MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W201] Brak oswietlenia kabiny po otwarciu drzwi https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17069 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Pantera [ czw lut 16, 2006 3:04 pm ] |
Tytuł: | [W201] Brak oswietlenia kabiny po otwarciu drzwi |
witam Posiadam MB 190D 2.5L z 90 r i mam problem, przejawia sie on tym ze nie mam podświetlenia z przodu i tyłu kabiuny oraz w bagazniku, gdy otwieram które kolwiek dzwi w samochodzie, lampka pod sufitka jest dobra mozna przestawic w tryb czytania i podswietlania map, wszystkie wyłaczniki w dzwiach wyjmowałem i sprawdzałem sa ok, zarówki sa oczywiscie wszystkie dobre. Dodam jeszcze ze w bagazniku i w tylnej kabinie swieci sie non stop podswietlenie, musiałem je wyjac aby zaoszcedzic akumulator. |
Autor: | Gerri [ czw lut 16, 2006 6:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Brak oswietlenia kabiny po otwarciu drzwi |
Pantera pisze: witam
nie mam podświetlenia z przodu i tyłu kabiuny oraz w bagazniku Witam nowego forumowicza! Nie masz podświetlenia dlatego, bo jak sam napisałeś wyjąłeś żarówki! ![]() Napisz, czy jest alarm założony, i czy w lampce przedniej żarówka duża też jest wyjęta oraz jak zachowuje się lampka kontrolna pasów bezpieczeństwa. Pzdr. |
Autor: | Pantera [ czw lut 16, 2006 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
alarm jest ale nie działa jest odciety, lampka pod sufitka swieci na duzej i małej zarówce i razem duza i mała lampka os pasów nie działa. Wszystko było dobrze ale pewnego razu juz gdy otwieram dzwi niestety nic nie dziala a reszta jak wspomniałem zaczeła swiecic. ![]() |
Autor: | Gerri [ czw lut 16, 2006 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro jest alarm, to wszystkie lampki zostały połączone ze sobą, i usterka któregokolwiek czujnika drzwi spowoduje świecenie wszystkich lampek. Niejasna jest trochę sprawa lampki od pasów (czy tam również są wyjęte żaróweczki). Czy nie jest czasami włączony wyłącznik tylnej lampki (ten na desce rozdzielczej?) Muszę się przyznać, ![]() Jeżeli nie jest tam załączone, to wyjmuj po kolei i rozłączaj czujniki krańcowe - zacznij od tego pod maską silnika, po nim najbardziej podejrzana jest lampka tylnej klapy (tylko że tam musisz wyjąć wszystkie kabelki z lampki, która jest zespolona z wyłącznikiem) gdzie nawet nieprawidłowe połaczenie przewodów spowoduje taki objaw jak u Ciebie. Mogą być również przełamane przewody przy zawiasie tylnej klapy (w miejscu gdzie te przewody "pracują" przy ruchu klapy). P.S.: pisz trochę wyraźniej - zacząłem się zastanawiać co to jest "duża i mała lampka od pasów", nie mówiąc o pierwszym poście z nieświecącymi lampkami w których nie ma żarówek. Pzdr. |
Autor: | krzys124 [ pt lut 17, 2006 8:45 am ] |
Tytuł: | |
Wymien lampe w podsófitówce cała !! na inną , mialem podobnie , wymienilem i wszystko zagrało |
Autor: | Wookee [ pt lut 17, 2006 9:11 am ] |
Tytuł: | |
krzys124 pisze: Wymien lampe w podsófitówce cała !!
Dość radylane rozwiązanie, zwłaszcza że przyczyn może być parę. "Jeśli masz pod ręką drugą do testów" - taka mała propozycja na uzupełnienie. |
Autor: | Pantera [ pn lut 20, 2006 6:58 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdziłem wszystkie wyłaczniki oświetlenia wewnatz kabiny w kazdych dzwiach pokazałem to na schemacie dołaconym do tego postu czyli wyłacznik S17/3, S17/4, S17/5, S17/6 oraz punkty, lampy E15/1 ona jest chyba popsuta bo nie swieci kontrolka od pasów niestety narazie mie mam z kad wziaśc drugiej na podmiankę reszta w tej lampie jest dobra oraz lampy E15/3, E18/2 - czy maja zwarcie i czy sa przełamane kable nic takiego niema . Rozumien ze " Jeżeli nie jest tam załączone, to wyjmuj po kolei i rozłączaj czujniki krańcowe - zacznij od tego pod maską silnika, po nim najbardziej podejrzana jest lampka tylnej klapy" czujniki krancowe to wyłaczniki te które juz sprawdziłem, niestety nie wiem gdzie jest taki pod maska jak mozesz to powiedz kótry on jest na załaczonym schemacie. Nadal nie wiem co moze byc nie tak. http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11404 ... mat11a.jpg |
Autor: | Gerri [ pn lut 20, 2006 8:23 pm ] |
Tytuł: | |
Wyłącznik pod maską nie jest montowany fabrycznie, nie będzie więc występować na schemacie. Jest to wyłącznik montowany dodatkowo przy zakładaniu alarmu (chociaż nie jest wymagany, i nie jest powiedziane, że akurat jest założony w Twoim samochodzie) Jeżeli wszystko rzetelnie sprawdziłeś, to na odległość wiecej rad udzielić w stanie nie jestem. Dalej to już wyższa szkoła jazdy: znając rozłożenie kabli i rozpływ prądów można zdiagnozować uszkodzony element poprzez różnicę spadków napięcia na poziomie dziesiątek miliwoltów. Ale to wymaga pewnego doświadczenia w czytaniu schematów. Pzdr. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |