MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W126] tylny most ze szperą
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18946
Strona 1 z 2

Autor:  adam.ok [ wt maja 23, 2006 10:19 pm ]
Tytuł:  [W126] tylny most ze szperą

czy istniało coś takiego jak szpera w tylnym moście w w126??????

Autor:  DJ_Mouse [ wt maja 23, 2006 11:13 pm ]
Tytuł: 

Orginalnie niemożliwe, przecież po to robi się tylny most żeby koła nie kręciły się tak samo prawda? Po drugie to nie wjechał byś w zakręt przy większej prędkości, bo albo rozleciał by się most albo "palił byś gume" heh :D

Autor:  michau [ wt maja 23, 2006 11:15 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Orginalnie niemożliwe, przecież po to robi się tylny most żeby koła nie kręciły się tak samo prawda? Po drugie to nie wjechał byś w zakręt przy większej prędkości, bo albo rozleciał by się most albo "palił byś gume" heh


No tak by bylo, gdybys mial tylne kola zblokowane na stale. A mozesz miec tylny most ze zwiekszonym tarciem, czyli ze szpera wlasnie.

Autor:  adam.ok [ wt maja 23, 2006 11:22 pm ]
Tytuł: 

chodzi o załonczaną blokadę mechanizmu różnicowego, amerykany mają... miałem to wiem... pytam czy w mercedsie także się stosowało, nie wiem czy zauważyliście, jakie są problemy zimą... mam ostry podjazd przed domem i jak był śnieg to nie raz miałem problemy z wyjazdem, bo jedno kolo straciło przyczepność...

Autor:  DJ_Mouse [ wt maja 23, 2006 11:26 pm ]
Tytuł: 

No tak, ale blokadę miałeś chwilową a nie na stałe... szczerze to jeszcze nie widziałem w żadnym czegoś takiego...

Autor:  mza [ śr maja 24, 2006 8:19 am ]
Tytuł: 

adam.ok pisze:
załonczaną blokadę mechanizmu różnicowego, amerykany mają... miałem to wiem...

Moje 124 ma ASD - Automatic Slip Differential, czyli blokade mostu (szperę). ASD włącza blokadę jak spełnione sa warunki (róznica predkosci kół). Normalnie mój most pracuje 40-60. Nie widzę powodu aby ASD nie było w W126.

Autor:  psinthos [ śr maja 24, 2006 9:14 am ]
Tytuł: 

Istnialo. I u niektorych nadal istnieje. [zlosnik]
Moje 126 ma. [cool]

kod opcji jest nastepujacy:
256 rear axle with limited-slip differential

Autor:  adam.ok [ śr maja 24, 2006 10:43 am ]
Tytuł: 

jak to sprawdzić czy jest w moim MB, jak jest on załanczany???

Autor:  wojz [ śr maja 24, 2006 10:51 am ]
Tytuł: 

Zawsze myślałem, że ASD to jednak nie jest to samo, co "szpera" (blokada mostu).
Szpera blokuje na stałe mechanizm różnicowy - jak w autach terenowych i bardzo często dawniej w amerykańskich właśnie - czasem widać dymiącą oponę przy szybkim pokonywaniu zakrętów.

Autor:  psinthos [ śr maja 24, 2006 10:52 am ]
Tytuł: 

adam.ok pisze:
jak to sprawdzić czy jest w moim MB, jak jest on załanczany???


załĄczany!

Wrzuc numer nadwozia do VIN chceckera i sprawdz, czy Twoje auto wyjechalo z nim z fabryki. http://www.mbclub.ru/mb/vin/index.html

Jezeli tak, powinienes miec takze kod 256 na tabliczce kodow opcji.

Oczywiscie zakladam, ze auto jest w stanie oryginalnym. [zlosnik]

Autor:  mza [ śr maja 24, 2006 10:59 am ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Zawsze myślałem, że ASD to jednak nie jest to samo, co "szpera" (blokada mostu).

Jest to problem tylko językowy, szpera to blokada mostu i tyle, dlaczego mówisz, że szpera to na stałe. ASD blokuje most czyli 50-50, gdy jest prędkosć mniejsza niż chyba 100 i róznica predkości kół > 5%, jest to dobrze opisane(przynajmniej w FAQ na mb.org).
Wg twojej definicji szpery, to chyba tylko gokardy mają na stałe.

Autor:  wojz [ śr maja 24, 2006 11:00 am ]
Tytuł: 

mza pisze:
Wg twojej definicji szpery, to chyba tylko gokardy mają na stałe.

Chyba jednak nie.

Autor:  mza [ śr maja 24, 2006 11:05 am ]
Tytuł: 

psinthos pisze:
256 rear axle with limited-slip differential

To jest ograniczony poslizg, czyli most pracuje ze stałym rokładem sił, który jest większy niż w zwykłych mostach (np 30-70, a z LSD 45-55). To akurat nie nawałbym szperą, bo most nie jest blokowany (50-50).

Dodano po 2 minutach.:

wojz pisze:
Chyba jednak nie.

A dlaczego?
jak zblokuję przyciskiem to jest szpera,
jak sygnałem z kompa/sterownika to już nie?

Autor:  Przemo-MEL [ śr maja 24, 2006 4:11 pm ]
Tytuł: 

Znalazłem kiedyś taki opis, oto link:

http://www.mb.org.pl/?II=faq&I=maintenance&part=7

Wydaje mi się również że ASD łatwo poznać pod maską bo jest uruchamiane hydraulicznie, więc przy silniku jest dodoatkowa pompa i zbiornik oleju ( ale mogę się mylić ). Jeśli chodzi o tą opcję w W126, to była ona dostępna do silników 6-cyl., bo w V8 było montowane ASR.

Autor:  lewandek [ śr maja 24, 2006 5:27 pm ]
Tytuł: 

DJ_Mouse pisze:
No tak, ale blokadę miałeś chwilową a nie na stałe...


Szpera to wlasnie mechanizm roznicowy o zwiekszonym tarciu. Warto najpierw sie nieco doksztalcic, a potem dopiero dzielic sie wiedza :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/