MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 5:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 20, 2006 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
Jakieś doświadczenia z tym silnikiem i LPG? czy to że jest wyposażony w system LH-Jetronic ma jakieś znaczenie? czy 304000 km przebiegu na benzynie nie będa miały jakiegoś wpływu?

jednym zdaniem, czy instalacja LPG dla takiego silnika to dobry pomysł?

Dodano po 5 godzinach. 32 minutach.:

szukałem na forum i znalazłem taki post...

marcin280e pisze:

Musimy chyba ustalic czym jest wtrysk sekwencyjny.
K-jetronic czy KE-jetronic tak jak w motorze M102 to ciągły wtrysk benzyny nad zawory ssące.
L-jetronic jest wtryskiem okresowym tzn są przerwy we wtryskiwaniu paliwa ale nie jest sekwencyjny bo wszystkie wtryskiwacze sterowane są jednym impulsem z komputera.LH-jetronic i wczesne Motronic też działają na tej zasadzie czyli jest 4 lub 6 wtryskiwaczy i dwa przewody sterujące otwarciem wszystkich wtryskiwaczy.
Wtrysk sekwencyjny to zaś wtrysk okresowy i każdy wtryskiwacz sterowany jest odzelnym impulsem czyli np do 4 wtryskiwaczy potrzeba 5 przewodów jeden "+" i cztery masy sterujące.
Wczesnym wtryskiem sekwencyjnym można chyba nazwać D-jetronic bo jest 6 wtryskiwaczy i jedna masa ale 4 "+"sterujące i tak 4 wrtyski są połączone w 2 pary po dwa i dwa pozostałe po jednym oddzelnym impulsie sterującym.
A do motorów M102 montują wtrysk gazu gdzie jest jeden centralny wtryskiwacz gazu z rozdziałem na cylindry silnika czyli wtrysk okresowy a nie sekwencyjny i w zasadzie jednopunktowy.Jest to 2 generacja instalacji gazowej i nie ma nic wspólnego z sekwencją
Dopiero 3 generacja układów zasilania pozwala na sekwencyjny wtrysk gazu ale pod warunkiem sekwencyjnego wtrysku benzyny bowiem do sterowania wtryskiwaczy gazu wykorzystywane sa impulsy wtryskiwaczy benzynowych(w uproszczeniu to tak działa)
Pozdrawiam


hmmm... czyli montowanie 3 generacji (a tak naprawdę myślę o co najmniej 4) nie za bardzo ma sens???

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Ostatnio zmieniony ndz maja 21, 2006 1:14 pm przez jdef90, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 9:34 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Silniki M 119 były wyposazone we wtrysk Bosch LH Jetronic i LH Motronic.Trzeba podac dokładny kod silnika to wówczas będzie wiadomo jaki jest wtrysk w silniku.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 10:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
wszystkie źródła, które przeszukałem mówią że w W124 500E/E500 był LH-Jetronic..

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 1:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Sorry , ja patrzyłem na silniki modelu W 140.W 124 był tylko LH jetronic

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 3:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
OK, to jedno już ustaliliśmy.. :)

ale wciąż pozostaje pytanie jak M119 LH-Jetronic ma się do instalacji LPG, a jak sięma jakoś w ogóle to instalacja której generacji...

czytałem, że kilka E500 się zapaliło, bo silnik generuje dużo ciepła.. a temperatura spalania LPG jest chyba wyższa od benzyny...

to taki problem/nie problem co się rodzi w moim lajkonickim umyśle...

ale może te deliberacje są zupełnie zbędne bo nie da siędobrze skomponowac M119 z LPG...

???

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 6:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Niemożliwe jest aby silnik zapalil sie od spalania w cylindzre i temperatury otoczenia.To jest niemozliwe i nierealne. zapalenie mogło nastapic od zwarcia sie kabli lub jeżeli juz pracowały na lpg to od nieszczelności instalacji.co sam juz niejednokrotnie stwierdzilem.
Nie interesowałem sie bliżej instalacją lpg w silniku M 119, ale wiem,że wiele W140 z tymi motorami dobrze sie sprawuje.
Są w nich instalacje II i III generacji.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 7:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
hmm... dzięki :) pocieszasz mnie

choć obawy budzi ten duży przebieg tego egzemplarza, a auto ma być od jeżdżenia a nie od naprawiania... no i jeżeli można by ekonomiczniej jeździć byłoby miło..

z drugiej strony wyliczam sobię, że przy obecnych cenach rocznie zaoszczędzę 2400 do 3000 PLN... czyli miesięcznie około 250 PLN... niby dużo, ale jeżeli miały by być problemy...

no nie wiem...

chętnie bym jeszcze usłyszał jakieś opinie osób zajmujących się montażem i mających jakies doświadczenie użytkowników

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 7:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
zastanawiam sie czy W 124 Z MOTOREM 5L TO DOBRE ROZWIĄZANIE.Jeżeli jest to wersja fabryczna to jest to auto rejestrowane tylko na 4 osoby no i ew. części do tego silnika i zawieszenia,hamulcow sa inne i droższe jak do typowego modelu.
A propos kopcenia sie instalacji przy silnikach to generalnie takie zjawisko występuje w motorze M 104.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 8:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
no ja wiem że to całkiem inny samochód... i o to chodzi [zlosnik]

widzę że Ty jesteś z Siedlec, a tam właśnie stoi pojazd który ewentualnie wchodziłby w grę :)

czy możesz kogoś polecić kto w miarę wiarygodnie mógłby ocenić stan techniczny takiego E500 (tak naprawdę to 500E) pod kątem ewentualnej naprawy blacharskiej i legalności?

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 9:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
daj sobie siana z gazowaniem 500.
Kup M104 280/320 i gazuj sekwencją.
Z 500 i takim przebiegiem na LPG będziesz miał tylko problemy.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 8:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
300 na szafie a ile w pamieci ?

_________________
... jasiu powiedz panu co on może panu majstrowi ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 10:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
20 000 rocznie to i tak chyba całkiem sporo... :)

przebieg wydaje się być realny na 99% szczególnie w zwišzku z tym że większoœć sprowadzonych do nas aut ma 170 000 bez względu na wiek :)

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 4:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
art0 pisze:
300 na szafie a ile w pamieci ?


W tym wypadku szafa może się zgadzać z pamięcią, ponieważ autami z takim silnikiem nikt nie robił tyle km co diesłem.
W Siedlcach jest taki egzemplarz jeden bądź dwa w ciemnym kolorze i jesli to ten model co myslę to ładnie się prezentuje.
Nyslę,że ew. takim znawcą mógłby być starega,ktory prowadzi zaklad napraw MB i praktykowal w zakladach MB w Niemczech.U niego mozna dokonać oględzin i pomiarow oczywiście za jakąś tam kwotę.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 4:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
stanleym126 pisze:
A propos kopcenia sie instalacji przy silnikach to generalnie takie zjawisko występuje w motorze M 104.


Nie rozumiem, możesz rozszerzyć swoje przemyslenia [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 9:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Nie rozumiem, możesz rozszerzyć swoje przemyslenia [szalone][/quote]

w Silnikach M 104 instalacje elektryczne ułozone obok silnika ulegały/ją stopieniu izolacje tak,że na wierzchu widoczne sa zyły miedziane.Niektórzy próbują ucinac przewody i łączyć je nowymi.Koszt zakupu nowej instalacji wynosi ok. 600 zł.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl