MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] CE szykuje sie do roboty...[UPDATE] https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17693 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SoYeR [ wt mar 14, 2006 9:37 am ] |
Tytuł: | [W124] CE szykuje sie do roboty...[UPDATE] |
Witam Jako, że za jakiś czas powinno nadejść lato zaczynam się przygotowywać do małego remontu blacharki.. Nie chcąc przynudzać przedstawiam poniżej serię nurtujących mnie pytań ![]() 1. nowe przednie błotniki czy używane? (skłaniałbym się do używanych, nowe jak już to raczej oryginalne (ktoś się orientuje jaki koszt?) ktoś na forum niedawno wspominał że ponoć nowe elementy nie są ocynkowane??) 2. czy przednie błotniki do Coupe pasują od sedana? 3. błotnik tylny, zastanawiam się robić czy wymienić, przeraża mnie trochę myśl cięcia słupków? (sam błotnik jest chyba zdrowy, szarpałem zań całe auto i nic nie odpadło.. ) 4. drzwi są lekko wgniecione (beż żadnych odprysków lakieru itp,), też chyba do wymiany? (na drzwiach to średnio szpachlowanie??) 5. z czego są zrobione czarne ramki na lusterkach, to plastik czy alu.? 6. ktoś z was lakierował auto ostatnio? kogoś może polecić? (wcześniej bym chętnie obejrzał efekt..) ![]() Poniżej zdjęcia miejsc zapalnych... chyba wsazystkich jakie znalazlem dzięki za pomoc. |
Autor: | SoYeR [ śr mar 15, 2006 10:12 am ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: 1. nowe przednie błotniki czy używane? (skłaniałbym się do używanych, nowe jak już to raczej oryginalne (ktoś się orientuje jaki koszt?) ktoś na forum niedawno wspominał że ponoć nowe elementy nie są ocynkowane??)
nowy błotnik w ASO to koszt 982zł ![]() koszt nowych drzwi to - 3962zł ![]() PS: to tak jakby ktoś kiedyś potrzebował wiedzieć.. ![]() |
Autor: | Wookee [ śr mar 15, 2006 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: 982zł
Nie jest tak źle, jeśli to cenna brutto. Pokombinuj ściągnięcie z DE, to może wyjśc do 30% taniej. Cenę drzwi przemilczę, pozwolisz ![]() Szpachel i lakierowanko x kilka. |
Autor: | KeyJey [ czw mar 16, 2006 1:45 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] CE szykuję sie do roboty... |
SoYeR pisze: Witam 1. nowe przednie błotniki czy używane? (skłaniałbym się do używanych, nowe jak już to raczej oryginalne (ktoś się orientuje jaki koszt?) ktoś na forum niedawno wspominał że ponoć nowe elementy nie są ocynkowane??) Ja bym bral uzywane w miare idealnym stanie - ocynkowane dwukrotnie i polakierowane. Nowe byly cynkowane ale raz i nie byly lakierowane wiec ocynk sie utlenial. SoYeR pisze: 2. czy przednie błotniki do Coupe pasują od sedana? Pasuja od kazdego. SoYeR pisze: 3. błotnik tylny, zastanawiam się robić czy wymienić, przeraża mnie trochę myśl cięcia słupków? (sam błotnik jest chyba zdrowy, szarpałem zań całe auto i nic nie odpadło.. ) Ja bym robil. W koncu zeby potem to polaczyc trzeba palnika uzyc a to juz wyrok smierci na auto. SoYeR pisze: 4. drzwi są lekko wgniecione (beż żadnych odprysków lakieru itp,), też chyba do wymiany? (na drzwiach to średnio szpachlowanie??)
Pobowalbym to jednak naprawiac. jesli nie ma rys tzn ze blacha zdrowa.. moze gumowy mlotek i samo wyjdzie ? |
Autor: | AndyS [ czw mar 16, 2006 6:42 pm ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: (wszystkie nowe elementy są ocynkowane i zabezpieczone jak elementy montarzowe)...
![]() Czy mogę prosić o źródło tych wiadomości? Hmmm.. Kiedyś kwestia ocynku (do W126) bardzo mnie nurtowała http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ight=ocynk i w ASO wkońcu stwierdzili że nowe elementy NIE są ocynkowane (ale nie dali 100%) więc wysłałem maila z zapytaniem do swojego stryjka taksówkarza w Hamburgu. On po prostu po taką wiadomość dzwoni (wie gdzie, ma Mercedesa - taksówkę i jest zarejestrowany w MB od bardzo wielu lat) i otrzymałem odpowiedź cyt. "Czesci do Twojego samochodu z przedstawicielstwa Mercedesa sa nie ocynkowany.". Stryjek juz troche "kaleczy" nasz język bo mieszka tam od 1953r ale ten tekst jest jednoznaczny. Mnie to zdziwiło bo kiedyś szukałem części do AUDI 100 i były w ASO z ocynkiem (droższe) i bez. Kto się myli? A może 124 ma części ocynkowane a 126 nie (w co nie chce mi się wierzyć). Może ktoś ma literaturę na ten temat? |
Autor: | SoYeR [ pt mar 17, 2006 7:13 am ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Czy mogę prosić o źródło tych wiadomości? Autoryzowany salon i serwis Mercedes-Benz Jan Borowski ul. Puławska 34 Dzwoniłem do nich 2 dni temu, przy okazji pytania o graty do mojego dopytywałem się o ocynk elementów (użyłem sformułowania: "czy nowe elementy są ocynkowane? czy sposób zabezpieczenia antykorozyjnego jest taki sam jak miał miejsce podczas montażu?)... Podrążę jeszcze temat, będę u nich na dniach zamówić troszkę gratów.. to dokładnie popytam. (przez tel. zawsze może coś umknąć.. ![]() popytam jeszcze czy na element zamontowany i polakierowany u nich mam jakąś gwarancję że nie będzie rdza brać... ? ![]() no ciekawe jak to w końcu jest z tymi częściami... Wookee pisze: Pokombinuj ściągnięcie z DE, to może wyjśc do 30% taniej.
Jeżeli różnica w cenie ma być aż tak duża... to już zacząłem kombinować nad jakimś kontaktem w DE... Jako że moje auto pierwsze 5 lat jeździło w salonie, to z nimi postaram się złapać kontakt, może mają mój VIN w kompie... ? ![]() (może szaf salonu szuka go tak jak ten z "Francuskiego numeru" hi hi) na start krzyknę 60... |
Autor: | Maniek [ pt mar 17, 2006 10:02 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] CE szykuję sie do roboty... |
SoYeR pisze: 1. nowe przednie błotniki czy używane? (skłaniałbym się do używanych, nowe jak już to raczej oryginalne (ktoś się orientuje jaki koszt?) ktoś na forum niedawno wspominał że ponoć nowe elementy nie są ocynkowane??) Szukaj używek w dobrym stanie. To nie w123 czy w115 gdzie zdobycie dobrych błotników jest jak szukanie igły w stogu siana. Znajdziesz napewno i niewykluczone że bedą lepsze jakościowo od nowych orginałów. SoYeR pisze: 3. błotnik tylny, zastanawiam się robić czy wymienić, przeraża mnie trochę myśl cięcia słupków? (sam błotnik jest chyba zdrowy, szarpałem zań całe auto i nic nie odpadło.. ) Naprawiać stary błotnik. Najbardziej narażone na korozję bedą miejsca naprwiane, spawane itd. Pomyśl ile ich będziesz miał w przypadku naprawy jednego miejsca na błotniku a ile w przypadku wymiany całego.... SoYeR pisze: 4. drzwi są lekko wgniecione (beż żadnych odprysków lakieru itp,), też chyba do wymiany? (na drzwiach to średnio szpachlowanie??)
Jak by Ci się udło znaleźć używki to czemu by nie. Ale szpachlować można - tylko z głową. No i rzeby to jeszcze ładnie wyrównać, co niekiedy jest dla lakierników wyzwaniem.... A w sprawie cynkowanycyh elementów z ASO to w przypadku drzwi, pokryw, błotników przednich - jednym słowem elementów przykręcanych - to rozumiem. Ale wszystkie inne elementy wstawiane "na gorąco" to w zasadzie wszystko jedno czy są cynkowane czy nie, i tak najsłabszym ogniwem będzie miejsce spawu/zgrzewu i jakość naprawy zależy głównie od sposobu zabezpieczenia tych miejsc. |
Autor: | Wookee [ pt mar 17, 2006 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: co niekiedy jest dla lakierników wyzwaniem....
Płaszczyzna, czy nawet lekki łuk, to pół biedy, gorzej z profilami przetłoczonymi. Trzeba pilnować, żeby efekt końcowy był zgodny z oryginałem. Na drzwiach powinno dać radę ![]() |
Autor: | SoYeR [ śr mar 22, 2006 7:18 am ] |
Tytuł: | |
Na wstępie dzięki wszystkim za porady. Już postanowione. Szukam po szrotach błotników i drzwi (jakoś mało gratów do CE ![]() W razie jak nie trafie błotników to kupię w ASO, a jak nie trafię drzwi to już będę się martwił (czy poczekać z lakierowaniem czy jednak szpachla...) się zobaczy. Na razie z braku zajęcia zabrałem się za polerowanie felg. (jedna już prawie na finale ![]() ![]() niedługo zapodam fotki. czas na pytania: ![]() 1. gdzie polakierować auto? (na razie plan jest taki, że sam będę lakierował z teściem lakiernikiem.. 2. Jak to jest z lakierowaniem w ASO? 3. Ewentualnie jak będę oddawał do lakieru na miasto, to sam chcę rozebrać samochód do gołej blachy (co by panowie "specjaliści" nie połamali nic i nie pogięli przy demontażu) 4. Jak to jest z listwami bocznymi? jak polakierować itp... (czy można zmienić kolor? 5. i poradźcie czy zmienić kolor czy zostawić orginał? (moja kobieta potwornie suszy mi głowę by zmienić na czarny ![]() thx i pozdr. ![]() |
Autor: | KeyJey [ śr mar 22, 2006 11:09 am ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: Szukam po szrotach błotników i drzwi (jakoś mało gratów do CE
![]() Jakies pol roku temu na strazackiej byla CE z włoską maską do rozbiórki. Moze tam cos znajdziesz... |
Autor: | VALENTINE123 [ śr mar 22, 2006 11:15 am ] |
Tytuł: | |
Dzrwi są tutaj ,ale prawe a nie lewe jak pisze właściciel. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93698018 |
Autor: | WeebShut [ śr mar 22, 2006 11:29 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: ale prawe a nie lewe jak pisze właściciel.
Przeczytaj opis dokładnie jeszcze raz ![]() ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ śr mar 22, 2006 11:32 am ] |
Tytuł: | |
WeebShut pisze: Przeczytaj opis dokładnie jeszcze raz ![]() ![]() Teraz OK . |
Autor: | SoYeR [ śr mar 22, 2006 11:36 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: Dzrwi są tutaj ,ale prawe a nie lewe jak pisze właściciel Dzięki... mam już ich w "kontaktach", na dniach jade na mazury i mam w planach do nich zawadzić to obejrzę (bo zjęcie to raczej nie aktualne ![]() KeyJey pisze: Jakies pol roku temu na strazackiej byla CE z włoską maską do rozbiórki. Moze tam cos znajdziesz
kontaktowałem się ze strażacką w poprzednim tygodniu i nie mają.. ![]() ale tam się często zmienia więc trzeba się dopominać... (będę jeszcze uderzał do nich...) Dzięki... ![]() a jak może z tymi technicznymi sprawami?? AD: 1, 2, 3, 4 ![]() no i jak to się robi z doborem kolorów (nic na ten temat nie wiem...) |
Autor: | KeyJey [ śr mar 22, 2006 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: no i jak to się robi z doborem kolorów (nic na ten temat nie wiem...) Na ulicy Puławskiej w okolicach dolnej jest mieszalnia lakierów - imho bardzo dobra ... większość moich znajomych dorabiała tam lakiery... nawet jedno W126 zostalo w calosci pomalowane ich lakierem i wyszlo ![]() Najlepiej podjechac do nich samochodem ktory ma byc lakierowany to wtedy najlepiej dobiora. Do tej proy problem mieli tylko z jednym lakierem na moim starym Volvo 440. Byl tam kolor ZLOTY PERLA ![]() Dodano po 3 godzinach. 22 minutach.: SoYeR pisze: no i jak to się robi z doborem kolorów
Byłem akurat dzisiaj w okolicy to podjechałem po dane: Ul. Puławska 66/70 tel 498 - 42 - 20 1l lakieru metalik - 153 PLN 1l lakieru perła - 180 PLN 1l lakieru bezbarwnego - 69 PLN 0,5l utwardzacza - 41 PLN 1l rozcienczalnika - 19,50 PLN Pytałem czy dorabiają lakiery wedlug numerow do mercedesow - powiedzieli ze tak ale to nie zmienia faktu ze trzeba do nich podjechac z wzorem koloru (klapka od baku najlepiej). Pozdr. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |