MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pali mniej LPG !?! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=1676 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Brandon [ sob sty 18, 2003 1:32 am ] |
Tytuł: | Pali mniej LPG !?! |
Słuchajcie Znawcy i Nieznawcy!!!! dzisiaj wycztałem w 1 z mądrych podręczników iż im więkrza temp. pocz. mieszanki tym lepsze spalanie gazu!!!! mesio ma temp. ok. 84 st.C więc obłożyłem reduktor styropianem ( wycinanki i rzeźby z wzorkami) i tu!!!! => silnik temp. w ogóle nie zmienił, a autko do 80km/h bez zmian. powyżej 80 jakby lepies przyspieszało ![]() Więc zeby zaradzić problemowi ![]() Osiągi jakby te same co wześniej!!!! co za tym idzę , (mam nadzieję) zmniejszenie spalania !!!!!! dowiem się tego przy kolejnym tankowaniu! ![]() |
Autor: | Wrobel [ sob sty 18, 2003 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
No własnie! Cytuj: dowiem się tego przy kolejnym tankowaniu!
Z tym to bywa róznie. Czasami kręcąc w jedną i w drugą spalanie i tak rośnie ![]() ![]() A kiedyś złościłem sie ,że Honda paliła mi 12 gazu ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | airkomin [ sob sty 18, 2003 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Podgrzewając rozrzedzasz powietrze, czyli zmniejszasz współczynnik nadmiaru powietrza, czyli z termodynamicznego i chemicznego punktu widzenia pogarszasz warunki, rozwalasz sprawność itd.(chociaż ZI wymaga wzbogacenia mieszanki przy mocy maksymalnej, więc coś tu się kłóci). Cholera wie jednak jak jest naprawde (gdzieś dzwonią, ale dopiero po następnym semestrze bedę wiedział z której strony) . Faktem jest, że uboga mieszanka pali się przewlekle, czyli może popsować nieco grzybki wydechowe, więc może faktycznie lepiej... Ciężko wyrokować... Co to za podręcznik? |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ sob sty 18, 2003 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
Komin, czyżbyś zaczynał prowadzić rozpoznanie w temacie gazu ?? ![]() |
Autor: | Brandon [ ndz sty 19, 2003 12:04 pm ] |
Tytuł: | |
Przykład: opel Vectra 1,6 pali 6,8 l benzyny lub 7,0 l gazu na 100 km W116 z m110 ok. 13 l benz lub 20 l gazu na 100 km. opel ma średnią temp silnika 95 - 97 st C W116 ma zawsze(przynajmniej moja) 84 st C Z gazem chodzi o to, że rozprężanie adiabatyczne gazu jest procesem endotermicznym, dlatego ogrzewamy reduktor. Ja jedynie zmniejszyłem utratę ciepła z reduktora. latem spalanie spada do 17 l, wiadomo że część zależy od gazu bogatszego w butan, ale też wiele od temperarury. jeszcze nie wyjeźdiłem gazu i wyników nie mam. |
Autor: | Wrobel [ ndz sty 19, 2003 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
W lecie silnik sie szybciej nagrzewa, wolniej chłodzi,wszystkie elementy są bardziej nagrzane i to ma decydujący wpływ na spadek spalania. A gdyby zmienic termostat na trzymający wyższą temperaturę? |
Autor: | Kowal [ ndz sty 19, 2003 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
Ogrzewanie reduktora to jedno, ale co z powietrzem zasysanym przez silnik??? Takie eksperymenty są bardzo trudne do przeprowadzenia: 1. W zimie zwiększa się ilość propanu w mieszance gazu. (Dla wyjaśnienia propan=wybucha butan=pali się i łagodzi skutki "wybuchu") konkluzja za dużo propanu i ![]() ![]() 2. Różna "kaloryczność" gazu na różnych stacjach LPG. 3. Nawet na tej samej stacji po nowej dostawie jakość gazu może być inna. 4. Na jakość spalania się mieszanki ma wpływ również wilgotność powietrza oraz jego temperatura. (Mrozy nie przeszkadzają przy odpalaniu na gazie tak jak ma to miejsce w przypadku benzyny) Stąd nie ma konieczności używania ("przymykacza" lub jak kto woli "mieszalnika" powietrza ciepłego z zimnym, występuje takie cudo w silnikach pędzonych gaźnikiem lub zespołem kilku gaźników powszechnie stosowane w samochodach amerykańskich.). W skrócie gaz kładzie "lachę" na temperature powietrza, ale nie kładzie "lachy" na swoją w nim zawartość (ilościową/procentową). ![]() Tak więc aby to wszystko zagrało to musisz w jeden dzień przejechać na takim samym odcinku drogi przy tej samej pogodzie tankując na tej samej stacji gaz z tej samej dostawy. Trudne, ale wykonalne ![]() |
Autor: | Brandon [ ndz sty 19, 2003 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
więc będzie wykonalne. Zazwyczaj jak wkręca się śrubę na wężu z miesznką, to spada zużycie, potem osiągi. Ja na dzieńdobry, po ogrzaniu silnika skręciłem o ok. 1 obrót. Dodatkowo, zwróce uwagę na to iż przed skręceniem śruby, ale po "ociepleniu reduktowa" obroty spadły, po wyrównaniu śrubą powróciły do normy. Co do powietrza, dolotowego do kolektora, to nie mam żadnej rury idącej znad kolektora wyd. usunąłem również termostat kierujący strumieniem powitrza. W klapce w gaźniku , tej o której mówiłeś mam 2 dziurki , ok. 1,2 ccm każda. Nie mogę się sam doczekać wyników eksperymentu. ![]() ![]() |
Autor: | Buli [ pn sty 20, 2003 10:40 am ] |
Tytuł: | |
Brandon, Przeraziłeś mnie spalaniem M110. Mój M110.983 pali nie wiem ile benzyny, ale jeśli gazu spali 15l to bardzo mnie smuci. Zazwyczaj oscyluje pomiędzy 13.5, a 14.5. Pozdrawiam. |
Autor: | Wrobel [ pn sty 20, 2003 2:33 pm ] |
Tytuł: | |
To sie chłopie ciesz nawet z 16!!! ![]() Masz chyba gaźnikwy, a one lepiej są przystosowane do mieszania mieszanki ![]() |
Autor: | Buli [ wt sty 21, 2003 1:33 pm ] |
Tytuł: | |
Wrobel jesteś w błędzie. Mam D-jetronic. Przy dzisiejszym tankowaniu wyszło 13.8l!!! Przejechałem już na gazowni ok.30tys. Bez regulacji i zmian w spalaniu oraz osiągów. |
Autor: | Brandon [ śr sty 22, 2003 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem prawda leży po środku. Kiedyś były czasy, jak moja 116 paliła też ok. 14 l /100 , ale uległo to zmianie od razu po założeniu "sportowego" komina. podskoczyło od razu do ok. 17l / 100. I około tego się waha latem. Zimą jak już pisałem wcześniej , zużycie trochę wzrasta. OTO wynik doświadczenia !!!! Po patentowym ociepleniu reduktora spalanie spadło do niecałych 18 l /100 !!!!!! To jest tyle ile to autko , przy mojej jeździe powinno wziąć. Wniosek: spalanie spadło !!!! o ok. 1,8 litra !!!! coś jednak w tym jest. Spróbuję przeprowadzic to doświadczenie na VW GOLFie kolegi. Zobaczymu na efekty. |
Autor: | Wrobel [ ndz sty 26, 2003 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Wrobel jesteś w błędzie. Mam D-jetronic. Przy dzisiejszym tankowaniu wyszło 13.8l!!! Przejechałem już na gazowni ok.30tys. Bez regulacji i zmian w spalaniu oraz osiągów.
Bardzo sie w takim razie ciesze ![]() Opisz technicznie i obrazowo swoją instalację, typy jej elementów. Gdzie ją robiłeś? Gratuluje silnika i instalacji. O takim niskim spalaniu mało sie słyszy ![]() Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |