MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 8:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 04, 2006 9:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 31, 2006 12:20 pm
Posty: 33
Witam , mam 124 TE 230 mam problem z zawysokimi obrotami podczas jazdy bo np. na I biegu przy prędkości 30 km/h obroty idą do 3000 i ponad tak że na III przy prędkości 80 km/h obrody dochodzą do 3000-3500 i mam wrażenie że silnik strasznie wyje ale na IV biegu (skrzynia IV biegowa) sytuacja się rtochę normuje ale 130km/h to dla niego strasznie duża prędkość sądząc po odgłosach (wyciu) silnika gdzie może tkwić przyczyna talich objaów , a dodam jeszcze że na wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000 , jakie są faktycznie doprawidłowe obroty wolne i wysokie np. przy danej prędkośći DZIĘKI Z GÓRY ZA ODPOWIEDŻ POZDRAWIAM :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 9:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Jaka skrzynia?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 9:38 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 31, 2006 12:20 pm
Posty: 33
skrzynia 4-ro biegowa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 9:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Cytuj:
skrzynia 4-ro biegowa


No tak, a czy manual, czy automat to mamy się domyśleć?
:o


Na górę
Post: sob mar 04, 2006 9:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
merakrus pisze:
wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000


Jak dla mnie to masz strasznie wysokie te wolne obroty, a przy 7000 to by Ci korbowód mogło urwać [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Prawidłowe wolne obroty dla M102 to około 750-850.

Przeczyść nastawnik wolnych obrotów i powinno wszystko wrócić no normy.
Temat był wałkowany już kilkadziesiąt razy.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 9:54 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 31, 2006 12:20 pm
Posty: 33
aaaa sorki nie zatrybiłem :oops: skrzynia manual :)


Na górę
Post: sob mar 04, 2006 3:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
merakrus pisze:
Witam , mam 124 TE 230 mam problem z zawysokimi obrotami podczas jazdy bo np. na I biegu przy prędkości 30 km/h obroty idą do 3000 i ponad tak że na III przy prędkości 80 km/h obrody dochodzą do 3000-3500 i mam wrażenie że silnik strasznie wyje ale na IV biegu (skrzynia IV biegowa) sytuacja się rtochę normuje ale 130km/h to dla niego strasznie duża prędkość sądząc po odgłosach (wyciu) silnika gdzie może tkwić przyczyna talich objaów , a dodam jeszcze że na wolnych obrotach jest chyba też troszkę za wysoko bo 7000- 8000 obrotów tak delikatnie faluje a z tego co wyczytałem na forum to na wolnych obrotach powinno być 5000- 6000 , jakie są faktycznie doprawidłowe obroty wolne i wysokie np. przy danej prędkośći DZIĘKI Z GÓRY ZA ODPOWIEDŻ POZDRAWIAM :)


To by wskazywało na zacięcie się regulatora obrotów minimum lub jego uszkodzenie.Musisz go wyjąc i przez jeden z otworów bocznych wkrętakiem podnieść zawór (on odbija na sprężynie) i zobaczyć czy powraca do punktu "O".One sie potrafią ztrzeć.Trzeba prysnąć przez otworki WD 40 lub czegos podobnego,poruszać,popukać i powinno być dobrze.po przekręceniu zaplonu on powinien odbić tłoczek,słychać taki "Stuk".

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 1:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 31, 2006 12:20 pm
Posty: 33
Witam, ooops troszke faktycznie przecholowałem z tymi wolnymi obrotami (7000 -8000) :oops: [szalone] naturalnie chodziło mi o 700 -800 no ale to jasna sprawa ;) DZIĘKI Z ODPOWIEDZI I PODPODWIEDZI :) i wzioł bym się za ten regulator jeżeli tylko bym wiedział jak on wygląda i gdzie jest zainstalowany bo tego jeszcze niewiem :oops: (nie przerabiałem) jeśli moglibyście mi podpowiedzieć byłbym wdzięczny DZIĘKI Z GÓRY i POZDRAWIAM :) [/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 6:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
merakrus pisze:
wzioł bym się za ten regulator jeżeli tylko bym wiedział jak on wygląda i gdzie jest zainstalowany bo tego jeszcze niewiem


Było już omawiane setki razy.
Poszukaj na forumie.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 1:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 31, 2006 12:20 pm
Posty: 33
Witam , przekopałem archiwum ale nic konkretnego nie znalazłem ,a to o dieslu a to o320-stce (która nie ma regulatora) a to o jeszcze innym a o 230 TE (86) nie znalazłem no i dalej jeżdze (bo musze) z silnikiem który chce mi wyskoczyć z pod maski (II bieg 50 km/h na zegarze a broty 3000-3200 :o ) długo tak pewnie nie pojeżdże :cry: jeśli by ktoś mi mógł podpowiedzieć gdzie jest zamontowany ten regulator obrotów i jak wygląda to byłbym wdzięczny bo nie chciał bym kręcic czymś innym i go jeszcze bardziej rozregulować :-? DZIĘKI Z GÓRY POZDRAWIAM :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 8:05 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Jak już napisałem użyj opcji SZUKAJ.
Wpisz np "wolne obroty", a zobaczysz ile wyskoczy postów na ten temat

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 12:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 31, 2006 12:20 pm
Posty: 33
SUPER MMM !!! tyle to ja sam wiem że jest coś takiego jak SZUKAJ i nie musisz mi o tym przypominać :evil: PS. jak już odpisujesz to prościej by było gdybyś napisał poprostu jest tu it tu i gotowe i to jest pomoc !!! a nie odsyłasz mnie tam gdzie spendziłem już kilkagodzin.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Tak sie zastanawiam o co chodzi w tym temacie?? Skoro skrzynia manual to chyba od ciebie zależy kiedy bieg zmienisz. Ja przy 80km/h nie jeżdzę na III biegu tylko na IV z mysla o zmianie na V. 4 biegowa skrzynia to faktycznie niezbyt szczesliwe rozwiązanie jednak przełozenia są takie same jak w skrzyni 5 biegowej (brakuje tylko 5 biegu). Możesz sprawdzić przełozenie mostu bo moze ktos go zmienil na most od 200E (powinno być przełozenie 3,46, 200 ma 3,64).
Wolne obroty masz w normie i nie ma co z nimi kombinować.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 11:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 31, 2006 12:20 pm
Posty: 33
Witam , roadruner tu masz racje że to ja decyduje kiedy zmienim biegi ale wycie silnika mnie w tym ponagla bo na jedynce jadąc 25 km/h mam obroty 3000 z "hakiem" na dwójce 50 i silnik mi chce wyskoczyć a 120- pare to SZCZYT !!! co mage nim wyciągnąć bo na czwórce mam 3500 i więcej obrotów(dla jasnośći na pusto znaczy bez obciążenia) więc to nie jest chyba normalne (wcześniej tak nie było ) no i niewiem CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ :-? więc może koś by się zlitował i napisał gdzie jest ten regulator albo może co innego jest powodem takiego zachowania mojej gwiazdy :-? POZDRAWIAM :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 7:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
A sprzęgło sprawdzałaś? Jak na moje to się po prostu ślizga.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl