MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W201] łożyska tylnego mostu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19160
Strona 1 z 4

Autor:  Wojtyla [ pn cze 05, 2006 3:13 pm ]
Tytuł:  [W201] łożyska tylnego mostu

Witam
Mam pytanko do szanownego grona czy Ktoś z was ma może oznaczenia łożysk lub ich wymiary chodzi mi o wszystkie cztery(trzy) wymiary łożysk tylnego mostu do w 201 i 123 bo mam ochotęsię przymierzyć do tematu wymiany tyljko że panowie w aso chcą 350 pln za łożyska a jestem prawie pewien ze skf fag czy nachi będą tańsze i nie wiem czy nie wytrzymalsze. Jeżeli Ktoś ma stare lub zna wymiary i je poda będę wdzięczny niestety ksiązki nie podają wymiarów ani oznaczeń symbolicznych dla zamienników no chyba że Ktoś je posiada
pozdro

Autor:  Borat [ pn cze 05, 2006 7:24 pm ]
Tytuł: 

a nie prosciej byloby poszukac uzywki w dobrym stanie?

Autor:  maly104 [ wt cze 06, 2006 2:02 am ]
Tytuł: 

no wlasnie lepiej kupic most gdy wyje niz lozyska bo tego podobno lepiej nie wymieniac

Autor:  kumpel82 [ wt cze 06, 2006 8:17 am ]
Tytuł: 

wszystkie lozyska trzeba skrecac odpowiednim momentem w innym przypadku bedzie ci strasznie wyl i rozleci ci sie most predzej niz myslisz po drugie nie wiem na 100% czy wycie to juz raczej wina ZĘBÓW :( łożyska w mostach objawiają sie SZUMEM ojciec kiedys wymienial w 190 tce i efekt byl piorunujący jecli chodzi o szum ale tak jak wyl tak wył

Autor:  Wojtyla [ wt cze 06, 2006 9:07 am ]
Tytuł: 

Witam
prca zębów jest widoczna już na pierwszy rzut oka (ślady współpracy) łożyska wymienię ale nie kupię ich w serwisie tylko w hurtownii łożysk w ASO tylko tulejkę rozprężną. Pan w serwisie stwierdził iż nie podejmą się łożysk, bo może zajść potrzeba regulacji przekładni a oni tego nie wykonają. Mam na oku tylny most ale chciałem wiedzieć jakie łożyska tam wchodzą bym mógł się przygotować do roboty (i tak to zrobię [zly2] tylko chcę zapakować tam łożyska nachi). Jeżeli nie będę miał wymiarów to zmuszony będę poczekać z tym do momentu rozbiórki starego mostu, a to może potrwać do sierpnia :roll: a tego bym nie chciał [zlosnik] zrobie później opis zabawy i kosztów (zawsze to swój most, tzn. lali).

pozdro

Autor:  Borat [ wt cze 06, 2006 10:25 am ]
Tytuł: 

niestety nie wiem jak ci pomoc z tymi lozyskami...nigdy tego nie obadalem. zostaje ci tylko wyjac lozyska spisac oznaczenie i pepdzic do hurtowni. majac oznaczenia lozysk jestes pewny ze dobierzesz takie same i na 100% beda pasowac.

Autor:  Wojtyla [ wt cze 06, 2006 12:19 pm ]
Tytuł: 

dzięki Wszystkim [usmiech] a zabawa z tematem będzie w sierpjniu i dam cynkę co wyszło [szalone]
pozdro

Autor:  Pioterek [ wt cze 06, 2006 11:14 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Witam
Mam pytanko do szanownego grona czy Ktoś z was ma może oznaczenia łożysk lub ich wymiary chodzi mi o wszystkie cztery(trzy) wymiary łożysk tylnego mostu do w 201 i 123 bo mam ochotęsię przymierzyć do tematu wymiany tyljko że panowie w aso chcą 350 pln za łożyska a jestem prawie pewien ze skf fag czy nachi będą tańsze i nie wiem czy nie wytrzymalsze. Jeżeli Ktoś ma stare lub zna wymiary i je poda będę wdzięczny niestety ksiązki nie podają wymiarów ani oznaczeń symbolicznych dla zamienników no chyba że Ktoś je posiada
pozdro


Witam,

Mam coś takiego, ale podam wieczorem z braku czasu, tylko się zdecyduj do czego potrzebujesz, bo chyba 201 i 123 to nie jest to samo.

Pozdrawiam

Dodano po 5 godzinach. 54 minutach.:

A więc tak:
Dane łożysk podaję za książką Mirosława Pidantego "Samochody osobowe. Zamienniki łożysk tocznych" WKŁ Warszawa 1990

Mercedes Benz 190/E/D prod. od 1983 r.

Wałek napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach:
1. FAG: KM 84548+KM 84510
2. SKF: S1K-M 84548/2 + K-M 84510/2
3. Wymiary w mm: d = 25,4; D = 57,1; B = 19,4
4. Nr części: 0019806102 (pasuje z numerem z DB EPC dla 190D)

Wałęk napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach:
1. FAG: KHM 88649+KHM 88610
2. SKF: K-HM 88649/2+K-HM 88610/2
3. Wymiary w mm: d = 34,9; D = 72,2; B= 25,4
4. Nr części: 0019816905 (pasuje z numerem z DB EPC dla 190D)

Mechanizm różnicowy: łożysko 2 szt. o numerach:
1. FAG: 545748A
2. SKF: BT1B 332466
3. Wymiary w mm: d = 40,9; D = 78; B = 17,5
4. Nr części: 1249800102 (pasuje z DB EPC dla 190D, dodatkowo EPC podaje zamiennik nr 2019800002)

rysunek nr 190 (sory za jakość - zrobione aparatem):

Obrazek

Jako, że to polska książka o szerokim dość asortymencie pojazdów może zawierać jakieś błędy, ale numery fabryczne są ok, więc jest duże prawdopodobieństwo, że wszystko gra. [ok]
Dla beczki nie chce mi się już przepisywać. [szalone]

Pozdrawiam

Autor:  Wojtyla [ śr cze 07, 2006 9:02 am ]
Tytuł: 

Pioterek
DZIĘKI SERDECZNE [smiech]

Autor:  Pioterek [ czw cze 08, 2006 12:32 am ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Pioterek
DZIĘKI SERDECZNE [smiech]


Nie ma sprawy [oczko] [ok]
Tylko pamiętaj, że to jest dla W201, bo W123 ma inne oznaczenia tych łożysk.

Pozdrawiam

Autor:  Wojtyla [ czw cze 08, 2006 8:52 am ]
Tytuł: 

Witam
No więc sprawa wygląda tak:
W katalogu łożysk są małe niezgodności ale to pikuś bo symbole producentów są i korektę można wprowadzić [smiech] ASO (Caritas Polska) chcą za łożyska i uszczelniacze ok. 500 pln (za kpl.) natomiast w hurtowniach ceny za same łożyka bez uszczelniaczy i tulejki 400-550 [totalszok] . Normalnie rąki opadają to już kolejny raz ASO jest tańsze od hurtowników!!!
Zaczyna mnie opuszczać chęć roboty (żartowałem [szalone] ) bo używka z gwarancją kosztuje ok 7 paczek i bez kombinacji i nerwów [wscieklosc] . No ale cóż będę jeszcze szukał na starych śmieciach bo Poznań mnie troszkę wydołował
pozdro

Autor:  Jurand [ czw cze 08, 2006 12:18 pm ]
Tytuł: 

Witam.
Ostatnio przeprowadziłem operację wymiany łożysk na wałku atakującym ( powód oczywisty – wył ), koszt zakupu łożysk ok. 180 zł. firma http://www.abs.lublin.pl/ , nie wymieniałem łożysk na kole talerzowym ponieważ kolega mechanik stwierdził, iż są jak najbardziej ok. Koszt robocizny to kilka browarów. W trakcie demontażu mostu oznacz zabezpieczenia łożysk na kole talerzowym – są różnej grubości i ustalają luz międzyzębny, kolejnym elementem ustalającym nie ułatwiającym rozbiórki jest podkładka o konkretnej grubości pod bieżnią na wewnętrznym łożysku na wałku atakującym – wybijasz bieżnię ale poprzez podkładkę więc łatwo jest o uszkodzenie.

Pozdrawiam

Autor:  mza [ pt cze 09, 2006 9:36 am ]
Tytuł: 

Jurand pisze:
Ostatnio przeprowadziłem operację wymiany łożysk na wałku atakującym ( powód oczywisty – wył ),

I jaki efekt?

Autor:  Jurand [ sob cze 10, 2006 11:18 pm ]
Tytuł: 

mza pisze:
I jaki efekt?

EFEKT - dla mnie oczywisty NIE WYJE- [usmiech] .
A swoja droga most zaczyna wyć nie dlatego, iż jest przeciążony itp. najczęściej najpierw pada uszczelnienie na wałku atakującym dalej dostaje sie woda i syf ( a przy okazji wywala oleum ) i pada pierwsze łozysko - tu zaczyna sie to czego nikt nie lubi - wyje najpierw mało później coraz bardziej.
U mnie most jest o przełożeniu 3,29 z ASD, ciężko dostepny w stanie który by go kwlifikował do zakupu - tak więc najpierw stawiam na reanimacje niż na szukanie "używki". Zakup nowych markowych łożysk i ich wymiana nie powoduje zmiany ustawienia luzu między zębnego pomiędzy wałkiem a kołem talerzowym - czyli tego czego sie obawia większość.

Pozdrawiam

p.s.

zawsze pomoge w problemach z 4-matic w W124 [zlosnikz]

Autor:  Wojtyla [ pn cze 12, 2006 9:31 am ]
Tytuł: 

Witam
Jurand pisze:
Zakup nowych markowych łożysk i ich wymiana nie powoduje zmiany ustawienia luzu między zębnego pomiędzy wałkiem a kołem talerzowym - czyli tego czego sie obawia większość.

pod warunkiem iż moment dokręcania będzie odpowiedni i nie zostanie uszkodzona tuleja rozprężna (podobne rozwiązanie w 126p tylna krótka półoś [ 2 łożyska CBK 171 i tuleja rozprężna ]
pozdro

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/