MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 2:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 04, 2006 9:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Witajcie [oczko]
Nadarza się okazja, pozbycia się mojej Focusowej padliny na rzecz W 124 kombi ,300 D 24V automat 1995 rok
Wypas:
-wsp. kierownicy
- ABS
- system kontroli trakcji
- el. szyby
- el. lusterka
- el. szyberdach
- alarm
- immobiliser
- centr. zamek
- komputer
- radio z CD
- poduszki: - szt. 2
- automatyczna skrzynia biegów
- relingi
- roleta
- hak
- halogeny
Jako ,że kiepsko znam ten model, proszę o kilka uwag na co mam zwrócić uwagę?
Słabe punkty tego modelu? Będę bardzo wdzięczny. Nie chciałbym się posadzić na minę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęć innych nie ma , Vinu dzisiaj też nie posiadam.

Pozdrawiam [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 10:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
gdzie jest ten komis?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 11:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
kubol pisze:
gdzie jest ten komis?


Sądząc po numerach tej gwiazdki- jest z moich stron-powiat poznański
Ale komis moŻe być w zupełnie innym miejscu-a no własnie -gdzie jest?
A co do punktów "zapalnych"w W124 no to chyba na forum jest dośc wskazówek odnosnie tego modelu-jesli chodzi o ASB to wiadomo-kolor oleju,zapach,płynność przełączania itd,itp..Nadwozie:na pierwszy ogień -zaślepki od miejsc na podnośnik,ranty błotników-szczególnie przód,nadkola tył-na okoliczność otworów-nie technologicznych :lol: ,klapa tył,spód-zaawansowanie rudego na elementach zawieszenia itd,itp.....o oryginalnych wyklejkach z numerami VIN chyba nie trzeba przypominać [zlosnik]
No i najważniejsze-życzę oczywiście aby zakup był jak najbardziej trafiony i satysfakcjonujący-pozzz

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 6:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
kubol pisze:
gdzie jest ten komis?


W Wielkopolsce napewno. Obok jest rejestracja PCH, moze okolice Chodziezy, Trzcianki...tam tego cholerstwa na peczki.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 7:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
No to że w wlkp to sam odkryłem [zlosnikz] Wszystkie widoczne na zdjęciach numery zaczynają się od P.....
Mam wrażenie, że widziałem gdzies tą okolice.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 8:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witaj,
warto:
poprzyglądać się okolicom uszczelek, troszkę je popodważąc (od razu będzie widać czy blachy był niestarannie lakierowany);
z kanału oblukać podłużnice - szczególnie pod silnikiem (jak była duża stłuczka, to będą odkształcone), postukać w nie rączką śrubokręcika (jak jest szpachla to odgłos jest bardziej głuchy);
stanąc koło samochodu i popatrzeć wzdłuż nadwozia, czy nie ma nierównomiernych zniekształceń odbitego obrazu; sprawdzić, czy wszędzie lakier ma ten sam kolor i stopień zmatowienia;
sprawdzić wycieki - silnik, skrzynia, dyfer mają być suche - jeśli trzeba warto zdjąć osłony; silnik nie może być super czysty ale jednocześnie nie powinien mieć żadnych wycieków - ideałem jest silnik mocno zakurzony);
sprawdzić odpalanie na zimno - na ciepło każda padlina odpali; posłuchać czy na zimno nie "dzwoni";
skrzynia - ma "ciągnąć" bez gazu na D i R, przełączanie na wyższe biegi bez szarpnięc i "przeciągania"; przy zmianie z D na R i z powrotem nie może rzucać całym autem;
zanurkować pod dywaniki i wykładziny - ma być sucho (zapach jak na starym strychu - powaga!), śrubokręt w rękę i opukiwać blachę - wszytkie "góry" są podejżane;
podnieść samochód - sprawdzić luzy na kołach próbując bardzo energicznie poruszać nim w płaszczyźnie pionowej i poziomej;
sprqawdzić działanie wszystkich kontrolek - czy zapalają się i gasną wtedy kiedy trzeba; wskaźnik ciśnienia - po włączeniu zasilania przed uruchomieniem silnika ma wskazywać zero (bywają podpięte na stałe do prądu, aby zamaskować brak właściwego ciśnienia smarowania), na zimno ciśnienie na wolnych 3, po nagrzaniu 2;
itd. itd. itd.
a najlepiej to pojechać do zaufanego diagnosty.
A i jeszcze: papiery, papiery i jeszcze raz papiery....

Pozostaję z wyrazami szacunku

PS. Świętym Gralem są idealne, bezwypadkowe, po dziadku który umarł nazajutrz po kupnie.... w realu bywają natomiast zadbane i dobrze naprawione. <br>Dodano po 10 minutach.:<br>
leopold pisze:
Witaj,
warto:
ble, ble, ble...


W moim poprzednim liście w żadnym wypadku nie śmiałbym i nie było moim zamiarem pouczać wytrawnego forumowicza nt. "jak kupować MB", to były ot, takie lużne uwagi "anty-minowe" gderliwego drivera z 30-letnim stażem, który nigdy nie miał nowego samochodu ;)

Nadal pozostaję z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 10:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
A ja mam taką nieśmiałą wątpliwość, czy aby W124 z dieslem i w tym roczniku nie powinno mieć wlotów powietrza na błotnikach?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 10:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Wookee pisze:
A ja mam taką nieśmiałą wątpliwość, czy aby W124 z dieslem i w tym roczniku nie powinno mieć wlotów powietrza na błotnikach?


Jeśli już to na prawym, którego nie widać [zlosnikz]
Zresztą wiem że w 250, a czy 300 też? No i chyba musi być turbo?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 10:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
kubol pisze:
Wookee pisze:
A ja mam taką nieśmiałą wątpliwość, czy aby W124 z dieslem i w tym roczniku nie powinno mieć wlotów powietrza na błotnikach?


Jeśli już to na prawym, którego nie widać [zlosnikz]
Zresztą wiem że w 250, a czy 300 też? No i chyba musi być turbo?

KAŻDY 250D i 300D po roku bodajże 93 ma wlot na błotniku. I nei musi być to turbo. Mają one poprostu silniki innej budowy i wlot do filtra jest umieszczony na błotniku. Ten ma już ten nowy silnik 300D i musi mieć wlot na błotniku.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 11:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
kubol pisze:
Wookee pisze:
A ja mam taką nieśmiałą wątpliwość, czy aby W124 z dieslem i w tym roczniku nie powinno mieć wlotów powietrza na błotnikach?


Jeśli już to na prawym, którego nie widać [zlosnikz]
Zresztą wiem że w 250, a czy 300 też? No i chyba musi być turbo?

KAŻDY 250D i 300D po roku bodajże 93 ma wlot na błotniku. I nei musi być to turbo. Mają one poprostu silniki innej budowy i wlot do filtra jest umieszczony na błotniku. Ten ma już ten nowy silnik 300D i musi mieć wlot na błotniku.


I wszystko jasne

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 5:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Dzięki chłopaki ,jestem wdzięczny za rady [oczko]
Samochód stoi w Poznaniu na ul.28 Czerwca 1956 283.
Komis ,,Olek"
Jeśli komuś by nie było za dalego i mógłby go obejrzeć ,odwdzięczę się zgrzewą browaru ;)
Pozdrawiam Maciek <br>Dodano po 1 godzinach. 30 minutach.:<br> Własnie przed chwila dostałem nr Vinu :WDB1241911F327847


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 5:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Waciak pisze:
Dzięki chłopaki ,jestem wdzięczny za rady
Samochód stoi w Poznaniu na ul.28 Czerwca 1956 283.
Komis ,,Olek"
Jeśli komuś by nie było za dalego i mógłby go obejrzeć ,odwdzięczę się zgrzewą browaru
Pozdrawiam Maciek


Wiem gdzie to jest,szkoda,ze wczoraj nie napisałeś -dzisiaj trochę ganiałem po mieście i mogłem go looknąć-a tak ewentualnie dopiero w czwartek

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 8:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Ponawiam prośbę o oględziny, bo startuję w piątek o 4 nad ranem.
Na 7 AM muszę być w Wieruszowie pod Wrocławiem , kupić samochód dla Klary, po czym lecę do Poznania po Merca.
Na 14 PM, wszyscy (3 osoby) musimy być w Warszawie w pracy [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 9:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Z całym szacunkiem, wedłu mnie to nie jest dobry plan!
Za dużo pośpiechu. Nie da się objechać połowy Polski i rozsądnie kupić dwóch samochodów w jedno przedpołudnie. Będziesz cały czas "w niedoczasie" - a przecież musisz samochody starannie obejżeć, sprawdzić ich stan i na ile się da dokumenty, przygotować i podpisać papiery. A potem jeszcze pośpiech na drodze... Ten plan to prawie recepta na jakieś nieszczęście.
Pozostaję z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 1:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Waciak pisze:
Ponawiam prośbę o oględziny, bo startuję w piątek o 4 nad ranem.


Postaram się jutro tam wpaść i w miarę moich mozliwości ocenić czy warto sobie tym głowę zawracać-raport po południu

leopold pisze:
Z całym szacunkiem, wedłu mnie to nie jest dobry plan!
Za dużo pośpiechu. Nie da się objechać połowy Polski i rozsądnie kupić dwóch samochodów w jedno przedpołudnie. Będziesz cały czas "w niedoczasie" - a przecież musisz samochody starannie obejżeć, sprawdzić ich stan i na ile się da dokumenty, przygotować i podpisać papiery. A potem jeszcze pośpiech na drodze... Ten plan to prawie recepta na jakieś nieszczęście.


Świete słowa.......Be careful <br>Dodano po 15 godzinach. 34 minutach.:<br> Byłem tam dzisiaj skoro świt o 10.30 i auta nie obejrzałem :evil:
Z prostej przyczyny-po prostu go tam nie było,na pytanie o gwiazdkę skierowane do sprzedawcy odpowiedział mi,że jest to prywatne auto jakiegoś Pana Roberta i właśnie rzeczony Pan Robert śmiga sobie nim po mieście i załatwia biznesy [zlosnik] .Dostałem numer na kom do tego człowieka więc zadzwoniłem-gość powiedział,że i owszem wie ,że ma przyjechać jeden gośc z W-wy w piątek po auto,ale nic mu nie mówił,że przyjedzie ktoś wcześniej aby auto looknąć. Po krótkiej pogawędce okazało się,że pan Robert ma dziś terminarz napięty jak baranie jaja i oglądanie auta w dniu dzisiejszym raczej nie wchodzi w grę-koniec ,kropka,Amen.
P.S. Sukcesów przy jutrzejszej transakcji i dużo szczęscia bo chyba Ci będzie potrzebne

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl