MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W126] Obroty i inne. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18583 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Rad.ek [ śr maja 03, 2006 5:17 pm ] |
Tytuł: | [W126] Obroty i inne. |
1)Podczas postoju na "N" auto ma około 750 obr/min, gdy wrzucę "D" oczywiście spada ale gdy do tego puszczę hamulec to rusza i dostaje około 1000 obr/min i tak się turla. Dlaczego tak się dzieje, czy na biegu sam sobie podnosi obroty? 2)Sprawa nawiewu: Na przełączniku mam 4 pozycje: 0 l ll lll w rzeczywistości jest ich pięć, między 0 a l jest wyłączone całkowicie. Na 0 słychać dzwięk tak jakby małego silniczka ale nie dmuchawy. Dlaczego? Co to robi? 3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni? 4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam). Dzięki za uwagę. |
Autor: | stanleym126 [ śr maja 03, 2006 6:45 pm ] |
Tytuł: | Re: [W126] Obroty i inne. |
Rad.ek pisze: 1)Podczas postoju na "N" auto ma około 750 obr/min, gdy wrzucę "D" oczywiście spada ale gdy do tego puszczę hamulec to rusza i dostaje około 1000 obr/min i tak się turla.
Dlaczego tak się dzieje, czy na biegu sam sobie podnosi obroty? Obroty wolne na biegu rzędu 100 są za duże.jeżeli masz D i trzymasz hamulec to wiadomo,że obroty spadną w dół.Kwestia regulacji. 2)Sprawa nawiewu: Na przełączniku mam 4 pozycje: 0 l ll lll w rzeczywistości jest ich pięć, między 0 a l jest wyłączone całkowicie. Na 0 słychać dzwięk tak jakby małego silniczka ale nie dmuchawy. Dlaczego? Co to robi? Nie wiem. U mnie są klawisze zamiast pokrętła. 3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni? Na wymianę potrzeba ok. 6,2 l. Nie wiem czy wiesz jak sie sprawdza stan oleju w automacie. 4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam). Te pokrętla są od nadmuchu powietrza od zimnego po gorące.Co u ciebie nie działa.Nie ma zimnego, gorącego czy co. Dzięki za uwagę. Pozdr. |
Autor: | Rad.ek [ śr maja 03, 2006 7:17 pm ] |
Tytuł: | Re: [W126] Obroty i inne. |
Rad.ek pisze: 3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni? Na wymianę potrzeba ok. 6,2 l. Nie wiem czy wiesz jak sie sprawdza stan oleju w automacie. Olej sprawdza się bagnetem ![]() Cytuj: 4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam).
Te pokrętla są od nadmuchu powietrza od zimnego po gorące.Co u ciebie nie działa.Nie ma zimnego, gorącego czy co. Muszę jeszcze z nimi pokombinować. Cały czas leci zależnie od wywietrznika ciepłe lub gorące. |
Autor: | stanleym126 [ śr maja 03, 2006 7:21 pm ] |
Tytuł: | Re: [W126] Obroty i inne. |
Olej sprawdza się bagnetem ![]() [quote] Wiem,że to wiesz, ale mi chodziło o cos innego a mianowicie o sam sposób sprawdzania poziomu bagnetem ponieważ z opisu na wszelkich forach MB wynika, że nie wszyscy wiedzą jak sie to robi wlaściwie. |
Autor: | Rad.ek [ śr maja 03, 2006 7:26 pm ] |
Tytuł: | Re: [W126] Obroty i inne. |
Cytuj: Wiem,że to wiesz, ale mi chodziło o cos innego a mianowicie o sam sposób sprawdzania poziomu bagnetem ponieważ z opisu na wszelkich forach MB wynika, że nie wszyscy wiedzą jak sie to robi wlaściwie.
To proszę o rozwinięcie tematu ![]() |
Autor: | stanleym126 [ śr maja 03, 2006 7:44 pm ] |
Tytuł: | Re: [W126] Obroty i inne. |
To proszę o rozwinięcie tematu ![]() Najlepiej poziom oleju w automacie sprawdzać kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury.Postawić auto na równej powierchni,zaciągnąć hamulec,dźwignię zmiany biegów ustawić w położenie P, uruchomić silnik i pozwolić mu popracować na wolnych obrotach kilka minut dla ustabilizowania sie temperatury, wyciągnąć wskaźnik prętowy i oczyścić szmatką, a nastepnie ponownie włożyć i po chwili wyjąć sprawdzając jaki jest stan płynu w skrzyni. Przy temp. płynu nizszej niż 25C poziom oleju powinien znajdować się ok.10 mm poniżej znaku min.Na zupelnie nie pracującym silniku stan płynu będzie ponad max. |
Autor: | Rad.ek [ śr maja 03, 2006 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Na zupelnie nie pracującym silniku stan płynu będzie ponad max.
Ku... a ja spuściłem z litr oleju a tu nadal grubo ponad max. Oczywiście olej sprawdzałem tak jak się sprawdza w silniku najlepiej jak odstoi noc ![]() Człowiek się całe życie uczy ![]() Czyli: pojeżdzić do rozgrzania auta, stanąć i dać mu pochodzić na wolnych po czym <b>(zgasić?)</b> i sprawdzić na miarce. Musi być na "P" ? Dzięki |
Autor: | stanleym126 [ śr maja 03, 2006 8:33 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli: pojeżdzić do rozgrzania auta, stanąć i dać mu pochodzić na wolnych po czym <b>(zgasić?)</b> i sprawdzić na miarce. Musi być na "P" ? Dzięki[/quote] Silnik podczas pomiaru ma chodzić na wolnych obrotach, i wybierak musi być na P inaczej wskazania pomiaru będą błędne. |
Autor: | _me: how_ [ śr maja 03, 2006 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
OT: No a kiedy prezentacja SE?? ![]() |
Autor: | Rad.ek [ śr maja 03, 2006 8:48 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Silnik podczas pomiaru ma chodzić na wolnych obrotach, i wybierak musi być na P inaczej wskazania pomiaru będą błędne. Dzięki. Cytuj: OT: No a kiedy prezentacja SE??
Na najbliższym spocie |
Autor: | mza [ czw maja 04, 2006 9:14 am ] |
Tytuł: | |
Rad.ek pisze: Cały czas leci zależnie od wywietrznika ciepłe lub gorące.
Pokrętła nastawy temperatury w MB ustawiają temperaturę w aucie a nie nawiewu. Czyli jak ustawisz 22st, to z rana (na zewnątz ~10st), gdy odpalisz MB będzie grzał na maksa aby temperatura osiagnęła 22st. jak osiągnie to przestanie grzać. To samo w drugą stronę. Skrajne połozenia (słychać klik) powodują, że albo zawsze grzeje, albo nigdy. Ze środka nie leci pogrzewane, ale jak miałbyś klime to leciałoby schłodzone. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |