MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

LPG w 126 pomocy !!!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=1546
Strona 1 z 1

Autor:  380se [ pn gru 30, 2002 11:25 am ]
Tytuł:  LPG w 126 pomocy !!!

Witam,
Od tygodnia jestem posiadaczem W 126 380se a do soboty mam instalacje gazową którą montował zakład "krzak" i pewnie to jest przyczyną moich problemów, a problemy są następujące
- z filtrem powietrza jest strasznie słaby (filtr jest nowy)
- podczas zwalniania z poniżej 60-tki gaśnie ale nie zawsze czasem jest OK. obroty ustawione są w okolicy 700
- instalacje gazową wyprodukowała firma BRC jest to prosta instalacja gazowa bez komputera.
Jeśli ktoś z Was ma doświadczenie w tej materii to proszę o pomoc jeśli potrzebne są dodatkowe informacje proszę zadawajcie pytania jak nastolatce bo tępy jestem w tym temacie.

Bardzo dziękuje za pomoc

Piot

Autor:  Ocet [ pn gru 30, 2002 7:04 pm ]
Tytuł: 

A jak chodzi na benzynie?

Autor:  Kowal [ pn gru 30, 2002 8:53 pm ]
Tytuł: 

Witam [zlosnik] Mam taką instalację (tyle że przy silniku 5,7 litra) ale już ją dokładnie przestudiowałem i z chęcią pomogę [zlosnik] Niestety nie da się tego zrobić na forum więc ze względu na bliskość zamieszkania proponuję umówić się jakoś [zlosnik] Jutro może być ciężko a w środę będe odsypiał (rano) ale po południu może jakoś się uda. Czekam na propozycję. (Mój numer 502029429).

Autor:  Pszczola [ pn gru 30, 2002 11:56 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w 126 pomocy !!!

380se pisze:
Witam,
Od tygodnia jestem posiadaczem W 126 380se a do soboty mam instalacje gazową którą montował zakład "krzak" i pewnie to jest przyczyną moich problemów, a problemy są następujące
- z filtrem powietrza jest strasznie słaby (filtr jest nowy)
- podczas zwalniania z poniżej 60-tki gaśnie ale nie zawsze czasem jest OK. obroty ustawione są w okolicy 700
- instalacje gazową wyprodukowała firma BRC jest to prosta instalacja gazowa bez komputera.
Jeśli ktoś z Was ma doświadczenie w tej materii to proszę o pomoc jeśli potrzebne są dodatkowe informacje proszę zadawajcie pytania jak nastolatce bo tępy jestem w tym temacie.

Bardzo dziękuje za pomoc

Piot


ja mialem jaja z gasnieciem na jalowym . trzeba podkercic obroty na przepustnicy taka srobka , odpal i na sluch podkerc , najlepiej na 900

Autor:  webster [ wt gru 31, 2002 10:00 am ]
Tytuł: 

Tak, masz automat, pwoinny być na 800-900..

Autor:  Kowal [ czw sty 02, 2003 10:12 am ]
Tytuł: 

Tu nie chodzi o wolne obroty, ponieważ są one prawidłowe. Prawdopodobną przyczyną złego funkcjonowania instalacji gazowej jest uszkodzony parownik (uszkodzone membrany). Po zamontowaniu nowego będzie wiadomo na 100%. Na dzień dzisiejszy można tylko gdybać. (Problem raczej ciężko by było dokładnie opisać więc raczej nie warto na razie gdybać o tym na forum) [zlosnik]

Autor:  hatti [ pt sty 03, 2003 10:51 am ]
Tytuł: 

No to po pierwsze masz problem - porzadna regulacja instalacji nie powodujaca wystrzalow to spory klopot...Jesli piszesz ze z filtrem jest taki slaby to cos mocno nie tak, bo zazwyczaj wtedy podcisnienie jest wieksze i wiecej gazu jest podawane do kolektora niz w sytuacji bez filtra.Najlepiej jesli udasz sie do jakiegos zakladu ktory troche zna sie na tym co robi i oni zajma sie regulacja.Jesli sie na tym nie znasz, to proby regulacji moga sie skonczyc wystrzalem, a ten czesto moze byc przyczyna nieprzyjemnych konsekwencji w postaci rozpieprzonego ukladu wtrysku i obudowy filtra powietrza.Widzialem juz takie zwloki ukladu zasilania po strzale.
Co do regulacji BRC - ustala sie naraz kilka parametrow - trzeba zgrac ze soba nastawy - wolne obroty silnika, dysza biegu jalowego w reduktorze, wstepne napiecie membrany parownika.Do tego parownik BRC posiada jeszcze mozliwosc podlaczenia turbiny - ja to wykorzystalem do wyrownania cisnien na membranie i cisnienia w kolektorze dolotowym (czego gazownicy nigdy nie robia - latwiejszy sposob zwykle przez nich stosowany to mechaniczne ograniczenie dolotu powietrza do filtra powietrza).
To tyle - jesli masz jakies pytania - sluze odpowiedzia, ale jesli sie na tym nie znasz - to nie polecam zajmowaniem sie tym samemu - mozna sobie niepotrzebnie narobic bigosu
Pozdrawiam

Autor:  380se [ pn sty 13, 2003 2:37 pm ]
Tytuł: 

Szanowni Koledzy

Problem leżał w parowniku po wymianie wszystkie powyżej wymienione usterki ustały,
Czy wasze silniki zasilane LPG posiadają świece do gazu, jeśli tak to co to daje i jak to się zachowuje podczas jazdy za benzynie.

Dziękuje za pomoc koledze KOWALOWI, który poświęcił troszkę czasu na regulację mojej instalacji.

Autor:  Kowal [ wt sty 14, 2003 9:19 pm ]
Tytuł: 

Witam [zlosnik]
Świece do gazu, tak jak i jakiś "cudowny" olej silnikowy to mit. Osobiście mogę polecić świece zapłonowe firmy Brisk. Po ich wkręceniu wolne obroty podniosły mi się o 150-200rpm. I to jest fakt!!! Oczywiście nikogo nie namawiam, po prostu piszę to co sam zobaczyłem. Ważne są również przewody wysokiego napięcia, jak mają przebicia to nawet "cudowne" świece do gazu [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] (testowane przez miliardy kilometrów i powodujące 100% przyrost mocy i 200% momentu obrotowego) nie pomogą :) To co jest na gazie praktykowane to minimalne zmniejszenie przerwy (tego nie sprawdzałem bo przerwy w świecach bezelektrodowych nie mam :) ) Tylko o tym czytałem. Można też troszkę wyprzedzić zapłon gdyż gaz spala się ciut dłużej niż biopaliwo [zlosnik]
P.S. Jeżeli zdecydujecie się na świece Brisk'a to pamiętajcie żeby dokładnie odszukać w katalogu swój samochód i kupić te świece które do NIEGO PASUJĄ !!!!!!! Sama ciepłota czasami nie wystarczy i można się wykosztować na darmo. A o takich przypadkach słyszałem już kilkakrotnie.

Piotrek wpadnij w wolnej chwili i pochwal się mietkiem LPG :) Oczywiście właścicielkę auta również zapraszam [zlosnik]
Pozdrawiam

Autor:  Wurcel [ śr sty 15, 2003 9:41 pm ]
Tytuł: 

Kowal pisze:
Osobiście mogę polecić świece zapłonowe firmy Brisk. Po ich wkręceniu wolne obroty podniosły mi się o 150-200rpm. I to jest fakt!!!

Cześć!
A jakich świec używałeś poprzednio?

Autor:  webster [ śr sty 15, 2003 10:15 pm ]
Tytuł: 

Znam dokładnie ten sam przypadek...tylko nie uwzględniam w to filtra..możesz mieć padnięte regulatory zaworów na cylindrach..nie stuka troche przy odpalaniu na dużych mrozach?

Autor:  Kowal [ śr sty 15, 2003 10:50 pm ]
Tytuł: 

Wurcel pisze:
A jakich świec używałeś poprzednio?


Poprzednio używałem NGK i Bosch'a. Nie podam Ci dokładnie modelu, ale Bosch był 4-ro elektrodowy a NGK były zwykłe.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/