MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] 2,6 bebzyna a LPG https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19486 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ghost_dog [ ndz cze 25, 2006 4:16 pm ] |
Tytuł: | [W124] 2,6 bebzyna a LPG |
Witam wszystkich fanów mercedesów. Jeżdżę obecnie 123 200d ale mam do kupienia 124 2,6 benzyna+lpg -1988 automat 260 tys przebiegu -stan bardzo dobry. Waham się ponieważ mało wiem na temat tego silnika i jego współpracy z gazem. Proszę o informację na ten temat. Za pomoc z góry dziękuję. |
Autor: | stanleym126 [ ndz cze 25, 2006 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
Jest to silnik typu M 103 taki jak u mnie tylko różni sie pojemnością.Jeżdżę na lpg od 2001 roku i spoko.Swego czasu te silniki były najlepsze jeśli chodzi o kulturę jego pracy. |
Autor: | roadrunner [ wt cze 27, 2006 7:36 am ] |
Tytuł: | |
Potwierdzam, silniczek bardzo ladnie pracuje na LPG i nie tylko. Mialem zarówno 2,6 teraz mam 2x 3,0. Spalanie w mieście ok 15-16 LPG na trasie w granicach 12l może i nie małe no ale masz kawałek mocy pod maską. Jeśli miasz wybór to lepiej weź 3,0 te same opłaty i spalanie a masz kilka kucy więcej. |
Autor: | janus [ wt cze 27, 2006 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
Ja nie miałem takiego silnika ale moj gazownik powiedział że ma tylko problemy z jednym rodzajem mercedesa mianowicie 2.6 chodziło co prawda o 190 a nie 124 ale moze tam są podobne silniki aha ten mój gazownik ma dobrą sławę w okolicy więc raczj mu wierze. |
Autor: | maciek-126 [ wt cze 27, 2006 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
ja u siebie mam gaz 1 gen. w tym silniku i jest dobrze, co prawda mogło by być lepiej, bo jak jest zimny to ma tendencje do gasniecia pozdr. |
Autor: | georem [ śr cze 28, 2006 8:11 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] 2,6 bebzyna a LPG |
ghost_dog pisze: Witam wszystkich fanów mercedesów. Jeżdżę obecnie 123 200d ale mam do kupienia 124 2,6 benzyna+lpg -1988 automat 260 tys przebiegu -stan bardzo dobry. Waham się ponieważ mało wiem na temat tego silnika i jego współpracy z gazem. Proszę o informację na ten temat. Za pomoc z góry dziękuję.
Jeżeli z autem jest wsio OK to będzie OK, najgorzej będzie jeżelipoprzedni właściciel nie dbał o przeglady auta pod kątem LPG, wymiany świec, kalbi........ Warto odkręcić pokrywę filtra i zobaczyć w jakim stanie jest klapa w gardzieli. Jeżeli nic się z nim nie działo i będziesz dbał to nie ma problemu z LPG w tych silnikach. |
Autor: | ghost_dog [ pt cze 30, 2006 8:39 am ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie. Chciałbym się jescze dowiedzieć, czy istnieje możliwość zamontowania zabezpieczeń przeciwko tzw "kichnięciu " gazu, żeby strumień powietrza nie porozrywał elementów gumowych. ______________________ Mercedes 123 200D '83 Wcześniej Mercedes 190 200E LPG '85 Audi 100 2,2E LPG '85 BMW 316E '81 |
Autor: | roadrunner [ pt cze 30, 2006 11:02 am ] |
Tytuł: | |
jesli juz to tylko w kolektorze . Można zrobić odwiert lub usunać zaślepkę jak zrobisz ponad klapą tak jak np u mnie jest to nic to nie da. |
Autor: | georem [ pt cze 30, 2006 12:23 pm ] |
Tytuł: | |
ghost_dog pisze: Witam ponownie. Chciałbym się jescze dowiedzieć, czy istnieje możliwość zamontowania zabezpieczeń przeciwko tzw "kichnięciu " gazu, żeby strumień powietrza nie porozrywał elementów gumowych. Średnio takie wynalazki do mnie przemawiają, generalnie w tym silniku nie ma co rozerwać, gumy po prostu spadają i trzeba będzie je pozakładać, ale ja bym raczej profilaktycznie radził dbać o autko to wystrzałów nie będzie. Dodano po 1 minutach.: roadrunner pisze: jesli juz to tylko w kolektorze . Można zrobić odwiert lub usunać zaślepkę jak zrobisz ponad klapą tak jak np u mnie jest to nic to nie da.
Czarno widzę ten odwiert, a kto oledze doradził takie noblowskie rozwiązanie? ![]() |
Autor: | ghost_dog [ pt cze 30, 2006 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
Widziałem takie odwierty w kilku silnikach (kolektorach) zasilanych LPG np. Audi 80 1,8E czy też w Omedze 2,5E jednak trudno mi się do tego odnieść. sam miałem Audi 100 2,2E z LPG i nigdy mi nie wystrzelił ale licho nie śpi .Generalnie chodzi mi o to czy nie jest to fanaberia. |
Autor: | AndyS [ pt cze 30, 2006 5:20 pm ] |
Tytuł: | |
ghost_dog pisze: Witam ponownie.
Chciałbym się jescze dowiedzieć, czy istnieje możliwość zamontowania zabezpieczeń przeciwko tzw "kichnięciu " gazu, żeby strumień powietrza nie porozrywał elementów gumowych. Mam takie zabezpieczenie od 10 lat i jest bardzo dobre. Wchodzi na wejście kolektora ssącego pod przepustnicę. Jedyny minus to o kilka centymetrów podniesiony układ wtryskowy i filtr powietrza ale nie widzę innych ujemnych skutków. |
Autor: | georem [ sob lip 01, 2006 12:07 am ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Mam takie zabezpieczenie od 10 lat i jest bardzo dobre. Wchodzi na wejście kolektora ssącego pod przepustnicę. Jedyny minus to o kilka centymetrów podniesiony układ wtryskowy i filtr powietrza ale nie widzę innych ujemnych skutków. Tylko po co to robić = trzeba tak robić żeby nie strzelało. Odwierty chyba służą do wydobywania kopalin ![]() ![]() Dodano po 4 minutach.: ghost_dog pisze: Widziałem takie odwierty w kilku silnikach (kolektorach) zasilanych LPG np. Audi 80 1,8E czy też w Omedze 2,5E jednak trudno mi się do tego odnieść. sam miałem Audi 100 2,2E z LPG i nigdy mi nie wystrzelił ale licho nie śpi. Generalnie praktycznie wszystkie MB miałem na LPG, odwierty nigdy do głowy mi nie przychodziły. Jak jest Ci zimno w aucie to włącza się ogrzewanie, a nie rozpala ogniska w samochodzie. ![]() ghost_dog pisze: Generalnie chodzi mi o to czy nie jest to fanaberia.
Ja bym pokusił sie o stywierdzenie że jest. |
Autor: | AndyS [ sob lip 01, 2006 1:43 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Tylko po co to robić = trzeba tak robić żeby nie strzelało. Odwierty chyba służą do wydobywania kopalin ![]() ![]() Trzeba tak robić żeby nie trzeba było po nocy albo na mrozie zakładać rurki. ![]() To nie jest żaden odwiert u mnie. Mały pierścień z gumowym elementem. ![]() ![]() georem pisze: odwierty nigdy do głowy mi nie przychodziły.
Mnie też nigdy do głowy nie przyszły. Nawet dolot do filtra powietrza mam jak fabryka przykazała. ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob lip 01, 2006 8:08 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: roadrunner napisał:
jesli juz to tylko w kolektorze . Można zrobić odwiert lub usunać zaślepkę jak zrobisz ponad klapą tak jak np u mnie jest to nic to nie da. Czarno widzę ten odwiert, a kto oledze doradził takie noblowskie rozwiązanie? Widzialem na wlasne oczy w 300E i ponoć działa, u siebie jak juz wspomniałem miałem w pokrywaie filtra i działa jak juz połamie obudowę filtra i rozerwie sam filtr. Strzały z gazy przez 4 lata użytkowania moge policzyc na palcach 1 ręki ale jak juz walneło to solidnie - zazwyczaj gdy juz resztka gazu była w butli. |
Autor: | georem [ sob lip 01, 2006 10:40 am ] |
Tytuł: | |
No nic tu po mnie, ja wolę odwiercać korki z win ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |