MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 8:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 12, 2006 7:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Prawie 2 lata miałem spokój - nie strzelił mi LPG. No i niestety, zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa - wczoraj strzał przy dodaniu "gazu". :-? Strzał nie był duży ale jednak. Za chwilę drugi. 10 minut przedtem tankowałem LPG. Coś mnie podkusiło (15 gr taniej) :oops: zatankować na malutkiej stacyjce (tylko LPG). Teraz mam skutki i to pomimo układu antywybuchowego (ale rurka nie spadła). [zlosnik] Uważam że nieznacznie przesunęła mi się klapa przepływomierza (od razu gorący gorzej zapala - typowe). I teraz pytanie:
Jaka metodą centrujecie klapę - co używacie, jak testujecie?
A może "zrobić to mechaniorem" chociaż do swojej dokładności mam większe zaufanie. "Oni" nigdy nie mają czasu....

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: ndz mar 12, 2006 9:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
AndyS pisze:
Prawie 2 lata miałem spokój - nie strzelił mi LPG. No i niestety, zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa - wczoraj strzał przy dodaniu "gazu". :-? Strzał nie był duży ale jednak. Za chwilę drugi. 10 minut przedtem tankowałem LPG. Coś mnie podkusiło (15 gr taniej) :oops: zatankować na malutkiej stacyjce (tylko LPG). Teraz mam skutki i to pomimo układu antywybuchowego (ale rurka nie spadła). [zlosnik] Uważam że nieznacznie przesunęła mi się klapa przepływomierza (od razu gorący gorzej zapala - typowe). I teraz pytanie:
Jaka metodą centrujecie klapę - co używacie, jak testujecie?
A może "zrobić to mechaniorem" chociaż do swojej dokładności mam większe zaufanie. "Oni" nigdy nie mają czasu....


Poluzuj kluczem 10 sztorcowym śrubę na klapie i nacisnij klapę w dół tak by nie ocierala sie w przewężenie i lekko dokręć srubę.Klapa ma chodzić bez zacięć i oporów.Po regulacji dociagnij z umiarem śrubę i raz jeszcze sprawdź czy klapa chodzi bez zacięć .Ona przy strzle unosi sie do góry i przeważnie później nie trawia centralnie w to przewężenie w przepływomierzu.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 12, 2006 9:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Możesz na około wsadzic 4 wąskie kawalki papieru i ustawic klapę w najwęższym miejscu. papier ci ją ładnie wycentruje.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 13, 2006 2:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
roadrunner pisze:
Możesz na około wsadzic 4 wąskie kawalki papieru i ustawic klapę w najwęższym miejscu. papier ci ją ładnie wycentruje.

No to pierwszą metodę już mam. [zlosnikz] Czekam na następne.

P.S. stanleym126 Jak sie za to zabrać to wiem ale jak bardzo dokładnie ustawić szczelinę to chętnie sie dowiem [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 13, 2006 6:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
P.S. stanleym126 Jak sie za to zabrać to wiem ale jak bardzo dokładnie ustawić szczelinę to chętnie sie dowiem [zlosnik][/quote]

Zapytałeś "jaką metodą centrujecie klapę" więc Ci odpowiedziałem.Ma chodzić w otworze przepływomierza w najwęższym miejscu bez otarć i nie stosowalem zadnych podkladek papierowych.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 13, 2006 11:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
stanleym126 pisze:
Zapytałeś "jaką metodą centrujecie klapę" więc Ci odpowiedziałem. Ma chodzić w otworze przepływomierza w najwęższym miejscu bez otarć i nie stosowalem zadnych podkladek papierowych.

Dzięki Bardzo. :) Ale miałem na myśli bardziej "naukową" metodę bo taką jak podałeś robiłem już dwa razy i efekty mnie nie zadowalają. Mierzyłem szczelinomierzem - luz ma 0,05mm - więc trudno klapę ustawić, zawsze gdzieś dotyka. :) Metoda z tym papierem ma sens (no chyba że 3 szczelinomierze). [zlosnik]
Pozdrowienia

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 7:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
AndyS pisze:
Ale miałem na myśli bardziej "naukową" metodę bo taką jak podałeś robiłem już dwa razy i efekty mnie nie zadowalają

Wg mnie po każdym "wycentrowaniu" klapy powinieneś ustawić skład mieszanki... wtedy efekty może będą lepsze.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 9:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
AndyS pisze:
Metoda z tym papierem ma sens (no chyba że 3 szczelinomierze)


ma jeszcze dodadkowy +. jak ci papier wpadnie do środka przypadkiem to poprostu bierzesz nastepny kawałek [zlosnik] .


mza pisze:
Wg mnie po każdym "wycentrowaniu" klapy powinieneś ustawić skład mieszanki.


Nigdy tego nie robilem i raczej nie ma to żadnego znaczenia czy klapa bedzie przesunięta 0,01 milimetra w ktoraś stronę.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 9:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
roadrunner pisze:
raczej nie ma to żadnego znaczenia czy klapa bedzie przesunięta 0,01 milimetra w ktoraś stronę

jak nie ma to żadnego znaczenia to po co centrować?
Wg mnie przesuniecia nawet 0,01 mm powodują inną powierzchnię odkrytą, więc inna ilośc powietrza się przedostaje, stąd potrzeba doregulowania składu mieszanki.
Klapa przy obrotach biegu jałowego jest lekko od gardzielą, a nie w niej.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 10:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mza pisze:
jak nie ma to żadnego znaczenia to po co centrować?


Żeby nie ocierała o gardziel przeplywomierza i nie blokowała się [zlosnik]


mza pisze:
Klapa przy obrotach biegu jałowego jest lekko od gardzielą, a nie w niej.


Właśnie dlatego ta 0,01mm nie ma większego znaczenia 8)

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 10:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
roadrunner pisze:
Właśnie dlatego ta 0,01mm nie ma większego znaczenia

To dlaczego AndyS jest niezadowolony?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 10:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mza pisze:
To dlaczego AndyS jest niezadoolony?


A co ja wróżka jestem?? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] fakt jest taki ze jeśli ustawiasz na oko bez ustalenia klapy (czymkolwiek) to podczas dokrecania lubi się ona przesunąć i czasem będzie ocierać lub przesunie sie o więcej niz ta 0,01 mm. Jeśli z jednej strony masz szczeline 0,09 a z drugiej 0,01 to nawet jeśli klapa nie zacina to moga być problemy z wolnymi obrotami (aczkolwiek niekoniecznie, niedoświadczylem nigdy tego).


AndyS pisze:
luz ma 0,05mm - więc trudno klapę ustawić, zawsze gdzieś dotyka

A tu masz napisane czemu AndyS jest niezadowolony [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
roadrunner pisze:
AndyS napisał:
luz ma 0,05mm - więc trudno klapę ustawić, zawsze gdzieś dotyka

A tu masz napisane czemu AndyS jest niezadowolony


Fakt.
Tak czy inaczej po strzale, ja bym podregulował spalanie.
Dokładnie musi też sprawdzić (jeżeli ma kłopoty z obrotami), czy nie ma uszkodzeń gumy nad kolektorem. Niektórych uszkodzeń nie widać bez ściągnięcia całości - a to trochę roboty jest.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 3:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
roadrunner pisze:
mza pisze:
To dlaczego AndyS jest niezadoolony?

A co ja wróżka jestem?? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] fakt jest taki ze jeśli ustawiasz na oko bez ustalenia klapy (czymkolwiek) to podczas dokrecania lubi się ona przesunąć i czasem będzie ocierać lub przesunie sie o więcej niz ta 0,01 mm. Jeśli z jednej strony masz szczeline 0,09 a z drugiej 0,01 to nawet jeśli klapa nie zacina to moga być problemy z wolnymi obrotami (aczkolwiek niekoniecznie, niedoświadczylem nigdy tego).
AndyS pisze:
luz ma 0,05mm - więc trudno klapę ustawić, zawsze gdzieś dotyka

A tu masz napisane czemu AndyS jest niezadowolony [zlosnik] [zlosnik]

Witam!
Widzę dopiero po kilku dniach coś się w tym temacie ruszyło. [zlosnikz]
Tak jak pisał roadrunner przy dokręcaniu klapa uwielbia się przesunąć i efekt jest mizerny. Wtedy nie tyle są złe wolne obroty co trudność w zapalaniu. Przy zimnym silniku startuje natychmiast. Przy gorącym nie uruchomi się silnika bez wciśniętego do dechy pedału i "piłowania" (przynajmniej u mnie) obojętnie na LPG czy na benzynie.
Już zrobiłem "swoje maleństwo" po 4 próbach i działa dobrze. Jednak użyłem 3 szczelinomierzy a'0,05 i efekt jest natychmiastowy. Z doświadczenia wiedziałem że tak musi być. Klapę "doj...em" bardzo mocno aż się boję co zrobię jak trzeba będzie odkręcić. [zlosnikz] Ale napewno się nie przesunie. Dla sceptyków dodam że przy strzale też nie bo mam zamontowany "anty" i przez ostatnie 2 lata zdawał egzamin bez problemu. No ale najlepiej oczywiście nie doprowadzać do strzałów (bogata mieszanka). Mnie dopiero pokonał fatalny LPG zatankowany "u pana Józka na zadupiu" ale za to bardzo tanio. Coś za coś..... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 4:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no w sumie teraz to mi dales do myslenia ...caly czas myslalem ze to ze mi auto nie chce odpalic na goracym ( jezeli nie uda sie przy pierwszym depnieciu to dopiero kiedy temp zjedzie do ok 60 stopni...) to wina slabej komprechy :/ ale teraz widze ze nie koniecznie :/ hmmm no to chyba po powrocie zguby do domu tez bede sie bawil :) bo przypominam sobie swoj pierwszy i ostatni strzal ... po ktrym rozerwalo mi taki jeden zaworek pod filtrem .....

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl