MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W202] kluczyk na podczerwień - wymiana baterii
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16932
Strona 1 z 2

Autor:  kubol [ pt lut 10, 2006 1:15 pm ]
Tytuł:  [W202] kluczyk na podczerwień - wymiana baterii

ktoś wie, jak wymienić baterię? mam jeden kluczyk i nie wiem, czy po wymianie bedzie działał? ponoć po włożeniu baterii trzeba go włożyć do stacyjki na jakiś czas i przekręcić zapłon??? i się zaprogramuje?

Autor:  VALENTINE123 [ pt lut 10, 2006 1:32 pm ]
Tytuł: 

Gerri kiedyś napisał:
,,Piloty infrarot wymagają synchronizacji. Robiłeś to? Dwukrotnie emitujesz sygnał w stronę odbiornika, we wkładce drzwi, lub nad lusterkiem, zależnie od wersji, i od tego momentu w ciągu 20 sekund musisz włożyć kluczyk do stacyjki i załączyć zapłon. Sprawdzenie kluczyka, szczególnie baterii polega na dłuższym naciśnięciu przycisku i przytrzymaniu ok dwóch sekund, pojawi się wtedy widzialny, czerwony impuls w oczku pilota. Drugi objaw słabych baterii w pilocie, jeżeli instalacja jest w porządku, /otwiera i zamyka/ jest taki, że przykładowo po otwarciu pilotem przez kilkanaście sekund migają obie kontrolki, czerwona i zielona,nie na przemian tylko razem- jest to również znak, że baterie w pilocie wymienić należy'

Autor:  kubol [ pt lut 10, 2006 1:48 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Gerri kiedyś napisał:
,,Piloty infrarot wymagają synchronizacji. Robiłeś to? Dwukrotnie emitujesz sygnał w stronę odbiornika, we wkładce drzwi, lub nad lusterkiem, zależnie od wersji, i od tego momentu w ciągu 20 sekund musisz włożyć kluczyk do stacyjki i załączyć zapłon. Sprawdzenie kluczyka, szczególnie baterii polega na dłuższym naciśnięciu przycisku i przytrzymaniu ok dwóch sekund, pojawi się wtedy widzialny, czerwony impuls w oczku pilota. Drugi objaw słabych baterii w pilocie, jeżeli instalacja jest w porządku, /otwiera i zamyka/ jest taki, że przykładowo po otwarciu pilotem przez kilkanaście sekund migają obie kontrolki, czerwona i zielona,nie na przemian tylko razem- jest to również znak, że baterie w pilocie wymienić należy'


Dzięki!
Pierwsza cześć wypowiedzi Gerri'ego dot. jak rozumiem synchronizacji po wymianie baterii.
Kwestia sprawdzania kluczyka - lusterko mam zwykłe i odbiornik w klamce czyli nic mi nie miga. Czerwone oczko w pilocie niedawno świeciło, teraz już nie.
Chyab trzeba zmienić baterię. Tylko jak się dostać do wnętrza, żeby nie posuć go? Zresztą już mam uszkodzony, ponieważ ułamaną mam blokadkę, ktora trzyma grot do awaryjnego otwierania drzwi i wysuwa mi się on bezwiednie (w ogóle go nie zabieram, żeby nie zgubić).

Autor:  gepcio124 [ pt lut 10, 2006 4:05 pm ]
Tytuł: 

otwierasz kluczyk, w zagłebieniu masz numer katalogowy i rysunek jak wsadzić nowe baterie. Wypchnij do góry część z rysunkiem baterii. Powinno wyskoczyć.

Autor:  VALENTINE123 [ pt lut 10, 2006 5:59 pm ]
Tytuł: 

Masz tu opis z rysunkami.

Obrazek
Obrazek

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt lut 10, 2006 6:03 pm ]
Tytuł: 

Kubol ma inny kluczyk..... to jest jakis z 124 lub 1 serii C....Kluczyk bedzie uruchamiał auto po wymianie ale synchronizacje trzeba robic.Były opisy na www.obd2.pl

Autor:  kubol [ pt lut 10, 2006 8:13 pm ]
Tytuł: 

zgadza sie, M4E masz rację !
mam ten nowszy kluczyk, taki zwężający sie ku końcowi

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ czw mar 30, 2006 12:30 am ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Sprawdzenie kluczyka, szczególnie baterii polega na dłuższym naciśnięciu przycisku i przytrzymaniu ok dwóch sekund, pojawi się wtedy widzialny, czerwony impuls w oczku pilota. Drugi objaw słabych baterii w pilocie....

Z tego co zrozumiałem to jeśli pojawi się ten czerwony impuls w oczku pilota to znaczy ze jest słaba bateria i tzreba ją wymienic. Dobrze zrozumiałem? Czy jest moge na odwrót? Bo mi się zapala czerwona lampka i nei wiem czy biec po baterie do sklepu czy nie ;)

Autor:  Gerri [ czw mar 30, 2006 11:22 am ]
Tytuł: 

Nowe kluczyki nie wymagają synchronizacji po wymianie baterii. Jak oczko świeci, to jest dobrze.

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ czw mar 30, 2006 1:43 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Nowe kluczyki nie wymagają synchronizacji po wymianie baterii.

Hmm no tak tylko ze ten mój kluczyk to zaś taki nowy to nei jest, bo z 94 roku. Te auto to w124 E300TD. Pilot wygląda jak ten pierwszy na żółtym rysunku u góry. A zresztą pokaże fotke :

Obrazek
Tylko zamek do drzwi mam taki śmieszny, bo stacyjka jest normalnei na kluczyk. Auto ma immobilaizer

Autor:  kubol [ czw mar 30, 2006 5:26 pm ]
Tytuł: 

Się wkur....em i w ASO mi wymienili. Dwie bateryjki, robota [zlosnikz] łącznie 24 zł. Bezstresowo, że cos ułamię lub nie bedzie działać. I nic nie trzeba było synchronizować, jak Gerri napisałeś po czasie.

Autor:  Gerri [ czw mar 30, 2006 7:54 pm ]
Tytuł: 

Synchronizacja w tym kluczyku który pokazałeś na zdjęciu jest potrzebna w przypadku, gdy wymiana baterii trwa dłużej niż jedną minutę (jest to zresztą wzmiankowane w skanie Valentine'a) Jeżeli oczko zaświeci na czerwono po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku, to bateria jest dobra. Jeżeli lampki odbiornika (czerwona i zielona) zaczynaja przy otwieraniu (lub zamykaniu) migać RAZEM > to znak, że baterie pilota trzeba wymienić.

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ czw mar 30, 2006 9:33 pm ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki Gerri teraz już wiem wszystko :)

Autor:  Kłapouchy [ pn cze 18, 2007 6:51 pm ]
Tytuł: 

Witam, koledze rozkodowały się dwa kluczyki i samochód stoi...
Po zmianie bat. dwa razy "strzeliłem" w czujke podczerwieni i następnie zapaliłem zapłon ale bez skutku.
Samochód to W124CE 95r

tak wygląda kluczyk : Obrazek

Wie ktoś jak to zaprogramować ??

Dzięki
Pozdrowionka

Autor:  Gerri [ czw cze 28, 2007 9:40 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Jeżeli oczko zaświeci na czerwono po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku, to bateria jest dobra.


Zrobiłeś taką próbę? Na razie nie wiemy, czy pilot w ogóle daje sygnał. Może po prostu źle wsadziłeś baterie...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/