MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Kilka pytan technicznych:)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=16790
Strona 1 z 1

Autor:  Rybaczenkow [ pt lut 03, 2006 6:49 pm ]
Tytuł:  Kilka pytan technicznych:)

1. w predkosciomierzu w przedziale o 0-40 km/h wskazowka lata mi w gore i w dol o jakies 10km. wymiana linki zalatwi sprawe?
2. do czego podlaczony jest wskaznik temp wody? do termostatu? i czy temp silnika 300D 70stC to nie zamalo? (obojetnie w jakich warunkach i predkosciach)
3.po przekroczeniu 80km/h zaczyna wyc most napedowy. jest jakis sposob zeby chociaz troche go wyciszyc? zmiana oleju cos da?
4.jade z jaka predkoscia, wciskam mocno pedal hamulca, auto hamuje jak powinno. jezeli w wcisne go jeszcze raz zaraz po tym jak poprzednio hamowalem sila hamowania jest znacznie slabsza. czy moze byc to nieszczelnosc w polaczeniu pompy z serwem?
5.bawilem sie ostatnio licznikiem (spalila sie lampa podswietlenia) i zrobilem male zwarcie bo wskazowka paliwa pokazywala Full, gdy podlaczylem wszystko jak nalezy wsazowka praktycznie nie podnosi sie, tzn zaleje kilkanascie litro a ona prawie lezy. dodam ze rezerwa zaswieci jak nalezy..

Autor:  dejnekas [ pt lut 03, 2006 6:54 pm ]
Tytuł:  Re: Kilka pytan technicznych:)

Rybaczenkow pisze:
4.jade z jaka predkoscia, wciskam mocno pedal hamulca, auto hamuje jak powinno. jezeli w wcisne go jeszcze raz zaraz po tym jak poprzednio hamowalem sila hamowania jest znacznie slabsza. czy moze byc to nieszczelnosc w polaczeniu pompy z serwem?
.


To jest efekt tzw fadingu. czyli oznaczac moze, ze masz stary płyn hamulcowy z dużą juz zawartością H2O. Należy przyn zmienić na dobry markowy z wysoką temperaturą wrzenia.
Pozdrawiam,

EDIT:
dejnekas pisze:
Rybaczenkow pisze:
4.jade z jaka predkoscia, wciskam mocno pedal hamulca, auto hamuje jak powinno. jezeli w wcisne go jeszcze raz zaraz po tym jak poprzednio hamowalem sila hamowania jest znacznie slabsza. czy moze byc to nieszczelnosc w polaczeniu pompy z serwem?
.


To jest efekt tzw fadingu. czyli oznaczac moze, ze masz stary płyn hamulcowy z dużą juz zawartością H2O. Należy przyn zmienić na dobry markowy z wysoką temperaturą wrzenia.
Pozdrawiam,


Przecztałem to co napisałem i nie wiem czy Ci dobrze doradziłem.

Autor:  Rybaczenkow [ pt lut 03, 2006 6:59 pm ]
Tytuł: 

mysle ze to nie to bo ostatnio pekl mi przewod i wyciekl caly plyn, nalalem DOT4. a hamowanie juz nie dzialalo dluugo wczesniej

Autor:  Wojtek123 [ sob lut 04, 2006 12:38 am ]
Tytuł: 

Rybaczenkow pisze:
1. w predkosciomierzu w przedziale o 0-40 km/h wskazowka lata mi w gore i w dol o jakies 10km. wymiana linki zalatwi sprawe?


Może to być wina linki.


Rybaczenkow pisze:
2. do czego podlaczony jest wskaznik temp wody?


Do czujnika wkręconego w głowicę.


Rybaczenkow pisze:
i czy temp silnika 300D 70stC to nie zamalo?


Za mało, powinien mieć koło 80


Rybaczenkow pisze:
3.po przekroczeniu 80km/h zaczyna wyc most napedowy. jest jakis sposob zeby chociaz troche go wyciszyc? zmiana oleju cos da?


Tutaj nie wiele się da zdziałać, może troszeczke go wyciszą jakieś preparaty.


Rybaczenkow pisze:
4.jade z jaka predkoscia, wciskam mocno pedal hamulca, auto hamuje jak powinno. jezeli w wcisne go jeszcze raz zaraz po tym jak poprzednio hamowalem sila hamowania jest znacznie slabsza. czy moze byc to nieszczelnosc w polaczeniu pompy z serwem?


Może się po prostu układ jest zapowietrzony?

Autor:  Rybaczenkow [ sob lut 04, 2006 1:21 am ]
Tytuł: 

Zapowietrzony tez nie bo odpowietrzalem ponalaniu nowego plynu.

Co zrobic zeby temp miala 80st?

EDIT: Dodam jeszcze ze zaraz po zapaleniu zamochodu hamulce tez nie dzialaja jak trzeba, dopiero po chwili sie "naladuja"

Autor:  lysy2 [ pn lut 06, 2006 9:09 am ]
Tytuł:  Re: Kilka pytan technicznych:)

Rybaczenkow pisze:
1. w predkosciomierzu w przedziale o 0-40 km/h wskazowka lata mi w gore i w dol o jakies 10km. wymiana linki zalatwi sprawe?
2. do czego podlaczony jest wskaznik temp wody? do termostatu? i czy temp silnika 300D 70stC to nie zamalo? (obojetnie w jakich warunkach i predkosciach)
3.po przekroczeniu 80km/h zaczyna wyc most napedowy. jest jakis sposob zeby chociaz troche go wyciszyc? zmiana oleju cos da?
4.jade z jaka predkoscia, wciskam mocno pedal hamulca, auto hamuje jak powinno. jezeli w wcisne go jeszcze raz zaraz po tym jak poprzednio hamowalem sila hamowania jest znacznie slabsza. czy moze byc to nieszczelnosc w polaczeniu pompy z serwem?
5.bawilem sie ostatnio licznikiem (spalila sie lampa podswietlenia) i zrobilem male zwarcie bo wskazowka paliwa pokazywala Full, gdy podlaczylem wszystko jak nalezy wsazowka praktycznie nie podnosi sie, tzn zaleje kilkanascie litro a ona prawie lezy. dodam ze rezerwa zaswieci jak nalezy..

ad.1
może być to linka - spróbuj ją najpierw nasmarować w pancerzu
ad.2
jak pisali koledzy - czujnik jest w bloku. może być niesprawny czujnik lub termostat. optymalna temp. to 85'C. termostat jak i czujnik łatwo wymienić samemu. termostat wyjmij i sprawdź, czy działaw perłnym zakresie (wrzucasz do gotującej się wody, a potem wyjmujesz i patrzysz czy się rozkurczył na całą dł.) ew. podmień na inny od kolegi
ad.3
nic nie poradzisz - daj głośniej radio [zlosnik]
ad.4
czy ubywa Ci płynu hamulcowego?
jak nie, to masz prawdopodobnie nadwyrężoną membranę lub jakiś inny element przy wspomaganiu ham.
ad.5
kombinuj. przejrzyj układ, czy nic nie jest spalone (ścieżki z tyłu licznika) i czy są dobre styki. poprostu metodą organoleptyczną :)

Autor:  art0 [ pn lut 06, 2006 9:23 am ]
Tytuł: 

albo vakum padlina , albo odrotnie podłączona stacyjka [ gaszenie ] , brak zaworka

Autor:  Ocet [ wt lut 07, 2006 3:17 pm ]
Tytuł:  Re: Kilka pytan technicznych:)

lysy2 pisze:
ad.2
jak pisali koledzy - czujnik jest w bloku. może być niesprawny czujnik lub termostat. optymalna temp. to 85'C. termostat jak i czujnik łatwo wymienić samemu. termostat wyjmij i sprawdź, czy działaw perłnym zakresie (wrzucasz do gotującej się wody, a potem wyjmujesz i patrzysz czy się rozkurczył na całą dł.) ew. podmień na inny od kolegi


Może być jeszcze słaby kontakt czujnik - przewód, albo gdzieś nadtarty przewód. Przeczyść styki. Sprawdź przejście przewodu przez ścianę ogniową.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/