roadrunner pisze:
mza pisze:
To dlaczego AndyS jest niezadoolony?
A co ja wróżka jestem??
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
fakt jest taki ze jeśli ustawiasz na oko bez ustalenia klapy (czymkolwiek) to podczas dokrecania lubi się ona przesunąć i czasem będzie ocierać lub przesunie sie o więcej niz ta 0,01 mm. Jeśli z jednej strony masz szczeline 0,09 a z drugiej 0,01 to nawet jeśli klapa nie zacina to moga być problemy z wolnymi obrotami (aczkolwiek niekoniecznie, niedoświadczylem nigdy tego).
AndyS pisze:
luz ma 0,05mm - więc trudno klapę ustawić, zawsze gdzieś dotyka
A tu masz napisane czemu AndyS jest niezadowolony
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Witam!
Widzę dopiero po kilku dniach coś się w tym temacie ruszyło.
Tak jak pisał
roadrunner przy dokręcaniu klapa uwielbia się przesunąć i efekt jest mizerny. Wtedy nie tyle są złe wolne obroty co trudność w zapalaniu. Przy zimnym silniku startuje natychmiast. Przy gorącym nie uruchomi się silnika bez wciśniętego do dechy pedału i "piłowania" (przynajmniej u mnie) obojętnie na LPG czy na benzynie.
Już zrobiłem "swoje maleństwo" po 4 próbach i działa dobrze. Jednak użyłem 3 szczelinomierzy a'0,05 i efekt jest natychmiastowy. Z doświadczenia wiedziałem że tak musi być. Klapę "doj...em" bardzo mocno aż się boję co zrobię jak trzeba będzie odkręcić.
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale napewno się nie przesunie. Dla sceptyków dodam że przy strzale też nie bo mam zamontowany "anty" i przez ostatnie 2 lata zdawał egzamin bez problemu. No ale najlepiej oczywiście nie doprowadzać do strzałów (bogata mieszanka). Mnie dopiero pokonał fatalny LPG zatankowany "u pana Józka na zadupiu" ale za to bardzo tanio. Coś za coś.....
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)