MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W126] Obroty i inne.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18583
Strona 1 z 1

Autor:  Rad.ek [ śr maja 03, 2006 5:17 pm ]
Tytuł:  [W126] Obroty i inne.

1)Podczas postoju na "N" auto ma około 750 obr/min, gdy wrzucę "D" oczywiście spada ale gdy do tego puszczę hamulec to rusza i dostaje około 1000 obr/min i tak się turla.
Dlaczego tak się dzieje, czy na biegu sam sobie podnosi obroty?

2)Sprawa nawiewu: Na przełączniku mam 4 pozycje: 0 l ll lll w rzeczywistości jest ich pięć, między 0 a l jest wyłączone całkowicie.
Na 0 słychać dzwięk tak jakby małego silniczka ale nie dmuchawy.
Dlaczego? Co to robi?

3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni?

4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam).

Dzięki za uwagę.

Autor:  stanleym126 [ śr maja 03, 2006 6:45 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Obroty i inne.

Rad.ek pisze:
1)Podczas postoju na "N" auto ma około 750 obr/min, gdy wrzucę "D" oczywiście spada ale gdy do tego puszczę hamulec to rusza i dostaje około 1000 obr/min i tak się turla.
Dlaczego tak się dzieje, czy na biegu sam sobie podnosi obroty?

Obroty wolne na biegu rzędu 100 są za duże.jeżeli masz D i trzymasz hamulec to wiadomo,że obroty spadną w dół.Kwestia regulacji.

2)Sprawa nawiewu: Na przełączniku mam 4 pozycje: 0 l ll lll w rzeczywistości jest ich pięć, między 0 a l jest wyłączone całkowicie.
Na 0 słychać dzwięk tak jakby małego silniczka ale nie dmuchawy.
Dlaczego? Co to robi?

Nie wiem. U mnie są klawisze zamiast pokrętła.

3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni?

Na wymianę potrzeba ok. 6,2 l. Nie wiem czy wiesz jak sie sprawdza stan oleju w automacie.

4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam).

Te pokrętla są od nadmuchu powietrza od zimnego po gorące.Co u ciebie nie działa.Nie ma zimnego, gorącego czy co.

Dzięki za uwagę.

Pozdr.

Autor:  Rad.ek [ śr maja 03, 2006 7:17 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Obroty i inne.

Rad.ek pisze:
3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni?

Na wymianę potrzeba ok. 6,2 l. Nie wiem czy wiesz jak sie sprawdza stan oleju w automacie.

Olej sprawdza się bagnetem ;)

Cytuj:
4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam).

Te pokrętla są od nadmuchu powietrza od zimnego po gorące.Co u ciebie nie działa.Nie ma zimnego, gorącego czy co.


Muszę jeszcze z nimi pokombinować.
Cały czas leci zależnie od wywietrznika ciepłe lub gorące.

Autor:  stanleym126 [ śr maja 03, 2006 7:21 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Obroty i inne.

Olej sprawdza się bagnetem ;)

[quote]
Wiem,że to wiesz, ale mi chodziło o cos innego a mianowicie o sam sposób sprawdzania poziomu bagnetem ponieważ z opisu na wszelkich forach MB wynika, że nie wszyscy wiedzą jak sie to robi wlaściwie.

Autor:  Rad.ek [ śr maja 03, 2006 7:26 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Obroty i inne.

Cytuj:
Wiem,że to wiesz, ale mi chodziło o cos innego a mianowicie o sam sposób sprawdzania poziomu bagnetem ponieważ z opisu na wszelkich forach MB wynika, że nie wszyscy wiedzą jak sie to robi wlaściwie.

To proszę o rozwinięcie tematu ;) , może rzeczywiście nie wiem.

Autor:  stanleym126 [ śr maja 03, 2006 7:44 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Obroty i inne.

To proszę o rozwinięcie tematu ;) , może rzeczywiście nie wiem.[/quote]

Najlepiej poziom oleju w automacie sprawdzać kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury.Postawić auto na równej powierchni,zaciągnąć hamulec,dźwignię zmiany biegów ustawić w położenie P, uruchomić silnik i pozwolić mu popracować na wolnych obrotach kilka minut dla ustabilizowania sie temperatury, wyciągnąć wskaźnik prętowy i oczyścić szmatką, a nastepnie ponownie włożyć i po chwili wyjąć sprawdzając jaki jest stan płynu w skrzyni.
Przy temp. płynu nizszej niż 25C poziom oleju powinien znajdować się ok.10 mm poniżej znaku min.Na zupelnie nie pracującym silniku stan płynu będzie ponad max.

Autor:  Rad.ek [ śr maja 03, 2006 7:54 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
Na zupelnie nie pracującym silniku stan płynu będzie ponad max.

Ku... a ja spuściłem z litr oleju a tu nadal grubo ponad max.
Oczywiście olej sprawdzałem tak jak się sprawdza w silniku najlepiej jak odstoi noc ;)
Człowiek się całe życie uczy ;)

Czyli: pojeżdzić do rozgrzania auta, stanąć i dać mu pochodzić na wolnych po czym <b>(zgasić?)</b> i sprawdzić na miarce.
Musi być na "P" ?

Dzięki

Autor:  stanleym126 [ śr maja 03, 2006 8:33 pm ]
Tytuł: 

Czyli: pojeżdzić do rozgrzania auta, stanąć i dać mu pochodzić na wolnych po czym <b>(zgasić?)</b> i sprawdzić na miarce.
Musi być na "P" ?

Dzięki[/quote]

Silnik podczas pomiaru ma chodzić na wolnych obrotach, i wybierak musi być na P inaczej wskazania pomiaru będą błędne.

Autor:  _me: how_ [ śr maja 03, 2006 8:35 pm ]
Tytuł: 

OT: No a kiedy prezentacja SE?? :lol:

Autor:  Rad.ek [ śr maja 03, 2006 8:48 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
Silnik podczas pomiaru ma chodzić na wolnych obrotach, i wybierak musi być na P inaczej wskazania pomiaru będą błędne.

Dzięki.

Cytuj:
OT: No a kiedy prezentacja SE??

Na najbliższym spocie :D

Autor:  mza [ czw maja 04, 2006 9:14 am ]
Tytuł: 

Rad.ek pisze:
Cały czas leci zależnie od wywietrznika ciepłe lub gorące.

Pokrętła nastawy temperatury w MB ustawiają temperaturę w aucie a nie nawiewu.
Czyli jak ustawisz 22st, to z rana (na zewnątz ~10st), gdy odpalisz MB będzie grzał na maksa aby temperatura osiagnęła 22st. jak osiągnie to przestanie grzać.
To samo w drugą stronę.
Skrajne połozenia (słychać klik) powodują, że albo zawsze grzeje, albo nigdy.
Ze środka nie leci pogrzewane, ale jak miałbyś klime to leciałoby schłodzone.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/