MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124] TE, Za wysokie obroty podczas jazdy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17478
Strona 1 z 2

Autor:  merakrus [ sob mar 04, 2006 9:23 am ]
Tytuł:  [W124] TE, Za wysokie obroty podczas jazdy

Witam , mam 124 TE 230 mam problem z zawysokimi obrotami podczas jazdy bo np. na I biegu przy prędkości 30 km/h obroty idą do 3000 i ponad tak że na III przy prędkości 80 km/h obrody dochodzą do 3000-3500 i mam wrażenie że silnik strasznie wyje ale na IV biegu (skrzynia IV biegowa) sytuacja się rtochę normuje ale 130km/h to dla niego strasznie duża prędkość sądząc po odgłosach (wyciu) silnika gdzie może tkwić przyczyna talich objaów , a dodam jeszcze że na wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000 , jakie są faktycznie doprawidłowe obroty wolne i wysokie np. przy danej prędkośći DZIĘKI Z GÓRY ZA ODPOWIEDŻ POZDRAWIAM :)

Autor:  Jarzyn [ sob mar 04, 2006 9:28 am ]
Tytuł: 

Jaka skrzynia?

Autor:  merakrus [ sob mar 04, 2006 9:38 am ]
Tytuł: 

skrzynia 4-ro biegowa

Autor:  Jarzyn [ sob mar 04, 2006 9:45 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
skrzynia 4-ro biegowa


No tak, a czy manual, czy automat to mamy się domyśleć?
:o

Autor:  MMM [ sob mar 04, 2006 9:52 am ]
Tytuł:  Re: 124 TE ZA WYSOKIE OBROTY PODCZAS JAZDY

merakrus pisze:
wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000


Jak dla mnie to masz strasznie wysokie te wolne obroty, a przy 7000 to by Ci korbowód mogło urwać [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Prawidłowe wolne obroty dla M102 to około 750-850.

Przeczyść nastawnik wolnych obrotów i powinno wszystko wrócić no normy.
Temat był wałkowany już kilkadziesiąt razy.

Autor:  merakrus [ sob mar 04, 2006 9:54 am ]
Tytuł: 

aaaa sorki nie zatrybiłem :oops: skrzynia manual :)

Autor:  stanleym126 [ sob mar 04, 2006 3:15 pm ]
Tytuł:  Re: 124 TE ZA WYSOKIE OBROTY PODCZAS JAZDY

merakrus pisze:
Witam , mam 124 TE 230 mam problem z zawysokimi obrotami podczas jazdy bo np. na I biegu przy prędkości 30 km/h obroty idą do 3000 i ponad tak że na III przy prędkości 80 km/h obrody dochodzą do 3000-3500 i mam wrażenie że silnik strasznie wyje ale na IV biegu (skrzynia IV biegowa) sytuacja się rtochę normuje ale 130km/h to dla niego strasznie duża prędkość sądząc po odgłosach (wyciu) silnika gdzie może tkwić przyczyna talich objaów , a dodam jeszcze że na wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000 , jakie są faktycznie doprawidłowe obroty wolne i wysokie np. przy danej prędkośći DZIĘKI Z GÓRY ZA ODPOWIEDŻ POZDRAWIAM :)


To by wskazywało na zacięcie się regulatora obrotów minimum lub jego uszkodzenie.Musisz go wyjąc i przez jeden z otworów bocznych wkrętakiem podnieść zawór (on odbija na sprężynie) i zobaczyć czy powraca do punktu "O".One sie potrafią ztrzeć.Trzeba prysnąć przez otworki WD 40 lub czegos podobnego,poruszać,popukać i powinno być dobrze.po przekręceniu zaplonu on powinien odbić tłoczek,słychać taki "Stuk".

Autor:  merakrus [ ndz mar 05, 2006 1:23 am ]
Tytuł: 

Witam, ooops troszke faktycznie przecholowałem z tymi wolnymi obrotami (7000 -8000) :oops: [szalone] naturalnie chodziło mi o 700 -800 no ale to jasna sprawa ;) DZIĘKI Z ODPOWIEDZI I PODPODWIEDZI :) i wzioł bym się za ten regulator jeżeli tylko bym wiedział jak on wygląda i gdzie jest zainstalowany bo tego jeszcze niewiem :oops: (nie przerabiałem) jeśli moglibyście mi podpowiedzieć byłbym wdzięczny DZIĘKI Z GÓRY i POZDRAWIAM :) [/url]

Autor:  MMM [ ndz mar 05, 2006 6:35 am ]
Tytuł: 

merakrus pisze:
wzioł bym się za ten regulator jeżeli tylko bym wiedział jak on wygląda i gdzie jest zainstalowany bo tego jeszcze niewiem


Było już omawiane setki razy.
Poszukaj na forumie.

Autor:  merakrus [ wt mar 07, 2006 1:48 am ]
Tytuł: 

Witam , przekopałem archiwum ale nic konkretnego nie znalazłem ,a to o dieslu a to o320-stce (która nie ma regulatora) a to o jeszcze innym a o 230 TE (86) nie znalazłem no i dalej jeżdze (bo musze) z silnikiem który chce mi wyskoczyć z pod maski (II bieg 50 km/h na zegarze a broty 3000-3200 :o ) długo tak pewnie nie pojeżdże :cry: jeśli by ktoś mi mógł podpowiedzieć gdzie jest zamontowany ten regulator obrotów i jak wygląda to byłbym wdzięczny bo nie chciał bym kręcic czymś innym i go jeszcze bardziej rozregulować :-? DZIĘKI Z GÓRY POZDRAWIAM :)

Autor:  MMM [ wt mar 07, 2006 8:05 am ]
Tytuł: 

Jak już napisałem użyj opcji SZUKAJ.
Wpisz np "wolne obroty", a zobaczysz ile wyskoczy postów na ten temat

Autor:  merakrus [ wt mar 07, 2006 12:07 pm ]
Tytuł: 

SUPER MMM !!! tyle to ja sam wiem że jest coś takiego jak SZUKAJ i nie musisz mi o tym przypominać :evil: PS. jak już odpisujesz to prościej by było gdybyś napisał poprostu jest tu it tu i gotowe i to jest pomoc !!! a nie odsyłasz mnie tam gdzie spendziłem już kilkagodzin.

Autor:  roadrunner [ wt mar 07, 2006 12:30 pm ]
Tytuł: 

Tak sie zastanawiam o co chodzi w tym temacie?? Skoro skrzynia manual to chyba od ciebie zależy kiedy bieg zmienisz. Ja przy 80km/h nie jeżdzę na III biegu tylko na IV z mysla o zmianie na V. 4 biegowa skrzynia to faktycznie niezbyt szczesliwe rozwiązanie jednak przełozenia są takie same jak w skrzyni 5 biegowej (brakuje tylko 5 biegu). Możesz sprawdzić przełozenie mostu bo moze ktos go zmienil na most od 200E (powinno być przełozenie 3,46, 200 ma 3,64).
Wolne obroty masz w normie i nie ma co z nimi kombinować.

Autor:  merakrus [ wt mar 07, 2006 11:34 pm ]
Tytuł: 

Witam , roadruner tu masz racje że to ja decyduje kiedy zmienim biegi ale wycie silnika mnie w tym ponagla bo na jedynce jadąc 25 km/h mam obroty 3000 z "hakiem" na dwójce 50 i silnik mi chce wyskoczyć a 120- pare to SZCZYT !!! co mage nim wyciągnąć bo na czwórce mam 3500 i więcej obrotów(dla jasnośći na pusto znaczy bez obciążenia) więc to nie jest chyba normalne (wcześniej tak nie było ) no i niewiem CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ :-? więc może koś by się zlitował i napisał gdzie jest ten regulator albo może co innego jest powodem takiego zachowania mojej gwiazdy :-? POZDRAWIAM :)

Autor:  Jarzyn [ śr mar 08, 2006 7:32 am ]
Tytuł: 

A sprzęgło sprawdzałaś? Jak na moje to się po prostu ślizga.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/