MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] TE, Za wysokie obroty podczas jazdy https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17478 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | merakrus [ sob mar 04, 2006 9:23 am ] |
Tytuł: | [W124] TE, Za wysokie obroty podczas jazdy |
Witam , mam 124 TE 230 mam problem z zawysokimi obrotami podczas jazdy bo np. na I biegu przy prędkości 30 km/h obroty idą do 3000 i ponad tak że na III przy prędkości 80 km/h obrody dochodzą do 3000-3500 i mam wrażenie że silnik strasznie wyje ale na IV biegu (skrzynia IV biegowa) sytuacja się rtochę normuje ale 130km/h to dla niego strasznie duża prędkość sądząc po odgłosach (wyciu) silnika gdzie może tkwić przyczyna talich objaów , a dodam jeszcze że na wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000 , jakie są faktycznie doprawidłowe obroty wolne i wysokie np. przy danej prędkośći DZIĘKI Z GÓRY ZA ODPOWIEDŻ POZDRAWIAM ![]() |
Autor: | Jarzyn [ sob mar 04, 2006 9:28 am ] |
Tytuł: | |
Jaka skrzynia? |
Autor: | merakrus [ sob mar 04, 2006 9:38 am ] |
Tytuł: | |
skrzynia 4-ro biegowa |
Autor: | Jarzyn [ sob mar 04, 2006 9:45 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: skrzynia 4-ro biegowa
No tak, a czy manual, czy automat to mamy się domyśleć? ![]() |
Autor: | MMM [ sob mar 04, 2006 9:52 am ] |
Tytuł: | Re: 124 TE ZA WYSOKIE OBROTY PODCZAS JAZDY |
merakrus pisze: wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000
Jak dla mnie to masz strasznie wysokie te wolne obroty, a przy 7000 to by Ci korbowód mogło urwać ![]() ![]() ![]() Prawidłowe wolne obroty dla M102 to około 750-850. Przeczyść nastawnik wolnych obrotów i powinno wszystko wrócić no normy. Temat był wałkowany już kilkadziesiąt razy. |
Autor: | merakrus [ sob mar 04, 2006 9:54 am ] |
Tytuł: | |
aaaa sorki nie zatrybiłem ![]() ![]() |
Autor: | stanleym126 [ sob mar 04, 2006 3:15 pm ] |
Tytuł: | Re: 124 TE ZA WYSOKIE OBROTY PODCZAS JAZDY |
merakrus pisze: Witam , mam 124 TE 230 mam problem z zawysokimi obrotami podczas jazdy bo np. na I biegu przy prędkości 30 km/h obroty idą do 3000 i ponad tak że na III przy prędkości 80 km/h obrody dochodzą do 3000-3500 i mam wrażenie że silnik strasznie wyje ale na IV biegu (skrzynia IV biegowa) sytuacja się rtochę normuje ale 130km/h to dla niego strasznie duża prędkość sądząc po odgłosach (wyciu) silnika gdzie może tkwić przyczyna talich objaów , a dodam jeszcze że na wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000 , jakie są faktycznie doprawidłowe obroty wolne i wysokie np. przy danej prędkośći DZIĘKI Z GÓRY ZA ODPOWIEDŻ POZDRAWIAM
![]() To by wskazywało na zacięcie się regulatora obrotów minimum lub jego uszkodzenie.Musisz go wyjąc i przez jeden z otworów bocznych wkrętakiem podnieść zawór (on odbija na sprężynie) i zobaczyć czy powraca do punktu "O".One sie potrafią ztrzeć.Trzeba prysnąć przez otworki WD 40 lub czegos podobnego,poruszać,popukać i powinno być dobrze.po przekręceniu zaplonu on powinien odbić tłoczek,słychać taki "Stuk". |
Autor: | merakrus [ ndz mar 05, 2006 1:23 am ] |
Tytuł: | |
Witam, ooops troszke faktycznie przecholowałem z tymi wolnymi obrotami (7000 -8000) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MMM [ ndz mar 05, 2006 6:35 am ] |
Tytuł: | |
merakrus pisze: wzioł bym się za ten regulator jeżeli tylko bym wiedział jak on wygląda i gdzie jest zainstalowany bo tego jeszcze niewiem
Było już omawiane setki razy. Poszukaj na forumie. |
Autor: | merakrus [ wt mar 07, 2006 1:48 am ] |
Tytuł: | |
Witam , przekopałem archiwum ale nic konkretnego nie znalazłem ,a to o dieslu a to o320-stce (która nie ma regulatora) a to o jeszcze innym a o 230 TE (86) nie znalazłem no i dalej jeżdze (bo musze) z silnikiem który chce mi wyskoczyć z pod maski (II bieg 50 km/h na zegarze a broty 3000-3200 ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MMM [ wt mar 07, 2006 8:05 am ] |
Tytuł: | |
Jak już napisałem użyj opcji SZUKAJ. Wpisz np "wolne obroty", a zobaczysz ile wyskoczy postów na ten temat |
Autor: | merakrus [ wt mar 07, 2006 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
SUPER MMM !!! tyle to ja sam wiem że jest coś takiego jak SZUKAJ i nie musisz mi o tym przypominać ![]() |
Autor: | roadrunner [ wt mar 07, 2006 12:30 pm ] |
Tytuł: | |
Tak sie zastanawiam o co chodzi w tym temacie?? Skoro skrzynia manual to chyba od ciebie zależy kiedy bieg zmienisz. Ja przy 80km/h nie jeżdzę na III biegu tylko na IV z mysla o zmianie na V. 4 biegowa skrzynia to faktycznie niezbyt szczesliwe rozwiązanie jednak przełozenia są takie same jak w skrzyni 5 biegowej (brakuje tylko 5 biegu). Możesz sprawdzić przełozenie mostu bo moze ktos go zmienil na most od 200E (powinno być przełozenie 3,46, 200 ma 3,64). Wolne obroty masz w normie i nie ma co z nimi kombinować. |
Autor: | merakrus [ wt mar 07, 2006 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam , roadruner tu masz racje że to ja decyduje kiedy zmienim biegi ale wycie silnika mnie w tym ponagla bo na jedynce jadąc 25 km/h mam obroty 3000 z "hakiem" na dwójce 50 i silnik mi chce wyskoczyć a 120- pare to SZCZYT !!! co mage nim wyciągnąć bo na czwórce mam 3500 i więcej obrotów(dla jasnośći na pusto znaczy bez obciążenia) więc to nie jest chyba normalne (wcześniej tak nie było ) no i niewiem CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Jarzyn [ śr mar 08, 2006 7:32 am ] |
Tytuł: | |
A sprzęgło sprawdzałaś? Jak na moje to się po prostu ślizga. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |