MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Duze spalanie gazu w 280E. Nowe zastosowanie doniczki.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=15668
Strona 1 z 1

Autor:  mikolab [ ndz gru 04, 2005 5:36 pm ]
Tytuł:  Duze spalanie gazu w 280E. Nowe zastosowanie doniczki.

Czesc!

Spokojnie jezdzac (wiem ze kazdy inaczej jezdzi "spokojnie", ale to akurat jazda bez wciskania gazu do oporu, nie uzywanie wysokich obrotow, taka kulturalna mila jazda) panna mercedes lyka sobie 19 litrow LPG na setke... Przy bardziej agresywnej jezdzie wzrost nie jest duzy, pali ponizej 20 na 100. Raz lyknela jakies 22/100, ale to przy jezdzie ok. 150-160 kmh. Czytajac forum i wypowiedzi innych uzytkownikow M110 doszedlem do wniosku ze jednak spalanie mam odczuwalnie wieksze. Mialem nadzieje (a jak wiadomo nadzieja matka..... ;) ) ze podczas spokojnej jazdy zmieszcze sie w 15-16 l/100km, a tu heca i ponizej 18 jakbym nie jezdzil zejsc nie moge :( Zajrzalem pod maske i juz chyba wiem dlaczego ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Takiego zastosowania doniczki jeszcze nie widzialem... No ale czlowiek uczy sie cale zycie... Juz sie nie dziwie ze mi tyle pali :| Przeraza mnie ten mikser przyslaniajacy caly dolot... W ciagu tygodnia wybiore sie do jakiegos "szanowanego" gazownika (bo ta instalacje jakis pacan widac montowal) i pogadam o zmianie miksera i regulacji.

Pytanie do kolezanek i kolegow z zagazowanymi 280-tkami na wtrysku - jak macie rozwiazana instalacje? Tez takie rzezby jak u mnie? Komu pali najmniej i na jakim mikserze? ;) Oczywiscie przy spelnianiu norm emisji... ;P

Autor:  Radunio [ ndz gru 04, 2005 6:40 pm ]
Tytuł: 

Witam.

W te wakacje mialem wymieniana calutka instalacje LPG. Poprzednia byla tragiczna! Jako przyklad podam reduktor do pojemnosci 1, 6 przy 2, 8 Grrrr!!!! Wiec rzezba, owszem, byla. Teraz wszytsko jest PRO :) I chodzi odpowiednio lepiej :):):) Co do spalania, to przy takiej emeryckiej jezdzie czyli 80- 120 km/h w "trasie" pali ok 15 litrow LPG. Mysle, ze nawet przy ostrej jezdzie nie spalilem wiecej niz 18. Cala instalacja dziala ,odpluc odpukac, doskonale, ale z racji tego, ze to pewna profanacja, dalej chwalil jej nie bede :P

Udaj sie do odpowiedniego warsztatu i zrob z tym porzadek, szkoda silnika...

Ps. Wiem, ze do tego ostatniego zdania sie ktos zaraz pryczepi, wiec... wiem, wiem wogole na LPG szkoda motoru :) Ale jesli juz musi byc, to musi byc to zrobione porzadnie!

Autor:  Marcin S [ ndz gru 04, 2005 7:12 pm ]
Tytuł: 

Radunio pisze:
Ps. Wiem, ze do tego ostatniego zdania sie ktos zaraz pryczepi, wiec... wiem, wiem wogole na LPG szkoda motoru :) !


tylko niezapominaj o właściwościch fizyczno-chemicznych LPG
np: liczba oktanowa - ok 110
liczby centanowej nie pamiętam

zawsze coś ma swoje wady i zalety...

Autor:  Noon [ ndz gru 04, 2005 8:23 pm ]
Tytuł:  Re: Duze spalanie gazu w 280E. Nowe zastosowanie doniczki.

Witka,

Moje M110 po mieście pali 20 L gazu , jazda nieoszczędzająca ale też bez przesady (na trasie nie miałem jeszcze okazji sprawdzić). Mikser mam nieco inny niż montowany zazwyczaj w MB, nie jest to "bunkier" (czyli typ palnikowy) taki jak u ciebie tylko typu "uzupełniającego" (tak to się chyba nazywa ale mogę się mylić) i z tego co wiem ma większą średnicę więc mniej dławi przepływ.

Co do tej doniczki to faktycznie ktoś się postarał [zlosnik] ale przynajmniej wiadomo co jest grane a nie np. szmata w obudowie filtra jak u niektórych :)[/list]

Autor:  michau [ ndz gru 04, 2005 9:13 pm ]
Tytuł: 

Hej

Ja mam taki mikser:
Obrazek

Podobno jest niespecjalny, ale mi pali okolo 17l lpg/100km i nie mam wiekszych problemow z instalacja. Wlot powietrza u mnie nie jest chyba zwezony, ale jest rurka, ktora wlot powietrza kieruje na bok.

Autor:  and6412 [ pn gru 05, 2005 1:10 am ]
Tytuł: 

Ad mikolab.
Ale olej to silniczek Ci łyka aż miło ;-) Prawda?? Że żebym się czepiał, ale tak zagnojonej obudowy filtra to ja jeszcze nie widzialem ;-)

Autor:  mikolab [ pn gru 05, 2005 12:18 pm ]
Tytuł: 

co prawda to prawda ;) ale ja do tego nie doprowadzilem, ja tym jezdze dopiero od miesiaca ;> Cisnienie mi sie bardzo nie podoba, jak osiagnie temp. normalna to cisnienie w wskazoweczka niemilosiernie opada na 1,2-1,0, jak go przegonie to nawet 0,8 (wszystko na D, na N i P jakies 0,3-0,5 wiecej). Coz tu poczac. Ale wiecej cieknie dolem niz spala ;) Obadalem skad cieknie i na szczescie leci tylko z koncow wezow od chlodnicy oleju, zarowno przy chlodnicy jak i przy bloku. Ktos juz to wymienial? Jakies cenne wskazowki? Chociaz akurat tam to nic sie nie powinno dac popsuc. Sa tam jakies magiczne czesci ktore trzeba kupic podczas wymiany?

Autor:  michau [ pn gru 05, 2005 12:37 pm ]
Tytuł: 

mikolab pisze:
Cisnienie mi sie bardzo nie podoba, jak osiagnie temp. normalna to cisnienie w wskazoweczka niemilosiernie opada na 1,2-1,0, jak go przegonie to nawet 0,8 (wszystko na D, na N i P jakies 0,3-0,5 wiecej).


Cisnienie zawsze oceniaj na P lub N. Podobno M110 maja niskie cisnienie, ale zasada jest taka, ze podczas jazdy wskazowka powinna byc na 3. Uwazam zatem, ze nie masz sie czym martwic. U mnie przedstawia sie to bardzo podobnie.

Pozdrawiam

Autor:  mikolab [ pn gru 05, 2005 4:27 pm ]
Tytuł: 

No to mnie troche pocieszyles. Podczas jazdy jest 3. Chociaz dzisiaj jak jechalem sobie ze stala predkoscia 45-50kmh (czyli czworeczka juz chyba byla i niskie obroty), to bylo 2,5, przy minimalnym zwiekszeniu obrotow wskakiwalo na 3. Ale nie martwie sie ;) Druga sprawa ze ten silniczek ma licznikowo przekulane ponad 310kkm. Jaki Ty (michau) masz przebieg? Tez na LPG smigasz?

Autor:  michau [ pn gru 05, 2005 4:35 pm ]
Tytuł: 

mikolab pisze:
No to mnie troche pocieszyles. Podczas jazdy jest 3. Chociaz dzisiaj jak jechalem sobie ze stala predkoscia 45-50kmh (czyli czworeczka juz chyba byla i niskie obroty), to bylo 2,5, przy minimalnym zwiekszeniu obrotow wskakiwalo na 3. Ale nie martwie sie Druga sprawa ze ten silniczek ma licznikowo przekulane ponad 310kkm. Jaki Ty (michau) masz przebieg? Tez na LPG smigasz?


Jak jade ze spacerowa predkoscia, ale na IV, tez cisnienie jest ponizej 3, ale po dodaniu gazu, podobnie jak u Ciebie wskakuje na 3. Tez mam LPG, co zreszta mozna wywnioskowac z mojego wczesniejszego postu w tym watku (fotka miksera) [oczko]. Licznik pokazuje, ze moje auto przejechalo okolo 280 000km, ale ile w tym prawdy? ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/