MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124] kolejny raz padła ASB, 300TDT
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18154
Strona 1 z 2

Autor:  adam.ok [ pt kwie 07, 2006 2:18 pm ]
Tytuł:  [W124] kolejny raz padła ASB, 300TDT

Mam pytanie, znajomemu padła automatyczna skrzynia (po raz 3) w w124 300 turbo diesel kombi, to przez przyczepę, którą ciąga namiętnie na zachód, i tu rodzi się pytanie, czy można założyć manualną od 300D i czy most należy też zmienić... Może ktoś robił coś takiego i podzieli się swoimi uwagami... Z góry dziękuje!!!

Autor:  MMM [ pt kwie 07, 2006 7:18 pm ]
Tytuł:  Re: w124 automatyczna skrzynia biegów

a w jaki sposób naprawiał skrzynię po pierwszym padzie???

Autor:  adam.ok [ pt kwie 07, 2006 9:49 pm ]
Tytuł: 

nie wiem jak naprawiali, dał do mechanika, zimą było ok, ale kilka ciepłych dni i już się przegrzała, co do automata to ma dość, woli manual, tylko nie wiadomo jak to się sprawdzi i jeszcze pedały trzeba załatwić...

Autor:  AndyS [ pt kwie 07, 2006 10:45 pm ]
Tytuł: 

adam.ok pisze:
to przez przyczepę, którą ciąga namiętnie na zachód,(...) ale kilka ciepłych dni i już się przegrzała, co do automata to ma dość, woli manual, tylko nie wiadomo jak to się sprawdzi i jeszcze pedały trzeba załatwić...

To przegrzanie napewno nie jest z powodu konstrukcji skrzyni. W mojej rodzinie jest samochód kempingowy (oczywiście na podwoziu Mercedesa chyba 411 - na bliźniakach). :) Silnik 617 czyli od W123 300D i nie turbo. Auto ma masę 4,5 tony i ma... automatyczna skrzynię oczywiście od 300D. Przy takim obciążeniu bez problemu na autobahnie "wyciąga" 100 a w Alpach "piłuje" niemiłośiernie pod górę w środku lata i nic się nie przegrzewa ani nie nawala. Hamowanie z góry to przełożenie "wajchy" na 3 czy 2 i skrzynia działa nadal idealnie (nawet mniej szarpie przy przekładaniu D - R niż w moim 126). Ktoś źle naprawił skrzynię - ja jestem tego pewien.

Autor:  roadrunner [ sob kwie 08, 2006 1:08 am ]
Tytuł: 

a moze chlodnica oleju wybrala wolnosc?

Autor:  adam.ok [ sob kwie 08, 2006 10:21 am ]
Tytuł: 

to jak z tą przekładką??? da się to zrobić?, rozmawiałem z kolega i nie chce słyszeć słowa automat... przynajmniej w aucie do pracy... nie chce się denerwować, że nie wróci, same problemy, a manual na autobanie nie robi chyba różnicy zapina się 5 i jazda... on śmiga do munhen a tam góry itd...

Autor:  roadrunner [ sob kwie 08, 2006 1:04 pm ]
Tytuł: 

Wszystko da się zrobić. Z tego co mi przychodzi do głowy na szybko to do wymiany : most, wał napedowy, licznik. Dodadkowo trzeba kupić koło zamachowe i komplet sprzęgła. Oczywiście pedały.

Autor:  piotrmozdzen [ ndz kwie 09, 2006 5:24 pm ]
Tytuł: 

Ja tym mechanikom to bym te ASB włożył do......,jest to pewnie że źle zrobili skrzynie,lub nie nalali oleju tego co tyrzeba i gdzie trzeba,a niemówiąć o podłączeniu chłodnicy,Oni naczym się znaja!!!
BOo chodzby jak nią piłował to jej nic nie bedzie,wiw bo sam wyciskałem z takiej siódme poty.

Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Autor:  adam.ok [ ndz kwie 09, 2006 9:33 pm ]
Tytuł: 

zgadza się słyszałem, że wyprzedziły swoje czasy o 10 lat, chłopcy z mercedesa pewnie się nie spodziewali, że będą wieczne, ale nasi mechanicy potrafią wszystko spierdo..ć...!!! P.s. dlaczego należy zmienić most???

Autor:  piotrmozdzen [ ndz kwie 09, 2006 9:59 pm ]
Tytuł: 

do każdej skrzyni przypada odpowiedni most,można nie zmieniać ale później będzie wymiana mostu lub jej reanimacja. :lol:

Autor:  ro2man [ pn kwie 10, 2006 3:27 pm ]
Tytuł: 

piotrmozdzen pisze:
do każdej skrzyni przypada odpowiedni most,można nie zmieniać ale później będzie wymiana mostu lub jej reanimacja


w MB załatwienie mostu jest to raczej niemożliwe

wymienia skrzynie, wał (o ile pamiętam wał w automatach jest krótszy o 1 cm) most zostaje ten sam, pedały i linka

Autor:  wojz [ pn kwie 10, 2006 5:28 pm ]
Tytuł: 

ro2man pisze:
w MB załatwienie mostu jest to raczej niemożliwe

No nie wiem. Wystarczy poczytać choćby tylko archiwalne posty albo wpaść na "Giełdę", by się przekonać, że co jak co, ale mosty w MB są jak "najstarsze starowinki"* z polskiego filmu :lol:



*"padają jak muchy" [zlosnik]

Autor:  adam.ok [ pn kwie 10, 2006 9:56 pm ]
Tytuł: 

a co ze sprzęgłem, jest hydrauliczne czy nie?, chyba nie powinno być problemu żeby je przełożyć, czy wał w silniku z automatem jest inaczej zakończony??? Chodzi o to czy nie będzie problemu żeby sprzęgło przykręcić, i jeszcze jedno, czy skrzynia manualna się nie rozleci od mocniejszego silnika o 50KM???

Autor:  Wookee [ wt kwie 11, 2006 9:07 am ]
Tytuł: 

Widzę tylko jedną opcję, w której ta skrzynia mogła się od razu rozpaść z winy użytkownika - Twój kolega zablokował biegi i wypiłował ją. Jeśli tak nie było, doradź swojemu mu porządną naprawę, najlepiej sfinansowaną przez partaczy, którzy naprawiali skrzynię.

Jesli chodzi o zamiany, to, czy to aby nie Twoje wątki?
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#151832

Ponieważ może nie wszystko tam jest czytelne i jeszcze musiałbyś skorzystać z wyszukiwarki, więc: tzn.?, zależy dla kogo, nie (tylko innej długości), nie raz jeszcze, moim zdaniem tak, zwłaszcza przy targaniu obciążenia.

Autor:  adam.ok [ wt kwie 11, 2006 9:38 am ]
Tytuł: 

pierwszy mój, głośno myślałem, bo u kolego 300 turbo diesel jedzie niesamowicie, ma takiego kopa, że vectra 1.8 dostała takie baty, tylko awaryjny automat, chciałem zaszczepić swojemu sec taki silnik, i jeszcze nie wiem do końca czy tego nie zrobię, szkoda mi tylko mojego motoru, bo ciśnienie w cylindrach ma 12 (wszystkie równo), wracając do tematy ASB, w Wielkopolsce jest jakiś warsztat, który za rozsądną cenę zrobi tego automata i da gwarancje na piśmie???

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/