MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 3:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 04, 2005 5:36 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 14, 2005 12:43 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Czesc!

Spokojnie jezdzac (wiem ze kazdy inaczej jezdzi "spokojnie", ale to akurat jazda bez wciskania gazu do oporu, nie uzywanie wysokich obrotow, taka kulturalna mila jazda) panna mercedes lyka sobie 19 litrow LPG na setke... Przy bardziej agresywnej jezdzie wzrost nie jest duzy, pali ponizej 20 na 100. Raz lyknela jakies 22/100, ale to przy jezdzie ok. 150-160 kmh. Czytajac forum i wypowiedzi innych uzytkownikow M110 doszedlem do wniosku ze jednak spalanie mam odczuwalnie wieksze. Mialem nadzieje (a jak wiadomo nadzieja matka..... ;) ) ze podczas spokojnej jazdy zmieszcze sie w 15-16 l/100km, a tu heca i ponizej 18 jakbym nie jezdzil zejsc nie moge :( Zajrzalem pod maske i juz chyba wiem dlaczego ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Takiego zastosowania doniczki jeszcze nie widzialem... No ale czlowiek uczy sie cale zycie... Juz sie nie dziwie ze mi tyle pali :| Przeraza mnie ten mikser przyslaniajacy caly dolot... W ciagu tygodnia wybiore sie do jakiegos "szanowanego" gazownika (bo ta instalacje jakis pacan widac montowal) i pogadam o zmianie miksera i regulacji.

Pytanie do kolezanek i kolegow z zagazowanymi 280-tkami na wtrysku - jak macie rozwiazana instalacje? Tez takie rzezby jak u mnie? Komu pali najmniej i na jakim mikserze? ;) Oczywiscie przy spelnianiu norm emisji... ;P

_________________
<b>Mikołaj</b>
W123 280E 1982r. thistle green metallic
www.apoznanski.pl - automobilklub poznański


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 6:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Witam.

W te wakacje mialem wymieniana calutka instalacje LPG. Poprzednia byla tragiczna! Jako przyklad podam reduktor do pojemnosci 1, 6 przy 2, 8 Grrrr!!!! Wiec rzezba, owszem, byla. Teraz wszytsko jest PRO :) I chodzi odpowiednio lepiej :):):) Co do spalania, to przy takiej emeryckiej jezdzie czyli 80- 120 km/h w "trasie" pali ok 15 litrow LPG. Mysle, ze nawet przy ostrej jezdzie nie spalilem wiecej niz 18. Cala instalacja dziala ,odpluc odpukac, doskonale, ale z racji tego, ze to pewna profanacja, dalej chwalil jej nie bede :P

Udaj sie do odpowiedniego warsztatu i zrob z tym porzadek, szkoda silnika...

Ps. Wiem, ze do tego ostatniego zdania sie ktos zaraz pryczepi, wiec... wiem, wiem wogole na LPG szkoda motoru :) Ale jesli juz musi byc, to musi byc to zrobione porzadnie!

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 7:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Radunio pisze:
Ps. Wiem, ze do tego ostatniego zdania sie ktos zaraz pryczepi, wiec... wiem, wiem wogole na LPG szkoda motoru :) !


tylko niezapominaj o właściwościch fizyczno-chemicznych LPG
np: liczba oktanowa - ok 110
liczby centanowej nie pamiętam

zawsze coś ma swoje wady i zalety...


Na górę
Post: ndz gru 04, 2005 8:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Witka,

Moje M110 po mieście pali 20 L gazu , jazda nieoszczędzająca ale też bez przesady (na trasie nie miałem jeszcze okazji sprawdzić). Mikser mam nieco inny niż montowany zazwyczaj w MB, nie jest to "bunkier" (czyli typ palnikowy) taki jak u ciebie tylko typu "uzupełniającego" (tak to się chyba nazywa ale mogę się mylić) i z tego co wiem ma większą średnicę więc mniej dławi przepływ.

Co do tej doniczki to faktycznie ktoś się postarał [zlosnik] ale przynajmniej wiadomo co jest grane a nie np. szmata w obudowie filtra jak u niektórych :)[/list]

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 9:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Hej

Ja mam taki mikser:
Obrazek

Podobno jest niespecjalny, ale mi pali okolo 17l lpg/100km i nie mam wiekszych problemow z instalacja. Wlot powietrza u mnie nie jest chyba zwezony, ale jest rurka, ktora wlot powietrza kieruje na bok.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 1:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ad mikolab.
Ale olej to silniczek Ci łyka aż miło ;-) Prawda?? Że żebym się czepiał, ale tak zagnojonej obudowy filtra to ja jeszcze nie widzialem ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 12:18 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 14, 2005 12:43 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
co prawda to prawda ;) ale ja do tego nie doprowadzilem, ja tym jezdze dopiero od miesiaca ;> Cisnienie mi sie bardzo nie podoba, jak osiagnie temp. normalna to cisnienie w wskazoweczka niemilosiernie opada na 1,2-1,0, jak go przegonie to nawet 0,8 (wszystko na D, na N i P jakies 0,3-0,5 wiecej). Coz tu poczac. Ale wiecej cieknie dolem niz spala ;) Obadalem skad cieknie i na szczescie leci tylko z koncow wezow od chlodnicy oleju, zarowno przy chlodnicy jak i przy bloku. Ktos juz to wymienial? Jakies cenne wskazowki? Chociaz akurat tam to nic sie nie powinno dac popsuc. Sa tam jakies magiczne czesci ktore trzeba kupic podczas wymiany?

_________________
<b>Mikołaj</b>

W123 280E 1982r. thistle green metallic

www.apoznanski.pl - automobilklub poznański


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 12:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
mikolab pisze:
Cisnienie mi sie bardzo nie podoba, jak osiagnie temp. normalna to cisnienie w wskazoweczka niemilosiernie opada na 1,2-1,0, jak go przegonie to nawet 0,8 (wszystko na D, na N i P jakies 0,3-0,5 wiecej).


Cisnienie zawsze oceniaj na P lub N. Podobno M110 maja niskie cisnienie, ale zasada jest taka, ze podczas jazdy wskazowka powinna byc na 3. Uwazam zatem, ze nie masz sie czym martwic. U mnie przedstawia sie to bardzo podobnie.

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 4:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 14, 2005 12:43 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
No to mnie troche pocieszyles. Podczas jazdy jest 3. Chociaz dzisiaj jak jechalem sobie ze stala predkoscia 45-50kmh (czyli czworeczka juz chyba byla i niskie obroty), to bylo 2,5, przy minimalnym zwiekszeniu obrotow wskakiwalo na 3. Ale nie martwie sie ;) Druga sprawa ze ten silniczek ma licznikowo przekulane ponad 310kkm. Jaki Ty (michau) masz przebieg? Tez na LPG smigasz?

_________________
<b>Mikołaj</b>

W123 280E 1982r. thistle green metallic

www.apoznanski.pl - automobilklub poznański


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 4:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
mikolab pisze:
No to mnie troche pocieszyles. Podczas jazdy jest 3. Chociaz dzisiaj jak jechalem sobie ze stala predkoscia 45-50kmh (czyli czworeczka juz chyba byla i niskie obroty), to bylo 2,5, przy minimalnym zwiekszeniu obrotow wskakiwalo na 3. Ale nie martwie sie Druga sprawa ze ten silniczek ma licznikowo przekulane ponad 310kkm. Jaki Ty (michau) masz przebieg? Tez na LPG smigasz?


Jak jade ze spacerowa predkoscia, ale na IV, tez cisnienie jest ponizej 3, ale po dodaniu gazu, podobnie jak u Ciebie wskakuje na 3. Tez mam LPG, co zreszta mozna wywnioskowac z mojego wczesniejszego postu w tym watku (fotka miksera) [oczko]. Licznik pokazuje, ze moje auto przejechalo okolo 280 000km, ale ile w tym prawdy? ;)

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl