regulacji silnika. |
Autor: | Wojtyla [ śr wrz 06, 2006 9:45 am ] |
Tytuł: | |
Witam erio pisze: Pytanie ... Kupić tą jedną poduszkę, czy podniesć obroty jałowe ...
podnieść obroty jałowe powinny być ok. 800 - 850 szkoda panewek na wale a i smarowanie silnika przy 600 jest gorsze ![]() pozdro |
Autor: | Wookee [ śr wrz 06, 2006 9:47 am ] |
Tytuł: | |
Jeśli nikt nie poda Ci wartości nominalnej, to pojedź na stację diagnostyczną i poproś o jej odszukanie. Diagności mają takie zestawienia dla wszystkich ważniejszych marek i przy okazji powinni umieć ustawić ![]() |
Autor: | erio [ śr wrz 06, 2006 9:52 am ] |
Tytuł: | |
to jak sie podnosi obroty w 300D 124 ?? na lince czy gdzies przy pompie wtryskowej ? ... wątpie zeby na lince, bo linka to wplyw tez na ASB, a ta mi chodzi jak marzenie ... |
Autor: | Wojtyla [ śr wrz 06, 2006 10:04 am ] |
Tytuł: | |
Wykręć troszkę siłownik jak na rysunku ![]() nr 2 na focie pozdro |
Autor: | erio [ śr wrz 06, 2006 10:45 am ] |
Tytuł: | |
jest tam takie czerwone plastikowe kolko, u góry wystają 2 bolce na które nahcodzi KOSTKA NR 0115457128 ... czy jakas sruba jest pod plastikiem .. bo narazie nie widze nic czym mozna krecic ;( ![]() ![]() ![]() z tego ponizej doiwiedzialem sie ze ja mam el . sterowane biegi jalowe i jakis nastawnik mam za akumulatrem ?? gdzie tego szukac? http://www.mb24.pl/forum/viewtopic.php? ... y+300d+124 |
Autor: | adamkatowice [ czw wrz 07, 2006 11:53 am ] |
Tytuł: | |
Witam U mnie jest silniczek 300D z turbinką i obroty ani drgną na biegu jałowym, a wynoszą one 600 rpm, rocznik autka 1992 A może szanowny kolega powinien sprawdzić stan pompy wtryskowej, znajmemu w 124 też trzepało silnikiem, pojechał do speca i okazało się że na jednym tłoczku nie było odpowiedniego ciśnienia, dodatkowo miał kontrolę wtryskiwaczy i ciśnienia, Po całym zabiegu objawy ustały i silnik odżył. Pozdrawiam Adam |
Autor: | erio [ czw wrz 07, 2006 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
silnik chodzi jak pszczolka .. na jalowych 600rpm na N po odpaleniu tez .. ale po przejechaniu sie kawalek, na D i na R jak silnik ciagnie to obroty są okolo 550 580 rpm , i trzesie tak ze trzeszcza plastiki deski i slłupkow przednich ...... Bylem u pompiarza i powiedzial ze to przez OR i automatyczna skrzynia biegów jak ciągnie to silnik ma niższe obroty niz powinny byc na ON... Mam przyjechac w poniedzialek .. dognie jakis klucz zeby nie musiec rozbierac kolektora i mi ustawi tak zeby byly troche wyzsze na jalowych na OR przy wrzuconym D na postoju ... Ciekawe tylko czy wzbogaci mieszanke, czy podniesie tylko na jałowych ... hmmm |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |