MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 10:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 29, 2006 4:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Zaczne odtego ze chodzi o Mercedesa 126 z silnikiem 300D z auta W123

1. przy rozgrzanym silniku (nawet podczas postoju) przy 10st. mrozie z nawiewu leci mi letnie powietrze, podczas gdy nawiewy mam ustawione na max. cieplo. W ogole to na wskazniku temp zadko kiedy wynosi ona 80st. C, przewaznie jest ok. 70, czy moze bs to spowodowane tym ze silnik i licznik pochodza z innego modelu auta?

2. jezeli chodzi o podcisnienie to gdzie znajduje sie jakis "trojnik"? i za co wogole odpowiada te podcisnienie? z tego co mi wiadomo to za zapalenie i gaszenie silnika, regulacje swiatel, centralny zamek, i cos ze skrzynia biegow. Jesli chodzi o te rzeczy to regulacja swiatel nie dziala, centralny zamek rowniez, a zeby zapalic silnik musze przekrecic kluczyk w stacyjce do zapalenia klontrolek, przekrecic w 2 strone zeby zgasly i znow przekrecic juz do uruchomienia silnika,za 1 razem slinik nie odpala. Skrzynia biegow tez nie dziala jak powinna ale to podobno wina calkiem czegos innego.
Prosze o wszelkie uwagi i wskazowki


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 5:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 21, 2004 5:43 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Może cię nie pociesze...
Ale jeżeli kupiłeś w126 z Wrocławia w którym powinno pracować v8 560 to ten pojazd to straszna rzeźba..

_________________
Pozdrawiam.
-------------------
w115 200D, w123 250 E, w123 230 E, w123 240 D , R107 560 SL , R107 380 SL

A1BRH+ Blood gruppe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 5:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Normalnie to central powinien być podłączony do pompy,która mieści się we wnęce koła zapasowego(126),natomiast inne urządzenia podciśnieniowe z silnika.W 300D przewód z pompy podciśnienia do serwa,do którego podłączona jest reszta:w twoim przypadku lampy i pompa wtryskowa przez stacyjkę.To normalnie,ale co jest u ciebie stworzone?zamiast kręcić kluczykiem zamień przewody podciśnieniowe na stacyjce.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 5:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Nie, auta nie kupilem we wroclawiu. U mnie z serwa idzie do silnika jeden gruby przewod a na nim jest trojnik z ktorego wychodzi cienki przewod biegnacy do stacyjki, a ze stacyjki do gaszka, innych przewodow tam nie ma. A co ma dac zamiana przewodow w stacyjce?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 5:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Do tego wszystkiego dodam jeszcze ze na tym grubym przewodzie znajduje sie zaworek ktory przepuszcza powietrza tylko w jedna strone ( w kierunku silnika o ile dobrze pamietam).
Nie wiem czy to ma z tym wszystkim cos wspolnego ale hamulce sa niezbyt dobre, tzn pedal jest dosyc twardy i trzeba uzyc duzej sily zeby mocno zahamowac.

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 6:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Rybaczenkow pisze:
A co ma dac zamiana przewodow w stacyjce?


Przewód idący do "zdychawki" na pompie wtryskowej ma być na króćcu umieszczonym "bliżej" stacyjki. Powód jest prosty: w momencie zgaszenie auta w przewodzie prowadzącym do pompy gromadzi się podciśnienie; żeby uruchomić auto, ten przewód trzeba połączyć z atmosferą, żeby się "napowietrzył". Taką możliwość daje właśnie króciec, który zazwyczaj (np. w 124 i 201) oznaczony jest niebieską kropką i znajduje się bliżej korpusu stacyjki. Przewód prowadzący ze stacyjki do zdychawki to w oryginale brąz z z niebieskim paskiem.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 6:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 29, 2006 3:47 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
wlasnie , ja tez mam podobnie jesli chodzi o grzanie ( 70 stopni , na jalowym biegu i leci z nawiewu zaledwie letnim powietrzem) , natomiast jak dodam gazu , czy tez podczas jazdy dziala nadmuch ciepla prawie normalnie , tylko ze cieplo jest ustawione na max a leci cieple powietrze...

EDIT: dodam ze moj mercedes to e 290 d w 210


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 6:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
A gdzie jest nagromadzone te cale cisnienie? i gdzie znajduje sie pompa?
wciaz czekam na uwagi dotyczace innych problemow [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 7:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
adler1934 pisze:
Normalnie to central powinien być podłączony do pompy,która mieści się we wnęce koła zapasowego(126),natomiast inne urządzenia podciśnieniowe z silnika.W 300D przewód z pompy podciśnienia do serwa,do którego podłączona jest reszta:w twoim przypadku lampy i pompa wtryskowa przez stacyjkę.To normalnie,ale co jest u ciebie stworzone?zamiast kręcić kluczykiem zamień przewody podciśnieniowe na stacyjce.


wlasnie zamienilem przewody cisnieniowe w stacyjce. auto pali jak nalezy [zlosnikz] tylko teraz jest maly problem z gaszeniem.. przekrece kluczyk i minie jakies 7sekund zanim auto zgasnie, tj traci moc nie reguje na dodanie gazu i powoli 'zdycha'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 7:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli chodzi o ciepłote auta to dzisiaj w ciągu dnia auto momentalnie sie rozgrzało. Wskazówka była blisko 80 po przejechaniu 10km. Fakt ze auto stało w garazu gdzie jest +18. W trasie z radomia do warszawy przy szybkości 110-120 w aucie z ogrzewaniem na maxa była sauna. Siedząc w swetrze i kurtce musialem prawie wyłaczyć to ogrzewanie do polowy i co jakisz czas chłodzić sie środkowymi wlotami.
A z kratek z dmuchawą na I czy w czasie postoju czy podaczas jazdy powietrze gorące jak z farelki.

_________________
matiej
W123 300D Automatik
SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 9:08 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Rybaczenkow pisze:
na nim jest trojnik z ktorego wychodzi cienki przewod biegnacy do stacyjki


To cienkie wyjście z trójnika lubi się zapychać - weź igłę i udrożnij. Ponieważ jest słaby hamulec, może być również kłopot z pompą wspomagania lub nieszczelnością serwa.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 9:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
nei pisze:
cieplo jest ustawione na max a leci cieple powietrze...


Naprawdę - zamiast odgrzewać stare tematy (było: parę dni temu!) wystarczy użyć WYSZUKIWARKI
To takie urządzenie, że jak wpisze się szukane słowo, to pojawi się na przykład:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewanie

lub to:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewanie

i to:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewanie

i to:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewanie

I masę innych. Zajęło mi to kilka minut (łącznie z czytaniem postów) :evil:

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 9:34 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Rybaczenkow pisze:
A gdzie jest nagromadzone te cale cisnienie? i gdzie znajduje sie pompa?
[zlosnik]


Pytanie małego dziecka: skoro z serwa wychodzi przewód, to wiadomo, że na drugim jego końcu jest pompa usytuowana na silniku. Skoro od przewodu nie odchodzi żaden dodatkowy gruby przewód, to znaczy że żaden obcy element (typu zbiornik) podłączony nie jest. Przy tak nikłej znajomości budowy samochodu zastanowiłbym się, czy nie skorzystać z pomocy mechanika...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 30, 2006 12:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Gerri pisze:
wystarczy użyć WYSZUKIWARKI

Po co? Klepać, klepać i jeszcze raz klepać, oto najwygodniejszy modus operandi :D

Kolego nei, dodam, że edytowałem Twój post - używaj opcji zmień, jak Ci się coś przypomni po minucie, czy nawet kilkunastu. Następnym razem będzie punktacja za spam.

Pozdr., wookee.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 30, 2006 2:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sty 25, 2006 11:19 pm
Posty: 6
po pierwsze to jak mozna skrzywdzic 126 silnikiem diesla :) w 123 slabo grzeje jak jest malo wody w ukladzie chlodzacym albo brak termostatu wzglednie zawieszony lub nawiercony tez sie z takim czyms spotkalem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl