MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W201] łożyska tylnego mostu https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19160 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Wojtyla [ pn cze 05, 2006 3:13 pm ] |
Tytuł: | [W201] łożyska tylnego mostu |
Witam Mam pytanko do szanownego grona czy Ktoś z was ma może oznaczenia łożysk lub ich wymiary chodzi mi o wszystkie cztery(trzy) wymiary łożysk tylnego mostu do w 201 i 123 bo mam ochotęsię przymierzyć do tematu wymiany tyljko że panowie w aso chcą 350 pln za łożyska a jestem prawie pewien ze skf fag czy nachi będą tańsze i nie wiem czy nie wytrzymalsze. Jeżeli Ktoś ma stare lub zna wymiary i je poda będę wdzięczny niestety ksiązki nie podają wymiarów ani oznaczeń symbolicznych dla zamienników no chyba że Ktoś je posiada pozdro |
Autor: | Borat [ pn cze 05, 2006 7:24 pm ] |
Tytuł: | |
a nie prosciej byloby poszukac uzywki w dobrym stanie? |
Autor: | maly104 [ wt cze 06, 2006 2:02 am ] |
Tytuł: | |
no wlasnie lepiej kupic most gdy wyje niz lozyska bo tego podobno lepiej nie wymieniac |
Autor: | kumpel82 [ wt cze 06, 2006 8:17 am ] |
Tytuł: | |
wszystkie lozyska trzeba skrecac odpowiednim momentem w innym przypadku bedzie ci strasznie wyl i rozleci ci sie most predzej niz myslisz po drugie nie wiem na 100% czy wycie to juz raczej wina ZĘBÓW ![]() |
Autor: | Wojtyla [ wt cze 06, 2006 9:07 am ] |
Tytuł: | |
Witam prca zębów jest widoczna już na pierwszy rzut oka (ślady współpracy) łożyska wymienię ale nie kupię ich w serwisie tylko w hurtownii łożysk w ASO tylko tulejkę rozprężną. Pan w serwisie stwierdził iż nie podejmą się łożysk, bo może zajść potrzeba regulacji przekładni a oni tego nie wykonają. Mam na oku tylny most ale chciałem wiedzieć jakie łożyska tam wchodzą bym mógł się przygotować do roboty (i tak to zrobię ![]() ![]() ![]() pozdro |
Autor: | Borat [ wt cze 06, 2006 10:25 am ] |
Tytuł: | |
niestety nie wiem jak ci pomoc z tymi lozyskami...nigdy tego nie obadalem. zostaje ci tylko wyjac lozyska spisac oznaczenie i pepdzic do hurtowni. majac oznaczenia lozysk jestes pewny ze dobierzesz takie same i na 100% beda pasowac. |
Autor: | Wojtyla [ wt cze 06, 2006 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki Wszystkim ![]() ![]() pozdro |
Autor: | Pioterek [ wt cze 06, 2006 11:14 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Witam
Mam pytanko do szanownego grona czy Ktoś z was ma może oznaczenia łożysk lub ich wymiary chodzi mi o wszystkie cztery(trzy) wymiary łożysk tylnego mostu do w 201 i 123 bo mam ochotęsię przymierzyć do tematu wymiany tyljko że panowie w aso chcą 350 pln za łożyska a jestem prawie pewien ze skf fag czy nachi będą tańsze i nie wiem czy nie wytrzymalsze. Jeżeli Ktoś ma stare lub zna wymiary i je poda będę wdzięczny niestety ksiązki nie podają wymiarów ani oznaczeń symbolicznych dla zamienników no chyba że Ktoś je posiada pozdro Witam, Mam coś takiego, ale podam wieczorem z braku czasu, tylko się zdecyduj do czego potrzebujesz, bo chyba 201 i 123 to nie jest to samo. Pozdrawiam Dodano po 5 godzinach. 54 minutach.: A więc tak: Dane łożysk podaję za książką Mirosława Pidantego "Samochody osobowe. Zamienniki łożysk tocznych" WKŁ Warszawa 1990 Mercedes Benz 190/E/D prod. od 1983 r. Wałek napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach: 1. FAG: KM 84548+KM 84510 2. SKF: S1K-M 84548/2 + K-M 84510/2 3. Wymiary w mm: d = 25,4; D = 57,1; B = 19,4 4. Nr części: 0019806102 (pasuje z numerem z DB EPC dla 190D) Wałęk napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach: 1. FAG: KHM 88649+KHM 88610 2. SKF: K-HM 88649/2+K-HM 88610/2 3. Wymiary w mm: d = 34,9; D = 72,2; B= 25,4 4. Nr części: 0019816905 (pasuje z numerem z DB EPC dla 190D) Mechanizm różnicowy: łożysko 2 szt. o numerach: 1. FAG: 545748A 2. SKF: BT1B 332466 3. Wymiary w mm: d = 40,9; D = 78; B = 17,5 4. Nr części: 1249800102 (pasuje z DB EPC dla 190D, dodatkowo EPC podaje zamiennik nr 2019800002) rysunek nr 190 (sory za jakość - zrobione aparatem): ![]() Jako, że to polska książka o szerokim dość asortymencie pojazdów może zawierać jakieś błędy, ale numery fabryczne są ok, więc jest duże prawdopodobieństwo, że wszystko gra. ![]() Dla beczki nie chce mi się już przepisywać. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Wojtyla [ śr cze 07, 2006 9:02 am ] |
Tytuł: | |
Pioterek DZIĘKI SERDECZNE ![]() |
Autor: | Pioterek [ czw cze 08, 2006 12:32 am ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Pioterek
DZIĘKI SERDECZNE ![]() Nie ma sprawy ![]() ![]() Tylko pamiętaj, że to jest dla W201, bo W123 ma inne oznaczenia tych łożysk. Pozdrawiam |
Autor: | Wojtyla [ czw cze 08, 2006 8:52 am ] |
Tytuł: | |
Witam No więc sprawa wygląda tak: W katalogu łożysk są małe niezgodności ale to pikuś bo symbole producentów są i korektę można wprowadzić ![]() ![]() Zaczyna mnie opuszczać chęć roboty (żartowałem ![]() ![]() pozdro |
Autor: | Jurand [ czw cze 08, 2006 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Ostatnio przeprowadziłem operację wymiany łożysk na wałku atakującym ( powód oczywisty – wył ), koszt zakupu łożysk ok. 180 zł. firma http://www.abs.lublin.pl/ , nie wymieniałem łożysk na kole talerzowym ponieważ kolega mechanik stwierdził, iż są jak najbardziej ok. Koszt robocizny to kilka browarów. W trakcie demontażu mostu oznacz zabezpieczenia łożysk na kole talerzowym – są różnej grubości i ustalają luz międzyzębny, kolejnym elementem ustalającym nie ułatwiającym rozbiórki jest podkładka o konkretnej grubości pod bieżnią na wewnętrznym łożysku na wałku atakującym – wybijasz bieżnię ale poprzez podkładkę więc łatwo jest o uszkodzenie. Pozdrawiam |
Autor: | mza [ pt cze 09, 2006 9:36 am ] |
Tytuł: | |
Jurand pisze: Ostatnio przeprowadziłem operację wymiany łożysk na wałku atakującym ( powód oczywisty – wył ),
I jaki efekt? |
Autor: | Jurand [ sob cze 10, 2006 11:18 pm ] |
Tytuł: | |
mza pisze: I jaki efekt?
EFEKT - dla mnie oczywisty NIE WYJE- ![]() A swoja droga most zaczyna wyć nie dlatego, iż jest przeciążony itp. najczęściej najpierw pada uszczelnienie na wałku atakującym dalej dostaje sie woda i syf ( a przy okazji wywala oleum ) i pada pierwsze łozysko - tu zaczyna sie to czego nikt nie lubi - wyje najpierw mało później coraz bardziej. U mnie most jest o przełożeniu 3,29 z ASD, ciężko dostepny w stanie który by go kwlifikował do zakupu - tak więc najpierw stawiam na reanimacje niż na szukanie "używki". Zakup nowych markowych łożysk i ich wymiana nie powoduje zmiany ustawienia luzu między zębnego pomiędzy wałkiem a kołem talerzowym - czyli tego czego sie obawia większość. Pozdrawiam p.s. zawsze pomoge w problemach z 4-matic w W124 ![]() |
Autor: | Wojtyla [ pn cze 12, 2006 9:31 am ] |
Tytuł: | |
Witam Jurand pisze: Zakup nowych markowych łożysk i ich wymiana nie powoduje zmiany ustawienia luzu między zębnego pomiędzy wałkiem a kołem talerzowym - czyli tego czego sie obawia większość.
pod warunkiem iż moment dokręcania będzie odpowiedni i nie zostanie uszkodzona tuleja rozprężna (podobne rozwiązanie w 126p tylna krótka półoś [ 2 łożyska CBK 171 i tuleja rozprężna ] pozdro |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |