MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W126] tylny most ze szperą https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18946 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | adam.ok [ wt maja 23, 2006 10:19 pm ] |
Tytuł: | [W126] tylny most ze szperą |
czy istniało coś takiego jak szpera w tylnym moście w w126?????? |
Autor: | DJ_Mouse [ wt maja 23, 2006 11:13 pm ] |
Tytuł: | |
Orginalnie niemożliwe, przecież po to robi się tylny most żeby koła nie kręciły się tak samo prawda? Po drugie to nie wjechał byś w zakręt przy większej prędkości, bo albo rozleciał by się most albo "palił byś gume" heh |
Autor: | michau [ wt maja 23, 2006 11:15 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Orginalnie niemożliwe, przecież po to robi się tylny most żeby koła nie kręciły się tak samo prawda? Po drugie to nie wjechał byś w zakręt przy większej prędkości, bo albo rozleciał by się most albo "palił byś gume" heh
No tak by bylo, gdybys mial tylne kola zblokowane na stale. A mozesz miec tylny most ze zwiekszonym tarciem, czyli ze szpera wlasnie. |
Autor: | adam.ok [ wt maja 23, 2006 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
chodzi o załonczaną blokadę mechanizmu różnicowego, amerykany mają... miałem to wiem... pytam czy w mercedsie także się stosowało, nie wiem czy zauważyliście, jakie są problemy zimą... mam ostry podjazd przed domem i jak był śnieg to nie raz miałem problemy z wyjazdem, bo jedno kolo straciło przyczepność... |
Autor: | DJ_Mouse [ wt maja 23, 2006 11:26 pm ] |
Tytuł: | |
No tak, ale blokadę miałeś chwilową a nie na stałe... szczerze to jeszcze nie widziałem w żadnym czegoś takiego... |
Autor: | mza [ śr maja 24, 2006 8:19 am ] |
Tytuł: | |
adam.ok pisze: załonczaną blokadę mechanizmu różnicowego, amerykany mają... miałem to wiem...
Moje 124 ma ASD - Automatic Slip Differential, czyli blokade mostu (szperę). ASD włącza blokadę jak spełnione sa warunki (róznica predkosci kół). Normalnie mój most pracuje 40-60. Nie widzę powodu aby ASD nie było w W126. |
Autor: | psinthos [ śr maja 24, 2006 9:14 am ] |
Tytuł: | |
Istnialo. I u niektorych nadal istnieje. ![]() Moje 126 ma. ![]() kod opcji jest nastepujacy: 256 rear axle with limited-slip differential |
Autor: | adam.ok [ śr maja 24, 2006 10:43 am ] |
Tytuł: | |
jak to sprawdzić czy jest w moim MB, jak jest on załanczany??? |
Autor: | wojz [ śr maja 24, 2006 10:51 am ] |
Tytuł: | |
Zawsze myślałem, że ASD to jednak nie jest to samo, co "szpera" (blokada mostu). Szpera blokuje na stałe mechanizm różnicowy - jak w autach terenowych i bardzo często dawniej w amerykańskich właśnie - czasem widać dymiącą oponę przy szybkim pokonywaniu zakrętów. |
Autor: | psinthos [ śr maja 24, 2006 10:52 am ] |
Tytuł: | |
adam.ok pisze: jak to sprawdzić czy jest w moim MB, jak jest on załanczany???
załĄczany! Wrzuc numer nadwozia do VIN chceckera i sprawdz, czy Twoje auto wyjechalo z nim z fabryki. http://www.mbclub.ru/mb/vin/index.html Jezeli tak, powinienes miec takze kod 256 na tabliczce kodow opcji. Oczywiscie zakladam, ze auto jest w stanie oryginalnym. ![]() |
Autor: | mza [ śr maja 24, 2006 10:59 am ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Zawsze myślałem, że ASD to jednak nie jest to samo, co "szpera" (blokada mostu).
Jest to problem tylko językowy, szpera to blokada mostu i tyle, dlaczego mówisz, że szpera to na stałe. ASD blokuje most czyli 50-50, gdy jest prędkosć mniejsza niż chyba 100 i róznica predkości kół > 5%, jest to dobrze opisane(przynajmniej w FAQ na mb.org). Wg twojej definicji szpery, to chyba tylko gokardy mają na stałe. |
Autor: | wojz [ śr maja 24, 2006 11:00 am ] |
Tytuł: | |
mza pisze: Wg twojej definicji szpery, to chyba tylko gokardy mają na stałe.
Chyba jednak nie. |
Autor: | mza [ śr maja 24, 2006 11:05 am ] |
Tytuł: | |
psinthos pisze: 256 rear axle with limited-slip differential To jest ograniczony poslizg, czyli most pracuje ze stałym rokładem sił, który jest większy niż w zwykłych mostach (np 30-70, a z LSD 45-55). To akurat nie nawałbym szperą, bo most nie jest blokowany (50-50). Dodano po 2 minutach.: wojz pisze: Chyba jednak nie.
A dlaczego? jak zblokuję przyciskiem to jest szpera, jak sygnałem z kompa/sterownika to już nie? |
Autor: | Przemo-MEL [ śr maja 24, 2006 4:11 pm ] |
Tytuł: | |
Znalazłem kiedyś taki opis, oto link: http://www.mb.org.pl/?II=faq&I=maintenance&part=7 Wydaje mi się również że ASD łatwo poznać pod maską bo jest uruchamiane hydraulicznie, więc przy silniku jest dodoatkowa pompa i zbiornik oleju ( ale mogę się mylić ). Jeśli chodzi o tą opcję w W126, to była ona dostępna do silników 6-cyl., bo w V8 było montowane ASR. |
Autor: | lewandek [ śr maja 24, 2006 5:27 pm ] |
Tytuł: | |
DJ_Mouse pisze: No tak, ale blokadę miałeś chwilową a nie na stałe...
Szpera to wlasnie mechanizm roznicowy o zwiekszonym tarciu. Warto najpierw sie nieco doksztalcic, a potem dopiero dzielic sie wiedza ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |