MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 7:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 20, 2006 12:50 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 05, 2005 5:41 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich!
Poruszam ten temat, chociaz podobny byl juz opisywany na forum, lecz tam chodzilo o falowanie obrotow na biegu jałowym, a nie w tym rzecz.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9413&highlight=falowanie

Moj problem dotyczy falowania obrotow na postoju, ale na wrzuconym biegu D lub R.

Mam przyjemnosc jezdzic nastepujacym autem:
W124 320 CE 24 wentyle, automat, ABS bez ASR, r.prod. 1993.
VIN: WDB1240521C004455
Samochod jest zagazowany bezposrednim wtryskiem LPG :oops:

Opis problemu:

Silnik pracuje, auto stoi w miejscu. Wrzucamy bieg D lub R (jest to obojetne) ale nie ruszamy, trzymajac nozke na hamulcu. Pojawia sie lekkie i powolne falowanie obrotow, prawie nie wyczuwalne. Jednak gdy skrecimy maksymalnie kola w lewo lub w prawo falowanie zaczyna sie nakrecac, przepustnica wachluje coraz szybciej, cisnienie oleju skacze jak szalone, obroty zaczynaja byc w zakresie od prawie zgasniecia do 1000-1200 obrotow (!) z czestotliwoscia nawet jednego takiego skoku na sekunde. Efekt calosci jest przerazajacy !!! Cala buda zaczyna latac, tak ze gdyby na masce postawic szklanke z woda, to po chwili niewiele by tej wody w niej zostalo.
Zjawisko to mozna wywolac rowniez przy kolach ustawionych do jazdy na wprost. A mianowicie jedziemy (toczymy sie) bez dodawania gazu na wstecznym i pulsacyjnie naciskamy (pukamy) kilkukrotnie na hamulec. Przy jezdzie do przodu jest mniej silne (25% natężenia). Zdarza sie w korku, przy staniu na swiatlach itp. Najgorzej jest przy skreceniu kol i na wstecznym (100% natężenia).

Objaw ten wystepuje zarowno na benzynie i na gazie. Na benzynie falowanie jest mniejsze, ale wciaz jest.

Sprawa zajmowalo sie juz kilku ludzi. Niektorzy z nich wysnuli twierdzenie, ze to przez LPG oczywiscie. Mówią - komputer sterujacy instalacja LPG nie moze dogadac sie z komuterem mercedesowkim. Tzn: gaz przestraja czas wtrysku benzyny i takie tam i robi sie niedobrze. Nie jestem tego taki pewien, bo problem z falowaniem pojawil sie po jakis 6 miesiacach po instalacji LPG. Jesli wiec instalacja jest "be" to dlaczego nie bylo falowania od poczatku?
Inni z madrych ludzi stawiaja na przepustnice. Popsuta, nalezy wymienic na nową - mowią...
Jasne, bo Mercedes ma ostatnio promocyjne rabaty na przepustnice do 124 320CE [zlosnik]

Facet od gazu zostal ostro przyparty do muru, wiec dokonal gruntownej dwudniowej rewizji swojej roboty. Gdy konczyl mial lzy w oczach, ale nawet przed Bogiem twierdzil bedzie ze wina nie lezy po stronie LPG. Nie wiem jak Bog, ale ja mu wierze bo siedzialem u niego przez te 2 dni.

Bylem niedawno w warszawskiej firmie ASEKO http://www.aseko.com.pl
Ludzi ci robia rozne cuda glownie z Mercami i BMW. Wgrywki nowych softów, programowanie, diagnostyka, kasowanie bledow etc. Sa niezli, bo robia to od lat. Bawili sie caly dzien. Wyeliminowali jako przyczne silnik krokowy i przeplywomierz, zdiagnozowali komputerem reszte. Na koniec wyciagneli przepustnice, umyli, wlozyli z powrotem, zaprogramowali. Problem prawie zniknal. Prawie... Tzn. jest lepiej, falowanie nie jest juz tak mocne jak bylo, ale jednak wciaz jest i nie daje zasnac spokojnie!

Ludzie blagam - POMOZCIE! bo zwariuje z tym falowaniem. Wszystkie rady mile widziane, wszelkie adresy cudotworcow rowniez. A moze ktos spotkal sie juz z podobnym problemem i wie co, jak i z czym?

Sorki, za dlugosc postu, ale chcialem opisac max szczegolow, a poza tym walcze z tematem od roku i musialem dac upust frustracji.

Za wszelkie odpowiedzi ukłony i pozdrowienia!
Alek

_________________
"bez gwiazdy nie ma jazdy"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 20, 2006 9:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Witam , nie chcę za bardzo się wypowiadać, ale jak ja swojego gazowałem to razem ze mną gazowali kumple dwa 124 i jednego 190 - wszystkie na wtryskach mechanicznych. Ja wsadziłem używaną instalację ze szrotu a oni legalnie w stacji instalację z komputerem. Ja jeżdżę bezproblemowo a oni cały czas jeżdżą na regulacje. Wszyscy musieli dokupić za 100 zł jakiś regulator wolnych obrotów, co pomogło, ale problemy mają ze spalaniem tzn. raz samochód weźmie 11 a czasem 18 litrów gazu.
Cały figiel w tym , że Tobie się ten objaw pojawia zarówno na gazie jak i na benzynie.
Słyszałem taki przypadek, że po wystrzeleniu gazu ugięło gostkowi przepustnicę i też robiło cuda z obrotami.

Napisz czy też masz wtrysk mechaniczny czy coś innego oraz jak jest z zapalaniem samochodu.

pzdr

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 20, 2006 10:02 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Kurcze, moze szukasz nie tam gdzie trzeba. Ja miałem problem z wolnymi obrotami i pomagały regulacje ale do końca to nie było to.
Sprawa się wyprostowała ostatecznie po wymainie wałka rozrządu! [szalone]
Był jusz mocno zjedzony na jednej krzywce, silnik pracował , miał moc ale świrował. Mechanior sam się zdziwił bo do zawieszenia się zaworu jusz niewiele brakowało.
Moze przyczyna jest czysto mechaniczna? ( zawory, stan popychaczy, rzeczony wałek albo coś jeszcze innego? :o )
Powodzenia!

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 20, 2006 10:25 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 05, 2005 5:41 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Wtrysk jest na listwie. Motor M104.

Jesli chodzi o rozrząd to nie tykałem. Auto ma 180 000 udokumentowanego przebiegu. Łańcuch ma I-szy stopień wyciągnięcia - sprawdzone. Robilem ostatnio uszczelke pod glowica, wiec gdyby cos bylo nie tak to by to cos chcieli naprawiac. Dziewica.

Jesli chodzi o spalanie. Na gazie 16 - 17 litrow na 100 km i tak jest od poczatku. Nigdy nie było większe ani mniejsze, ale przy tym motorze to raczej normalka. W trasie, jadac bez szalenstw, mozna zejsc do 12-13.

Jesli chodzi o odpalanie to bez wiekszych zastrzezen. Raz na 100 razy nie zaskoczy przy pierwszym razie. Kiedys (przed wymiana przewodow i swiec) przy odpalaniu na benzynie, a po jezdzeniu na gazie, byly problemy z paleniem. Odpalal za 2-3 razem.
Jedyne, co rzuca sie w oczy przy odpalaniu na cieplym silniku, to to ze obroty podksakuja przkraczajac 1000, a potem lekko falujac opadaja do stanu normalnego i motor pracuje juz rowno.

_________________
"bez gwiazdy nie ma jazdy"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 20, 2006 5:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Falowanie obrotów pochodzi zazwyczaj od uszkodzonej sondy lambda i na nia by wskazywało to,że taki sam objaw jest na Pb i lpg. Jeżeli obroty wskakuja powyżej 1000 i falują to może to byc równiez spowodowane uszkodzeniem potencjometru klapy spiętrzającej. Moim zdaniem na pewno instalacja lpg nie ma nic z tym wspólnego.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 20, 2006 5:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 05, 2005 5:41 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Jeżeli obroty wskakuja powyżej 1000 i falują


Obroty po odpaleniu nie utrzymaja sie ciagle powyzej 1000. Po odpalaniu, tak jak wczesniej napisalem, chwilowo przekraczaja 1000 obr., ale zaraz spadaja w sposob falujacy do stanu normalnej pracy tj. do 600-700 obr i potem motor pracuje rowno jak zamurowany. Ten skok i opadanie trwa doslownie kilka sekund.

_________________
"bez gwiazdy nie ma jazdy"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl